خیانتزوج و خانواده

درمان خیانت زناشویی | کوتاه ترین مراحل درمان خیانت

درمان خیانت در خود و به طور کلی گذر کردن از این موضوع بسیار مهم است. افراد بعد از تجربه خیانت، دچار آسیب های زیادی در زمینه های مختلف می‌شوند. شاید برای بسیاری سوال باشد که آیا خیانت قابل درمان است؟ در واقع برای فراموشی یا بخشش چنین چیزی؛ باید موضوعات مختلفی را در نظر گرفت. ویژگی های شخصیتی افراد و همچنین شرایطی که در آن قرار گرفته اند؛ در این مورد بسیار مهم است. فراموش نکنید که خیانت نه تنها بر رابطه تاثیر گذاشته و آن را نابود می‌کند؛ بلکه سلامت روانی افراد را نیز تحت الشعاع قرار می‌دهد. به همین دلیل برای درمان کامل خیانت حتما باید از یک روانشناس کمک گرفت. برای دریافت مشاوره خیانت کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه درمان خیانت می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

درمان خیانت

طبیعی است که بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی از خیانت درمان آن بسیار دشوار و حتی غیر ممکن است. افراد معمولا در این مورد فشار زیادی را به خود وارد می‌کند. اما درمان خیانت باید به مرور زمان اتفاق بیافتد. این بدان معنا نیست که همه چیز را به زمان سپرده و خود در این مورد کاری نکرد. اما باید در ابتدا اجازه دهید تا کمی احساسات فروکش کنند و سپس به سراغ روش مناسب بروید. در این دوران، فرد احتمالا مسائل مختلفی را تجربه کند. در ابتدا باید بدانید که شما در این مورد مقصر نیستید و نباید خود را سرزنش کنید. البته بررسی کرده دلایل ایجاد خیانت نیز اهمیت دارد که گاهی ما نیز در آنها نقش داریم. اما در نهایت فردی که خیانت کرده است؛ شخص دیگری است. برای اطلاع از نشانه های انکار خیانت کلیک نمایید.

راه های درمان خیانت

راه های درمان خیانت

برای درمان خیانت و گذر از این دوران، راه های مختلفی پیشنهاد می‌شوند که همه آنها برای شرایط ما مناسب نیستند. همچنین در چنین شرایطی، به درستی نمی‌توانیم تصمیم گیری کنیم. برخی از روش های موثر در این دوران، شامل موارد زیر می‌شوند. برای آشنایی بیشتر با تست خیانت کلیک کنید.

✨شناخت احساسات

بعد از خیانت معمولا احساسات مختلف و گاها متضادی به سراغ افراد می‌آید. به همین دلیل است که گاهی افراد تصمیمات ناگهانی و اشتباهی می‌گیرند. از همین رو در این مرحله بهتر است افراد احساسات خود را شناسایی کرده و به طور جداگانه به آنها بپردازند. همچنین کمی صبر کنند تا شدت این احساسات کمتر گردد. برخی از این احساسات شامل خشم، غم و ناراحتی، تعجب، ترس، شرمندگی و حتی گیجی و سردرگمی می‌شود.

✨مقاومت در برابر انتقام جویی

طبیعی است که افراد در چنین شرایطی به دنبال انتقام گرفتن از طرف مقابل باشند. اما با انتقام نه تنها احساسات بهتری را تجربه نخواهند کرد؛ بلکه اوضاع بدتر هم می‌شود. چرا که هر دو نفر همواره به دنبال مقابله به مثل بوده و نمی‌توانند آرامش را تجربه کنند. درد بعد از انتقام به سلامت روان افراد آسیب زده و آنها را در معرض مشکلات بیشتری قرار می‌دهد.

✨فرصت دادن به خود

یکی از موثرترین راه ها برای درمان خیانت، فرص دادن به خود و دوری کردن برای مدتی از طرف مقابل است. این فاصله چه از نظر مکانی و یا زمانی به نفع هر دو طرف است. چرا که می‌توانند در این شرایط درست تر فکر کرده و تصمیمات بهتری در این مورد بگیرند.

✨صحبت کردن با فرد قابل اعتماد

همچنین برای درمان خیانت بهتر است با یک فرد قابل اعتماد نیز در این مورد صحبت کنید. مشورت کردن با دیگران در این مورد در بسیاری از موارد کارساز است. البته گاهی برخی از افراد از این موقعیت سواستفاده کرده و به آن دامن می‌زنند. به همین دلیل باید به سراغ افراد مطمئن مانند مشاور بروید. اگر قادر به صحبت کردن به دوستان و خانواده خود نیستید؛ باید از روانشناس کمک بگیرید.

✨بررسی همه ابعاد خیانت

بررسی جنبه های مختلف خیانت نیز با اینکه دردآور است؛ اما از راه های درمان  خیانت محسوب می‌شود. در این حالت باید همه چیز را مرور کرده و به نقش خودتان نیز فکر کنید. اینکار برای برخی از افراد تبدیل به نشخوار فکری می‌شود. اما باید اینکار را تنها یکبار با دقت انجام داده و بعد از آن دیگر به سراغ آن نروید.

✨بررسی عمق رابطه

برای درمان خیانت ، باید عمق رابطه خود را با دیگری نیز بررسی کنید. به این معنا که چقدر به او علاقمند هستید و یا چه وابستگی هایی به او دارید! آیا بدون او زندگی برای شما چگونه خواهد بود؟ فکر کردن به این موضوعات و در نظر گرفتن احتمالات مختلف، بسیار مفید بوده و منجر به تصمیم گیری بهتر می‌گردد.

✨تامل کردن

تامل کردن در مورد درمان خیانت به معنی صبر کردن و فکر کردن به همزمان است. در این مورد اصلا نباید عجولانه تصمیم گیری کرد. صبر کنید تا زمانی که آمادگی لازم را پیدا کردید؛ با فرد مواجهه شده و با او صحبت کنید.  بسیاری از افراد در این شرایط نقش قربانی را بازی کرده و قادر به کنترل احساسات خود نیستند. اما با تامل شرایط کمی آسان تر می‌شود.

✨صحبت کردن با فردی که به شما خیانت کرده است

بعد از گذشت مدتی برای درمان خیانت به شکل بهتر، باید با فردی که به شما خیانت کرده است؛ صحبت کنید. با اینکه این شرایط احتمالا دوباره منجر به بازگشت احساسات و افکار نامطلوب می‌گردد؛ اما در نهایت باید با این قضیه مواجه شد. سعی کنید لحن خود را آرام نگه داشته و از دلایل منطقی استفاده کنید. عصبانیت خود را کنترل کرده و تمام مسائلی را که ذهن شما را درگیر کرده است؛ بازگو کنید. اگر قادر به صحبت کردن به صورت رو در رو نیستید؛ حتی می‌توانید نامه ای نوشته و یا به صورت تلفنی با او صحبت کنید.

✨دادن فرصتی دیگر

در نهایت اینکه اگر در مورد تمام مسائل مربوط به رابطه و خیانت فکر کردید؛ می‌توانید فرصت دوباره ای به طرف مقابل داده و او را ببخشید. این تنها در صورتی است که مطمئن باشید که فرد مقابل پشیمان بوده و به فکر جبران است.

پیامدهای عدم درمان خیانت

فراموش نکنید که اگر درمان خیانت اتفاق نیافتد؛ افراد را دچار مسائل بیشتری می‌کند. افراد دیگر اعتماد خود را به همه از دست داده و دیگر نمی‌توانند روابط سالمی را با دیگران تجربه کنند. به همین دلیل این موضوع بسیار اهمیت داشته و افراد باید در این مورد کاری کنند. برای آشنایی بیشتر با آسیب های خیانت کلیک کنید.

نشانه های درمان خیانت

همچنین فرایند درمان خیانت، با بروز نشانه هایی در افراد همراه است. به این شکل که معمولا در این حالت افراد آرامش بیشتری را تجربه کرده و حتی می‌توانند رابطه ای بهتر از قبل داشته باشند. این تنها در صورتی است که مراحل را به درستی پشت سر گذاشته و در این زمینه تلاش کنند.

معایب و مزایای درمان خیانت

مزایای درمان خیانت

همانطور که گفته شد؛ عدم درمان خیانت آثاری را به جا می‌گذارد که گاهی هرگز بهبود نمی‌یابد. از طرفی اگر فرد را بعد از خیانت ببخشید؛ احتمال بروز آن به صورت مجدد وجود دارد و این حالت ادامه می‌یابد. اما اگر این موضوع به طور کامل میان دو طرف برطرف گردد؛ دیگر می‌توانند با نگرش بهتری زندگی خود را پیش برده و شرایط بهتری را تجربه کنند. به طور کلی باید به این مسائل نیز توجه کرد و با توجه به آنها در مورد خیانت تصمیم گرفت.

سخن پایانی

درمان خیانت فرایند سریع و راحتی نیست. باید در این مورد صبوری کرد و همچنین اطلاعاتی کسب نمود. اگر زوجین بتوانند این دوران را به سلامت پشت سر بگذارند؛ قطعا هم خودشان حال بهتری را تجربه می‌کنند؛ و هم رابطه بهتری خواهند داشت. در این زمینه بهتر است افراد حتما از یک روانشناس کمک گرفته و به صورت ریشه ای این مشکل را حل نمایند.

برای دریافت مشاوره در زمینه درمان خیانت می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره