خانوادهزوج و خانواده

اختلاف با همسر | 3 راه حل برای مشکل با همسر

اختلاف با همسر یکی از مسائل عادی در روابط زناشویی است. در واقع وقتی دو نفر از فرهنگ ها و جوامع مختلف تصمیم با ازدواج با یکدیگر می‌گیرند؛ طبیعی است دچار اختلافاتی شده و مشکلاتی را تجربه کنند. از طرفی در بیشتر موارد این موضوعات موقتی بوده و بعد از مدتی دو طرف می‌آموزند که چطور باید با این مسئله کنار بیایند. اما گاهی زوجین نه تنها برای حل مشکل اقدامی نمی‌کنند؛ بلکه به آن دامن نیز می‌زنند. فراموش نکنید که شما و همسرتان اکنون در یک خانواده هستید و لزومی برای رقابت و یا اذیت کردن یکدیگر وجود ندارد. پافشاری و جنگیدن بر سر موضوعی برای مدت زمان طولانی، مسئله ای را حل نمی‌کند. برای دریافت مشاوره خانواده تلفنی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اختلاف با همسر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

اختلاف با همسر

اختلاف با همسر یک موضوع غیرقابل اجتناب است. البته گاهی همین تعارضات است که منجر به شناخت بیشتر از یکدیگر شده و افراد را از انجام مجدد اشتباهشان، بازمی‌دارد. اما به طور کلی باید این مورد را کنترل کرد و اجازه پیشروی به آن را ندارد. از طرفی بی تفاوتی نسبت به مشکلات و نادیده گرفتن آنها نیز، نشانه خوبی نیست. در واقع این نشان دهنده عدم شور و اشتیاق افراد نسبت به زندگی مشترک و حفظ آن است. در چنین شرایطی هر فردی تنها به خود فکر کرده و به دیگری اهمیت نمی‌دهد. همچنین مسائل حل نشده باقی می‌مانند و مسائل زیادی را برای زوجین ایجاد می‌کنند. بهتر است از این اختلافات در جهت سازنده استفاده شود. برای جلوگیری از دعوا با همسر کلیک کنید.

علل اختلاف با همسر

علل اختلاف با همسر

مسائل زیادی در زندگی مشترک به وجود می‌آیند که منجر به اختلاف با همسر می‌شوند. در واقع طبیعی است که دو نفر تفاوت هایی در زمینه های مختلف با یکدیگر داشته باشند. از طرفی حضور فرزندان نیز خود، اوضاع را پیچیده تر می‌کند. شناسایی این علل باعث می‌شود تا افراد از اختلاف خود با همسر، فاجعه سازی نکرده و همچنین به شکل موثرتری با آن مقابله کنند. برخی از این دلایل شامل موارد زیر می‌شوند.  برای اطلاع از روش های معذرت خواهی از همسر کلیک کنید.

💠اختلاف سلیقه

اختلاف سلیقه در مورد شرایط مختلف، یکی از شایع ترین دلایل اختلاف با همسر است. اما همانطور که از اسم آن هم مشخص است؛ کاملا شخصی بوده و یک موضوع درونی است. نمی‌توان طرف مقابل را مجبور کرد تا سلایق را ما را بپذیرد و یا آنها را دوست داشته باشد و یا برعکس. تنها باید به نظرات و ایده های یکدیگر احترام گذاشت بر این اساس تصمیم گیری کرد. برای مثال اگر یکی از زوجین به فست فود علاقه دارد و دیگری غذای سنتی، می‌توان رستورانی پیدا کرد که هر دوی آنها را داشته باشد.

💠مسائل اقتصادی

مسائل مالی و اقتصادی، بخش مهمی از زندگی مشترک را تشکیل می‌دهند. این موضوع وقتی تنها یکی از زوجین مشغول به کار است؛ بیشتر بروز می‌کند. در ابتدای شروع زندگی مشترک، افراد باید در این مورد برنامه ریزی داشته و همچنین خواسته های معقول از یکدیگر نداشته باشند. افرادی که بلندپروازانه و غیرواقعی فکر می‌کنند؛ از لحاظ مالی در زندگی مشترک به مشکل برخورده و حتی گاها جدایی را انتخاب می‌کنند. برای جلوگیری از قهر با همسر کلیک کنید.

💠مشکلات مربوط به فرزندان

فرزندان هم در مواردی موجب اختلاف با همسر می‌گردند. در واقع آنان به صورت خودخواسته اینکار را انجام نمی‌دهند و یا از آن اطلاعی ندارند. حتی اختلافات والدین بسیار آنها را مضطرب کرده و فشار زیادی به آنها وارد می‌کند. اما گاهی زوجین به دلیل مسائل تربیتی و نگرانی درباره آینده آنان، با همسر خود به مشکل بر می‌خورند.

💠نقش خانواده ها در اختلاف با همسر

دخالت اطرافیان و خانواده ها نیز موضوع دیگری است که برای زوجین چالش هایی ایجاد می‌کند. این مورد مخصوصا در روزهای اولیه زندگی مشترک بیشتر بروز می‌کند. در واقع افراد در مورد مسائل مختلف با خانواده های خود مشورت می‌کنند؛ که اینکار موجب رنجش دیگری می‌شود. به طور کلی مسائل محیطی زیادی هستند که افراد را در زندگی مشترک شان دچار مشکلاتی می‌کنند. حتی خانواده های آنان نیز از این موضوع مستثنی نیستند.

💠ویژگی های شخصیتی

به طور کلی ویژگی های شخصیتی خود افراد نیز در زندگی مشترک آنها موثر بوده و حتی باعث اختلاف با همسر می‌گردد. برای مثال فردی که دروغگو و یا پرخاشگر است؛ طبیعی است که در زندگی مشترک خود نیز به مشکل برمی‌خورد. گاهی افراد بعد از ازدواج تصمیم به تغییر طرف مقابل خود می‌گیرند و یا حتی به هدف تغییر ازدواج می‌کنند. اما این تفکر اشتباه بوده و افراد در این زمان به سختی می‌توانند تغییرات اندکی در خود اعمال کنند.

جلوگیری از اختلاف با همسر

جلوگیری از اختلاف با همسر

فراموش نکنید که هیچ زوجی وجود ندارند که با یکدیگر اختلاف نداشته باشند و حتی اختلاف با همسر را نمی‌توان به طور کلی از بین برد. این موضوع در برخی موارد مفید نیز واقع می‌شود. اگر افراد کمی خویشتندار باشند و روحیه صبر و از خودگذشتگی را در خود تقویت کنند؛ قطعا نه تنها کمتر دچار اختلاف شده، بلکه این مسائل راحت تر نیز حل می‌شوند. برای اطلاع از روش های مناسب رفتار با همسر کلیک کنید.

✅صحبت کردن به صورت مستقیم

اگر با همسر خود دچار مشکلاتی شدید؛ در قدم اول بهتر است با خود او به صورت مستقیم صحبت کنید. از خط قرمزها و حساسیت های خود صحبت کرده و همچنین در مقابل همسر نیز گوش شنوا داشته باشید. در هنگام صحبت کردن به لحن خود نیز توجه داشته و مشکلاتتان را به صورت دوستانه حل کنید.

✅کمک گرفتن از زوج درمانگر

یه طور کلی بهتر است حتی قبل از بروز هرگونه مشکل جدی با درمانگر صحبت کرده و باید و نباید های یک رابطه را بشناسید. از طرفی با کمک مشاور خود و همسرتان را شناخته و بر این اساس برنامه ریزی کنید. روانشناس مسائل ر با دیدی کلی تر و همچنین ریشه ای تر نگاه کرده و می‌تواند راهکارهای موثری در این زمینه به افراد ارائه دهد. حتی اگر همسر نیز راضی به مراجعه به روانشناس نشد؛ خودتان به صورت فردی جلسات را شروع کرده و از بروز مشکلات بیشتر جلوگیری کنید. برای جلوگیری از دلزدگی زناشویی کلیک کنید.

✅اصلاح رفتارها و انعطاف پذیری

اگر با صحبت کردن با همسر و یا مراجعه به روانشناس، نتیجه ای حاصل نشد؛ بهتر است برای مدتی رفتارهای خود را زیر نظر گرفته و نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید. همچنین در برخی مشائل از خود انعطاف پذیری نشان داده و نتایج را بررسی کنید. برای مثال اگر همیشه با موضوعی مخالفت می‌کردید؛ یکبار به خاطر همسرتان آن را پذیرفته و ببینید چه می‌شود! در واقع این روش تلاش شخصی شما برای حفظ و بالابردن کیفیت رابطه است. اگر هر فردی علاوه بر رفتارهای همسر، به رفتارهای خود نیز توجه کند؛ بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

سخن پایانی

در آخر فراموش نکنید که زندگی مشترک و ازدواج حامل مسائل مختلفی است. اگر خود را برای آنها آماده نکنید و یا واکنش درستی در مقابل مشکلات نداشته باشید؛ اوضاع بهم می‌ریزد. بهتر است هر فردی بخش مربوط به خود را انجام داده و همچنین با یکدیگر همکاری داشته باشند. از طرفی سخت نگرفته و فشار زیادی را به طرف مقابل وارد نکنند. در مورد اختلاف با همسر تنها اطلاع از مسائلی به خودی خود می‌تواند از بسیاری مشکلات جلوگیری کند. اما بهتر است در این زمینه از یک متخصص نیز کمک گرفته و دلیل مشکلات را شناسایی کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اختلاف با همسر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره