زوج و خانوادهطلاق

آمادگی برای طلاق | 6 روش آمادگی برای طلاق

آمادگی برای طلاق اولین کاری است که زوجین در زمان جدایی انجام می‌دهند. اما در برخی از مواقع پس از جدایی زوجین نمی‌توانند باور کنند که جدایی رخ داده است. چرا که فرد حقیقتا آمادگی برای طلاق را نداشته است. رهایی از ازدواج دشوار است و اگر به شیوه های مناسبی قبل از جدایی فرد آموزش نبیند؛ با مشکل جدی تری روبرو خواهد شد. روش های زیادی برای آمادگی وجود دارد. اما توصیه می‌کنیم که حتما از روانشناس در این زمینه راهنمایی بگیرید. برای دریافت مشاوره طلاق کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه آمادگی برای طلاق می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

آمادگی برای طلاق چگونه است؟

آمادگی برای طلاق چگونه است؟

اگر زندگی مشترک شما به مرحله ای رسیده است که راهی جز جدایی ندارید؛ آمادگی برای طلاق اولین کاری است که باید مورد توجه شما قرار بگیرد. تعداد زیادی از زن و شوهر ها بدون اینکه آمادگی داشته باشند؛ برای طلاق اقدام می‌کنند. و نتیجه این رفتار مساوی با مشکلات و سختی های بسیار زیاد پس از جدایی است. به همین خاطر اگر تصمیم به جدایی و طلاق دارید باید آمادگی های قبلی را در خود ایجاد کنید.

آمادگی برای طلاق به منظور مطلع کردن فرزندان، کمک از روانشناس، برنامه ریزی برای آینده، یافتن شغل و … می‌باشد. در این مقاله نیز به طور کل راجع به مراحل آمادگی برای طلاق توضیح داده‌ایم. جهت کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه زندگی بعد از طلاق کلیک کنید.

راه و روش آمادگی برای طلاق چیست؟

راه و روش آمادگی برای طلاق چیست؟

همانطور که گفته شد، افرادی که تصمیم به جدایی گرفته اند اما هیچ برنامه ای را در نظر نگرفتند، در آینده با مشکلات زیادی به دلیل همین طلاق روبرو خواهند شد. برای اینکه به آمادگی برای طلاق برسید؛ روش هایی را در این بخش مقاله توضیح داده ایم.

📌 برنامه ریزی کنید

اولین کاری که باید جهت آمادگی برای طلاق انجام دهید، برنامه ریزی است. در برنامه ریزی باید کمی بررسی کنید و مطمئن شوید که این زندگی به پایان رسیده است و تنها راه حل، جدایی است. پیشگیری از طلاق را امتحان کنید، شاید با تلاش کافی زندگی سر و سامان بگیرد. بعد از اینکه نتیجه گرفتید باید به همسر خود بگویید. البته قبل از بیان تصمیم گیری باید حسابی روش گفتن این موضوع را تمرین کنید. هر فردی واکنش متفاوتی از خود بروز می‌دهد و باید انتظار هر واکنشی را داشته باشید. کارهای دیگری نیز باید در برنامه ریزی انجام دهید که در ادامه ذکر کرده ایم.

🔻 اهداف و اولویت های خود را مشخص کنید.

🔻با افرادی که این روند را سپری کرده اند صحبت کنید.

🔻 زمان مناسبی را برای طلاق در نظر بگیرید.

🔻مشاور حقوقی را با روند کاری خود آشنا کنید.

🔻 برای طلاق پرونده تشکیل دهید.

🔻به دنبال زمینه های مشترک با همسر خود باشید. در واقع باید بر اساس قوانین طلاق با یکدیگر توافق کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تصمیم برای طلاق کلیک کنید.

📌 قوانین را رعایت کنید | آمادگی برای طلاق

از کارهایی که باید جهت آمادگی برای طلاق انجام دهید، رعایت قوانین است. در این راه باید وضعیت کاری خود را در نظر داشته باشید. اگر دارای شغل هستید باید کارفرما را آگاه کنید تا در روند طلاق دچار استرس کاری نشوید. برای این نبرد باید اطلاعات کسب کنید. بنابراین جهت آشنایی با حق و حقوق، حتما از وکیل راهنمایی بگیرید. تا برای حضانت (در صورت داشتن فرزند)، ملاقات با فرزندان، مهریه و … آماده نبرد شوید.

📌 شرایط اقامت و محل زندگی خود را بسنجید

از کارهای مهمی که جهت آمادگی برای طلاق باید انجام دهید، مشخص کردن محل زندگی است. حتما باید مکانی را برای زندگی کردن خود در نظر بگیرید. اگر پول و مکانی برای زندگی ندارید، بهتر است که بیشتر فکر کنید.

📌 وضعیت مالی را حفظ کنید | آمادگی برای طلاق

از کارهای مهمی که باید در راستای آمادگی برای طلاق انجام دهید، حفظ وضعیت مالی است. این موضوع را به خاطر داشته باشید که طلاق هزینه دارد و باید بر اساس آن بودجه بندی کنید. برای تقسیم بدهی ها و موانع مالی باید گزارش ارائه دهید. یکی از کارهایی که باید انجام دهید؛ بستن حساب های مشترک است. و تمامی جوانب وضعیت مالی را به کمک وکیل پیش ببرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ترس از طلاق کلیک کنید.

📌 برای آسیب های روانی پیش رو آماده شوید

یکی از کارهایی که باید در جهت آمادگی برای طلاق انجام دهید، آمادگی برای آسیب های روانی است. حتما باید خود را برای طوفان ها و نبرد های پیش رو آماده کنید. و هرگز به دلیل جدایی خود را سرزنش نکنید. بهتر است برای اینکه آسیب های روحی کمتری به شما وارد شود؛ از رسانه های اجتماعی فاصله بگیرید و همچنین فرزندان خود را اجبار به جانب داری نکنید. برای اینکه آرامش دریافت کنید حتما از روانشناس کمک بگیرید. و در جهت سلامت روان خود تحت درمان قرار بگیرید.

📌 برای زندگی پس از طلاق برنامه ریزی کنید | آمادگی برای طلاق

از کارهایی که باید در آمادگی برای طلاق انجام داد، برنامه ریزی برای زندگی بعد از طلاق است. بهتر است که برای خود شغل مناسبی پیدا کنید و اگر شاغل هستید، با آرامش شغل خود را حفظ کنید. در این برنامه ریزی حتما به خاطر داشته باشید که نباید فوری وارد رابطه شوید زیرا ممکن است که آسیب های جدی تری به شما وارد شود. و اگر احساس کردید که به کمک نیاز دارید؛ خجالت نکشید. درخواست خود را اعلام کنید تا افراد داوطلب از شما حمایت کنند. بهتر است که به دنبال راهکاری برای مشغول کردن خود باشید. ورزش، کلاس های مختلف و … به بهبود حال شما کمک می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه برگشت بعد از طلاق کلیک کنید.

کلام آخر

با کمک روان درمانگر و روانشناس می‌توانید آمادگی برای طلاق را با برنامه ریزی پیش ببرید و همچنین از بروز آسیب های جدی جلوگیری کنید. تاثیرات منفی و آسیب های روحی مانند افسردگی که طلاق بر جا می‌گذارد؛ باعث درجا زدن می‌شود. به همین دلیل برای اینکه از بروز چنین مشکلاتی پیشگیری کنید، روند طلاق را با کمک روانشناس پیش ببرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه آمادگی برای طلاق می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره