رشد و مراقبتکودک

از مادر بودن خسته شدم | 7 راهکار از بین بردن خستگی بچه داری

از مادر بودن خسته شدم، از بچه داری خسته شدم؛ چیکار کنم؟ این اتفاق اغلب برای مادرهایی رخ می‌دهد که فرزندانی شلوغ دارند و دیگر توان دویدن پا به پای با او را ندارند. فرزندپروری همانطور که یک معجزه و عشق محسوب می‌شود؛ دشواری‌هایی نیز به همراه دارد. به همان اندازه که این رویداد باعث شادی است؛ به همان اندازه نیز باعث خستگی می‌شود. اما اگر از دید دیگری به این موضوع نگاه کنیم؛ هستند افراد بسیار زیادی که حسرت مادر شدن دارند و برای فرزندآوری سال‌ها تحت درمان بوده اند.

تکرار جمله “از مادر بودن خسته شدم” معمولا در اوایل تولد فرزند بیشتر شنیده می‌شود. به دلیل کمبود خواب، خستگی، افزایش مسئولیت ها، ناتوان در انجام برنامه ریزی ها و … باعث بروز این خستگی می‌شود. گاهی این خستگی ها باعث اضطراب و افسردگی می‌شود؛ که در این شرایط فورا باید از روانشناس کمک بگیرید. جهت دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خستگی از بچه داری می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

از مادر بودن خسته شدم

از مادر بودن خسته شدم چیست؟

زمانی که یک کودک در یک خانواده متولد می‌شود، چالش ها و مسئولیت های زیادی برای مادر به همراه می‌آورد. به شیوه ای این مسئولیت ها بزرگ است که مادر احساس می‌کند طناب زندگی از دستش در رفته است. این اتفاق بیشتر زمانی رخ می‌دهد که مادر برای اولین بار در حال کسب تجربه بچه داری است. بی خوابی ها، کلافگی ها، مسئولیت های سنگین و … همگی باعث می‌شود که مادر دائم در حال ذکر جمله “از مادر بودن خسته شدم” باشد.

تولد فرزند در کنار شیرینی و لذتی که دارد، دشواری های بسیاری نیز به همراه خود به زندگی می‌آورد. که عدم مدیریت و کنترل این موضوع باعث بروز مشکلات بسیار زیادی می‌شود. اما زمانی که ذکر “از مادر بودن خسته شدم” وجود داشته باشد؛ بچه داری نیز دشوار خواهد شد. روش هایی برای رفع این خستگی وجود دارد که در این مقاله به طور کامل توضیح داده ایم. برای کسب اطاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اصول تربیت کودک کلیک کنید.

از مادر بودن خسته شدم؛ چیکار کنم؟

از مادر بودن خسته شدم؛ چیکار کنم؟

تولد فرزند و ورورد آن به زندگی والدین را بسیار خوشحال می‌کند. اما در کنار این خوشحالی کمتر مادر و پدری وجود دارند که به خاطر فرزند ناله نکنند. برای کمک به والدین روش هایی وجود دارد که این خستگی را کمرنگ تر می‌کند. در این بخش مقاله راهکارهای رهایی “از مادر بودن خسته شدم” را توضیح داده ایم.

📌 روز ها را پر انرژی آغاز کنید

اولین کاری که برای رهایی از جمله ” از مادر بودن خسته شدم” باید انجام دهید، شروع روز پر انرژی است. شاید این جمله برای مادرانی که تا صبح با فرزندان خود بیدار بوده اند، عجیب باشد. اما بهتر است برای اینکه خود را نبازید و در طول روز به کارهایتان رسیدگی کنید؛ دوش بگیرید. که این کار به سرحال شدن شما بسیار کمک می‌کند. والدین با همین کار ساده می‌توانند تا حد زیادی از انرژی خود را تامین کنند.

📌 وظایف خود را بازگو کنید | از مادر بودن خسته شدم

زمانی که در حال ذکر جمله “از مادر بودن خسته شدم” هستید؛ به خاطر بیاورید که شما در قبال رشد و تربیت فرزند خود وظیفه دارید. فرزندتان به خواست شما به دنیا آمده است و باید برای سلامت او پر انرژی باشید. حتی زمان هایی که بسیار خسته هستید؛ وظایف خود را فراموش نکنید. مراقبت خود و فرزند باشید تا این دوران نیز سپری شود.

📌 رفت و آمد ها را محدود کنید

زمانی که کودکی در یک خانواده متولد می‌شود؛ تمامی اعضا خوشحال می‌شوند. و دائم در حال برنامه ریزی برای مهمانی خواهند بود. اگر در این شرایط نگهداری از فرزند برای شما دشوار است؛ دیدار ها را محدود کنید. زمانی که آرامش نداشته باشید؛ نباید به خودتان سختی بدهید. سعی کنید این زمان دیدار ها را به استراحت و خواب خود اختصاص دهید تا از ذکر جمله “از مادر بودن خسته شدم” دست بکشید.

📌 از دیگران کمک بگیرید | از مادر بودن خسته شدم

درخواست کمک در زمان های خستگی اصلا چیز بدی نیست. از کسانی کمک بگیرید که هم به شما نزدیک باشند و هم فردی باشد که علاقه و حوصله بچه داری داشته باشد. برای اینکه گاهی با جمله “از مادر بودن خسته شدم” فاصله بگیرید؛ از مادر یا مادر شوهر کمک بگیرید. در این شرایط هم شما می‌توانید استراحت کنید و هم آنها با نوه خود عشق می‌کنند. کمک های ساده و کوتاه فرصتی برای خواب و استراحت شما خواهد بود. که این کار انرژی را به شما هدیه می‌دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کمک در بچه داری کلیک کنید.

📌 از همسر راهنمایی بگیرید

گاهی جمله “از مادر بودن خسته شدم” را جلوی همسر خود به کار ببرید. به او با صراحت بگویید که به کمک نیاز دارید و برای رشد و مراقبت از فرزند به تنهایی توانایی ندارید. بهتر است که وظیفه نگهداری از فرزند را پدر و مادر با یکدیگر بر عهده بگیرند. تا خستگی ها به اندازه قبل باعث اذیت شما نشود.

📌 خواب خود را با کودک هماهنگ کنید

یکی از کارهایی که باعث می‌شود از تکرار جمله “از مادر بودن خسته شدم” بازداری کنید؛ هماهنگی خواب خود با کودک است. برای اینکه خستگی شما کاهش یابد؛ هر زمان کودک خوابید در کنار او استراحت کنید و هر زمان که بیدار شد؛ به کارهای خود رسیدگی کنید. با این کار انرژی بیشتری پیدا خواهید کرد.

📌 ایده آل نباشید | از مادر بودن خسته شدم

از مادر بودن خسته شدم؛ چیکار کنم؟ ایده آل نباش! بسیاری از مادر ها به دلیل ایده آل گرایی خود و برنامه ریزی های سخت و دشوار، مسئولیت های خود را سنگین تر می‌کنند. به جای اینکه زندگی را دشوار کنید؛ تعادل را در زندگی به وجود آورید. نیازی نیست که نگران مسائل مختلف باشید. شما نیز انسان هستید و تا یک زمانی می‌توانید انرژی برای انجام همه کار داشته باشید. بهتر است که کودک را در اولویت قرار دهید و اندکی از خواسته ها و نیازهای خود فاصله بگیرید.

کلام آخر

معمولا همه والدین در اوایل تولد فرزند از جمله “از مادر بودن خسته شدم” زیاد استفاده می‌کنند. خستگی های مداوم و بی خوابی ها به مرور مادر را مضطرب و افسرده می‌کند. برای جلوگیری از این مشکلات و پریشانی های روانی باید از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه از خستگی از بچه داری می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره