خیانتزوج و خانواده

انکار خیانت | 6 دلیل انکار خیانت چیست؟

انکار خیانت از طرف همسر و شریک عاطفی شما اولین واکنش قابل پیش بینی او است. ریشه اصلی انکار ‌خیانت، ترس است. این ترس در دسته‌های مختلفی قرار دارند که می‌توان به ترس از جدایی، ترس از دست دادن، ترس از بی آبرویی و … اشاره کرد. همیشه افراد خیانتکار از خود نشانه‌هایی را بروز می‌دهند که شریک احساسی آنها کاملا متوجه منظورشان خواهد شد. به همین جهت اگر با علائم انکار‌ خیانت آشنا باشید؛ می‌توانید به راحتی این رفتار همسر را تشخیص دهید. اما خیانت به هیچ عنوان قابل توجیه نیست و کسانی که تحت خیانت قرار می‌گیرند، فورا باید از روانشناس برای درمان و کاهش آسیب ها کمک بگیرند. پس برای دریافت مشاوره خیانت کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خیانت می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

انکار خیانت چگونه است؟

انکار خیانت چگونه است؟

خیانت هرگز قابل انکار ‌و توجیه پذیر نیست. اما در جامعه امروزی خیانت به قدری افزایش یافته که به معظل بزرگ و شایعی تبدیل شده است. در گذشته بیشتر خیانت از سوی آقایان رخ می‌داد؛ اما امروزه رقابت تنگاتنگی بین خانم ها و آقایان وجود دارد. طبق آمار خیانت خانم ها به اندازه آقایان محتمل شده است. تکذیب خیانت نیز اغلب در مواقعی رخ می‌دهد که فرد با استرس و ترس روبرو باشد. استرس اینکه فرزند خود را از دست می‌دهد یا هنوز به همسر خود علاقه مند است.

انکار خیانت گاهی به دلیل علاقه به همسر است. به همین دلیل نمی‌توان خیانت را همیشه دلیل بر بی علاقگی دانست. بسیاری از افراد به دلیل اختلال شخصیت، اختلالات روانشناختی و … دست به خیانت می‌زنند. اما افراد خائن هیشه لو می‌روند و نشانه هایی را از خود بروز می‌دهند. در این مقاله به طور کل راجع به انکار‌ خیانت صحبت کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع خیانت کلیک کنید.

انکار خیانت در خانم ها

رد کردن خیانت در خانم ها با شیوه های متفاوت تری از آقایان صورت می‌گیرد. مثلا خانمی که آرایش نمی‌کرده، به یکباره شروع به آرایش های غلیظ می‌کند. یا خانمی که دوستی برای بیرون رفتن نداشته، در یک روز کلی دوست برای گردش پیدا خواهد کرد. هرچقدر هم که همسر شما به انکار‌ خیانت بپردازد؛ نشانه های زیادی برای تشخیص خیانت وجود دارد که حرف های او را باور نکنید. اما دلایلی نیز برای انکار ‌خیانت وجود دارد که اغلب هراس، جدایی و سودهای زندگی مشترک است. نشانه های دیگری نیز در خیانت خانم ها وجود دارد که می‌توانید با مطالعه مقالات دیگر اطلاعات کسب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نشانه های خیانت زنان کلیک کنید.

انکار خیانت توسط خانم ها به چه شکلی رخ می‌دهد؟

انکار خیانت توسط خانم ها با برخی از ترفند ها قابل تشخیص است. نکات زیر شما را با حرف هایی که نشان از انکار ‌خیانت توسط خانم ها است آشنا می‌کند.

🔻 ملاقات پی در پی با دوستان

🔻 استفاده از نام دوستان به جای استفاده از نام مردانه دوست پسرشان

🔻ذکر مداوم این جمله که من خیانت نکرده ام

🔻 نیاز شدید به تنهایی

🔻 باتری گوشیم تمام شده بود

🔻من تورو خیلی دوست دارم و بهت خیانت نمی‌کنم

🔻 تو دیوونه ای، من اصلا نمی‌خوام به زندگیمون لطمه بخوره

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شک به خیانت همسر کلیک کنید.

انکار خیانت در آقایان

انکار خیانت در مردان معمولا در زمینه شغلی و کاری بروز می‌کند. اینکه آقا دائم در حال سفر و ماموریت کاری است. اضافه کار ایستاده است. تلفن خود را پاسخ نمی‌دهد و یا دائم با همکاران خود بیرون می‌رود. گاهی نیز استخر می‌رود بدون اینکه لباس خیس شده ای همراه خود بیاورد. نشانه های زیاد دیگری در خیانت مردان وجود دارد که می‌توانید در مقالات دیگر مطالعه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نشانه های خیانت مردان کلیک کنید.

انکار خیانت توسط آقایان به چه شکلی رخ می‌دهد؟

آقایانی که میخواهند به انکار خیانت بپردازند؛ اغلب از خود رفتارهایی را بروز می‌دهند. که در این بخش مقاله به این رفتارها اشاره کرده ایم.

🔸 تلفنم آنتن نمی‌ده

🔸 مجبورم تا دیر وقت کار کنم

🔸سفر کاری ضروری برام پیش اومده

🔸 فقط همکاره، چیزی بینمون نیست

🔸 شب میمونم کنار دوستم تنها نباشه

🔸این اتفاق چندان مهمی نیست

🔸 من هیچوقت بهت خیانت نمی‌کنم، خیلی دوست دارم

دلیل انکار خیانت چیست؟

دلیل انکار خیانت چیست؟

انکار خیانت به دلایل مختلفی رخ می‌دهد که در این بخش مقاله به این دلایل اشاره کرده ایم.

➰ بسیار هراس دارند

از دلایل انکار خیانت می‌توان به هراس شدید اشاره کرد. زمانی که خانم و آقا نگرانی بابت از دست دادن همسر داشته باشند، خیانت خود را انکار می‌کنند. بنابراین ترس و هراس شدید باعث انکار شدید می‌شود.

➰ نگرانی بابت جدایی از فرزند

از دیگر دلایل انکار خیانت، نگرانی بابت جدایی از فرزند است. عده ای از افراد به همسر خود علاقه ای ندارند؛ اما به دلیل اینکه نگران جدایی از فرزند هستند، خیانت خود را انکار می‌کنند.

➰ وابستگی به همسر

گاهی وابستگی به همسر دلیل برای انکار خیانت است. افراد بعد از سالها زندگی مشترک به یکدیگر وابسته می‌شوند. که این وابستگی مانع جدایی آنها می‌شود. به همین دلیل خیانت خود را انکار می‌کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کشف خیانت همسر کلیک کنید.

➰اولویت بودن آبروی خانوادگی

آبروی خانوادگی از دیگر دلایل انکار خیانت است. اغلب افراد نگران خانواده و صحبت هایی که راجع به آنها می‌شود؛ هستند. به همین دلیل خیانت خود را دائم انکار می‌کنند که آبروی آنها حفظ بماند.

➰ علاقه به همسر

علاقه به همسر از دیگر دلایل انکار خیانت است. عده ای از افراد به دلیل اینکه به همسر خود علاقه مند هستند، خیانت خود را انکار می‌کنند. رفتارهای ناپسند از خود بروز می‌دهند اما همچنان عاشق همسرشان هستند.

➰ همسر ثروتمند

همسر ثروتمند گاهی دلیل بر انکار خیانت است. افرادی که همسر پولداری دارند برای جلوگیری از دست دادن مال و اموال همسر، به انکار ‌خیانت می‌پردازند. تا همسر و دوست پسر را همزمان باهم داشته باشند.

کلام آخر

خیانت همیشه آسیب های روانی بسیار زیادی وارد می‌کند. چه بسا شما متوجه ‌خیانت شده باشید اما دائم با انکار روبرو شوید. انکار خیانت از موضوعات آسیب زایی است که باعث آسیب های اساسی به زندگی فرد می‌شود. دروغ های شریک احساسی، برهم خوردن روان، اعصاب خوردی و … دست به دست هم می‌دهند تا سلامت روان شما را تهدید کنند. برای جلوگیری از این اتفاق حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خیانت می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره