ارتباط با جنس مخالفازدواجزوج و خانواده

ازدواج با دختری که قبلا رابطه جنسی داشته | ازدواج با دختری که دوست پسر داشته

ازدواج با دختری که قبلا رابطه جنسی داشته یک انتخاب شخصی است و کاملا به زوجین بستگی دارد. امروزه به دلیل گسترش فرهنگی غربی، احتمال برقراری رابطه جنسی قبل از ازدواج هم در دختران و هم در پسران شکل گرفته. طبق چارچوب های اخلاقی افراد نباید گذشته شریک خود را مورد کنکاش قرار دهند و از طرفی دیگر دانستن برخی نکات برای ادامه رابطه ضروری خواهد بود.

برخی از پسران بعد از اطلاع از این موضوع، سریعا جبهه گرفته و یا نسبت به دختر سرد می‌شوند. قطعا که این نوع روابط مخرب است و عوارض زیادی دارد. اما به طور کلی نباید این مورد را مبنای تصمیم نهایی قرار داد. همه افراد در گذشته خود تجربیاتی دارند که شاید برای همه خوشایند نباشد. به همین دلیل شاید بهتر باشد که در این مورد سخت گیری نکنیم. برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

ازدواج با دختری که دوست پسر داشته

صحبت در مورد گذشته، تا جایی مهم است که در زمان حال تاثیری داشته باشد. داشتن دوست پسر و یا رابطه جنسی در گذشته دختر، شاید هیچ لطمه ای به آینده او و فرد مورد نظرش وارد نکند. ازدواج با دختری که قبلا رابطه جنسی داشته، قطعا نتایجی خواهد داشت که مدیریت آنها به عهده دو نفر است. چرا که همسر او نیز باید این موضوع را پذیرفته و با آن کنار بیاید. البته در این موارد همیشه دختران بیشتر تحت فشار قرار می‌گیرند. معمولا پسران به دلیل چنین تصمیماتی در گذشته مورد مواخذه قرار نمی‌گیرند. برای اطلاع از نکات موثر بر ازدواج با دوست دختر کلیک کنید.

چرایی تردید در ازدواج با دختری که قبلا رابطه جنسی داشته

چرایی-تردید-از-ازدواج-با-دختری-که-قبلا-رابطه-جنسی-داشته

اینکه چرا افراد در مورد ازدواج با دختری که قبلا رابطه جنسی داشته، دچار شک و تردید می‌شوند؛ به عوامل زیادی بستگی دارد. نمی‌توان پسران در این مورد قضاوت کرد. معیارهای افراد برای انتخاب شریک زندگی متفاوت است و باید در این مورد با حساسیت تصمیم گیری کرد. با وجود علاقه و تفاهم، گذر زمان بسیاری از مشکلات را حل کرده ودیگر نیازی به نگرانی نیست. برای آشنایی با عوامل موثر بر دوستی های قبل از ازدواج کلیک کنید.

📌احتمال خیانت

برخی از پسران تصور می‌کنند که با ازدواج با دختری که قبلا رابطه جنسی داشته، شاید مورد خیانت قرار گیرند. اگر افراد با این تفکر زندگی مشترک خود را آغاز کنند؛ نسبت به همه چیز بدبین و شکاک خواهند شد و به زودی دچار مشکلات زیادی می‌شوند. اما همیشه داشتن دوست پسر در گذشته و یا رابطه جنسی به معنای بروز چنین رفتار خیانت، نیست.

افراد بالغ روابط خود را به طور کامل تمام کرده و در گذشته نمی‌مانند. به همین دلیل اگر فرد مورد نظر شما دختری است که تمام ویژگی های اخلاقی مناسب را برای ازدواج دارد؛ بهتر است در این مورد دچار شک و تردید نشوید. برای جلوگیری از بروز ترس از خیانت کلیک کنید.

📌ابتلا به بیماری های مقاربتی | ازدواج با دختری که قبلا رابطه جنسی داشته

یکی دیگر از دلایل تردید پسران، مسائل بهداشتی و ابتلای دختر به بیماری های مقاربتی است. از طرفی توجه به این نکات ضروری و مهم بوده و باید این مورد را هم در نظر گرفت. در مورد ازدواج با دختری که قبلا رابطه جنسی داشته، با انتقال بیماری های مختلف به شما، آینده جنسی شما را نیز تحت تاثیر قرار می‌‌‌دهد.

گاهی خود دختر نیز از ابتلای خود اطلاعی نداشته و یا در مورد بیماری اطلاعات درستی ندارد. به همین دلیل آن را به دیگران هم منتقل می‌کند. البته قبل از ازدواج، آزمایشاتی در این زمینه انجام می‌شود؛ اما بازهم بهتر است در مورد آن دقت کرد.

📌مشغولیت ذهنی برای فرد مقابل

قطعا پسران با اطلاع از این موضوع تا مدتی دچار مشغولیت و یا نشخوار فکری خواهند شد. برای آنان دشوار است که متوجه شوند دختر مورد علاقه شان قبل از ازدواج روابطی ناسالم با دیگران داشته است. این موضوع برای عده ای اهمیتی ندارد وحتی خود نیز در گذسته چنین روابطی داشته اند. اما برخی دیگر در ازدواج با دختری که قبلا رابطه جنسی داشته، استرس و فشار روانی زیادی را تحمل می‌کنند.

پیامدهای احتمالی ازدواج با دختری که قبلا رابطه جنسی داشته

پیامدهای-ازدواج-با-دختری-که-قبلا-رابطه-جنسی-داشته

همانطور که پیش تر هم گفته شد؛ ازدواج با دختری که قبلا رابطه جنسی داشته، هم برای خود دختر و هم برای پسر، پیامدهایی خواهد داشت. بهتر است هر دو نفر در این مورد به خوبی فکر کرده و جوانب مختلف را در نظر بگیرند. ازدواج یکی از تصمیمات مهم زندگی است و نباید در مورد آن عجولانه رفتار کرد. زوجین باید این موضوع را کاملا پذیرفته و مسئولیت آن را به عهده بگیرند. برخی از عوارضی که این ازدواج خواهد داشت؛ شامل موارد زیر می‌شود.

⭕بی اعتمادی

طبیعی است که با ازدواج با دختری که قبلا رابطه جنسی داشته، دچار بی اعتمادی شده و گاهی به گذشته او فکر کنید. احتمال خیانت او را در نظر گرفته و یا فکر می‌کنید که اودوباره این رفتار را انجام خواهد داد. در بیشتر موارد این تفکرات فقط از بدبینی شما نشات گرفته و بعد از مدتی از بین می‌روند. در واقع نباید اجازه دهید که این موضوع دید شما را نسبت به همسرتان تغییر دهد. این بی اعتمادی شما را در معرض ابتلا به وسواس فکری قرار خواهد داد. همچنین نسبت به همه چیز بدبین خواهید شد.

⭕توقع بالا در رابطه جنسی

احتمالا در ازدواج با دختری که قبلا رابطه جنسی داشته، دچار کمبود اعتماد به نفس در مورد عملکرد جنسی خواهید شد. چرا که او احتمالا توقع بیشتری از شماخواهد داشت و یا شما را با دیگران مقایسه می‌کند. نباید اجازه دهید که این موضوع در عملکرد جنسی شما اختلال ایجاد کند. چرا که هر فردی شرایط بدنی و چرخه جنسی متفاوتی دارد. سرخوردگی در رابطه جنسی، مشکلات زیادی را برای زوجین ایجاد می‌کند که باید از آنها جلوگیری کرد.

⭕بروز اختلافات

اینکه بعد از ازدواج با دختری که قبلا رابطه جنسی داشته، دچار اختلاف و مشکلاتی شوید؛ تا حدی طبیعی است. این موضوع احتمالا برای او سخت تر خواهد بود. او از اینکه شما گذشته او را یادآوری کنید و یا او را مورد سرزنش قرار دهید؛ می‌ترسد. اما وقتی تصمیم به ازدواج با چنین قردی می‌گیرید؛ باید شرایط او را کاملا پذیرفته و از ادامه دار شدن این مسئله برای طولانی مدت، خودداری کنید.

برای برطرف شدن تردید چه کنیم؟

برای اینکه این مشکلات را برطرف کنید و بتوانید تصمیم درست تری بگیرید؛ باید اقدامات لازم را انجام دهید. در ازدواج با دختری که قبلا رابطه جنسی داشته، از اتمام رابطه قبلی او اطمینان حاصل کرده و مطمئن شوید که این مورد در آینده رابطه تاثیری نخواهد داشت. همچنین از یک روانشناس یا زوج درمانگر نیز کمک گرفته و شرایط را به طور کامل برای او توضیح دهید. البته اگر واقعا به دختر علاقه دارید و از طرفی رفتارهای او از ابتدای رابطه، معقول بوده، بهتر است بنا را بر اعتماد گذاشته و خود را اذیت نکنید.

سخن پایانی

واکنش درست در مقابل این قضیه و همچنین ازدواج با دختری که قبلا رابطه جنسی داشته، نیاز به آمادگی و رفتارهای منطقی دارد. بهتر است در ابتدا با خود او به طور صادقانه صحبت کرده، به خوبی در این مورد فکر کنید و در قدم بعدی از یک روانشناس کمک بگیرید.

معمولا خانواده ها نیز این موضوع را نمی‌پذیرند. پس با موانع زیادی روبرو می‌شوید که باید برای برطرف کردن آنها آماده باشید. از قضاوت های دیگران نترسید و نگاه بلند مدت داشته باشید. همچنین علاوه بر علاقه باید بت همسر خود همراه بوده برای جبران گذشته به او کمک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره