ارتباط با جنس مخالفازدواجزوج و خانواده

اصولی که باید قبل ازدواج رعایت کنید

گاهی مشخص کردن حدود رابطه قبل از ازدواج برای جوانان به خصوص دختر خانم ها دشوار می‌شود. خانم ها و آقایان برای تصمیم‌گیری درباره ازدواج نیاز دارند تا از طریقی حداقل شناختی کسب کنند، در این راستا سوالاتی در خصوص حدودرابطه پیش می‌آید که هر مرد و زنی باید از آن ها اطلاع کسب کند. پس راهکار قطع کامل و یا برعکس آزاد گذاشتن همه حدود رابطه نیست؛ بلکه با آگاهی و دور اندیشی باید در زمینه شناخت همسر آینده خود گام بردارید. برای دریافت نتیجه ای امن و سریع می‌توانید از خدمات مشاوره ازدواج استفاده کنید.

تاثیرات رابطه قبل ازدواج بر آینده آن زوج

دختر و پسری که قبل از ازدواج یک رابطه عاشقانه با شخص دیگر را تجربه کرده‌اند و به دلایلی نتوانستند باهم ازدواج کنند، وارد یک رابطه پایدار به اسم ازدواج می‌شوند. برای چنین فردی چند نکته وجود دارد، اول اینکه رابطه قبلی را تمام شده بداند وبه همسرش عشق بورزد و زندگی عاشقانه‌ای را با اوبسازد. در این صورت در طول زندگی مشترکش اختلالی ایجاد نخواهد شد.

اما اگر فرد با اینکه ازدواج کرده ولی همچنان به رابطه قبل‌از ازدواج خود فکر کند و در تمام لحظات عاشقانه با همسرش فرد موردنظر را جایگزین نماید، در صورت ادامه یافتن در زندگی مشترکش، مشکلاتی ایجاد خواهد شد چراکه این یک نوع خیانت فکری به همسر است. نوع سوم که بدترین نوع آن است، هرکدام از طرفین با شخص دیگری ازدواج کرده‌اند ولی همچنان به روابط پنهانی خود ادامه می‌دهند. در این نوع روابط اغلب درگیری‌های خانوادگی و پرونده‌های جنایی شکل می‌گیرد.

بیشتر بخوانید : شناخت قبل ازدواج

نظر متخصصین درباره رابطه قبل ازدواج

از دید روانشناسان، رابطه پیش از ازدواج دوره‌ای است برای شناخت طرفین نسبت به یکدیگر، نه دوره‌ای که طرفین به رفع نیازهای جنسی یکدیگر بپردازند. انجام رابطه جنسی پیش از ازدواج، نامزدی یا عقد باعث می‌شود تا طرفین کمتر متوجه اختلافات و مشکلات یکدیگر شوند و تمرکزشان بیشتر به سوی لذت‌های رابطه جنسی کشیده شود. برای آشنایی بیشتر با فواید و مزایای دوستی های قبل ازدواج کلیک کنید.

روابط قبل از ازدواج بر اساس عرف جامعه و خانواده ها

نیاز‌های زندگی امروز، تغییرات سریع اجتماعی و فرهنگی، تغییر در ساختار خانواده، شبکه گسترده و پیچیده از ارتباطات انسانی و تنوع آن‌ها و گستردگی و هجوم منابع اطلاعاتی انسان را با چالش‌ها، استرس‌ها و فشار‌های زیادی روبرو کرده‌ است که مقابله با آن‌ها نیازمند توانمندی‌های روانی و اجتماعی می‌باشد. فقدان مهارت‌ها و توانایی‌های عاطفی، روانی و اجتماعی افراد را در مواجهه با مسائل و مشکلات آسیب‌پذیز کرده و آن‌ها را در معرض انواع اختلالات روانی، اجتماعی و رفتاری قرار می‌دهد.

همانطور که گفته شد در جامعه امروز اغلب دخترها و پسرها یک نوع رابطه آزاد را تجربه می‌کنند که البته حد و ‌حدود آن در افراد مختلف فرق می‌کند. بیشتر کسانی که در سن ازدواج هستند افراد زیادی را ملاقات کرده‌اند و در این ملاقات‌ها ممکن است احساس عاطفی شکل بگیرد و به دلایلی به سرانجام نرسد و باعث آسیب‌های روحی، روانی و اجتماعی در زندگی‌شان شود که این موضوع برای خانواده‌ها و جامعه نگران کننده است.

اغلب خانواده‌ها به خصوص آن‌هایی که صاحب دختر هستند انتظار دارند که دخترشان در زندگی زناشویی‌اش موفق باشد. به همین دلیل اکثر خانواده‌ها معتقدند که در هر نوع رابطه‌ای باید رعایت شأن و موازین اخلاقی را بجا آورد. نسل جوان هم انتظار دارد که جامعه نیازهای آن‌ها را برآورده سازد و در مقابل جامعه هم از نسل جوان چنین انتظاری را دارد. خانواده‌ها نیز انتظار دارند که جوانان‌شان در امنیت و سلامت باشند. برای آشنایی بیشتر با نقش خانواده در ازدواج کلیک کنید.

رابطه قبل از ازدواج چه مزایا و معایبی دارد؟

رابطه‌پیش از ازدواج همیشه به نتایج منفی ختم نمی‌شود. چارچوبی که دختر و پسر در آن رفت و آمد می‌کنند اگر تحت نظارت خانواده باشد، می‌تواند از وجود اشتباهات در رابطه پیش از ازدواج جلوگیری کند. در این صورت ارتباط پیش از ازدواج می‌تواند منافع زیادی برای دختر و پسر داشته باشد. امروزه جوانان برای شناخت یکدیگر روش‌های سنتی را کافی نمی‌دانند. به همین دلیل به داشتن رابطه پیش از ازدواج سوق پیدا می‌کنند. یک رابطه سالم نیازمند شناخت کافی از یکدیگر می‌باشد. مراکز مشاوره روانشناسی به افراد کمک می‌کنند که شناخت کافی از یکدیگر را برای ازدواج به دست آورند.

بیشتر بخوانید : عاشقی قبل از ازدواج

اما نکته مهم این است که از همان ابتدای ازدواج افراد پنهان‌کاری نکنند زیرا یک نوع خیانت به خود وهمسر در آینده محسوب می‌شود و بعد از ازدواج زندگی زناشویی را به خطر می‌اندازد. آشنایی با افراد مختلف کمک می‌کند تا درباره افراد مختلفی که در جامعه وجود دارند اطلاعات کسب کنید. آگاهی هرچه بیشتر از این تفاوت‌ها باعث می‌شود تا افراد خود را بهتر بشناسند. هرچند که روانشناسان معتقدند که آشنایی پیش از ازدواج صرفا برای داشتن یک ازدواج موفق کافی نیست بلکه نیازمند یک یک برنامه آموزشی درباره زندگی زناشویی است.

برای دریافت مشاوره در زمینه رابطه پیش از ازدواج می‌توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

سوالات متداول

فواید رابطه پیش از ازدواج برای دختر و پسر چیست؟

اگر رابطه‌پیش از ازدواج در چارچوب خاصی باشد که باعث آسیب‌ به دختر و پسر نشود و تحت نظارت خانواده‌ها رفت و آمد کنند، بسیار مفید بوده و به شناخت هرچه بیشتر و بهتر آن‌ها کمک می‌کند.

فرق رابطه جنسی قبل از ازدواج و بعد از ازدواج چیست؟ 

در رابطه جنسی بعد از ازدواج تعهد، مسئولیت ‌پذیری و توام بخشیدن به زندگی وجود دارد و هدف پیش بردن زندگی مشترک است درحالی که در رابطه‌جنسی قبل از ازدواج هدف بیشتر ارضای جنسی، کنجکاوی و هوس‌بازی است. تعهد و مسئولیت ‌پذیری وجود ندارد و صرفاً این کار با جنبه سرگرمی و لذت بردن انجام می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره