روابط زناشوییزوج و خانواده

تکنیک مسترز و جانسون به چه شکل است؟

تکنیک مسترز و جانسون یکی از روش های درمان زودانزالی است که بدون استفاده از هیچ گونه دارویی صورت می‌گیرد. این دو دانشمند در اواخر دهه 90 میلادی به تحقیق در مورد ماهیت رفتارهای جنسی انسان و همچنین بیماری های جنسی، می‌پرداختند. نظریات آنها امروزه در مورد بسیاری از اختلالات و روش های درمانی کاربرد دارد. در بیشتر موارد، افراد برای درمان مشکل زودانزالی خود، به سراغ روش های غیراستانداری می‌روند؛ که علاوه بر اینکه بیماری آنان برطرف نمی‌شود، عوارض دیگری را نیز تجربه می‌کنند. اما به طورکلی روش های غیردارویی، اثربخشی بیشتری خواهند داشت. برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

تکنیک مسترز و جانسون

این روش، نیاز به انگیزه و تمرین مداوم برای درمان مشکل زودانزالی دارد. تکنیک مسترز و جانسون، شامل مجموعه ای از فرایندهای یادگیری، تشخیص و کنترل احساساتی است که در رسیدن به اوج لذت جنسی، موثر هستند. در واقع در روش هایی که در ادامه ذکر می‌شوند؛ با راهکارهای مختلفی از ارگاسم جلوگیری خواهد شد. انزال به طور طبیعی به تعویق افتاده و با گذشت زمان، مدت آن طولانی تر خواهد شد. استفاده از روش های دیگری در کنار این تکنیک ها می‌تواند بر اثربخشی آن موثر باشد.

چگونگی انجام تکنیک مسترز و جانسون

به طور کلی این روش به معنای جلوگیری از انزال است. در ساده ترین حالت فرد باید بدون دخالت هیچ عامل خارجی، به محض احساس نزدیک بودن زمان ارگاسم، رابطه را متوقف کرده و بعد از گذشت چند دقیقه رابطه را ادامه دهد. به این روش، استارت استاپ یا همان شروع و توقف نیز می‌گویند. اما اینکار، آسان نیست. چرا که گاهی فرد دیرتر با زودتر از موعد اینکار را می‌کند و یا هیچ کنترلی بر انزال خود ندارد. به همین دلیل استفاده از ژل های روان کننده و یا تکنیک های تنفسی، این عامل را کنترل کرد.

اثربخشی بیشتر تکنیک مسترز و جانسون

اثربخشی بیشتر تکنیک مسترز و جانسون

به طور طبیعی با انجام مداوم رابطه جنسی، تایم انزال افزایش پیدا می‌کند. طبق تحقیقات مسترز و جانسون، بیشتر زوجین، بعد از یکبار ناکامی در رابطه جنسی به دلیل زودانزالی، دیگر رابطه را ادامه نمی‌دهند. یا حتی در برخی موارد به دلیل اضطراب ناشی از این موضوع، رابطه ناموفق باقی می‌ماند. به همین دلیل افراد برای استفاده از تکنیک مسترز و جانسون، نکات دیگری را نیز در نظر داشته باشند.

معمولا پیشنهاد متخصصین، انجام حداقل سه بار این تمرین است. اما در بهترین حالت می‌توان آن را تا نه بار نیز افزایش داد. به طوریکه در روابط اول بعد از یکبار تلاش توقف کرده، اما در دفعات بعدی بعد از 9 بار دخول، انزال را به تعویق بیاندازید. به این روش 9 به 1 می‌گویند. این حالت باعث شرطی شدن بدن می‌گردد. همچنین برای جلوگیری از سرد شدن روند رابطه در توقف ها، بهتر است معاشقه و پیش نوازی را داشته باشید.

توصیه می‌شود؛ زوجین در این شرایط از پوزیشن هایی استفاده کنند که زن روی مرد قرار گیرد. چرا که در این حالت مرد تسلط بیشتری برای حفظ نعوظ خواهد داشت و فشار کمتری را تحمل می‌کند. با همسر خود در این مورد، قبل از رابطه جنسی صحبت کرده و به او آمادگی دهید. احتمالا در دفعات اول، افراد کمی در رابطه اذیت شوند؛ اما به مرور همه چیز بهتر خواهد شد.

روش فشار در تکنیک مسترز و جانسون

روش دیگری که در تکنیک مسترز و جانسون وجود دارد؛ روش فشار دادن سر آلت تناسلی است. در این روش فرد باید با نزدیک شدن زمان انزال، به آرامی آلت تناسلی خود را لمس کند. این ناحیه در مردان سر آلت تناسلی و یا نقطه ای نزدیک به مقعد است. در این نواحی گیرنده های حسی قرار دارند که در روند رابطه جنسی موثر هستند. یا حتی می‌توان با انگشت شست و اشاره حلقه ای ایجاد کرد و آن را بر سر آلت قرار داده و فشار داد. بعد از چند دقیقه ادامه رابطه بلامانع است. اینکار باعث کم شدن فشار خون در این ناحیه شده و نعوظ را کاهش می‌دهد. در نتیجه کنترل جنسی مرد بالاتر می‌رود.

ممنوعیت رابطه جنسی

اولین نکته برای استفاده از تکنیک مسترز و جانسون، ممنوعیت رابطه جنسی است. زن و شوهر قبلا از این تمرین باید حداقل دو تا سه هفته، رابطه جنسی نداشته باشند. تماس فیزیکی بلامانع است؛ اما برقراری رابطه جنسی و دخول قبل از شروع استفاده از این روش باید متوقف شود.

معمولا اولین اقدامی که برای درمان اکثر بیماری های جنسی استفاده می‌شود؛ ممنوعیت رابطه جنسی است. در این شرایط احتمالا فشار و استرسی که فرد با هر بار رابطه جنسی تجربه می‌کند؛ برطرف شده و آرامش بیشتری را تجربه می‌کنند. با رعایت اینکار، نتیجه بهتری از این روش خواهید گرفت. برای اطلاع از راه های کاهش اضطراب جنسی کلیک کنید.

تکنیک مسترز و جانسون برای درمان زودانزالی

تکنیک مسترز و جانسون برای درمان زودانزالی

قطعا اختلال زودانزالی یکی از مشکلاتی است که زندگی جنسی مردان و حتی سلامت روان آنها را تحت تاثیر قرار خواهد داد. چنین افرادی به دلیل عملکرد نامناسب در رابطه جنسی و همچنین عدم توانایی در به تعویق انداختن آن، هیجانات منفی زیادی را تجربه می‌کنند. آنها احتمالا از همسر خود شرمسار شده و احساس بی کفایتی می‌کنند. همچنین پرخاشگری و عصبانیت نیز، زندگی زناشویی آنها را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

فراموش نکنید که زودانزالی نه تنها رابطه افراد را با همسرانشان تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ بلکه باعث کاهش اعتماد به نفس آنها در مقابل مردان دیگر نیز می‌گردد. برای این اختلال جنسی درمان های مختلفی وجود دارد که افراد باید با توجه به دلیل مشکل خود، از آنها استفاده کنند. برای جلوگیری از دلزدگی زناشویی کلیک کنید.

زودانزالی مردان

توجه داشته باشید که اگر زمان انزال مردان، کمتر از یک دقیقه باشد؛ آنها مبتلا به زودانزالی هستند. برخی از افراد به هیچ عنوان زودانزال نیستند؛ اما به این دلیل که از زمان انزال خود ناراضی هستند؛ از تکنیک مسترز و جانسون استفاده می‌کنند. همچنین اصلاح سبک زندگی مردان، تاثیر زیادی در زمان انزال طبیعی آنها خواهد داشت.

برای مثال کم تحرکی و چاقی، یکی از دلایل اصلی زودانزالی محسوب می‌شود که با داشتن رژیم غذایی متعادل و ورزش، می‌توان آن را کنترل کرد. اگر مشکل زودانزالی بیش تر از 6 ماه ادامه یابد و هیچ دلیل فیزیولوژی هم برای آن وجود نداشته باشد؛ فرد مبتلا به زودانزالی بوده و باید برای درمان اقدام کند. درمان دارویی در کنار روش های روانشناختی، موثرترین راه برای درمان این مشکل است.

سخن پایانی

اختلالات جنسی مختلف از جمله زودانزالی، تاثیرات بدی بر رابطه زناشویی خواهند داشت. زودانزالی یکی از مشکلات شایع در مردان محسوب شده که افراد برای درمان آن، از روش های مختلفی استفاده می‌کنند. اما تکنیک مسترز و جانسون، یکی از موثرترین روش ها در این حوزه بوده و هیچ گونه عوارض جانبی ندارد. طبیعی است که استفاده از این روش در ابتدا با چالش ها و یا مشکلاتی برای دو طرف همراه باشد. اما باگذشت زمان و تمرین این روش، افراد می‌توانند زمان انزال خود را بالا برده و رابطه جنسی خود را بهبود بخشند. کمک گرفتن از سکستراپیست نیز، در این زمینه بسیار موثر است.

برای دریافت مشاوره در زمینه زناشویی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره