خانوادهزوج و خانواده

ازدواج با زن بچه دار | ازدواج با زنی که بچه دارد خوب یا بد؟

ازدواج با زن بچه دار یکی از انواع ازدواج بوده که افراد باید قبل از شروع این رابطه به عوامل مختلفی توجه داشته باشند. به طور کلی ازدواج با کسی که قبلا ازدواج داشته، نیاز به در نظر گرفتن مسائل زیادی دارد؛ در صورت وجود فرزندان نیز اوضاع کمی سخت‌تر شده و هم زن و هم مرد هر دو باید در این زمینه اطلاعات کافی داشته باشند. در واقع در بسیاری از موارد، افراد به دلیل اینکه قبل از ازدواج در این مورد فکر نمی‌کنند و یا عجولانه تصمیم می‌گیرند؛ دوباره در ازدواج شکست خورده و آسیب می‌بینند. آمادگی اطرافیان در این زمینه بسیار حائز اهمیت است. آیا شما توانایی پذیرش شرایط زنی را که قبلا ازدواج کرده و دارای فرزند نیز هست را دارید؟ برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج با زن بچه دار می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

ازدواج با زن بچه دار

برای پاسخ دادن به سوالی که در قسمت قبلی مطرح شد باید کمی در مورد گذشته طرف مقابل خود اطلاعات کسب کنید. همچنین شرایط فرزند را نیز در نظر گرفته و حتی زمانی را با او بگذرانید. فراموش نکنید که باید مسئولیت دو فرد دیگر را برعهده گرفته و عضو خانواده آنها شوید. این موضوع برای برخی از افراد کمی ترسناک و استرس آور است. اما با اطلاع از مزایا و معایب ازدواج با زن بچه دار و همچنین اقداماتی که در این مورد می‌توانید انجام دهید؛ می‌توان تا حد زیادی از مشکلات ناشی از این شرایط جلوگیری کرد. در این مقاله به بررسی جنبه های مختلف این موضوع می‌پردازیم. برای آشنایی با انواع ازدواج کلیک کنید.

نشانه های آمادگی برای ازدواج با زن بچه دار

آمادگی برای ازدواج با زن بچه دار

بهتر است در قدم اول شرایط خود را برای ازدواج با زن بچه دار، بررسی کرده و به این موضوع خوب فکر کنید. تصمیم گیری صرفا بر اساس احساسات به هیچ عنوان کار درستی نبوده و احتمالا باعث بروز مشکلات بیشتری بعد از ازدواج می‌گردد. برخی از این نشانه ها شامل موارد زیر می‌شوند. برای اطلاع از نحوه برخورد با بچه های طلاق کلیک کنید.

◀روحیه مسئولیت پذیری

در قدم اول این موضوع را در نظرداشته باشید که آیا می‌توانید مسئولیت فرزندپروری و حمایت از فرزند دیگری را به عهده بگیرید. به طور کلی خود ازدواج مسئولیت های زیادی را با خود به همراه می‌آورد. البته این مورد به طور کلی بر عهده شما نیست و همیر نیز باید با شما همراهی کند. اما اگر شما تنها همسر خود را در نظر گرفته و به فرزند او هیچ اهمیتی ندهید؛ نه تنها به فرزند او آسیب می‎‌زنید؛ بلکه همسر را نیز دچار ناراحتی می‌کنید.

◀پذیرش گذشته فرد و شرایط کنونی

در صورتی که همسر شما مطلقه باشد باید میزان ارتباط او با همسر سابقش را نیز در نظر داشته باشید. آیا می‌توانید این موضوع را بپذیرید و یا حضور او مداخله ای در رابطه شما ایجاد نمی‌کند؟ البته مدیریت این رابطه بر عهده همسر است. اما به هر حال امکان برانگیختگی احساس شما نیز وجود دارد.

◀علاقه به داشتن فرزند

یکی دیگر از نشانه های آمادگی برای ازدواج با زن بچه دار، علاقه به داشتن فرزند است. فردی که به داشتن فرزند علاقمند باشد برای او فرزند خود و یا دیگری تفاوتی نمی‌کند. اگر فرزند همسر سن کمی نیز داشته باشد؛ این موضوع بیشتر اهمیت پیدا می‌کند. چرا که آنها نیاز به محبت و توجه داشته و همچنین از حضور شما احساس اضطراب می‌کنند.

اقدامات لازم در جهت ازدواج با زن بچه دار

اقدامات ازدواج با زن بچه دار

برای پیشبرد رابطه و همچنین داشتن ازدواجی بهتر با زن بچه دار، بهتر است اقداماتی انجام دهید. بعد از اینکه از آمادگی و احساسات خود اطمینان حاصل کردید؛ بهتر است در مورد مسائل مختلف با همسر خود صحبت کرده و قبل از تصمیم نهایی از این راهکارها استفاد کنید.

?مدیریت احساسات

طبیعی است که با وجود علاقه مند شدن به دیگری، و با حضور فرزندان او احساسات مختلفی را تجربه کنید. احتمالا بر سر دوراهی گیر کرده و نمی‌دانید که تصمیم درست نیست. و یا حتی بعد از ازدواج با زن بچه دار نمی‌توانید به اندازه کافی فرزند او را دوست بدارید. این موارد شاید برای افراد نگران کننده باشند. اما بهتر است افکار و احساسات خود را مدیریت کرده و به خود و دیگری فشار وارد نکنید.

?تعیین حد و مرز و قوانین مشخص در این زمینه

بهتر است در مورد رابطه خود با همسر و فرزند، در ابتدا مسائلی را مشخص کرده و از اولویت بندی همسر خود مطمئن شوید. این بدان معنا نیست که او باید بین شما و فرزندش، یک نفر را انتخاب کند. بلکه باید به هر دو اهمیت داده و توجه کند. همچنین در مورد انجام کارها و وظایف نیز باید، تقسیم کار کنید.

?مدیریت مشکلات مربوط به همسر

شما اکنون وظیفه دارید که در بر طرف کردن مشکلات مربوط به همسر خود، کمک کنید. برخی تصور می‌کنند که زنانی که قبلا ازدواج کرده اند؛ بسیار با تجربه بوده و از پس کارهای خود بر می‌آیند. به همین دلیل در رابطه هیچ تلاشی نکرده و به همسر خود کمک نمی‌کنند. اما این مورد اشتباه بوده و حتی یکی از دلایل ازدواج زنان برای ازدواج مجدد، این است که  نیاز به حضور و کمک فرد دیگری دارند.

?مطلع شدن از گذشته

همچنین در مورد ازدواج با زن بچه دارف بهتر است کمی در مورد گذشته او اطلاعات کسب کنید. البته وارد جزئیات نشده و در این مورد افراط نکیند. همچنین تا زمانی که گذشته افراد تاثیری در زمان حال نداشته باشد؛ به دیگری مرتبط نیست. اما باید در مورد علت جدایی یا حتی مرگ همسر قبلی، مطلع شده و یا حتی روابط کنونی فرد را با همسر سابق نیز، در نظر بگیرید. همچنین مدت زمان گذشته از رابطه قبلی نیز بسیار حائز اهمیت است.

حتما قبل از تصمیم گیری نهایی درباره خانواده ترکیبی بخوانید.

معایب و مزایای ازدواج با زن بچه دار

ازدواج با زن بچه دار، معایب و مزایایی زیادی دارد. برای مثال زنان معمولا در ازدواج مجدد پخته‌تر عمل کرده و اجازه بروز اشتباهات گذشته را نمی‌دهند. همچنین زنان کمتر احتمال دارد که به داشتن فرزندی دیگر فکر کنند. این موضوع برای برخی از مردان، مزیت محسوب می‌شود. اما از طرفی گاهی فرزندان با همسر جدید دچار مشکل شده و افراد نمی‌توانند خود را با شرایط جدید سازگار کنند. همچنین در این مورد باورهای اشتباه زیادی وجود دارد که در برخی موارد افراد را از ازدواج مجدد، منصرف می‌کند.

ازدواج با زن بچه  دار خوب یا بد؟

نمی‌توان در مورد ازدواج با زن بچه دار به طور قطعی نظر داد. چرا که افراد شرایط مختلفی داشته و روحیات آنها متفاوت است. به طور کلی این نوع از ازدواج هیچ گونه اشکالی ندارد و گاهی منجر به شکل گیری بک خانواده منسجم و خوب می‌گردد. به همین دلیل افراد بهتر است در این مورد به خوبی فکر کرده و همچنین از یک مشاور خانواده نیز کمک بگیرند. تصمیم گیری در مورد این نوع ازدواج از حساسیت بالایی برخوردار است و نباید صرفا بر اساس احساسات تصمیم گرفت.

سخن پایانی

در زمینه ازدواج با زن بچه دار، بسیاری از افراد، تحت تاثیر حرف های دیگران قرار گرفته و عمل می‌کنند؛ به همین دلیل نمی‌توانند رابطه ای سالم را شکل دهند. از طرفی به دلیل حضور فرزندان، افراد بسیار محتاطانه عمل کنند. اگر افراد درون خود روحیه حسادت را احساس می‌کنند و یا فرزند را مانعی می‌دانند که بعد از ازدواج می‌خواهند از سر راه خود بردارند؛ به هیچ عنوان نباید وارد چنین رابطه ای شوند. بهتر است هر دو نفر قبل از ازدواج از یک روانشناس مشاوره گرفته و عجولانه تصمیم نگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج با زن بچه دار می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره