ازدواجزوج و خانواده

همسر همجنس گرا | نحوه برخورد با همجنسگرایی همسر

همسر همجنس گرا و اطلاع از این موضوع، یکی از اتفاقاتی است که در رابطه زناشویی ممکن است اتفاق بی‌افتد. قطعا مواجهه با این موضوع برای همه زوجین سخت خواهد بود. و همین موضوع اهمیت شناخت گرایش ومیل جنسی افراد را قبل از ازدواج به خوبی نشان می‌دهد. همجنس گرایی همسر نه تنها در عملکرد جنسی آنها موثر خواهد بود؛ بلکه روابط عاطفی آنان را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد. در برخی از فرهنگ ها که افراد قادر به بروز گرایش جنسی واقعی خود نیستند؛ احتمالا با وجود همجنسگرایی نیز مجبور به ازدواج می‌شوند. این رابطه احتمالا دیر یا زود منجر به جدایی شده و یا باعث طلاق عاطفی می‌گردد. در این مقاله به بررسی جنبه های مختلف این موضوع خواهیم پرداخت. برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

همسر همجنس گرا

با وجود همسر همجنس گرا، احتمالا بعد از مدتی احساس طردشدگی و تنهایی خواهید کرد. همسر شما هیچ گونه میل جنسی و یا عاطفی به شما نداشته و یا مجبور به تظاهر است. احتمالا به مشاهده برخی از علائم، متوجه این موضوع خواهید شد.

بر اساس تحقیقات انجام شده زوجینی که با این موضوع مواجهه هستند؛ در مقابل آن سه واکنش مختلف از خود نشان می‌دهند. دسته اول بلافاصله از یکدیگر جدا می‌شوند. دسته بعدی تا دو سال با یکدیگر زندگی کرده و سپس طلاق می‌گیرند. در نهایت برخی از آنها تصمیم به ادامه رابطه گرفته که در این صورت باید گرایش جنسی خود را نادیده گرفته و مهارت های لازم را آموزش ببینند.

نحوه برخورد همسر همجنس گرا

نحوه-برخورد-با-همسر-همجنسگرا

بعد از اطلاع از وجود همسر همجنس گرا، واکنش افراد نسبت به این موضوع بسیار مهم است. حتی نحوه اطلاع یافتن از این مسئله نیز حائز اهمیت است. فراموش نکنید که تصمیم برای ادامه زندگی مشترک با این شرایط، به عهده خود افراد است؛ اما بعد از متوجه شدن، باید اقدامات لازم را انجام دهند. انجام آزمایش های لازم برای اطلاع از بیماری های مقاربتی، یکی از این اقدامات است.

همچنین در هنگام تصمیم گیری، باید کودکان را نیز در نظر بگیرید. گرایش و تمایل جنسی، از ویژگی های طبیعی وجود انسان است که نباید آن را مورد تمسخر و سرزنش قرار داد. پذیرش این موضوع، آسان نیست؛ به همین دلیل زوجین باید با یکدیگر همکاری داشته و حتی از یک روانشناس نیز کمک بگیرند.

✅صحبت کردن در این مورد با همسر

در قدم اول با همسر همجنس گرا در این مورد صحبت کرده و نارضایتی خود را از وضعیت پیش آمده بیان کنید. صحبت کردن در این مورد باید کاملا صمیمانه و با لحنی آرام باشد. عصبانیت و داشتن حس خشم در این مورد طبیعی است اما چیزی را حل نمی‌کند. سعی کنید در مورد آینده رابطه با او صحبت کرده و از پیشینه او نیز اطلاعات کسب کنید. نیازهای خود و خانواده را به او یادآور شده؛ اما به او فشار وارد نکنید.

✅پیدا کردن منشا همجنسگرایی

افراد به دلایل مختلفی به گرایشات همجنس گرایی پیدا می‌کنند. با پیدا کردن علت دقیق این موضوع، شاید بتوانید به همسر همجنس گرا کمک بیشتری کنید. برای مثال اگر او به دلیل مشکلات هورمونی و یا حتی قرارگیری در معرض آزارجنسی، به این مسئله متمایل شده است؛ با برخی از روش ها می‌توان آن را برطرف و یا کنترل کرد. تلاش کردن برای حفظ زندگی مشترک به عهده دو نفر است و باید با همکاری یکدیگر از این چالش عبور کنند.

علائم همسر همجنس گرا

با توجه به شرایط پیش آمده در زندگی مشترک، طبیعی است که افراد گرایش جنسی خود را پنهان کنند. اما به هر حال با بروز برخی از نشانه ها می‌توان به علائم همسر همجنس گرا پی برد. او نمی‌تواند حقیقت و میل واقعی خود را برای همیشه سرکوب کند؛ به همین دلیل عادات و رفتارهای او تحت تاثیر این موضوع قرار خواهند گرفت. برخی از این نشانه ها شامل موارد زیر می‌شوند.

دوری زوجین از یکدیگر

بروز دروغ و خیانت

نگرانی از ظاهر

افسردگی وگوشه گیری

نداشتن میل جنسی به همسر

تماشای پورن و خودارضایی

وقت گذرانی بیش از حد با همجنسان

همه این نشانه ها می‌توانند علل دیگری نیز داشته باشند. به همین دلیل بهتر است برای تشخیص دقیق مشکل، از یک متخصص کمک بگیرید.

پیامدهای داشتن همسر همجنس گرا

پیامدهای-داشتن-همسر-همجنس-گرا

قطعا زندگی مشترک با همسر همجنس گرا و فردی که گرایش جنسی مشابه با شما را ندارد؛ با بروز پیامدهایی همراه است. حتی اگر خود همسر به این موضوع اعتراف کند نیز بازهم برای دیگری پذیرش آن سخت است. به همین دلیل باید در مورد این رابطه تصمیم جدی بگیرید و به عواقب آن نیز فکر کنید.

⭕خیانت

وقتی یکی از زوجین همجنسگرا باشد؛ نمی‌تواند نیازهای خود را با همسری که غیرهمجنس گرا است برطرف کند. حتی برای راضی کردن همسر خود نیز به مشکل بر خواهد خورد. به همین دلیل احتمالا هر کدام از طرفین از روش های دیگری استفاده کنند. خیانت و برقراری رابطه با شخصی که گرایشی مشابه با آنها را دارد؛ احتمالا در دسترس ترین روشی است که می‌توان از آن بهره برد. اما اینکار در زندگی مشترک، حتی با وجود همسر همجنس گرا نیز، جایز نیست. برای اطلاع از راه های کشف خیانت همسر کلیک کنید.

⭕بی اعتمادی

حتی وقتی افراد بعد از اطلاع از این موضوع از یکدیگر جدا هم می‌شوند؛ اما بازهم تا پایان عمر با پیامدهای ان درگر هستند. بی اعتمادی یکی از عواقب زندگی با همسر همجنس گرا است که باعث می‌شود؛ حتی در روابط بعدی نیز فرد نتواند اطمینان کند. او به همه شک می‌کند و احتمالا دیگر وارد رابطه نشود. همچنین اگر جدایی هم رخ ندهد؛ بازهم زوجین نسبت به یکدیگر بی اعتماد بوده و همواره به خیانت دیگری فکر می‌کنند.

⭕طلاق

همانطور که پیش تر مشاهده کردید؛ زندگی مشترک با همسر همجنس گرا، در اکثر موارد منجر به جدایی می‌شود. حتی اگر همسر نیازهای خود را نادیده بگیرد و در جهت نجات رابطه تلاش کند؛ بازهم بعد از مدتی افسرده و گوشه گیر شده ونمی‌تواند عملکرد موثری در رابطه داشته باشد. چنین فردی همواره احساس قربانی بودن داشته و نمی‌تواند برای مدت زمان طولانی این وضعیت را تحمل کند. برای اطلاع از عوامل موثر بر تصمیم برای طلاق کلیک کنید.

⭕کاهش عزت نفس

احتمالا بعد از اطلاع از همسر همجنسگرا در زندگی مشترک، احساس شکست خواهید کرد. از طرفی اینکه همسر شما برای رابطه جنسی و حتی ابراز احساسات، سراغ شما نمی‌آید؛ به مرور سبب کاهش عزت نفس خواهد شد. زندگی با چنین فردی، مخصوصا برای مدت زمان طولانی، سلامت روان شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. اما توجه به این نکته ضروری است که شما مقصر نیستید؛ و نباید خود را مورد سرزنش قرار دهید. حتی همسر شما نیز گناهی ندارد.

سخن پایانی

جدایی از همسر همجنس گرا، شاید ساده ترین راهکاری باشد که به نظر برسد. اما به طورکلی روش های دیگری در این مورد کارساز است که باید با کمک روانشناس و یا یکدیگر، از آنها استفاده کرد. قبل از فکر کردن به جدایی بیشتر فکر کرده و با همسر خود در این مورد صحبت کنید. شاید او نیز از این بابت خوشحال نبوده و نیاز به کمک دارد. در این مورد باید دو نفر تصمیم گیری کنند؛ به همین دلیل رضایت و در نظر گرفتن جوانب مختلف اهمیت خواهد داشت. کسب اطلاعات و بالابردن آگاهی افراد در این زمینه، به آنها کمک بزرگی خواهد کرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه همسر همجنس گرا می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره