ازدواجزوج و خانواده

ازدواج به خاطر پول | عشقی که بخاطر پول باشه

ازدواج به خاطر پول این روزها دیگر دور از انتظار نیست. پول برخی از افراد را برای شروع زندگی مشترک، وسوسه می‌کند. به طور کلی پول و وضع مالی یکی از ملاک های مهم در ازدواج محسوب می‌شود که باید به آن توجه داشت. اما برخی از افراد آن را مهم ترین مساله دانسته و تنها به این دلیل ازدواج می‌کنند. این موضوع از دلایل زیادی نشات می‌گیرد. اما به هر حال باید برای ازدواج موضوعات زیادی را در نظر گرفت. ازدواج در چنین شرایطی باعث بروز مشکلاتی میان زوجین می‌گردد که حل آنها با پول امکانپذیر نیست. برخی تصور می‌کنند که پول همه چیز است و با وجود آن قطعا می‌توان خوشبخت شد. اما این باور درست نبوده و باید افراد دید خود را نسبت به ازدواج تغییر دهند.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج به خاطر پول می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

ازدواج به خاطر پول

افرادی که پولدار هستند؛ تصور می‌کنند که همه افراد به دنبال پول آنان هستند و افرادی که ازدواج به خاطر پول را انتخاب می‌کنند نیز تصور می‌کنند که با پول می‌توانند به همه اهداف خود برسند. هر دو این افراد احتمالا مورد سواستفاده قرار خواهند گرفت و نمی‌توانند زندگی مشترک مناسبی را آغاز کنند. طبیعی است که فرد باید از سطح معقولی از درآمد و اقتصادی برخوردار باشد که به ازدواج فکرکند و یا برای آن اقدام نماید. اما نباید اجازه داد که این موضوع دید افراد را تغییر داده و یا حتی آنها را از ازدواج منصرف کند. برای اطلاع از دلایل ازدواج با مرد مسن کلیک کنید.

نباید به پول و درآمد طرف مقابل فکر کرد؟

البته که بله. برخی از افراد با نگاهی ساده لوحانه و احساسی به زندگی مشترک و ازدواج تصور می‌کنند که تنها عشق و علاقه برای شروع زندگی مشترک کافی است. اما بعد از مواجه شدن با مشکلات ازدواج، متوجه می‌شوند که باید به مسائل دیگر از جمله پول هم فکر می‌کردند. امروزه دلیل اصلی طلاق زوج های زیادی مسائل اقتصادی است. پس باید افراد دید خود را به این موضوع تغییر داده و منطقی تر فکر کنند.

صحبت کردن در مورد مهریه و مسائل مالی به معنای ازدواج به خاطر پول است؟

خیر. البته گاهی برخی از خانواده ها و یا دخترها و پسرها، واقعا چنین قصدی دارند؛ اما به هر حال نمی‌توان این موضوع را به همه افراد تعمیم داد. صحبت کردن در مورد برخی از مسائل، قبل از ازدواج، ضروری بوده و با مداخله خانواده ها، عوارض احتمالی این مسئله تا حدی کاهش می‌یابد. اما به هر حال گاهی لازم است که به طور جدی در مورد مسائل مالی صحبت کرد. اما اگر طرف مقابل همواره به چنین موضوعاتی فکر می‌کند؛ به معنی ازدواج به خاطر پول است.

مقدار پول و تاثیر آن در ازدواج به خاطر پول

یکی از سوالهای اساسی خانواده ها و زوجین، این است که وقتی از ازدواج به خاطر پول حرف می‌زنیم؛ دقیقا منظورمان چقدر پول است؟ نمی‌توان عدد دقیقی برای پاسخ به این سوال در نظر گرفت. در واقع شرایط خانواده ها و وضع مالی آنها متفاوت بوده و هر فردی اهداف متفاوتی دارد. برای مثال اوج خواسته های فردی تنها داشتن ماشین و خونه برای طرف مقابل است. اما برخی دیگر خواسته های بیشتری داشته و از طرف مقابل انتظار دارند که آنها را برآورده کند.

پیامدهای ازدواج به خاطر پول

پیامدهای ازدواج به خاطر پول

فراموش نکنید که ازدواج به خاطر پول، پیامدهایی دارد که زندگی دو طرف را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در واقع افراد باید قبل از ازدواج در مورد چنین چیزی به خوبی فکر کرده و سپس تصمیم گیری کنند. برخی از پیامدها، شامل موارد زیر می‌شوند. برای اطلاع از پیامدهای ازدواج با آدم خسیس کلیک کنید.

💠از بین رفتن سرمایه

برخی از افرادی که به خاطر پول ازدواج می‌کنند؛ این موضوع را در نظر نمی‌گیرند که اگر سرمایه فرد از بین برود؛ چه! در واقع آنها احتمالا در چنین شرایطی دیگر انگیزه ای برای ادامه دادن زندگی مشترک نداشته و گاها بالافاصله طلاق می‌گیرند. اگر در چنین شرایطی علاقه هم وجود داشت؛ افراد در هر شرایطی با یکدیگر ادامه داده و حتی از یکدیگر حمایت می‌کردند. به همین دلیل افراد باید قبل از ازدواج به این احتمال هم فکر کنند.

💠عدم صمیمیت با یکدیگر

طبیعی است که در صورت ازدواج به خاطر پول، افراد با یکدیگر نمی‌توانند صمیمیت کافی داشته باشند. حتی گاهی تفریحات دو طرف از یکدیگر جدا بوده و حتی حرف مشترک زیادی نیز با یکدیگر ندارند. این موضوعی است که گاهی باعث می‌شود جوانان با فردی که اختلاف سنی زیادی با آنان دارد؛ ازدواج کنند.

💠باج دهی عاطفی

از طرفی یکی از طرفین که احتمالا وضع مالی بهتری دارد؛ در حال باج دادن به دیگری است که مورد محبت و علاقه قرار گیرد. اما احساساتی که او دریافت می‌کند واقعی نبوده و تنها به خاطر پول است. باج دهی عاطفی و روانی به طور کلی آسیب های زیادی به افراد وارد می‌کند.

💠سرکوب شدن احساسات و هیجانات

یکی دیگر از نتایج ازدواج به خاطر پول، سرکوب شدن احساسات و هیجانات افراد است.  گاهی افراد به دلیل وابستگی از لحاظ مالی به طرف مقابل، مجبور می‌شوند تا هر چه او می‌گوید را بپذیرند. در واقع آنها هیچ استقلالی از خود نداشته و نمی‌توانند ابراز وجود و احساسات کنند.

چرا افراد به خاطر پول ازدواج می‌کنند؟

اینکه چرا برخی از افراد تن به ازدواج به خاطر پول می‌دهند؛ موضوعی است که بسیاری از افراد را کنجکاو کرده است. اما وقتی افراد خودشان استقلال مالی نداشته باشند یا به طور دیدشان در مورد ازدواج درست نباشد؛ طبیعی است که ثروت طرف مقابل چشم شان را کور کرده و چنین رابطه ای را آغاز می‌کنند. چنین افرادی به ازدواج به عنوان راهی برای پولدار شدن، نگاه می‌کنند.

چطور تحت تاثیر پول دیگری قرار نگیریم؟

فراموش نکنید که ثروت و پول زیاد هر فردی را وسوسه می‌کند. در واقع همه ما دوست داریم که به وسیله پول زندگی راحت تری داشته باشیم. اما پول همه چیز نیست. تلاش کنید تا قبل از ازدواج استقلال مالی داشته و همچنین در مورد ازدواج و شرایط زندگی مشترک اطلاعات دقیق تری کسب کنید. وضع زندگی خود را با دیگران مقایسه نکرده و به موقعیت های احتمالی آینده نیز فکر کنید.

آیا احتمال دارد که ازدواج به خاطر پول به علاقه منتهی گردد؟

احتمالات ازدواج به خاطر پول

در بسیاری از موارد شاهد چنین چیزی بوده ایم. در واقع در ابتدا هدف افراد تنها ازدواج به خاطر پول بوده است؛ اما بعد از مدتی که افراد از یکدیگر شناخت بیشتری کسب کرده اند، به یکدیگر علاقه مند شده و رابطه خوبی را ادامه داده اند. به هر حال احتمالات زیادی در مورد چنین ازدواجی مطرح است. اما بهتر است افراد منطقی تر در این مورد تصمیم بگیرند. برای اطلاع از شرایط عشق بعد از ازدواج کلیک کنید.

سخن پایانی

طبیعی است که افراد قبل از ازدواج به وضع مالی طرف مقابل فکر کرده و یا حتی در این مورد با او صحبت کنند. این موضوع مخصوصا در شرایط کنونی، بسیار حائز اهمیت است. افراد از شروع زندگی مشترک اهداف مختلفی داشته و باید نکات زیادی را در نظر بگیرند. همچنین در این مورد با خانواده ها نیز مشورت کرده و خودسرانه عمل نکنند. ازدواج به خاطر پول مزایا و معایبی دارد که باید با اطلاع از آنها رابطه را آغاز کرد. همچنین بهتر است افراد با یک مشاور نیز مشورت کرده و آینده نگری کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج به خاطر پول می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره