اعتیادتست های اعتیاد

تست اعتیاد به کراک

تست اعتیاد به کراک به شکل های مختلفی انجام می‌شود. کراک به دلیل قیمت کمی که دارد در مقایسه با کوکائین بسیار پرمصرف بوده و بسیاری از افراد به آن اعتیاد دارند. اما این ماده خاصیت اعتیادآوری بیشتری نسبت به کوکائین داشته و عوارض جانبی بسیار بیشتری را نیز برای افراد ایجاد می‌کند. نکته جالب اینجاست که منشا کراک و کوکائین هر دو مشابه بوده و از دسته محرک ها هستند. اما کراک بسیار خطرناک بوده و همچنین افراد باید میزان بیشتری از آن را برای تجربه احساس نشاط و لذت مصرف نمایند.

گاهی افراد دقیقا به همین دلیل به کراک اعتیاد پیدا می‌کنند چرا که تصور آنها این است که کراک و کوکائین تفاوتی با یکدیگر ندارند. در صورتی که افراد این ماده را مصرف می‌کنند باید تست های لازم را در این زمینه انجام داده و فرایند ترک را آغاز نمایند. برای این منظور توصیه می‌کنیم حتما مشاوره ترک اعتیاد دریافت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تست اعتیاد به کراک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

تست اعتیاد به کراک

برای تشخیص اعتیاد به این ماده ، در ابتدا باید تست اعتیاد به کراک را انجام داده و در مرحله بعدی درمان را آغاز نمود. طبیعی است که افراد معتاد در مقابل انجام تست مقاومت کرده و تمایلی به انجام آن ندارند. به همین دلیل از روش هایی برای منفی کردن تست خود استفاده می‌کنند تا اعتیاد آنها مشخص نشود. این تست هم در خانه با کیت های تشخیصی و هم در آزمایشگاه ها قابل انجام است. اما جواب تست های آزمایشگاهی بیشتر قابل اعتماد بوده و همچنین سندیت قانونی نیز دارند.

منفی شدن تست اعتیاد به کراک

منفی شدن تست اعتیاد به کراک

همانطور که گفته شد؛ افرادی که هنوز مبتلا به اعتیاد هستند و مجبور به انجام تست می‌شوند؛ از روش هایی استفاده می‌کنند تا تست خود را منفی کنند. در این قسمت به توضیح این روش های می‌پردازیم. برای پاسخ به سوال اعتیاد چیست کلیک نمایید.

اثرجانبی برخی از داروها

مصرف برخی از داروها قبل از انجام آزمایش منجر به منفی شدن جواب تست می‌گردد. یکی از این داروها قرص بوپرنورفین یا ب2 است. این دارو برای ترک اعیتاد تجویز می‌شود و مصرف خودسرانه آن مشکلات زیادی را برای افراد ایجاد خواهد کرد.

تغییر دادن نمونه

یکی دیگر از روش هایی که افراد برای منفی شدن تست اعتیاد به کراک انجام می‌دهند؛ تغییر دادن محتویات نمونه شان است. برای مثال با آب ادرار خود را رقیق می‌کنند که تست شان منفی شود. و یا مواد دیگری را درون نمونه ادرار می‌ریزند. البته انجام اینکار در آزمایشگاه ممکن نیست.

تغییر PH ادرار

برخی از افراد به طور کلی نمونه دیگری را به جای نمونه خود ارائه می‌دهند و یا PH ادرار را عوض می‌کنند. در این حالت نیز تست اعتیاد به کراک منفی خواهد شد. برخی از موادی که میزان اسیدی و یازی نمونه آزمایش را تغییر می‌دهد شامل بزاق، منی، اشک، خون و ناخن می‌شود.

جواب مثبت تست اعتیاد به کراک

در صورتی که فرد اعتیاد داشته باشد و برای منفی شدن تست اعتیاد به کراک کاری انجام ندهد؛ طبیعی است که تست منفی می‌گردد. در این حالت احتمالا اطرافیان بسیار شوکه و ناراحت می‌شوند. اما در این شرایط باید به جای سرزنش و یا طرد کردن فرد، به او برای درمان و ترک کمک کنید. البته گاهی این جواب مثبت کاذب است و در آزمایش خطایی رخ داده است. اما در بیشتر موارد نتایج آزمایش در آزمایشگاه دقت بالایی داشته و قابل استناد هستند. برای آشنایی با انواع تست اعتیاد کلیک کنید.

کراک چیست؟

کراک و کوکائین هر دو از برگ های گیاه کوکا تولید می‌شوند. از هزاران سال پیش افراد از این ماده برای بالابردن انرژی و مقابله با گرسنگی استفاده می‌شد. این دو مواد هنوز هم بر سیستم اعصاب مرکزی تاثیر گذاشته و منجر به افزایش خلق و خو و انرژی در افراد می‌گردند. اما اعتیاد آور بوده و عوارض جانبی زیادی نیز ایجاد می‌کنند.

نام های مختلف کراک

کراک با نام های مختلفی از جمله اپل جک، بد راک، بال،بیس، بیت، هارد بال، گلو، کرانچ و مانج، کندی و… نیز شناخته می‌شود.

تفاوت کراک با کوکائین

با اینکه کراک از مشتقات کوکائین است و این دو ماده محتویات یکسانی دارند؛ اما تفاوت هایی نیز با یکدیگر دارند. علاوه بر قیمت آنها کراک ارزان تر است، در ترکیبات کراک از هیچگونه ماده فرار و قابل اشتعالی استفاده نمی‌شود. کراک در نهایت تبدیل به ماده ای سخت و جامد مانند سنگ می‌شود. اما کوکائینی حالتی مانند نمک داشته و پودر سفید رنگی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع مواد اعتیاد آور کلیک کنید.

نحوه مصرف کراک

کراک در بیشتر موارد با پایپ و مانند شیشه مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای اینکه کراک را پودر کرده و درون پایپ می‌ریزند و سپس به آن حرارت می‌دهند. کراک هیچگونه بویی تولید نمی‌کند؛ از این رو بعضی از افراد در خانه و بدون اینکه فردی متوجه شود، این ماده زا مصرف می‌کنند. در این حالت دود از طریق ریه ها جذب شده و وارد جریان خون می‌گردد. سرعت تاثیر مواد در این روش بالا بوده و افراد کمتر از 10 ثانیه تاثیرات را تجربه می‌کنند. از طرفی مدت زمان ماندگاری این ماده در بدن تقریبا 5 ساعت است.

عوارض جانبی مصرف کراک

عوارض ناشی از مصرف کراک مانند آمفتامین هاست. برخی از این پیامدها شامل موارد زیر می‌شود.

◀تشنج

◀اضطراب

◀اختلال در خواب

◀حالت تهوع و یبوست

◀ابتلا به اختلالات جنسی

◀رنگ پریدگی

◀تعریق

◀ابتلا به افسردگی

◀حمله قلبی

اوردوز و مسمومیت با کراک

احتمال اوردوز و مسمومیت نیز با کراک وجود دارد. اگر افراد به این ماده اعتیاد کنند و برای درمان هیچ اقدامی ننمایند؛ در کمتر از یکسال جان خود را از دست می‌دهند. در این حالت احتمال ابتلا به عفونت بسیار بالاست و همچنین در اثر مصرف بیش از حد نیز افراد دچار ایست قلبی می‌شوند.

روش های تست اعتیاد به کراک

روش های تست اعتیاد به کراک

پیش تر در مورد تست اعتیاد به کراک صحبت کردیم. اما باید بدانید که علاوه بر آزمایش ادرار با روش های دیگری نیز می‌توان وجود این ماده را در بدن تشخیص داد. برای اینکار از آزمایش های خون، بزاق و مو نیز می‌توان استفاده کرده. مدت زمان ماندگاری اثرات این ماده در هریک از این بخش ها متفاوت است. اما در موی افراد تقریبا تا 90 روز باقی می‌ماند.

درمان ترک اعتیاد به کراک

با اینکه فرایند ترک اعتیاد به کراک کمی دشوار است؛ اما با همکاری خود فرد و خانواده او با متخصصین این دوران سریعتر و راحت تر سپری می‌شود. افراد بهتر است برای اینکار به کلینیک های ترک اعتیاد مراجعه کرده و تحت نظر پزشک و روانشناس باشند. مدت زمان این دوران نیز برای هر فردی متفاوت است و به عوامل مختلفی مانند سن، دوز مصرفی، ابتلا به بیماری های مختلف و… بستگی دارد. اما به طور کلی برای دوره سم زدایی تقریبا 10 روز زمان لازم است. برای اطلاع از روش های ترک اعتیاد به مواد محرک با موثرترین راهکارهای درمان کلیک نمایید.

سخن پایانی

تست اعتیاد به کراک از این رو انجام می‌شود که افراد در این مورد اطمینان حاصل کرده و بتوانند برای درمان اقدام نمایند. فراموش نکنید که انجام آزمایش و یا حتی ترک کردن را نمی‌توان با زور و اجبار انجام داد. از این رو در این مورد از یک روانشناس کمک گرفته به شکل اصولی اینکار را انجام دهید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تست اعتیاد به کراک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

1. چه روش‌هایی برای تست اعتیاد به کراک وجود دارد؟

استفاده از نمونه ادرار، خون، بزاق و یا مو برای بررسی اعتیاد به کراک استفاده می‌شوند.

2. دقیق‌ترین تست برای سنجش اعتیاد به کراک کدام است؟

بررسی نمونه مو می‌تواند مصرف کراک را حتی تا چند ماه پیش از انجام آزمایش مشخص نماید اما با توجه به هزینه بالای این تست معمولاً از نمونه ادرار استفاده می‌شود.

3. آیا امکان منفی کردن عمدی آزمایش اعتیاد به کراک وجود دارد؟

بله، راه‌هایی ازجمله دست‌کاری نمونه و یا استفاده از برخی داروها وجود دارد اما در صورت شک مراکز انجام آزمایش می‌توان از تست‌های تکمیلی استفاده کرد که امکان تقلب در آن‌ها بسیار ضعیف است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره