ازدواجبارداریعلائم بارداری

بارداری در دوران عقد | از نامزدم باردار شدم چیکار کنم؟

بارداری در دوران عقد از موضوعات استرس زا برای زوجین محسوب می‌شود. حتی گاهی برخی از آنها به دلیل ترس از بارداری از برقراری رابطه جنسی نیز در این دوران منصرف می‌شوند. معمولا بیشتر خانواده ها این دوره را تنها مختص به آشنایی و معاشرت بیشتر می‌دانند. اما برقراری رابطه جنسی در این دوران کاملا شرعی و قانونی است. از طرفی گاهی زوجین رابطه جنسی خود را به دلیل ترس از بارداری محدود کرده و حتی نسبت به ان تمایلی ندارند. اما برای جلوگیری از بارداری ناخواسته راه های مختلفی وجود دارد که با رعایت کردن آنها، افراد می‌توانند از رابطه جنسی خود لذت بیشتری برده و همچنین از بروز این شرایط پیشگیری نمایند. برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بارداری در عقد می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

بارداری در دوران عقد

در مورد بارداری در دوران عقد، شرایط مختلفی وجود دارد. در برخی موارد به طور کلی در دوران زوجین هیچ گونه ارتباط جنسی با یکدیگر نداشته و همچنین با یکدیگر نیز زندگی نمی‌کنند. اما در شرایط دیگر افراد تنها مراسم عروسی نگرفته اند و بعد از عقد زندگی مشترک خود را آغاز می‌کنند. در این حالت تنها محدودیت این افراد صبر کردن با جشن عروسی است. اما در حالت اول، معمولا فشار خانواده ها نیز موثر است. برای اطمینان از علائم بارداری کلیک کنید.

در واقع با بروز این شرایط، زوجین برای پیدا کردن راه درست، دچار گیجی و سردرگمی می‌شوند. اما در این مورد باید به خوبی فکر کرده و تصمیم درستی بگیرند. در بیشتر موارد افراد سقط جنین را انتخاب می‌کنند که می‌تواند تصمیم عجولانه و نادرستی محسوب شود. در این مقاله به بررسی بیشتر جنبه های مختلف این موضوع می‌پردازیم. برای اطلاع از روش های رابطه جنسی در دوران عقد کلیک کنید.

روش های جلوگیری از بارداری در دوران عقد

جلوگیری از بارداری در دوران عقد

فراموش نکنید که اگر در این دوران مایل به برقراری رابطه جنسی هستید؛ باید نکاتی را رعایت نمایید. با استفاده از این روش ها می‌توانید؛ رابطه جنسی امن تری داشته و همچنین نگران بارداری در دوران عقد نیز نباشید. برخی از این موضوعات، شامل موارد زیر می‌شوند. برای آشنایی بیشتر با شرایط رابطه بدون دخول کلیک کنید.

🔸ابزار های مختلف

یکی از راه های جلوگیری از بارداری در دوران عقد، استفاده از ابزارهای فیزیکی مختلف مانند کاندوم است. کاندوم نه تنها از بارداری ناخواسته جلوگیری می‌کند؛ بلکه مانع از انتقال بیماری های مقاربتی مختلف نیز می‌شود.

🔸مصرف قرص

همچنین یکی دیگر از راه هایی که زوجین می‌توانند برای پیشگیری از بارداری در دوران عقد استفاده نمایند؛ مصرف قرص های مختلف ضدبارداری است. البته این قرص عوارض جانبی نیز ایجاد کرده و همچنین به طور قطعی موثر نیستند. اما بهتر است زنان زیر نظر متخصص از این قرص ها استفاده نمایند.

🔸محاسبه روز تخمک گذاری

از طرفی با محاسبه روز تخمک گذاری نیز زنان می‌توانند از بارداری در دوران عقد پیشگیری نمایند. این موضوع برای افرادی که قاعدگی منظمی ندارند؛ کمی دشوار است. اما در این شرایط زوجین می‌توانند بدون استفاده از روش های پیشگیری، رابطه جنسی داشته باشند.

علل بارداری در دوران عقد

از طرفی افراد به دلایل مختلفی بارداری در دوران عقد را تجربه می‌کنند. علاوه بر خواست زوجین در این مورد، عوامل دیگری نیز در مورد بارداری در دوران عقد نیز موثر هستند. همانطور که در قسمت قبلی هم به آن اشاره شد؛ افراد به دلیل اینکه از روش های پیشگیری استفاده نمی‌کنند؛ در این دوران باردار می‌شوند. معمولا در دوران عقد فشاری از سمت خانواده ها برای بچه دار شدن وجود ندارد. حتی خود زوجین هم مایل نیستند. اما این موضوع اتفاق می‌افتد. برای اطلاع از معایب طولانی شدن دوران نامزدی کلیک نمایید.

مواجهه با بارداری در دوران عقد

در صورت مواجهه با بارداری در دوران عقد، افراد بهتر است خونسردی خود را حفظ کرده و این موضوع را با دیگران در میان بگذارند. گاهی برخی از زوجین در این مورد عجولانه تصمیم گرفته و سریعا دست به سقط جنین می‌زنند که اینکار درست نیست. برخی از راهکارهایی که می‌توانید در این زمینه از آنها استفاده نمایید؛ شامل موارد زیر می‌شوند.

🔽صحبت کردن با همسر

در ابتدا بهتر است در مورد بارداری در دوران عقد، با همسر خود صحبت کرده و او را در جریان قرار دهید. هرگونه تصمیم گیری در این مورد، باید با حضور دو نفر صورت گیرد. به آرامی با همسر خود حرف زده و از هر گونه واکنش افراطی بپرهیزید. طبیعی است که در ابتدا این موضوع، او را شوگکه کند؛ به همین دلیل باید به طور منطقی با او حرف بزنید.

🔽کمک گرفتن از روانشناس

همچنین برای تصمیم گیری در مورد بارداری در دوران عقد، می‌توانید از روانشناس نیز کمک بگیرید. در این شرایط احتمالا استرس و اضطراب زیادی را تجربه کرده و به همین دلیل نمی‌توانید به درستی تصمیم بگیرید. روانشناس در این شرایط می‌تواند از لحاظ روانی شما را آرام کرده و راهکارهای بیشتری را جلوی پایتان بگذارد. حتی برای مراجعه به مشاور نیز بهتر است با همسر خود اقدام نمایید.

🔽جلو انداختن مراسم عروسی

فراموش نکنید که در مورد بارداری در دوران عقد، به آخرین چیزی که باید فکر کنید؛ سقط جنین است. پس اگر به دلیل جشن عروسی به این موضوع فکر می‌کنید؛ بهتر است زمان مراسم خود را تغییر داده و در این مورد فشار زیادی به خود وارد نکنید. حتی برخی از خانواده ها به طور کلی از گرفتن جشن عروسی منصرف شده و زندگی خود را ساده تر آغاز می‌کنند.

🔽صحبت کردن با خانواده ها

یکی از سخت ترین مراحل بارداری در دوران عقد، صحبت کردن و درمان گذاشتن این موضوع با خانواده هاست. چرا که احتمالا آنها از این بابت بسیار عصبانی شده و یا حتی شما را مجبور به انجام برخی از کارها می‌کنند. این موضوع اجتناب ناپذیر است. اما بهتر است به آرامی و به همراه همسر با آنها صحبت کرده و آنها را در جریان قرار دهید.

علت مخالفت خانواده ها با بارداری در عقد

مخالفت با بارداری در دوران عقد

مخالفت خانواده ها با بارداری در دوران عقد، بیشتر به مسائل فرهنگی برمی‌گردد. در واقع با اینکه زوجین اصولا زن و شوهر محسوب شده و مانعی برای بچه دار شدن وجود ندارد؛ اما این موضوع را تا زمان جشن عروسی به تعویق می‌اندازند. از طرفی از دید اجتماعی باردار شدن با وجود زندگی در خانه پدری، وجه درستی ندارد. برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

سخن پایانی

از آنجایی که بسیاری از زوجین در دوران عقد هنوز اطلاعات کافی در مورد روش های برقراری رابطه جنسی و یا حتی روش های پیشگیری ندارند؛ بسیار طبیعی است که بارداری در دوران عقد را تجربه کنند. اما همواره باید این احتمال را در نظر داشته و با توجه به آن تصمیم گیری کنند. همچنین در صورت وقوع نیز، با یکدیگر مشورت کرده و از یک مشاور نیز کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه بارداری در عقد می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره