خانوادهزوج و خانواده

محبت به همسر با 13 روش ساده

محبت به همسر یکی از بخش های مهم زندگی مشترک است. افراد به شیوه های مختلفی محبت خود را ابراز می‌کنند. اما این کار از این جهت ضرورت دارد که نه تنها باعث تداوم رابطه و افزایش علاقه می‌شود؛ بلکه آثار روانی بسیاری نیز برای خودتان خواهد داشت. گاهی افراد همین که ازدواج می‌کنند یا چند سال از زندگی مشترک شان می‌گذرد؛ این کار را فراموش می‌کنند. یا به آن اهمیت نمی‌دهند. اما این نکته را فراموش نکنید که محبت به همسر از نان شب واجب تر خواهد بود. پس برای بالا بردن رضایت زناشویی کلیک کنید.

محبت به همسر

محبت به همسر به معنای ابراز علاقه و اهمیت دادن به او به روش های مختلف است. بیشتر افراد معتقدند استعدادی در این کار ندارند و به صورت عملی، عشق خود را به همسر نشان می‌دهند. اما خجالت یا کمبود وقت و انرژی، دلایل خوبی برای امتناع از این کار نیستند. همسر شما نیاز دارد محبت شما را به صورت عملی و کلامی حس کند.

روش های مختلف محبت به همسر

گاهی زوجین چنان در مشکلات زندگی مشترک غرق می‌شوند که ابراز محبت و عشق به یکدیگر را فراموش می‌کنند. فراموش نکنید که محبت به همسر نیز آدابی دارد؛ و دوطرف باید در این مسیر تلاش کنند. در این مقاله به توضیح روش های مختلف محبت به همسر خواهیم پرداخت.

✅ابراز احساسات کلامی

اولین و ابتدایی ترین قدم درمسیر محبت به همسر، ابراز احساسات به صورت کلامی است. گفتن و شنیدن کلمه های محبت آمیز کمک بزرگی به حفظ رابطه می‌کند و حس خوبی را به ارمغان می‌آورد. با لحن آرام و ملایم، کلمات را بیان کنید. روزانه این کار را انجام دهید و در این کار خساست به خرج ندهید.

✅ محبت به همسر با هدیه دادن

برخی زوجین هدیه دادن را فقط به مناسبات ها محدود می‌کنند یا فقط هدیه های بزرگ و گران را قبول دارند. اما هدیه های کوچک و بی دلیل، یکی از موثر ترین راه های محبت به همسر است. این هدیه شاید یک شاخه گل  یا حتی پختن غذای مورد علاقه باشد؛ اما باز هم تاثیر خود را خواهد داشت.

✅وقت گذاشتن برای یکدیگر

مخصوصا در زوج هایی که صاحب فرزند هستند؛ کمتر شاهد وقت گذرانی زوجین با یکدیگر هستیم. انجام امور به کمک یکدیگر، قرار های دونفره یا حتی انجام فعالیت های لذت بخش، مثال هایی از محبت به همسر هستند. به روش های مختلف،به همسر خود نشان دهید که همیشه برای او وقت دارید.

✅ محبت به همسر و ابراز علاقه در جمع

نشان دادن محبت به همسر، در خارج از خانه و در جمع نیز بسیار حائز اهمیت است. همسرتان باید بداند که شما در هر شرایطی و هرمکانی به او توجه می‌کنید و برایش مهم هستید. این به معنای انجام کارهای خصوصی در جمع دوستان و خانواده نیست. بلکه احترام قائل شدن، محبت های کلامی و توجه از این قبیل هستند.

برای آشنایی با چگونگی عشق بازی با همسر کلیک کنید.

✅حمایت در شرایط دشوار

زندگی مشترک پر از چالش هایی است که دو نفربا کمک یکدیگر باید به حل آنها بپردازند. شرایط سخت یکی از بهترین موقعیت هایی است که می‌توان از همسر حمایت کرد. افراد در این شرایط آسیب پذیر تر هستند و نیاز به توجه بیشتری دارند. محبت به همسر در این موقعیت، از اهمیت زیادی برخوردار است.

✅ محبت به همسر | نوشتن پیام های محبت آمیز

در محبت به همسر خلاقیت نشان دهید. برای مثال با نوشتن یادداشت های عاشقانه، عشق خود را به او یادآوری کنید. این پیام ها را می‌توانید برای او ارسال کنید یا در قالب برگه هایی به او بدهید. با این کار او، با هربار دیدن این پیام ها به یاد شما می‌افتد.

✅تماس فیزیکی داشته باشید

بغل کردن، نوازش، بوسیدن و رابطه جنسی از راه های فیزیکی نشان دادن محبت به همسر هستند. این رفتار ها را محدود به موقعیت یا زمان خاصی نکنید. به بهانه های مختلف با همسر خود تماس فیزیکی داشته باشید. رابطه جنسی در اینجا نقش مهمی ایفا می‌کند.

✅به حریم خصوصی او احترام بگذارید

برای همه ما پیش آمده است که مدتی نیاز به تنهایی داشه باشیم. همه افراد دارای حریم خصوصی بوده و برای انجام کارهای خود نیازمند فضا هستند. این مورد را از همسر خود دریغ نکنید. مدام در حال کنکاش در زندگی شخصی و کاری او نباشید. اطمینان حاصل کنید که در صورت بروز مشکل، آن را با شما در میان خواهد گذاشت. محبت به همسر گاهی با احترام به حریم شخصی او انجام می‌شود.

✅غیر قابل پیش بینی باشید

همیشه به یک شکل ابراز احساسات نکنید. اجازه دهید که همسرتان غافلگیر شود و همیشه انتظار کارهای جدید را داشته باشد. مناسبت ها را خاص تر برگزار کرده و به جزئیات توجه کنید. اجازه ندهید محبت به همسر تبدیل به یک عادت شود.

✅محبت به همسر، بدون قید وشرط

محبت به همسر خود را مشروط به انجام یک رفتار خاص نکنید. برای مثال نگویید “اگر این کار را انجام دهی” یا “این هدیه را بخری دوستت خواهم داشت”. با این کار همسر خود را شرطی می‌کنید. عشق معامله نیست.

✅مشورت با همسر

با مشورت و کمک گرفتن در مسائل، به او نشان خواهید داد که نظرش برای شما اهمیت دارد. حتی در تصمیمات شخصی یا کاری نیز او را شریک کنید. با نادیده گرفتن او در مسائل مختلف، دلسرد خواهد شد. محبت به همسر با اهمیت دادن به جایگاه او نیز امکان پذیر است.

✅ محبت به همسر | گفتگوی موثر

گوش دادن فعال یا بیان احساسات به همسر از دیگر راه های محبت به همسر است. گفت و گو در مورد مسائل مختلف و به طور کلی مهارت صحبت کردن با همسر، متفاوت از مشورت است. نیاز به وقت و توجه کافی دارد و بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد. اگر شما یا همسرتان از این ویژگی برخوردار نیستید؛ از یک روانشناس زوج کمک بگیرید.

✅کمک گرفتن از روانشناس

برای محبت به همسر به نیاز به سواد عاطفی دارید. مخصوصا اگر زمان زیادی از زندگی مشترک شما نمی‌گذرد؛ احتمالا در زمینه های مختلف نیاز به کمک خواهید داشت. روانشناس زوج یا خانواده در این زمینه، شما را راهنمایی خواهد کرد.

برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

نکات

شاید شما هم تبلیغاتی در زمینه افزایش محبت همسر یا راه های جلب عشق را دیده باشید. این روش ها که با جادو و طلسم همراه هستند؛ به هیچ عنوان راه های موثری نیستند. بلکه ممکن است زندگی مشترک شما را برای همیشه دچار مشکلاتی کنند. از طرف دیگر اگر بعد از مدتی شاهد کاهش علاقه همسر خود شدید؛ حتما با پیدا کردن علل آن با کمک یه مشاور، درصدد جبران آن برآیید.

سخن پایانی

اعتماد به نفس داشته باشید و فراموش نکنید شما فارغ ازهرچیزی، لایق دریافت عشق و محبت هستید. محبت به همسر مثل یک معجزه عمل می‌کند. در بسیاری از موارد جلوی بروز بسیاری از مشکلات را می‌گیرد. هر رابطه ای شرایط خودش را داشته و با روش های خاص خود باید با آن برخورد کرد. همه روش ها در یک رابطه موفقیت آمیز نخواهد بود؛ پس دست از تلاش برندارید.

برای دریافت مشاوره در زمینه محبت به همسر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.

 

 

 

سوالات متداول

چگونه به همسر خود ابراز احساسات کنیم؟

با روش هایی مثل هدیه دادن، ابراز احساسات کلامی، توجه به او در جمع، مشورت گرفتن و… به همسر خود، محبت کنید.

راه های افزایش مهر ومحبت همسر چیست؟

برای بالابردن دانش عاطفی خود حتما از یک روانشناس کمک بگیرید. با همسر خود در این مورد صحبت کنید. از ورود خرافات به زندگی مشترک خود، جلوگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره