ازدواجزوج و خانواده

همزمان عاشق دو نفر شدم | آیا می توان عاشق دو نفر شد

همزمان عاشق دو نفر شدم ؛ این جمله ای است که از نظر خیلی ها امکان ناپذیر است. با توجه به دیدگاه‌ها و تعاریف مختلف از مفهوم عشق؛ به امکان همزمان عاشق دو نفر شدن پاسخ‌های متفاوت داده شده است. عموم مردم هم برای این سوال پاسخ واحدی نخواهند داد. شاید اگر کسی به شما بگوید که عاشق دو نفر هستم، او را سرزنش کنید، دروغگو بدانید و بگویید دوست داشتن همزمان دو نفر غیر ممکن است. بر اساس یک دیدگاه اگر شما واقعا عاشق کسی باشید، دیگر نمی‌توانید همزمان شخص دیگری را هم دوست بدارید.

ولی افرادی را می‌بینیم با وجود اینکه متاهل و عاشق همسر خود هستند، در عین حال به طرف کسی دیگر هم متمایل‌اند و در عین ناباوری، می‌گویند شیفته او هم شده‌اند. این گرایش می‌تواند، به علت کشش جنسی یا عاطفی باشد. عاشق دو نفر بودن احساسی است که در برخی رخ می‌دهد و ممکن است برای خود او هم گیج‌کننده باشد. به خصوص اگر در رابطه‌ای عاطفی باشد.

همزمان عاشق دو نفر شدم | عشق از نظر اریک فروم

در وهله اول، عشق تنها بستگی به یک شخص خاص ندارد، بلکه نوعی رویه و جهت‌گیری منش آدمی به تمامی جهان است که او را به یک معشوق خاص هم پیوند می‌دهد. اگر انسان واقعا و صمیمانه می‌تواند کسی را دوست بدارد، حتما همه مردم دنیا و زندگی را هم دوست خواهد داشت. اگر می‌توانی به کسی بگویی «تو را دوست دارم» همچنین باید بتوانی بگویی «من در وجود تو همه کس را دوست می‌دارم، با تو همه دنیا را نیز دوست دارم، من در تو حتی خودم را هم دوست دارم».

اما وقتی می‌گوییم عشق نوعی جهت‌گیریست که هدفش تمام مردم است نه فقط یک نفر؛ نباید تصور کرد که بین انواع مختلف عشق (عشق مادرانه، عشق برادرانه،عشق جنسی، عشق به خود وعشق به خدا) که معشوق‌های مختلف دارند، تفاوتی هست. بنابراین یک فرد می‌تواند همزمان به دو نفر عشق بورزد، ولی دست اوست که چگونه آن را هدایت کند.

آیا ممکن است همزمان عشق به دو نفر را تجربه کنیم؟

در این زمینه اکثر مردم معتقدند که چنین چیزی امکان ندارد، زیرا وقتی فردی واقعا عاشق باشد ممکن نیست که عاشق نفر دوم هم شود. اما در عمل افراد زیادی هستند که عاشق فردی می‌باشند، و در همان زمان به شخص دوم نیز احساس پیدا می‌کنند. یکی از روانشناسان در کتاب خود کاملا به توضیح این مساله می‌پردازد. او می‌گوید این امکان وجود دارد، حتی یک انسان می‌تواند همزمان عاشق چندین نفر هم باشد. این مساله به این خاطر پیش می‌آید که قلب انسان تمام زیبایی‌ها و خوبی‌های افراد را می‌بیند و می‌تواند آن زیبایی‌ها را بپذیرد. در حقیقت در دیدگاه او هیچ‌گونه محدودیتی برای عاشق شدن و عشق ورزیدن موجود نیست.

نشانه‌های همزمان عاشق دو نفر شدن

شخصی که همزمان عاشق دو نفر است، یک سری نشانه‌های کلی زیر را می‌توان در او مشاهده کرد.

پرهیز از جدی شدن رابطه

وقتی طرفتان می‌خواهد که دیگر رابطه‌تان جدی‌تر و رسمی شود، شما هول می‌کنید و سعی دارید که بحث را عوض کنید و هی بهانه می‌آورید. این بهانه به این خاطر است که شما در عین عشق و محبت به او، عاشق فرد دیگری هم هستید، برای همین از جدی شدن رابطه با یکی از طرفین، نگرانید و این را نمی‌خواهید.

در همه حال هر دو را کنار خود تصور می‌کنید

اگر هر موقع مقابل یکی از طرفین خود (همسر، دوست دختر یا نامزد) خود نشسته‌اید، شخص دیگر را هم کنار خود تصور می‌کنید. در تمام رویاها و آینده خود، در تمام اتفاقات زندگی، هر دوی آن‌ها را در نظر می‌گیرید. این مسائل مهم‌ترین نشانه‌هایی هستند که بدانید شما همزمان عاشق دو نفر شدید. این موارد نشان می‌دهد شما نمی‌توانید هیچ کدام از آن‌ها را از آینده و رویاهای خودتان حذف کنید.

مبهم بودن عشقتان در نظر دیگران

کسی از اطرافیانتان هم نمی‌تواند تشخیص دهد که شما چه کسی را دوست دارید و عاشق چه کسی می‌باشید. زیرا حرف‌ها و صحبت‌های شما طوری است که معلوم نیست شما واقعا عاشق کدام یک هستید.

سردرگمی

هر کسی وقتی یک اتفاق مهم در زندگی‌اش رخ می‌دهد، اول از همه یاد کسی می‌افتد که دوستش دارد و دلش می‌خواهد زودتر به او تعریف کند. اگر شما همزمان عاشق دو نفر باشید، در این مواقع نمی‌دانید اول به کدام یک از آن‌ها خبر دهید.

اگر همزمان عاشق دو نفر شدم ، چه کنم؟

طبیعتا شما نمی‌توانید به این روند ادامه دهید و در نهایت باید انتخاب کنید که کدام یک را می‌خواهید. البته نکته‌ مهم هم این است که اگر شما واقعا نفر اول را دوست داشتید و عاشق او بودید، هیچوقت احساسی به نفر دومی پیدا نمی‌کردید. در این قسمت راهکارهایی برای مدیریت این رابطه‌ها و احساسات برایتان بیان می‌کنیم.

مقایسه نکردن دو نفر باهم

هر انسان ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فردی دارد که مختص اوست. هیچ کس کامل نیست و همه افراد خوبی‌ها و بدی‌هایی را در کنار هم دارند. از دلایل ممکن که شما عاشق نفر دوم می‌شوید، این است که به مقایسه او با نفر اول پرداختید. مقایسه کردن آن دو باهم موجب می‌شود که با دیدن خوبی‌های هرکدام، نمی‌توانید دیگری را ترجیح دهید. انتخاب شما نباید بر این اساس باشد که خوبی‌های کدام بیشتر است. شما باید کسی را انتخاب نمایید که تناسب و هماهنگی بیشتری با شما دارد و می‌تواند در طول زندگی‌ برایتان دوست و همدم باشد.

مدتی از رابطه با هر دو فاصله بگیرید

بهتر است سعی کنید برای مدتی از هر دوی آنها فاصله بگیرید. با این کار فرصتی بدست می‌آید که خوب فکر کنید و ببینید دوری کدام یک از آن‌ها برایتان سخت‌تر می‌باشد. یادتان باشد تا زمانی که یکی از طرفین را به طور کامل کنار نگذاشتید، نباید با فرد دیگری وارد رابطه جدی شوید. زیرا عشق یک مسئولیت و تعهد جدی بین دو نفر است و نباید و نمی‌توانید آن را همزمان نسبت به دو نفر داشته باشید.

اگر یکی از دو طرف همسرتان بود، چه باید بکنید

یکی از روانشناسان معروف به نام باربارا دی آنجلس در کتاب خود می‌گوید: اگر شما متاهل هستید نباید به رابطه با نفر دومی فکر کنید. ولی بعضی اوقات، کنترل اوضاع از دست انسان خارج می‌شود و نفر سومی هم پایش را وارد رابطه دونفره و احساسی شما با همسرتان می‌کند. از نظر اخلاقی در این شرایط، اولویت با همسرتان می‌باشد و شما موظفید تمام تلاش خود را بکنید تا نفر دوم از ذهنتان خارج شود. سعی کنید علت شروع علاقه‌تان به نفر دوم را بیابید، احتمالا در زندگی با همسرتان به مشکلی برخورده‌اید که به فکر رابطه با نفر دوم افتادید. حتما با حل آن مشکل می‌توانید به زندگی با همسرتان برگردید. نهایتا اگر با تمام تلاشی که کردید، مشکل حل نشد و نمی‌توانید به ادامه زندگی مشترکتان راضی شوید، با یک روانشناس مشورت کنید تا با بررسی شرایطتان، با بهترین راهکارها برای حل این موضوع به شما کمک کند.

نتیجه‌گیری در مورد عشق به دو نفر

امیدواریم با مطالعه این مطلب به جواب سوالتان در مورد عاشق دو نفر بودن رسیده باشید. بله امکان وجود این حس در برخی از افراد هست. ولی مهمترین قسمت قضیه این است که احساساتتان را به خوبی ارزیابی کنید و بدانید چگونه بین دو آن دو  نفر یکی را انتخاب کنید. حس این که همزمان عاشق دو نفر هستید، خبر از وجود مشکلاتی در رابطه فعلی‌تان می‌دهد. شاید نفر اول را دوست دارید ولی نیازهای عاطفی شما با او برطرف نمی‌شود و می‌خواهید آن‌ را در شخص دیگری جستجو کنید. از طرفی می‌خواهید بدون آسیب به فرد فعلی، طرف دیگر را هم نگه دارید. حس شما به دو نفر درست است اما غیر ممکن است که همزمان با هر دو باشید. پس بهتر است با انکه واقعا دوستش دارید صادقانه صحبت کنید و مشکل را حل نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه همزمان عاشق دو نفر شدم می توانید از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره