خیانتزوج و خانواده

آسیب های خیانت | 6 مورد از مهم ترین آسیب های خیانت

آسیب های خیانت می‌تواند به قدری شدید باشد که جبران ناپذیر باقی بماند. زمانی که به فردی خیانت می‌شود بدون شک حال روحی خوبی را تجربه نخواهد کرد. در این شرایط فرد خیانت دیده همش به دنبال علت است و درگیری های ذهنی زیادی را تجربه می‌کند. و زمانی که نتواند این مساله را برای خود حل کند، با آسیب های روحی و روانی بسیار زیادی روبرو می‌شود. برخی از افراد علائمی مانند خشم، عصبانیت، سردرگمی، افسردگی و شوک را تجربه می‌کنند. و عده ای نیز به فکر انتقام هستند. اما اگر تلاش برای رفع و حل خیانت هستید؛ تنها خودتان هستید که می‌توانید موفق شوید. فرد خیانت دیده باید به کمک روانشناس برای حل این موضوع تلاش کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره خیانت کلیک کنید.

آسیب های خیانت

آسیب های خیانت چیست؟

همه ما حداقل یکبار شاهد خیانت اطرافیان به یکدیگر شده ایم. و کاملا متوجه آسیب های روحی و جسمی فرد خیانت دیده شده ایم. بنابراین در پاسخ به سوال آسیب خیانت چقدر است؟ باید بگوییم که آسیب های روانی زیادی به این فرد وارد می‌شود. بسیاری از افرادی که خیانت دیده اند، موضوع برایشان باز مانده است. و همش به دنبال دلیل این کار شریک احساسی خود هستند.

فرد خیانت دیده باید به این موضوع فکر کند که او مقصر نیست و هرگز نباید خود را مقصر بشمارد. خیانت هیچ توجیهی ندارد، بنابراین خود را سرزنش نکنید. اگر در این دوران قرار گرفته اید و خیانت را تجربه کرده‌اید؛ حتما به روانشناس مراجعه کنید و کمک بخواهید. کمک از روانشناس مساوی با یافتن مسیر درست است.

موثرترین عامل خیانت

خیانت به دلایل مختلفی رخ می‌دهد. که مهم ترین دلیل آن عدم رضایت از زندگی زناشویی است. کمبود محبت، نارضایتی در رابطه جنسی، بی احترامی و … عاملی در بروز خیانت هستند. اما دلایل دیگری در خیانت کردن دخیل هستند که در این بخش مقاله به آن اشاره کرده ایم.

🔻 عزت نفس پایین

🔻 برای پایان به رابطه اصلی

🔻اعتیاد جنسی

🔻 افسردگی

🔻 اجتناب از مشکلات شخصی یا رابطه ای

🔻عدم صمیمیت عاطفی

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کشف خیانت همسر کلیک کنید.

انواع خیانت

خیانت انواع مختلفی دارد که در این بخش مقاله به آن اشاره کرده ایم.

🔹 رابطه جنسی: در این نوع خیانت، فرد شریک جنسی دارد. آنها احساس وابستگی به یکدیگر را تجربه نمی‌کنند. و از لحاظ عاطفی به یکدیگر وابسته نیستند.

🔹 خیانت عاطفی: زمانی که یکی از شرکای عاطفی به شخص دیگری علاقه مند شود؛ خیانت عاطفی صورت می‌گیرد. در این شرایط فرد ممکن است که ساعت ها در ارتباط با شخصی غیر از شریک احساسی خود باشد. این نوع رابطه به شیوه بدی آسیب به همراه دارد. اما رابطه جنسی همیشه جزوی از خیانت عاطفی نیست. و ممکن است که فرد تنها از لحاظ عاطفی به شخص مقابل ارتباط داشته باشد.

🔹 خیانت مجازی: یکی دیگر از انواع خیانت، خیانت مجازی است. این خیانت در زمینه چت و گفتگو صورت می‌گیرد. ممکن است که این خیانت به نقطه صمیمیت جنسی نرسد و فقط در حالت مجازی بماند. این نوع خیانت ممکن است شامل عکس و فیلم مستهجن نیز باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه زندگی بعد از خیانت کلیک کنید.

مهم ترین آسیب های خیانت

خیانت یکی از بدترین اتفاقات زندگی یک فرد است. و زندگی افراد را به طور کلی مختل می‌کند. حتی شاید که شخص خیانت دیده، زندگی خود را استپ کند. در برخی از موارد این خیانت در حدی است که فرد به مواد مخدر، الکل، اعتصاب غذا و یا پرخوری بیش از اندازه روی آورد. و در صورتی که فرد خیانت دیده هم برای اولین بار چنین کاری کرده. مشکلات روحی و روانی زیادی را تجربه می‌کند. آسیب های خیانت در زنان و مردان به شیوه های مختلفی بروز می‌کند. در این بخش مقاله آسیب های خیانت را به طور کلی توضیح داده‌ایم.

📌 شوک | آسیب های خیانت

یکی از بزرگترین آسیب های خیانت، شوک است. در این شرایط زمانی که فرد خیانت دیده با خیانت مواجهه می‌شود؛ شوک بزرگی به او وارد می‌شود. و این مساله را دائم انکار می‌کند. در مرحله شوک هرگز نمی‌تواند خیانت همسر خود را بپذیرد و با دلایل زیادی سعی در قانع کردن خود دارد.

📌 اضطراب

یکی دیگر از آسیب های خیانت، اضطراب است. از لحاظ جنسیتی، زن ها بعد از خیانت شریک احساسی خود، بیشتر به اضطراب دچار می‌شوند. به همین دلیل زنان بعد از خیانت از نظر روحی و روانی بیشتر مورد آسیب قرار می‌گیرند. و احتمال بروز رفتارهای ناسالم و مخاطره آمیز در این شرایط نیز بیشتر می‌شود.

📌 خشم | آسیب های خیانت

خشم یکی از آسیب های خیانت است. بعد از اینکه انکار برطرف شد و فرد به این باور رسید که مورد خیانت قرار گرفته است، دچار عصبانیت و خشم می‌شود. در این مرحله فرد سعی دارد تا خشم خود را به شیوه ای تخلیه کند. اما در برخی از موارد نیز سکوت را انتخاب می‌کند. حتی خشم همراه با گوشه گیری نیز بروز می‌یابد. اما عده ای نیز وجود دارند که خود را مورد سرزنش قرار می‌دهند؛ زیرا مقصر اصلی موضوع خیانت را خویش می‌بینند.

📌 افسردگی

یکی از آسیب های خیانت، افسردگی است. در این مرحله فرد خشم را پست سر گذاشته است. و با افسردگی مواجهه می‌شود. در این مرحله اعتماد به نفس فرد کاهش می‌یابد و حس بی ارزشی را تجربه می‌کند. علائم افسردگی به شیوه فیزیکی بروز می‌یابد و ممکن است حتی فرد به فکر خودکشی باشد. این افراد روابط اجتماعی خود را محدود می‌کنند و نسبت به دیگران اعتماد خود را از دست می‌دهند. حتی امکان دارد که تا آخر عمر به هیچ مرد دیگری اعتماد نکند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شکست عشقی کلیک کنید.

📌 انزوای اجتماعی | آسیب های خیانت

انزوای اجتماعی یکی از آسیب های خیانت خیانت است. فرد خیانت دیده در این شرایط از روی شرم و خجالت محبور به فاصله از دیگران می‌شود. تا مجبور نباشد که در رابطه با خیانت شریک احساسی پاسخگو باشد. همچنین فشار روانی که به فرد وارد می‌شود باعث تنش های زناشویی؛ مشکلات کاری و … می‌شود. همه این ها انرژی زیادی را از فرد می‌گیرد. و شخص خیانت دیده را مجبور می‌کند تا در غم و افسردگی خود تنها بماند.

📌 تخریب روال زندگی

آسیب های خیانت باعث تخریب روال زندگی می‌شود. با وقوع رویدادهای ناخوشایندی که در زندگی فرد رخ داده است؛ روال زندگی او بر هم می‌ریزد. در نهایت تغذیه، خواب، فعالیت های حرفه ای، رسیدگی به امور فرزندان و … با مشکل روبرو می‌شود. و روند زندگی شخص با کاهش و آسیب روبرو می‌شود.

آسیب های خیانت در زنان

آسیب های خیانت در زنان

همانطور که در بخش قبلی راجع به آسیب های خیانت گفته شد، در این بخش به آسیب های خیانت زنان بیشتر اشاره کرده‌ایم. به دلیل اینکه خانم ها روحیه آسیب پذیر تری دارند، مراحل را با سختی بیشتری سپری می‎‌کنند. در ادامه راجع به آسیب های خیانت در زنان بیشتر اشاره کرده ایم.

🔹 شوک

🔹اضطراب

🔹 افسردگی

🔹 انزوا

🔹تخریب

🔹 خشم

🔹 سرزنش

🔹خود تخریبی

🔹 افکار خودکشی

🔹 دوری از اجتماع

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه قهر با همسر کلیک کنید.

کلام آخر

آسیب های خیانت در دسته های مختلفی قرار دارد. اما هر آسیبی که وارد شود؛ فرد باید از ابتدای آگاهی به خیانت، درمان را آغاز کند. برای حل مسائل حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه آسیب های خیانت می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره