روابط زناشوییزوج و خانواده

خودارضایی همسر | چرا شوهرم خودارضایی میکنه؟

خودارضایی همسر یکی از مشکلاتی است که شاید زوجین در زندگی مشترک خود با آن درگیر شوند. افراد به دلایل مختلفی به خودارضایی روی می‌آورند. معمولا این رفتار در دوران مجردی بیشتر اتفاق می‌افتد. اما بعد از ازدواج نیز شاید زوجین مجبور به خودارضایی شوند. آنها علیرغم داشتن همسر یا میل باطنی خود برای ارضای نیاز جنسی، به خودارضایی می‌پردازند. این رفتار علل مختلفی دارد که در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت و همچنین راه های درمان آن را نیز بیان خواهیم کرد. برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

خودارضایی همسر | شوهرم خودارضایی می کنه

خودارضایی همسر و شوهر

 

برخی از افراد، بعد از ازدواج نیز، به خودارضایی ادامه می‌دهند. شاید این رفتار را از همسر خود پنهان کنند ویا حاضر به درمان به آن نباشند. بر اساس ماهیت ازدواج، انتظار می‌رود افراد بعد از شروع زندگی مشترک، این رفتار را ترک کرده و به رابطه جنسی باهمسر خود بپردازند. اما گاهی خانم ها از خودارضایی شوهر خود گله مندند. اما موضوع زمانی جدی‌تر می‌شود که هردوی آنها به خودارضایی همسر عادت کنند (این رفتار هم در زنان و هم در مردان دیده می‌شود). برای جلوگیری از سردشدن مردان در رابطه جنسی، کلیک کنید.

علل خود ارضایی همسر

قبل از هرچیز باید علت این رفتار را پیدا کرد. خودارضایی همسر، یک عادت مخرب است که شاید منجر به مشکلات بزرگتری در رابطه شود. به همین دلیل زوجین باید این مشکل را جدی گرفته و درصدد درمان آن باشند. در این قسمت دلایل مختلف این رفتار را بررسی خواهیم کرد.

?اعتیاد به خودارضایی

برخی افراد به خودارضایی اعتیاد پیدا کرده اند و حتی بعد از ازدواج نیز قادر به ترک آن نیستند. برای این گونه افراد، خودارضایی حالت وسواس گونه و اجبار دارد و تقریبا هیچ لذتی از انجام نمی‌برند. بلکه فقط خود را مجبور به انجام این کار می‌دانند. به همین دلیل توصیه می‌شود؛ افراد قبل از ازواج به ترک این عادت بپردازند و بعد وارد زندگی مشترک شوند.

?خودارضایی همسر به دلیل توقعات غیرواقعی

عده ای به دلیل انتظارات غیر واقعی یا فانتزی های غیر قابل انجام خود؛ قادر به رابطه جنسی با همسرشان نیستند. این گونه افراد معمولا به تماشای فیلم های پورن عادت کرده اند و همسر خود را با بازیگران پورن یا فیلم های هالیوودی مقایسه می‌کنند. آن‌ها از همسر خود توقع انجام فانتزی های مختلف و یا همه پوزیشن های جنسی را دارند و اگر همسرشان با این کار موافقت نکند؛ خودارضایی را انتخاب می‌کنند.

?تحریک ناکافی یا عدم ارگاسم

این دسته، با همسر خود رابطه جنسی دارند؛ اما در رابطه به طور کافی تحریک نمی‌شوند یا به دلیل به ارگاسم نرسیدن، مجبور به خودارضایی بعد از سکس هستند. برای مثال شخصی را در نظر بگیرید که همسرش بعد از ارضا شدن رابطه را ادامه نمی‌هد و همسر خود را به ارگاسم نمی‌رساند. به همین دلیل همسرش مجبور است برای ارضای خود، به خودارضایی روی بیاورد.

?خودارضایی همسر به دلیل مشکلات و اختلالات جنسی

بعضی به دلیل وجود اختلالات یا کژکاری های جنسی همسر خود، خودارضایی را ترجیح می‌دهند. برای مثال همسران افرادی که واژینیسموس یا زودانزالی دارند. در این شرایط، فرد در رابطه جنسی ارگاسم را تجربه نکرده و به خودارضایی می‌پردازد. برای آشنایی بیشتر با اختلال ترس از دخول یا واژینیسموس این مقاله را مطالعه کنید.

?تفاوت میل جنسی با همسر

خودارضایی همسر گاهی به دلیل میل جنسی بسیار زیاد اتفاق می‌افتد. کسانی که میل جنسی بالایی دارند یا میزان میل جنسی آنها با همسرشان تطابق ندارد؛ مجبود به خودارضایی هستند. طبیعی است که دو نفر میل جنسی برابری نداشته باشند؛ اما گاهی این تفاوت باعث بروز مشکلاتی خواهد شد. برای این افراد رابطه جنسی با همسر کافی نیست و آنان را از لحاظ ذهنی، ارضا نمی‌کند.

?مشکلات ارتباطی با همسر

گاهی افراد کاملا از لحاظ روانی و جسمانی سالم هستند؛ اما به دلیل مشکلاتی که در رابطه با همسر خود دارند؛ خودارضایی می‌کنند. عدم برخورداری از مهارت حل مساله و گفتگوی موثر با همسر، به مرور زوجین را از هم دور می‌کند و این موضوع در رابطه جنسی آنها نیز تاثیرگذار خواهد بود.

تاثیرات خودارضایی همسر در زندگی مشترک

تاثیر خودارضایی همسر

 

قطعا این رفتار در زندگی مشترک، تاثیرات جبران ناپذیری خواهد داشت. رابطه جنسی یکی از ارکان اصلی زندگی مشترک است و اگر به هر دلیلی دچار اختلال شود؛ عوارضی را به همراه خواهد داشت. خودارضایی همسر، موضوعی است که اگر ادامه پیدا کند؛ زندگی مشترک را به نابودی خواهند کشاند. برخی از تاثیرات خودارضایی همسر، شامل موارد زیر خواهد بود:

?پرخاشگری و حساسیت نسبت به همسر

?طلاق عاطفی

?سردشدن نسبت به همسر

?خیانت

?ایجاد مشکلات روانی یا جنسی

?بی اعتمادی در زندگی مشترک

راهکارهایی برای برخورد با خودارضایی همسر

این موضوع طبیعی است که از خودارضایی همسر خود ناراحت یا عصبانی باشید. حتی شاید به راه هایی مثل طلاق فکر کنید. اما فراموش نکنید این موضوع قابل حل است و با چند راهکار ساده می‌توان به همسر برای ترک خودارضایی کمک کرد.

⭕پیداکردن علت

در اولین قدم، مشکل را ریشه یابی کنید. هر رفتارآسیب زننده ای علتی دارد که با پیداکردن آن، درمان آن راحت تر خواهد شد. گاهی افراد با فرافکنی یا تصمیمات عجولانه، فقط شرایط را پیچیده تر می‌کنند؛ غافل از اینکه با پیگیری دقیق و به موقع، می‌توان راه حلی موثر پیدا کرد. سعی نکنید به دنبال مقصر بگردید؛ بلکه با همسر خود، همدلی کنید.

⭕برخورد با خودارضایی همسر و درمان مشکلات فردی

اگر متوجه شدید همسرتان به خاطر اختلالات جنسی یا حتی رفتارهای شما، خوارضایی می‌کنند. با کمک یک متخصص به درمان مشکلات خود بپردازید. برای مثال اگر فکر می‌کنید به دلیل افسردگی، اضطراب یا عدم اعتماد به نفس، میل جنسی تان کاهش یافته و قادر به برقراری رابطه جنسی با همسر خود نیستید؛ برای پیشگیری از خودارضایی همسر، به دنبال راه حل برای این موضوعات باشید.

⭕امتحان کردن روش های جدید

در رابطه جنسی خود، تنوع و هیجان ایجاد کنید و خلاقیت داشته باشید. قبل تر هم گفتیم که یکی از علل خودارضایی همسر، وجود برخی از فانتزس ها یا همکاری نکردن همسر است. با همسر خود در این مود صحبت کنید و برای رابطه جنسی برنامه ریزی داشته باشید. به فانتزی های او اهمیت دهید. با امتحان کردن پوزیشن های جدید یا روش های مختلف برای رابطه، خلاقیت به خرج دهید. برای اطلاع از پوزیشن های جنسی محبوب این مقاله را مطالعه کنید.

⭕مراجعه به روانشناس

درمان خودارضایی با کمک یک روانشناس یا سکستراپیست امکان پذیر است. همچنین روانشناس با روش های رواندرمانی و تکنیک های دیگر، علت مشکل را پیدا کرده و خودارضایی همسر را درمان می‌کند. در این فرایند، همکاری و حمایت همسر نیز، لازم است.

⭕گفت و گو با همسر

اگر همسر شما موافق مراجعه به روانشناس یا روش های درمانی دیگر نیست؛ خودتان دست به کار شده و با او صحبت کنید. در مورد علت خودارضایی همسر سوال بپرسید و از قضاوت و سرزنش کردن او بپرهیزید. از او بخواهید مشکلات خود را بیان کند. انتقاد پذیر باشید و درمقابل پیشنهادات او، از خود انعطاف پذیری نشان دهید. این نکته را فراموش نکنید که تغییر عادات های رفتاری، آسان نیست؛ پس به او زمان دهید.

سخن پایانی

خودارضایی همسر، در زندگی مشترک، آسیب های زیادی را به رابطه وارد خواهد کرد. قطعا تحمل این وضعیت آسان نخواهد بود. اما با حفظ آرامش و زمان دادن به همسر خود، این مشکل را نیز پشت سر خواهید گذاشت. اگر روش اشتباهی را برای این موضوع انتخاب کنید؛ نه تنها مشکل نخواهد شد بلکه اوضاع وخیم تر می‌شود. به همین دلیل حتما از یک متخصص کمک بگیرید و راه های مطمئن را امتحان کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خودارضایی همسر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

نحوه برخورد با خودارضایی همسر چگونه است؟

سعی کنید علت را پیدا کرده و از قضاوت و سرزنش کردن او بپرهیزید. از یک روانشناس یا سکستراپیست کمک بگیرید و مشکلات فردی خود را نیز حل کنید.

خودارضایی همسر بر زندگی مشترک چه تاثیراتی خواهد داشت؟

خودارضایی همسر باعث بروز مشکلاتی مثل پرخاشگری، طلاق عاطفی، خیانت، اختلالات جنسی یا روانی خواهد شد و حتی عوارض زیادی برای خود فرد خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره