خیانتزوج و خانواده

مشاوره خیانت تلفنی

وقتی به رفتار همسرتان مشکوک می‌شوید مشاوره خیانت همسر تلفنی یکی از اولین راهکارها است. قرار گرفتن در این شرایط اضطراب و ناراحتی زیادی را به همراه خواهد داشت. به علاوه بسیاری از ما نمی‌دانیم رفتار صحیح در این موقعیت چیست. در حقیقت ضربه اول به قدری سنگین است که شما برای مدتی نمی‌توانید به راحتی یک تصمیم منطقی بگیرید. در این شرایط مشاوره خیانت همسر تلفنی بسیار ضروری است. شما می‌توانید به راحتی و خیلی سریع از این مشاوره‌های تلفنی خیانت مجموعه آواژه استفاده کنید. مشاورین بدون اینکه شما را قضاوت کنند حرف‌هایتان را خواهند شنید و کمک می‌کنند تا بهترین تصمیم را بگیرید. به همین خاطر توصیه می‌کنیم قبل از اینکه دست به هر کاری بزنید با یک مشاور راجع به شرایط پیش آمده صحبت کنید.

اهمیت مشاوره خیانت در چیست؟

خیانت یکی از ضربه‌های بسیار مهم در رابطه عاطفی با همسر است؛ که با آسیب زدن به اعتماد بین فردی بنیان و پایه‌های اصلی زندگی مشترک را تهدید می‌کند. وقتی شما متوجه خیانت همسرتان می‌شوید احساسات منفی مختلفی را تجربه خواهید کرد. ناتوانی در کنترل خشم، احساس غم و نفرت شدید در کنار علاقه‌ای که به همسر و زندگیتان دارید می‌توانند تعادل روانی شما را به هم زده و باعث سردرگمی و آشفتگی بشوند.

در این شرایط کمک گرفتن از مشاوره خیانت می‌تواند بسیار مفید باشد. مشاورین به شما کمک خواهند کرد تا آرامش خود را دوباره به دست بیاورید. به علاوه درمانگر در مورد علل بروز خیانت و عواملی که موجب تکرار آن می‌شود به شما آگاهی خواهد داد. در جلسات مشاوره خیانت، شما و همسرتان الگوهای رفتاری جدیدی را یاد خواهید گرفت و می‌توانید در مورد ادامه دادن یا قطع ارتباط خود با دید بازتری تصمیم بگیرید. دریافت مشاوره خیانت به شما کمک می‌کند تا بتوانید از نشانه‌های خیانت مردان و نشانه‌های خیانت زن آگاه شوید.

شناسایی عوامل در مشاوره تلفنی خیانت همسر

بسیاری از ما وقتی با خیانت همسرمان مواجه می‌شویم به دنبال دلیل این کار می‌گردیم. یافتن این چرایی می‌تواند مدت زیادی ذهن فرد را مشغول کرده و در نهایت به یک مشغولیت ذهنی دائمی و آزاردهنده تبدیل شود. واقعیت این است که خیانت همیشه تحت‌تاثیر یک دلیل مشخص اتفاق نمی‌افتد؛ و مسائل بسیاری در کنار هم آن را می‌سازند. در واقع همه ما مستعد انجام رفتارهای آسیب‌زایی نظیر خیانت هستیم و هیچ‌کس از خطا و اشتباه مصون نیست. با این حال اینکه چطور این آسیب‌پذیری در نهایت به انجام رفتار غلط می‌انجامد به عوامل گوناگونی بستگی دارد که در کنار یکدیگر و در تعامل باهم منجر به رخ دادن خیانت می‌شوند. از جمله این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

– عدم تجربه دوران نامزدی یا دوران عاشقی کافی قبل از ازدواج

– سبک زندگی تنوع طلبی و داشتن روابط بی قید و بند زیاد پیش از ازدواج

– برآورده نشدن صحیح نیازهای روانی اولیه در رابطه با همسر نظیر نیاز به امنیت روانی، آزادی بیان، استقلال و…

– قرار گرفتن در شرایط محیطی تحریک کننده برای خیانت نظیر داشتن دوستانی که این کار را پیش پا افتاده جلوه می‌دهند.

– وجود تعارض و اختلافات زیاد در رابطه

– تجربه فشارهای شغلی زیاد و نداشتن تفریحات سالم

– نبود صمیمیت عاطفی کافی در ارتباط با همسر

باید توجه داشته باشید که دلایل خیانت در مردان و زنان تا حدودی با هم متفاوت است به همین دلیل توصیه می‌کنیم مقالات دلایل خیانت مردان و علت خیانت زن را مطالعه نمایید. 

خدمات مشاوران به کسانی که دچارترس از خیانت هستند

برای بسیاری از خانم‌ها یا آقایان ممکن است پیش بیاید که در آینده ای نه چندان دور بدون هیچ دلیل خاصی نگران بروز خیانت از جانب همسرشان باشند. این شرایط که تحت عنوان ترس از خیانت شناخته می‌شود ممکن است به دلایل مختلفی به وجود بیاید. برای مثل شخصیت‌های بسیار بدبین (شخصیت های پارانوئیدی) معمولا به همه چیز مشکوک هستند و هرگز نمی‌توانند به سادگی اعتماد کنند.

فهم علل و ریشه‌های ترس از خیانت باعث می‌شود که بتوانید مشکل خود را بهتر بشناسید و این موضوع تا حد زیادی به درمان این مسئله کمک خواهد کرد. اگر نمی‌دانید که چه چیز باعث شده آنقدر در مورد وفاداری همسرتان حساس باشید بهتر است از یک روانشناس برای بررسی بیشتر این موضوع کمک بگیرید.

در جلسات مشاوره خیانت تلفنی چه اقداماتی انجام می شود؟

خیانت رویداد آسیب‌زایی است که تاثیر بسیار زیادی بر روان انسان می‌گذارد. به میزانی که رابطه شما صمیمانه‌تر بوده یا انرژی بیشتری برای آن خرج کرده باشید، خیانت می‌تواند مشکلات بیشتری را به همراه داشته باشد. به این نکته نیز توجه داشته باشید که برملا شدن خیانت برای فردی که مرتکب این کار شده نیز  فشار روانی بسیار شدیدی را به بار می‌آورد. و به این ترتیب زندگی هردو طرف را در سیطره هیجانات منفی قرار می‌دهد. با توجه به اینکه ذهن انسان در شرایطی که احساسات غالب هستند توانایی‌های شناختی خود را از دست می‌دهد نمی‌توان انتظار داشت که زن و مرد در این شرایط بتوانند تصمیمات درستی بگیرند.

 به همین خاطر اکثر ما در این زمان‌ها رفتارهایی می‌کنیم که بعدا از آنها پشیمان خواهیم شد. روان شناس در مشاوره خیانت به شما کمک می‌کند از این شرایط خارج شوید و زمانی برای رابطه خود تصمیم بگیرید که شرایط فکر کردن منطقی را داشته باشید. در طول این مدت باید یاد بگیرید چگونه تعارض‌های درونی خود نظیر احساس هم‌زمان خشم، نفرت و عشق را بپذیرید و بتوانید به شرایط عادی زندگی خود برگردید. در واقع کمک به تصمیم گیری در زمان درست یکی از مهم‌ترین اهداف زوج درمانگر در مشاوره خیانت است که به شما کمک می‌کند از بروز آسیب‌های جدی تر در آینده پیشگیری کنید و راه حل‌های سالم برای برطرف کردن مشکلات زندگی خود را یاد بگیرید.

چرا باید از مشاوره خیانت همسر تلفنی استفاده کنیم؟

مراجعه حضوری به روانشناس همیشه کار آسانی نیست. گاهی اوقات شما انگیزه یا زمان کافی برای این کار را ندارید. یا شاید دلتان می‌خواهد هرچه سریعتر با یک نفر صحبت کنید. به علاوه وقتی شما درگیر موضوعی مثل خیانت همسر می‌شوید  شاید فکر کنید زندگی‌تان دیگر هرگز درست نمی‌شود یا این بدترین اتفاقی بوده که برای شما رخ داده و به همین خاطر مشاوره نمی‌تواند هیچ کاری برای شما انجام بدهد.

این افکار اغلب جلوی مراجعه حضوری به یک متخصص را از شما می‌گیرند و باعث می‌شوند که نتوانید به درستی مشکل خود را مدیریت نمایید. در این شرایط گزینه مشاوره تلفنی به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر بتوانید از یک روانشناس مشورت بگیرید و بر موانع موجود نظیر در دسترس نبودن مرکز مشاوره مورد اطمینان، نداشتن وقت و حوصله کافی غلبه کنید. به علاوه شما پس از یک یا چند جلسه مشاوره تلفنی و در صورت تمایل می‌توانید از مشاوره حضوری نیز استفاده کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مشاوره خیانت می توانید از طریق تلفن 02191002360 با متخصصان مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس بگیرید.

سوالات متداول

شوهرم خیانت کرده و با تمام ابراز پشیمانی ها باز هم تکرار می کند، چرا دائم این کار را می کند؟

عوامل مختلفی می‌توانند باعث شوند که رفتار خیانت در فرد تداوم پیدا کند. برای مثال ترمیم نشدن رابطه، وجود تعارض‌های زیاد در آن، سرزنشگری، کنترل بیش از حد یا وجود مشکلات درون فردی مرتبط با عدم ارضای نیازهای روانی در خود و همسرتان می‌تواند در این مشکل نقش داشته باشند. برای شناخت دقیق تر لازم است که از یک زوج درمانگر کمک بگیرید و جلسات درمانی را همراه با همسرتان آغاز نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره