ازدواجخیانتزوج و خانواده

پاره شدن پرده بکارت

پاره شدن پرده بکارت همواره یکی از دغدغه های اصلی دختران قبل از ازدواج است. در واقع به دلیل اینکه بیشتر افراد اطلاعات درست و دقیقی در این مورد ندارند و همچنین به دلیل فشارهای فرهنگی، از این موضوع هراس زیادی دارند. در ابتدا باید بدانید چیزی در ناحیه تناسلی زنان در حین رابطه جنسی از بین نرفته و یا پاره نمی‌شود. پرده بکارت یا هایمن تنها غشایی است که لبه های چین خورده و از ابتدا باز است. چرا که خون قاعدگی باید از این ناحیه خارج شود. حتی جالب است بدانید که اگر این ناحیه کاملا مسدود باشد به معنی وجود اختلال بوده و دختران قبل از سن بلوغ باید به وسیله عمل جراحی این موضوع را برطرف کنند. از همین رو مطلع بودن از این موضوع اهمیت دارد.  برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه پاره شدن پرده بکارت می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

تشخیص پارگی پرده بکارت

بسیاری از افراد و خانواده ها به دنبال راهی برای تشخیص پاره شدن پرده بکارت هستند. حتی در برخی از موارد دختر را مجبور به مراجعه به پزشک متخصص زنان می‌کنند. باید بدانید که تنها فردی که قادر به تشخیص این موضوع است فقط و فقط دکتر است. پزشک با معاینه واژینال و پرسیدن سوالاتی از مراجع به این موضوع پی می‌برد. در غیر این صورت از هیچ روش دیگری نمی‌توان به این موضوع پی برد.

حتی گاهی نامه ای که پزشکی قانونی نیز در این زمینه صادر می‌کند نیز کاملا محرمانه بوده و تنها ارزش قانونی دارد. برخی از افراد خونریزی در اولین رابطه جنسی را ملاک قرار می‌دهند. این روش کاملا اشتباه بوده و تنها یک باور غلط است. بنابراین برای بررسی همسر آینده جهت سنجش پاکدامنی و وفادار بودنش باید از روش های دیگر استفاده کنید.

برای اطلاع از تصمیم گیری درباره ازدواج با دختری که قبلا رابطه جنسی داشته ؛ کلیک نمایید.

ناحیه قرار گیری پرده بکارت

پرده بکارت دقیقا در ورودی واژن قرار داشته که عقب تر از لوله های خروجی ادرار قرار گرفته و در میان لبه های لبیا مینور است. تنها دیدن این بخش از بدن و آشنا شدن با آن می‌تواند به دختران اطلاعات زیادی در این مورد بدهد.

بکارت به چه معناست؟

بسیاری تنها بکارت را برای جسم و بدن دختران (ناحیه واژن) به کار می‌برند و از این رو مطلع می‌شوند که فرد در گذشته رابطه جنسی داشته یا نه. اما بکارت یک حالت ذهنی نیز دارد که کمتر کسی به آن توجه می‌کند. چرا که در برخی موارد دختر رابطه جنسی و پیش نوازی داشته و تنها به مرحله دخول نرسیده است. و یا فردی که خودارضایی می‌کند نیز لذت جنسی را تجربه کرده است. به همین دلیل نمی‌توان چنین فردی را باکره تلقی کرد. بهتر است افراد برای انتخاب خود نه فقط جنبه جسمانی بلکه روانی رابطه را هم در نظر بگیرند.

عمل ترمیمی بعد پاره شدن پرده بکارت

عمل پاره شدن پرده بکارت

از آنجایی که پاره شدن پرده بکارت، در برخی موارد تبدیل به موضوعی بغرنج در میان خانواده ها می‌شود؛ برای حل این مشکل از راه حل های مختلفی استفاده کرده که در بیشتر موارد نیز نتایج خوبی در بر ندارد. یکی از شایع ترین آنها عمل جراحی ترمیمی است که توسط متخصص انجام شده و عمل ساده ای نیز هست. اما قانونی نیست. در واقع بسیاری، برای پنهان کردن گذشته خود دست به چنین کاری می‌زنند.

برخی دیگر از کپسول های ترمیمی استفاده کرده که حاوی خون هستند و درون واژن قبل از رابطه جنسی قرار می‌گیرند. فراموش نکنید که هیچ داروی گیاهی نمی‌تواند منجر به بکارت و یا حتی جمع تر شدن هایمن گردد.

برای اطلاع از مزایا و معایب رابطه جنسی در دوران عقد کلیک نمایید.

📌عوارض جانبی عمل جراحی پاره شدن پرده بکارت

از طرفی این عمل جراحی، و یا حتی روش های دیگر برای جلوگیری از پاره شدن پرده بکارت، عوارضی نیز دارد. این مشکلات شامل بروز عفونت، احساس درد و التهاب، سرگیجه، حالت تهوع و استفراغ و… می‌شود.

📌زمان مناسب برای انجام عمل ترمیمی

می‌توان عمل جراحی ترمیمی  پاره شدن پرده بکارت را تا مدت ها بعد از داشتن رابطه جنسی نیز انجام داد. امروزه عمل های زیبایی برای ناحیه تناسلی بسیار گسترده شده و بسیاری از افراد در سنین  مختلف از آنها استفاده می‌کنند. اما به هر حال این عمل هرچه زودتر صورت گیرد؛ نتایج بهتری در بر داشته و همچنین عوارض جانبی کمتری نیز دارد.

📌ترمیم پرده بکارت قابل تشخیص است؟

در بیشتر موارد به دلیل ماندگاری اثرات جراحی، این موضوع حتی توسط افراد عادی نیز قابل تشخیص است. اما این مساله کاملا به مهارت متخصص بستگی دارد. در مواردی تنها پزشکی قانونی و یا پزشکان حاذق قادر به تشخیص آن هستند.

کاربرد پرده بکارت

پرده بکارت باقی مانده غشای جدا کننده واژن از قسمت خارجی دستگاه تناسلی که تنها کاربرد آن خروج خون قاعدگی است. به همین دلیل پاره شدن پرده بکارت اصلا موضوع بزرگ و پیچیده ای نبوده و مشکل خاصی نه در رابطه جنسی و یا حتی در سلامت جسمانی افراد ایجاد نمی‌کند.

انواع پرده بکارت

از طرفی پرده بکارت انواع مختلفی داشته و در هر همه افراد یکسان نیست. پرده بکارت حلقوی، ارتجاعی، دوسوراخی یا متخلل، غربالی، مسدود و بکارت تیغه ای از انواع آن هستند. همه این اشکال با دخول در حین رابطه جنسی باز تر شده و تغییر شکل می‌دهند. از طرفی افتادن، تصادف و اسب سواری از دلایل پاره شدن پرده بکارت از هیچ نوع آن نیستند.

نشانه های پاره شدن پرده بکارت

به طور کلی نشانه های پاره شدن پرده بکارت، از فردی به فردی دیگر متفاوت بوده و بستگی به ضخامت و نوع هایمن دارد. در بیشتر موارد این موضوع با درد خفیف و یا کمی خون ریزی همراه است. اما در غیر این صورت بدان معنا نیست که دختر باکره نبوده است. بعد از بروز هر اتفاق غیر معمولی بهتر است برای تشخیص این موضوع به متخصص مراجعه کنید.

علت خونریزی در اثر پاره شدن پرده بکارت

علت پاره شدن پرده بکارت

همچنین یکی از موضوعات دیگری که افراد را دچار سردرگمی می‌کند؛ خونریزی در زمان پاره شدن پرده بکارت و یا برقراری رابطه جنسی برای اولین بار است. این موضوع را در نظر داشته باشید که در بیشتر موارد به دلیل خشکی ناحیه واژن و یا حتی برقراری رابطه جنسی به صورت اشتباه یا استرس و اضطراب، فرد دچار خونریزی می‌گردد. در غیر این صورت داشتن خونریزی در حین رابطه جنسی و یا دفعات بعدی طبیعی نیست و حتما باید پیگیری شود.

پاره شدن پرده بکارت | واقعیت یا باور اشتباه؟

در این مورد باورهای اشتباه زیادی وجود دارد. در واقع همین موضوع است که بسیاری از دختران و یا خانواده های آنان را مجبور به انجام روش های غیر اصولی می‌کند. پرده بکارت، مانند یک دونات است و نه یک پرده که هیچ سوراخی ندارد. این قسمت بعد از هر بار رابطه جنسی به حالت اول خود برگشته و بعد از گذشت مدتی کمی بازتر از حالت اولیه می‌گردد. پس هایمن در همه دختران تا حدی ارتجاعی بوده اما برای برخی تا پایان عمر، حالت اولیه خود را حفظ می‌کند. بهتر است خانواده ها و حتی خود دختران در این مورد اطلاعات کافی را کسب کرده و حتما از یک مشاور کمک بگیرند.

دلایل پاره شدن پرده بکارت

همانطور که گفته شد؛ بسیاری از افراد تصور می‌کنند که افتادن از ارتفاع و یا حتی انجام برخی از ورزش ها منجر به پاره شدن پرده بکارت می‌شود. اما اینطور نیست. پرده بکارت تنها در صورت آمیزش جنسی و دخول، خودارضایی از طریق ورود اجسام خارجی، استفاده از تامپون و همچنین وارد شدن ضربه های شدید به این ناحیه، از بین می‌رود.

سخن پایانی

فراموش نکنید که پاره شدن پرده بکارت و یا برقراری رابطه جنسی قبل از ازدواج کاملا یک موضوع شخصی بوده که تنها خانواده خودتان حق دخالت در آن را دارند. در صورتی که افراد دیگری شما را مجبور به معاینه و یا گرفتن گواهی سلامت از پزشکی قانونی کردند؛. بهتر است از این موضوع پیشگیری نمایید. حتی در صورتی که در گذشته رابطه جنسی نداشتید؛ بازهم اینکار جایز نیست. بهتر است در این زمینه با همسر خود صحبت کرده و با او صادق باشید. از طرفی از یک مشاور زوج نیز کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه پاره شدن پرده بکارت می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره