زوج و خانوادهطلاق

زندگی بعد از طلاق | 9 نکته برای شروع زندگی بعد از طلاق

زندگی بعد از طلاق باید عاری از غم و اندوه باشد و پر انرژی آغاز شود. اینکه طلاق و جدایی یک امر سخت است، از دید هیچ فردی پنهان نیست. اما در برخی از مواقع طلاق موهبت است. برخی از افراد در زندگی مشترک با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند که با جدایی از او تازه به آرامش می‌رسند. در این شرایط زندگی بعد از طلاق شیرین تر خواهد شد. طلاق تغییرات بسیار زیادی در زندگی ایجاد می‌کند و برنامه های شما را به طور کل مختل می‌کند.

سپری کردن روز های بعد از طلاق زمانی از زندگی شما را می‌گیرد. به همین دلیل بهتر است که کاملا مراحل سوگ را سپری کنید و بعد برای زندگی بعد از طلاق تصمیم بگیرید. بعد از طلاق باید جدایی را بپذیرید و پای تصمیم خود باشید. به احساسات خود اجازه بروز بدهید و آنها را سرکوب نکنید. خیلی باید حواستان به خودتان باشد تا طلاق آسیب های جدی به شما وارد نکند. در زندگی بعد از طلاق به یک راهنمای متخصص مانند روانشناس لازم دارید. جهت دریافت مشاوره طلاق کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه طلاق می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید. 

زندگی بعد از طلاق چگونه است؟

زندگی بعد از طلاق چگونه است؟

زمانی که یک رابطه ای به جدایی و طلاق ختم می‌شود؛ شروع و بازگشت دوباره به زندگی دشوار است. بعد از طلاق باید مراحل سوگ را سپری کنید تا احساسات شما بروز کند و این موضوع را بپذیرید. طلاق فشار های زیادی بر شما وارد می‌کند به همین دلیل توصیه می‌شود فورا پس از این اتفاق از مشاور کمک بگیرید.

اینکه زندگی بعد از طلاق را بخواهید فورا شروع کنید و تغییر بدهید؛ عاقلانه نیست. بهترین راهکار این است که مدتی در غم خود بمانید و به مرور زمان برای شروع دوباره زندگی اقدام کنید. معمولا پس از طلاق 2 سال زمان لازم است تا به زندگی عادی خود باز گردید. به همین جهت عجله نکنید. روش هایی برای شروع دوباره زندگی بعد از طلاق وجود دارد که در این مقاله به آنها اشاره کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پشیمانی از طلاق کلیک کنید.

شروع دوباره بعد از طلاق چگونه است؟

شروع دوباره بعد از طلاق چگونه است؟

زندگی بعد از طلاق نیاز به رعایت برخی از نکات دارد. برای اینکه بتوانید روال قبلی زندگی خود را ادامه دهید، لازم است که به نکات ذکر شده در ادامه توجه داشته باشید.

📌 دفتر خاطرات داشته باشید

یکی از روش های اصولی و خوب برای شروع زندگی بعد از طلاق، دفتر خاطرات است. در این دفتر خاطرات حتما باید چالش های عاطفی خود را یادداشت کنید. این موضوع اندکی درد دارد و با هر بار خاطره نویسی خاطرات برای شما تداعی می‌شود. اما به مرور زمان منطق جای این احساسات را خواهد گرفت.

📌 به خودتان اجازه غمگین بودن بدهید | زندگی بعد از طلاق

برای زندگی بعد از طلاق باید در اقدام اول غم خود را بروز دهید. جدایی مانند مرگ است و زمانی که همسر خود را از دست می‌دهید؛ برای رهایی از این غم نباید آن را سرکوب کنید. حتما باید این غم بزرگ را به جان بخرید و بروز دهید. پذیرش رنج و درد جدایی باعث شروع زندگی دوباره بدون متاهلی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دلتنگی برای همسر سابق کلیک کنید.

📌 از دوستان خود کمک بگیرید

برای شروع دوباره زندگی بعد از طلاق، از دوستان خود کمک بگیرید. به دوستان خود بسپارید که با کمک به شما از بروز هرگونه مشکل جلوگیری کنند. زمانی که دوست صمیمی شما تکیه گاهتان شود، رفتار های نامناسب نیز از شما پدید نمی‌آید. حتی راحت تر می‌توانید این موضوع را فراموش کنید.

📌 خود را پیدا کنید | زندگی بعد از طلاق

متاهلی به منظور نیمه شدن است. به همین دلیل شما نیمی از خود را پیش همسر سابقتان جا گذاشته اید. برای اینکه از پیشرفت این موضوع جلوگیری شود؛ حتما با کمک روانشناس نیم جا مانده از خود را پیدا کنید و نقاط قوت آن را تقویت کنید.

📌 رابطه جدید را آغاز کنید

یکی از روش هایی که شما را به شروع زندگی بعد از طلاق سوق می‌دهد؛ شروع رابطه جدید است. رابطه با افراد جدید در تمامی موقعیت ها شما را از فکر مشکلات جدایی و طلاق دور می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تصمیم برای طلاق کلیک کنید.

📌 به دنبال شغل باشید

زندگی بعد از طلاق نیازمند درآمد است. به همین دلیل باید در امور مالی هوشمند باشید. اگر شاغل هستید، شغل خود را پیشرفت دهید و اما اگر شغلی نداشتید؛ به دنبال شغل مناسب باشید تا هم از پس مخارج بر بیایید و هم سرتان با شغلتان گرم شود.

📌 علایق خود را تیک بزنید | زندگی بعد از طلاق

برای زندگی بعد از طلاق یک لیست از علایق خود تهیه کنید. علایق گذشته خود را تیک بزنید و خلاهایی که در گذشته وجود داشته اید را حل کنید. بعد از طلاق فرصت مناسبی برای رسیدگی به علایق است.

📌 مجردی خود را جشن بگیری

یکی از کارهایی که باید برای شروع زندگی بعد از طلاق انجام دهید، جشن برای مجردی است. مجردی دوران خوشی است که باید از آن لذت ببرید. حواس خود را جمع کنید تا برای شروع زندگی دوباره و ازدواج از روانشناس و مشاوره پیش از ازدواج نیز کمک بگیرید.

📌 از روانشناس خوب کمک بگیرید

طلاق و جدایی امری دشوار است که دو طرف ماجرا را آزار می‌دهد. به همین دلیل برای پذیرش و شروع زندگی بعد از طلاق از روانشناس کمک بگیرید. روانشناس به شما کمک می‌کند تا با تنهایی خود زندگی کنید و از شروع زندگی جدید بدون مشکل لذت ببرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ترس از طلاق کلیک کنید.

کلام آخر

زندگی بعد از طلاق دشواری های زیادی را به همراه دارد. برخی از افراد پس از طلاق دوره های پذیرش را سپری نمی‌کنند و به مرور زمان غم جدایی آنها بیشتر می‌شود. به همین دلیل بلافاصله بعد از طلاق از روانشناس و مشاور کمک بگیرید تا با مشکلات بیشتر روبرو نشوید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه طلاق می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره