سلامت نوزادکودککودک و سبک زندگی

نیازهای اولیه و اساسی کودکان | 2 نیاز روحی و جسمی

نیازهای اولیه و اساسی کودکان در زمینه های مختلفی قرار دارد که آشنایی با این نیاز ها برای والدین ضروری است. اگر تربیت فرزندان برای پدر و مادر ها حائز اهمیت باشد؛ باید نسبت به آن ها آگاهی کسب کنند. البته باید به خاطر داشته باشید که افراط و تفریط در رفع این نیاز ها اصلا جالب نیست و اعتدال حتما باید رعایت شود.

جدا از اینکه نیازهای زیستی کودکان مانند خوراک، پوشاک و مسکن باید تهیه شود؛ نیازهای روحی نیز باید مورد توجه قرار بگیرد. تا کودک بتواند رشد روحی خوبی داشته باشد؛ در نهایت از سلامت روانی برخوردار باشد. برای اینکه بهترین راه رفع نیازهای‌ اولیه و اساسی کودکان را بدانید؛ توصیه می‌کنم از روانشناس راهنمایی بگیرید. جهت دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نیازهای‌ اولیه و اساسی کودکان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

نیازهای اولیه و اساسی کودکان چیست؟

نیازهای اولیه و اساسی کودکان چیست؟

به طور کلی نیازهای اولیه و اساسی کودکان به دو دسته روحی و جسمی تقسیم می‌شود؛ و توجه به این نیاز ها سلامت روحی و جسمانی به همراه خواهد داشت. داشتن روحیه مناسب استعداد های کودکان را کشف می‌کند و باعث پیشرفت چشمگیر آنها می‌شود. والدینی که به سلامت روحی و جسمی فرزندان خود اهمیت می‌دهند؛ در نهایت کودکی با رفتار های خوب خواهند داشت. اما اگر خود را مسئول رفع این نیاز ها ندانید؛ باید در انتظار رفتار های پر خطر و آسیب زا باشید. در این مقاله تمامی جوانب نیازهای ‌اولیه و اساسی کودکان را سنجیده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه استعدادیابی کودکان کلیک کنید.

نیازهای اولیه و اساسی کودکان در زمینه روحی

همانطور که گفته شد؛ نیازهای اولیه و اساسی کودکان در دو زمینه روحی و جسمانی قرار دارد که رعایت و رفع هر دو نیاز بسیار حائز اهمیت است. به عنوان والدین باید از این نیاز ها آگاه باشید. در این بخش مقاله برای افزایش آگاهی شما؛ نیازهای روحی را توضیح داده ایم.

✨ نیاز به توجه

یکی از نیازهای اولیه و اساسی کودکان، نیاز به توجه است. البته که این نیاز تنها در کودکان وجود ندارد و انسان ها در هر سنی به توجه و همدلی نیازمند هستند. به همین جهت “توجه” از نیازهای اساسی است که از دوران کودکی باید مورد اهمیت قرار بگیرد. برای اینکه این نیاز را ادا کنید باید به تربیت فرزند آگاه باشید. تمامی خواسته های او را شناسایی کنید و به خوبی به کارهای او آگاه باشید. این توجه مانع بروز رفتار های نابهنجار می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه والدین بی خیال و بی توجه کلیک کنید.

✨ گوش شنوا | نیازهای اولیه و اساسی کودکان

گوش شنوا از دیگر نیازهای اولیه و اساسی کودکان است. برای اینکه ارتباط مناسبی با کودک وجود داشته باشد؛ باید گوش شنوا باشید. به حرف های او به خوبی گوش دهید تا ارتباط صمیمانه با فرزند خود ایجاد کنید. کودکان علاقه دارند تا اتفاقات پیرامون خود را به کسی تعریف کنند؛ به همین جهت با گوش دادن به خواسته های فرزند خود می‌توانید این نیاز را به خوبی بر طرف کنید.

✨ ابراز دوست داشتن

ابراز عشق و محبت از دیگر نیازهای اولیه و اساسی کودکان است. به عنوان والدین باید فرزندان خود را مورد لطف و محبت قرار دهید تا برای کسب محبت به سراغ افراد دیگر نروند. کودک نیاز دارند تا دیگران، مخصوصا والدین آنها را دوست داشته باشند و این محبت را بروز دهند. برای اینکه این نیاز کودک را رفع کنید؛ به کارها و رفتارهای او توجه کنید. گاهی او را در آغوش بگیرید؛ بگویید که چقدر دوستش دارید و قدردانی از او را فراموش نکنید. با این کار کودک برای کسب محبت به سراغ افراد نامناسب نمی‌رود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهربانی با کودکان کلیک کنید.

✨ محرومیت و تشویق

نیازهای اولیه و اساسی کودکان در دسته تشویق و محرومیت نیز قرار دارد. این نیاز برای تقویت و اصلاح رفتار کودک لازم است. برای اینکه کودک رفتار های بد خود را انجام ندهد و رفتارهای خوب را دوباره انجام دهد؛ باید مورد تشویق و محرومیت قرار بگیرد. اگر این نیاز به خوبی انجام شود؛ کودک به مرور انگیزه درونی پیدا می‌کند و از کارهای اشتباه نیز دور می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تنبیه کودک کلیک کنید.

✨ استقلال خواهی

از دیگر نیازهای اولیه و اساسی کودکان؛ استقلال خواهی است. این نیاز باید از 3 سالگی مورد توجه قرار بگیرد. زیرا سن استقلال خواهی کودکان 3 سالگی است و کودک در این سن علاقه دارد تا مستقل رفتار کند. به همین دلیل در این سن مسئولیت های کوچک به کودک بدهید و گاهی او را در استقلال خواهی کمک کنید.

نیازهای اولیه و اساسی کودکان در زمینه جسمانی

نیازهای اولیه و اساسی کودکان در زمینه جسمانی

دومین دسته از نیازهای اولیه و اساسی کودکان؛ نیاز جسمانی است. توجه به این نیاز ها، رشد و پرورش مناسبی به همراه دارد و باعث جلوگیری از مشکلات جسمانی خواهد شد. در این بخش به این نیاز ها اشاره کرده ایم.

💠 خواب مناسب

یکی از نیازهای اولیه و اساسی کودکان، خواب کافی است. بر اساس سن کودک باید چارت ساعت خوابی او را بررسی کنید تا زمان مناسبی کودک به خواب برود و از خواب بیدار شود. خواب کافی به سلامت سیستم اعصاب کودک کمک می‌کند و باعث یادگیری بهتر کودک در روزهای پیش رو می‌شود.

💠 تغذیه سالم

تغذیه سالم از نیازهای اولیه و اساسی کودکان می‌باشد. برای اینکه فرزند شما رشد خوب و مناسبی داشته باشد باید به تغذیه او توجه شود. در وعده های غذایی کودکان از گروه های مواد غذایی استفاده کنید. طبق نظر روانشناسان؛ تغذیه خوب و مناسب، سلامت روحی کودک را تامین می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اصول تربیت کودک کلیک کنید.

💠 رعایت بهداشت | نیازهای‌ اولیه و اساسی کودکان

نیازهای اولیه و اساسی کودکان در دسته رعایت بهداشت نیز قرار دارد. شما به عنوان والدین باید کودک را از هر نوع آلودگی و میکروب دور کنید. علاوه بر این، راه های پیشگیری از بیماری های مختلف را باید بدانید. توجه به واکسیناسیون و آموزش رعایت بهداشت فردی از وظایف والدین است تا کودک سلامت جسمانی داشته باشد.

کلام آخر

توجه به نیازهای اولیه و اساسی کودکان الزامی است و شما به عنوان پدر و مادر باید نسبت به تمامی این نیاز ها آگاه باشید. برای آشنایی و رفع این نیاز ها؛ بهترین راه کمک از روانشناس است. با کمک روانشناس می‌توانید اصولی ترین روش تربیت را شناسایی کنید و برای افزایش سلامت روحی و جسمی کودک اقدام کنید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نیازهای‌ اولیه و اساسی کودکان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره