اعتیادشناخت اعتیاد و انواع مواد

ماده مخدر کروکودیل | 3 عوارض شایع کروکودیل

ماده مخدر کروکودیل یا دزومرفین از مشتقات مرفین است. نام خیابانی این ماده کروکودیل است و در سال 1932 در آمریکا به واسطه دکتری به نام لیندون فردریک اسمال کشف شد. این ماده اثر ضد درد 8 تا 10 برابر قوی تر از مرفین دارد. کروکودیل به عنوان ترسناک‌ترین ماده در جهان شناخته شده است و به دلیل اثرات مخربی که بر بدن می‌گذارد؛ به عنوان خطرناک ترین ماده در دنیا معرفی شده است. ماده مخدر کروکودیل گوشت انسان را می‌خورد و از درون نابود می‌کند.

ماده مخدر کروکودیل اولین بار در کشور روسیه و سیبری شیوع پیدا کرد. روس ها نام کروکودیل را به دلیل اینکه پوست بدن با مصرف به رنگ سبز در می‌آید انتخاب کرده اند. و مدتی بعد از مصرف گوشت بدن پوسیده شده و نابود می‌شود. دزومرفین نیز مانند تمامی مواد مخدر اثرات مخرب دارد و به مرور زمان آسیب های جبران ناپذیری بر زندگی فرد وارد می‌کند. گاه حتی مصرف یک بار آن باعث اعتیاد می‌شود. به همین دلیل مراقب باشید و از مشاوران متخصص حوزه سلامت در زمینه اعتیاد راهنمایی بگیرید. برای دریافت مشاوره اعتیاد کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

ماده مخدر کروکودیل

ماده مخدر کروکودیل چیست؟

ماده مخدر کروکودیل یا مزومرفین از مشتقات مخدر هروئین است و تاثیرات آرام بخش و تکسین کننده سریع و قدرتمند است. این ماده در سال 1932 کشف شده است که قدرتی 8 تا 10 برابر مرفین دارد. این ماده از ترکیب کدئین، بنزین، تینر، ید، اسید کلریدریک یا جوهر نمک و فسفر قرمز تولید شده است.

ماده مخدر کروکودیل به عنوان جایگزین هروئین تبدیل شده و قیمت آن نیز کمتر از هروئین است. اما درصد مرگ و میر کروکودیل از هروئین بیشتر است. شیوع این ماده در کشور روسیه بود و به این دلیل آن را کروکودیل نامیدند که با مصرف، پوست فرد به رنگ سبز در می‌آمد. با مصرف طولانی مدت دزومرفین، گوشت بدن از داخل پوسیده شده و به مرور زمان از بین می‌رود. در این مقاله تمامی جوانب ماده مخدر کروکودیل را سنجیده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کراک کلیک کنید.

عوارض ماده مخدر کروکودیل

عوارض ماده مخدر کروکودیل

مصرف تمامی مواد مخدر برای بدن مضر است و عوارض ایجاد می‌کند. ماده مخدر کروکودیل نیز به دلیل عوارض شدیدی که بر بدن می‌گذارد؛ خطرناک ترین ماده شناخته شده است. تاثیرات این ماده بر مغز زیاد بوده و به صورت کاملا واضح بر بدن مصرف کننده اثر می‌گذارد. این ماده باعث پوسیدگی گوشت و آلوده شدن بدن می‌شود. در این بخش مقاله عوارض این ماده مخدر را توضیح داده ایم.

❌ شروع زخم های پوستی

با مصرف ماده مخدر کروکودیل، زخم های پوستی آغاز می‌شود. این ماده مخدر به مرور زمان آسیب های زیادی به پوست وارد می‌کند. پوست را ناهموار می‌کند و باعث پوسیدگی می‌شود. و بدن فرد مصرف کننده کاملا شبیه به کروکودیل می‌شود. بعد از مصرف نیز رنگ پوست افراد سبز می‌شود اما این رنگ موقتی است. حتی در موارد شدید اعضای بدن قطع می‌شود و فرد بعد از تزریق توانایی تزریق دوباره نخواهد داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع مواد اعتیاد آور کلیک کنید.

❌ آلودگی خون

یکی از عوارض ماده مخدر کروکودیل، آلودگی خون است. به دلیل نیمه عمر کوتاهی که دارد به سرعت وارد گردش خون می‌شود و به بافت های مختلف بدن می‌رود. این ماده مخدر به طور کاملی در خون حل نمی‌شود و به شکل توده ظاهر می‌شود. تخریب های بافتی نیز از همان ابتدا آغاز می‌شود. مصرف این ماده باعث از بین رفتن دندان ها، استخوان و فک می‌شود. حتی به مرور زمان فرد در صحبت کردن و راه رفتن نیز دچار مشکل می‌شود.

❌  تاثیرات مغزی

ساختار مغز با مصرف هر نوع ماده مخدری برهم می‌ریزد. و ماده مخدر کروکودیل نیز این قضیه دور نیست. تاثیرات این ماده از مرفین و هروئین بیشتر است اما قیمت کمتری از آنها دارد. و به دلیل اینکه تاثیرات 8 تا 10 برابر بیشتری از مرفین دارد؛ عوارض بدتری ایجاد می‌کند. اینکه این ماده توهم زایی ندارد؛ دلیل بر آسیب های مغزی کمتری نیست. حتی آسیب هایی که کروکودیل بر فرد وارد می‌کند؛ بیشتر از مواد توهم زا می‌باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه علائم اعتیاد به مواد مخدر کلیک کنید.

طریقه استفاده از ماده مخدر کروکودیل

ماده مخدر کروکودیل به شیوه تدخینی و تزریقی قابل مصرف است. مصرف آن باعث حل نشدن ماده در جریان خون می‌شود و عارضه های پوستی ایجاد می‌کند. و پس از مدتی اندام های مصرف کننده به رنگ سیاه در می‌آید و در برخی از موارد اعضای بدن از فرد جدا می‌شود. گاه این ماده را به شیوه خوراکی نیز مصرف می‌کنند. و به دلیل اینکه از ماده هروئین قیمت کمتری دارد؛ افراد بیشتری به سمت آن گرایش پیدا می‎‌کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه علائم اعتیاد به هروئین کلیک کنید.

ترک ماده مخدر کروکودیل

ماده مخدر کروکودیل راه بدون بازگشت است. زیرا عفونت های زیادی وارد می‌کند که حاصل از اعتیاد به مزومرفین است. به قدری این ماده خطرناک است که فرد تا 2 سال اجازه زندگی دارد. زمانی که مصرف کننده بیماری زمینه ای داشته باشد؛ کروکودیل می‌تواند آن را تشدید کند. و حتی باعث اوردوز و مرگ فرد شود.

ماده مخدر کروکودیل به طور تقریبی قابل ترک نیست و افراد معتاد به هروئین شاید بتوانند ماده را ترک کنند اما در کروکودیل قضیه متفاوت است. حتی عوارضی که این ماده دارد غیر قابل جبران است. به دلیل اینکه رگ های خونی از بین رفته اند و فرد هیچ دارویی را نمی‌تواند مصرف کند. و فرد را خیلی زود و سریع با مرگ روبرو می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ترک اعتیاد به مواد مخدر کلیک کنید.

علت محبوبیت کروکودیل

ماده مخدر کروکودیل در اوکراین تولید شد و مواد اولیه آن از قیمت کمی برخوردار بود. تاثیر این ماده نیز از کراک و هروئین بیشتر است. به همین جهت خیلی ناگهانی محبوبیت پیدا کرد و افراد زیادی شروع به مصرف کردند. حتی قیمت آن از مواد مخدر دیگر بسیار کمتر است. و به سرعت نیز زندگی فرد را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اعتیاد به چند ماده کلیک کنید.

کلام آخر

ماده مخدر کروکودیل بسیار خطرناک و مخرب است. و ترک بسیار دشواری دارد. زمانی که یکی از اطرافیان به چنین ماده ای اعتیاد پیدا کرده بود؛ حتما با او صحبت کنید و در رابطه با عوارض آن توضیح دهید. هرچه زودتر فرد از شر این ماده خلاص شود؛ عوارض کمتری را تجربه خواهد کرد. برای ترک و کمک به معتادان حتما از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ماده مخدر کروکودیل می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره