روابط زناشوییزوج و خانواده

نارضایتی جنسی و بهترین راه درمان آن

نارضایتی جنسی مشکلات زیادی را برای زوجین ایجاد می‌کند. در واقع از آنجایی که رابطه جنسی یکی از بخش های مهم در رابطه زناشویی است، وجود هر گونه مشکل هرچند کوچک در آن، عواقب ناگوار زیادی را برای افراد ایجاد می‌کند. از این رو بهتر است افراد به این موضوع توجه داشته و به موقع در مورد آن اقدام کنند. گاهی این مشکل به قدری جدی است که منجر به جدایی زوجین می‌گردد. به همین دلیل نباید آن را دست کم گرفت. با اینکه رضایت داشتن از رابطه جنسی یک مفهوم شخصی است و افراد ملاک‌های متفاوتی در این زمینه دارند؛ اما به طور کلی مشکلات مشترکی میان آن‌ها وجود دارد که مانع از تجربه رضایت جنسی می‌گردد. از این رو زوجین می‌توانند در این مورد از یک مشاور جنسی کمک گرفته و با او مشورت نمایند.

برای دریافت مشاوره در زمینه رابطه جنسی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

نارضایتی جنسی

نارضایتی جنسی در بخش های مختلفی از فعالیت جنسی دیده می‌شود. همچنین در بیشتر موارد، این مشکل به این دلیل تشدید می‌شود که افراد نمی‌توانند در این مورد با یکدیگر صحبت کنند. در واقع آنان به جای حل مشکل از روش های نامناسبی در این زمینه استفاده می‌کنند که شرایط را پیچیده تر می‌کند. فراموش نکنید که این موضوع بر روابط عاطفی افراد، خارج از اتاق خواب نیز تاثیر گذاشته و آنان را از یکدیگر دورتر می‌کند.

گاهی ادامه یافتن این مشکل و یا حادتر شدن آن، به دلیل نداشتن اطلاعات کافی و یا پیگیری نکردن است. در واقع گاهی زوجین تصور می‌کنند که اصلا مشکلی وجود ندارد و همه چیز طبیعی است. اما داشتن اطلاعات دقیق تر و همچنین کمک گرفتن از متخصص، می‌توان این مشکل را رفع نمود. برای اطلاع از دلایل دلزدگی زناشویی کلیک کنید.

نشانه های نارضایتی جنسی

نشانه های نارضایتی جنسی

معمولا نارضایتی جنسی، با بروز نشانه هایی در افراد همراه است. این علائم می‌توانند زنگ خطری برای ادامه رابطه باشند که افراد باید هرچه سریع تر در مورد آنها کاری کنند. برخی از آنها شامل موارد زیر می‌شوند.

🔸کم شدن میل جنسی

طبیعی است که در صورت نارضایتی جنسی، میل جنسی افراد کم شده و دیگر تمایلی به برقراری رابطه جنسی با یکدیگر ندارند. البته همیشه هم بی میلی جنسی به معنی نارضایتی از رابطه جنسی است و دلایل دیگر نیز دارد. اما با همزمان شدن این دو با یکدیگر، در ابتدا با به برطرف کردن نارضایتی جنسی پرداخت. برای اطلاع از دلایل سردمزاجی زنان کلیک کنید.

🔸به وجود آمدن اختلالات جنسی

همچنین در چنین شرایطی، معمولا افراد دچار اختلالات جنسی مختلفی نیز می‌گردد. در واقع نارضایتی در رابطه جنسی، می‌تواند به طور کلی عملکرد افراد را مختل کند. اختلال در نعوظ، زودانزالی، واژینیسموس و… همگی می‌توانند در صورت داشتن این احساس در فرد ایجاد شوند.

دلایل بروز نارضایتی جنسی

از طرفی نارضایتی جنسی، به دلایل مختلفی میان زوجین ایجاد می‌شود. پیدا کردن علت این موضوع و غلبه بر آن می‌تواند تا حد زیادی به برطرف شدن نارضایتی جنسی بیانجامد. از این رو بسیار اهمیت دارد که افراد به صورت ریشه ای به دنبال علت این موضوع باشند. برخی از این دلایل، شامل موارد زیر می‌شوند.

💠وجود بیماری و یا مشکلات جسمانی

طبیعی است که با ابتلا به بیماری های جسمانی مختلف و یا حتی مشکلات جسمانی، افراد رغبت خود را به رابطه جنسی از دست داده و یا نمی‌توانند عملکرد خوبی در آن داشته باشند. از همین رو دچار نارضایتی جنسی و به طور کلی ارتباط ضعیف تری را با همسر خود تجربه می‌کنند. بیماری هایی مانند سرطان، بیماری های قلبی، مشکلات مثانه، نارسایی کلیه و… همگی از این موارد هستند.

💠برهم خوردن تعادل هورون

عوامل مختلفی تعادل هورمونی را در بدن برهم می‌زنند. اما این موضوع به دلیل تاثیر بر فعالیت جنسی، منجر به نارضایتی جنسی شده و رابطه افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. برای مثال بعد از دوران یائسگی، بیشتر زنان نارضایتی جنسی را تجربه می‌کنند. البته این حالت معمولا موقتی بوده و بعد از مدتی با مصرف دارو، برطرف می‌شود.

💠وجود مشکلات روانی

از طرفی مسائل روانی نیز بسیار در مورد نارضایتی در رابطه جنسی موثر هستند. منظور از شرایط روانی، فشار و استرس و یا حتی وجود برخی از اختلالات روانی و شخصیتی است. افرادی که در طول روز اضطراب زیادی را تحمل می‌کنند؛ کمتر احتمال دارد که ارگاسم را تجربه کرده و یا از رابطه جنسی خود راضی باشند. برای اطلاع از راه های کاهش اضطراب جنسی کلیک کنید.

انواع نارضایتی جنسی

نارضایتی در رابطه جنسی را می‌توان به دو نوع اولیه و ثانویه تقسیم کرد. افرادی که از اولین رابطه جنسی خود تاکنون همواره از وضعیت رابطه جنسی خود ناراضی هستند و یا به طور کلی تمایلی به انجام اینکار ندارند؛ دچار نارضایتی جنسی اولیه هستند. اما برخی از افراد بعد از گذشت مدتی در اثر یک اتفاق و یا حتی بروز مشکلی به این حالت دچار می‌شوند. که این حالت معمولا سخت تر است. اما خوشبختانه هر دو این موارد، قابل درمان بوده و افراد با ایجاد تغییراتی در روند زندگی مشترک و یا حتی زندگی شخصی خود می‌توانند دوباره لذت جنسی را تجربه نمایند.

تشخیص نارضایتی در رابطه جنسی

برای آغاز فرایند درمان نارضایتی در رابطه جنسی و غلبه بر آن، افراد باید حتما از متخصص کمک بگیرند. تشخیص این حالت بر عهده پزشک بوده و او می‌تواند با بررسی جوانب مختلف رابطه انجام برخی از آزمایش ها و تست ها به تشخیص دقیق برسد. افراد می‌توانند در این زمینه از روانشناس و روانپزشک کمک بگیرند.

درمان نارضایتی جنسی

درمان نارضایتی جنسی

همانطور که گفته شد؛ برای درمان نارضایتی جنسی، راه های مختلفی وجود دارد. زوجین بهتر است در این مورد علاوه بر کمک گرفتن از متخصص، با یکدیگر نیز همکاری کرده و این مشکل را پشت سر بگذارند.

◀دارودرمانی

اگر علت نارضایتی جنسی در افراد مشکلات جسمانی و بیماری های مختلف است؛ افراد باید در این زمینه دارو مصرف کنند. همچنین نوع دارو، دوز مصرفی و یا حتی مدت زمان مصرف، بستگی به بیماری فرد دارد. بهتر است در این مورد حتما با متخصص مربوطه مشورت نمایید.

◀کمک گرفتن از مشاور

همچنین بسیار مهم است که افراد در کنار دارودرمانی از خدمات روانشناختی نیز استفاده کرده و حتما از روانشناس و مشاور جنسی کمک بگیرند. در واقع این دو روش در کنارهم اثربخش خواهند بود. زوج درمانی یکی از راهکارهای بسیار مفید در این زمینه است.

◀صحبت کردن با همسر

در ابتدا و قبل از هر اقدامی در این زمینه، زوجین می‌توانند در این مورد با یکدیگر صحبت کرده و دلایل را جویا شوند. گاهی با همینکار، زوجین می‌توانند نارضایتی در رابطه جنسی را از بین برده و کیفیت رابطه خود را بالاتر ببرند. از همین روحتما با یکدیگر در این مورد صحبت کنید.

سخن پایانی

از آنجایی که نارضایتی جنسی می‌تواند تا حد زیادی بر روابط زناشویی تاثیرگذار باشد؛ به همین دلیل بهتر است افراد در صورت نشانه های این مشکل، حتما در این زمینه سریعا اقدام کرده و از متخصص کمک بگیرند. در بیشتر موارد خود زوجین قادر به حل این مشکل نیستند. به همین دلیل بهتر است حتما از یک مشاور جنسی کمک بگیرند. همچنین تمریناتی را انجام داده و در این مورد با یکدیگر همکاری نمایند.

برای دریافت مشاوره در زمینه نارضایتی در رابطه جنسی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره