ارتباط با جنس مخالفزوج و خانواده

انتقام از عشق سابق | بهترین انتقام بعد ترک

انتقام از عشق سابق شاید به نظر روش نادرستی به نظر بیاید. اما در چنین شرایطی افراد ناراحتی و خشم زیادی را تجربه کرده و به درستی نمی‌توانند در این مورد فکر کنند. به همین دلیل انتقام گرفتن را انتخاب می‌کنند. این موضوع در یک رابطه عاطفی صدمات زیادی را به دو طرف وارد می‌کند. معمولا کنارآمدن با این شرایط بسیار دشوار بوده و افراد حالات روحی متفاوتی را تجربه می‌کنند. گاهی فکر کردن به انتقام به دلیل جبران کردن همین موضوع است. اما باید به بعد از انتقام گرفتن نیز فکر کرده و عوامل مختلفی را در نظر داشت. آیا افراد واقعا بعد از انجام اینکار به آرامش می‌رسند؟ در این مقاله سعی می‌کنیم به پاسخ این سوال بپردازیم. برای دریافت مشاوره رابطه کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه انتقام از عشق سابق می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 

انتقام از عشق سابق

انتقام از عشق سابق یکی از اولین تفکراتی است که به ذهن افرادی می‌رسد که مورد خیانت یا طرد شدگی قرار گرفته اند.خشم و عصبانیت در این دوران کاملا طبیعی بوده؛ اما قطعا انتقام بهترین راه برای برطرف کردن آن نیست. فراموش نکنید که انتقام گرفتن و حتی فکر کردن به آن نه تنها انرژی زیادی را از افراد می‌گیردِ بلکه آسیب های روانی زیادی را نیز در پی دارد. افراد تصور می‌کنند که در صورت صدمه زدن به دیگری به آرامش می‌رسند. اما در واقع این تفکری غلط است. همچنین اینکار دیگری را متوجه اشتباهش نکرده و حتی شاید او را ترغیب به مقابله مثل کند. در نتیجه این چرخه برای مدت زمان نامعلومی ادامه می‌یابد. برای اطلاع از راه های فراموش کردن عشق کلیک کنید.

دلایل گرایش به انتقام از عشق سابق

در واقع گرایش افراد به انتقام از عشق سابق بعد از صدمه ای که او به آنها زده است؛ یکی از واکنش های طبیعی است. اما معمولا بعد از مدتی به صورت خودجوش از بین رفته و افراد همه چیز را فراموش می‌کنند. این موضوع برای همه افراد اتفاق نمی‌افتد. برای این حالت دلایل مختلفی مطرح می‌شود. برخی از آنها شامل موارد زیر می‌شوند. برای اطلاع از دلایل شکست عشقی کلیک کنید.

عشق سابق بدون دلیل و بی خبر شما را رها کرده است

او به شما خیانت کرده و اکنون با فرد دیگری است

او به شما وعده ازدواج داده اما بی وفایی کرده و دچار بی اعتمادی خانواده و دیگران نسبت به شما شده است

به طور کلی دلایل مختلفی برای این موضوع وجود دارد که کاملا بستگی به شرایط رابطه و همچنین ویژگی های شخصیتی افراد دارد. اما پیدا کردن علت این موضوع و بررسی آن به صورت دقیقف نه تنها این تفکر را از بین می‌برد. بلکه باعث می‌شود افراد در روابط آینده خود به شکل بهتری عمل کنند.

بهترین روش های مختلف انتقام از عشق سابق

روش انتقام از عشق سابق

با اینکه به طور کلی انتقام از عشق سابق کار درستی نیست. اما با انجام برخی از کارها طرف مقابل متوجه اشتباه خود خواهد شد و حتی احساس پشیمانی خواهد کرد. فراموش نکنید که گذر زمان همه چیز را بهتر کرده و افراد متوجه حقیقت خواهند شد. برای آشنایی با انواع آسیب های خیانت کلیک کنید.

📌تلاش برای ارتقای خود

یکی از بهترین روش های انتقام از عشق سابق، تلاش برای رشد فردی و ارتقای خود است. در چنین شرایطی وقتی فرد متوجه پیشرفت و موفقیت شما می‌گردد؛ قطعا از کار خود پشیمان شده و به بازگشت فکر می‌کند. این موضوع هم منفعت شخصی برای فردی دارد که مورد بی مهری قرار گرفته و هم منجر به پشیمانی طرف مقابل می‌شود. از طرفی هیچکس هم آسیبی نمی‌بیند.

📌بخشش

بخشش یکی دیگر از راه های انتقام از عشق سابق است. چرا که احتمالا طرف مقابل نیز انتظار اقدامی را از سمت شما دارد. اما وقتی که او را می‌بخشید و همه چیز را فراموش می‌کنید؛ او خود دچار عذاب وجدان می‌شود. همچنین قطعا روزی نتیجه کارهایش را خواهد دید. بخشش کار سختی است و بهتر است خود را مجبور به چنین کاری نکنید. با انجام آن افراد آرامش بیشتری را تجربه می‌کنند.

روش های رایجی که برای انتقام گرفتن از عشق سابق استفاده می‌شود

معمولا در چنین شرایطی افراد واکنش های مشترکی از خود نشان می‌دهند. با اینکه انتقام از عشق سابق به روش های مختلفی انجام می‌شود؛ اما برخی از اقداماتی که در این زمان انجام می‌شود شامل موارد زیر می‌شود.

بردن آبروز همسر، دوست پسر یا دوست دختر در محل کار و یا محل سکونت

فاش کردن رازهای شخصی و اطلاعات محرمانه افراد

تهدید دیگران

شکایت به صورت قانونی

به اجرا گذاشتن مهریه

برقراری ارتباط با نزدیکان طرف مقابل

آثار و نتایج انتقام از عشق سابق

با اینکه با انتقام از عشق سابق طرف مقابل پیامد هایی را تجربه می‌کند اما این موارد معمولا کوتاه مدت بوده و حتی فرد بعد از مدتی به صورت مجدد کارهای خود را تکرار می‌کند. اما این عوارض برای فردی که انتقام گیری می‌کند نیز وجود دارد. حتی برای مت زمان بیشتری زندگی و روان او را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در واقع اینکار نه تنها رنج و ناراحتی فرد را کمتر نمی‌کند بلکه آن را افزایش نیز می‌دهد. همچنین گاهی مسائل قانونی نیز مطرح می‌شود که فرد را مجرم کرده و باعث می‌شود تا محکوم به پرداخت جریمه یا حتی مجازات های جدی تر می‌کند. به همین دلیل باید به فکر راهی بود که از آسیب های وارده به خود جلوگیری شود.

راهکار های جایگزین به جای انتقام از عشق سابق

جایگزین به جای انتقام از عشق سابق

قطعا روش های بهتری نسبت به انتقام از عشق سابق نیز وجود دارد. افراد باید در ابتدا کمی صبر کرده تا احساسات آنها فروکش کرده و بعد از آن در این مورد تصمیم گیری کنند. همچنین بیشتر بر ارتقای خود تمرکز کنند تا آسیب به فردی دیگر. افراد بهتر است در این دوران شروع به کسب درآمد کرده و همچنین استقلال کسب کنند. شرایط محیطی خود را تغییر داده و همچنین محرک هایی را که شما را به یاد عشق سابق می‌اندازد؛ محدود کنید. از نظر احساسی نیز از خود مراقبت کرده و به خود فشار زیادی در این مورد وارد نکنید.

کمک گرفتن از روانشناس

یکی از بهترین کارهایی که افراد می‌توانند در این شرایط انجام دهند؛ کمک گرفتن از روانشناس است. به دلیل اینکه در این دوران افراد به خوبی نمی‌توانند فکر کنند؛ مشاور می‌تواند احساسات آنها را کنترل کرده و به آنها کمک کند تا از این شرایط خارج شوند. در واقع مشاور راه بهتری برای تخلیه هیجانات ارائه می‌دهد.

سخن پایانی

درمان شکست عاطفی و کنارآمدن با این موضوع نیازمند زمان و انرژی زیادی است. افراد نباید این موضوع را انکار کنند و یا حتی احساسات خود را سرکوب نمایند. تنها باید دوران سوگواری خود را طی کرده و روش های بهتری را به جای انتقام از عشق سابق انتخاب کنند. اینکار با کمک روانشناس و تلاش خود فرد امکانپذیر است. تصمیم گیری در این مورد به صورت هیجانی و بر اساس احساسات می‌تواند پیامدهای بدی برای افراد ایجاد کند. به همین دلیل باید برای مواجهه و همچنین واکنش درست نسبت به این موضوع از روانشناس کمک گرفت.

برای دریافت مشاوره در زمینه انتقام از عشق سابق می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره