ازدواجزوج و خانواده

زیبایی همسر | 6 فایده زیبایی همسر

زیبایی همسر از معیارهای اغلب افراد جامعه به خصوص مردان است. برای برخی افراد زیبایی ظاهری و فردی از اهمیت بالایی برخوردار است. زمانی که معیار یک فرد چنین موضوعی است، به داوم رابطه نیز کمک خواهد کرد. بر اساس تحقیقات از بین تمام جذابیت های فیزیکی، هیکل و وزن فرد بیشترین میزان اهمیت و توجه را به خود اختصاص داده است.

ملاک زیبایی همسر با ملاک زیبایی گذشته بسیار متفاوت شده است. با گسترش عمل های زیبایی و تغییر الگوها و معنای زیبایی در جامعه، افراد با حجم متنوعی از معیارهای زیبایی همسر مواجه شده‌اند. برخی زیبایی را تنها ظاهر، برخی اندام و برخی در سبک لباس پوشیدن و…. می‌دانند. جدا از اینکه زیبایی برای همه ملاک همسرگزینی نیست، اما باعث دوام رابطه و زندگی مشترک می‌شود. موضوع گرایش به زیبایی در همه انسان ها وجود دارد و امری طبیعی است. اما برای آغاز زندگی مشترک کافی نیست. ازین رو در خصوص تصمیم‌گیری درباره ازدواج حتما از مشاوره ازدواج استفاده کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه زیبایی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منظور از زیبایی همسر چیست؟

زیبایی همسر چیست؟

به نظرتان زیبایی چه مقدار شما را به سمت ازدواج هدایت می‌کند؟ ملاک زیبایی همسر از نظر شما چیست؟ مشاهده شده عده ای از افراد تنها معیار ازدواج خود را زیبایی زن و یا قد بلند مرد قرار می‌دهند. زیبایی در دوام رابطه بی تاثیر نیست. اما زمانی که اخلاق طرف مقابل قابل قبول نباشد و دائم شما را اذیت کند چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ به خاطر زیبایی ظاهری او را نگه خواهید داشت؟

احتمالا این جمله را هم زیاد شنیده اید که ظاهر تکراری می‌شود اما شما با اخلاق فرد می‌خواهید ازدواج کنید! اختلاف نظر های زیادی وجود دارد که باعث می‌شود هر فرد معیاری مخصوصی برای خود داشته باشد. به همین جهت تلاش کرده ایم تا مطالب مهمی در زمینه زیبایی همسر در این مقاله استفاده کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

ملاک زیبایی همسر برای ازدواج چیست؟

طبق تحقیقات انجام شده، تعریف امروزه زیبایی همسر با تعریف های گذشته بسیار متفاوت شده است. استاندارد ها و ملاک هایی که برای چهره استفاده می‌شود؛ به مرور زمان تغییر می‌کند. و معیارهای جدید جایگزین ملاک های قدیمی می‌شود. حتی این معیارها در جوامع مختلف متفاوت با یکدیگر است. و همین امر باعث می‌شود که نتوان زیبایی همسر در ازدواج زن و مرد را نادیده گرفت. حتما این موضوع هم در نظر بگیرید که زیبایی زنان همواره از اهمیت بالاتری نسبت به زیبایی آقایان برخوردار است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ازدواج موفق کلیک کنید.

تاثیر زیبایی زن و شوهر چقدر است؟

ازدواج یکی از انتخاب های شخصی است که هر فرد بر اساس معیارهای خود همسر آینده اش را انتخاب می‌کند. عده زیادی از افراد توجه بسیاری به زیبایی همسر دارند اما تعداد اندکی نیز توجهی به زیبایی ظاهری ندارند. برخی علاقه دارند تا شریک عاطفی شان زیباترین شخص در هر جمعی شود. اما عده ای نیز این امر را نمی‌پسندند. تعدادی از خانم ها علاقه زیادی به مرد بدنساز دارند اما همان مقدار نیز از هیکل ورزیده خوششان نمی‌آید. و با توجه به علایق و سلیقه های متفاوت، نمی‌توان ملاک های زیبایی همسر را در همه افراد به شیوه یکسانی مشخص کرد.

بر اساس تحقیقات، افرادی که در بازه سنی 20 تا 30 سال قرار دارند؛ توجه بیشتری به زیبایی همسر دارند. و به مرور زمان با گذشتن سن ملاک ها در زمینه همدلی، اعتماد، مراقبت، پشتیبانی و … قرار می‌گیرد. به مرور زمان همه افراد متوجه خواهند شد که ویژگی های گذری مانند زیبایی بی اهمیت می‌شود و توجه به نیازهای دیگر در اولویت قرار می‌گیرد.

فواید زیبایی همسر

فواید زیبایی همسر

زیبایی همسر یک امتیاز بزرگ برای افزایش کیفیت زندگی مشترک است. زیبایی های ظاهری فواید بسیار زیادی دارد که در این بخش مقاله به آن اشاره کرده ایم.

🔸 کاهش مشکلات خانوادگی

🔸 رابطه جنسی بهتر

🔸جلوگیری از خیانت

🔸 تعهد و وفاداری بیشتر

🔸 کاهش اختلافات و دعواها

🔸تولد فرزندان زیبا

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ناز کردن برای شوهر کلیک کنید.

آیا زیبایی همسر آینده در ازدواج حائز اهمیت است؟

بله، اما بستگی به این دارد که زیبایی از نظر شما تا چه درجه و در چه زمینه ای است. اغلب خیانت ها و یا ازدواج های هیجانی به دلیل زیبایی های شریک احساسی است. ملاک زیبایی همسر در افراد گوناگون به شکل های متفاوتی وجود دارد. مثلا عده ای از افراد تنها اندام را ملاک زیبایی می‌دانند. یا برخی رنگ پوست، مدل چشم، قد و … را معیار انتخاب همسر می‌دانند. همانطور که گفته شد این معیارها در افراد 20 تا 30 سال بیشتر مشاهده می‌شود. اما زیبایی همسر تنهای در چهره و اندام آن خلاصه نمی‌شود. بهداشت، تمیزی، پوشش و سلامت جسمانی نیز در دسته زیبایی ها قرار دارد.

به دلیل اینکه ازدواج امر جدی و همیشگی است؛ اولویت های زیبایی همسر به مرور زمان کمرنگ می‌شود اما دلخوشی برای دوام رابطه است. برخی از افراد به دلیل زیبایی همسر اشتباهات و خطاهای او را می‌بخشند و چشم پوشی می‌کنند. اما باز هم می‌توان گفت که جذابیت های فیزیکی افراد در طول زندگی مشترک قابل تغییر است. و این موضوع تحت تاثیر عواطف، روح و شخصیت فرد است که قرار است زمان زیادی را با او زندگی کنید.

حتی زیبایی همسر از لحاظ هیکل و ظاهر با ارضای جنسی ارتباط بسیار زیادی دارد. به همین جهت میل به انتخاب همسر زیبا بیشتر است. این زیبایی ها کاملا نسبی است و هر فرد بنا بر انتخاب های خود این موارد را انتخاب می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آمادگی برای ازدواج کلیک کنید.

کلام آخر

این حقیقت را نمی‌توان کتمان کرد که زیبایی همسر مورد توجه و اهمیت نیست. زیبایی ظاهری با رابطه جنسی خوب و کاهش مشکلات زناشویی رابطه مستقیم دارد. در واقع با انتخاب همسر زیبا زندگی بهتری خواهید داشت. اما تنها نباید زیبایی را ملاک رابطه و ازدواج قرار دهید. تفاهم، ویژگی های فردی، شخصیت و اخلاق نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. حتما قبل از ازدواج از مشاوره ازدواج راهنمایی بگیرید تا زندگی موفق تری داشته باشید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه زیبایی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره