ازدواجزوج و خانواده

عاشقی قبل از ازدواج

عاشقی قبل از ازدواج یکی از شرایط طبیعی است که در دوستی های امروزی بسیار دیده می‌شود. در یک رابطه عاطفی، به طور کلی طبیعی است که افراد از نظر احساسی به یکدیگر علاقه مند شده و یا حتی عشق را تجربه کنند. برخی تصور می‌کنند که عشق تنها با ازدواج ایجاد می‌شود و در غیر اینصورت نمی‌توان کسی را دوست داشت. اما گاهی کیفیت احساساتی که افراد قبل از ازدواج تجربه می‌کنند؛ خیلی بهتر از عشق بعد از ازدواج است. البته این شرایط هم مزایا و معایب خودش را دارد و بروز احساسات نیز از فردی به فردی دیگر متفاوت است. اما در ابتدا باید با مفهوم عشق آشنا شده و بدانید که آن برای شما چه معنی دارد! در این مورد بهتر است از یک روانشناس کمک بگیرید. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره ازدواج کلیک کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه عاشقی قبل از ازدواج می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

عاشقی قبل از ازدواج

همه ما یکبار این سوال را از خودمان و یا دیگری پرسیده ایم که عشق بعد از ازدواج بهتر است و یا قبل از ازدواج؟ بسیاری از افراد به دلیل عشق با طرف مقابل خود ازدواج نمی‌کنند. به همین دلیل ممکن است که بعد از شروع زندگی مشترک شرایطی ایجاد شود که افراد را به یکدیگر نزدیک تر کرده و عشق را به وجود بیارد. اما برخی دیگر از همان دوران آشنایی قبل از ازدواج نیز احساسات زیادی را نسبت به طرف مقابل خود تجربه می‌کنند. به طور کلی عشق احساسات شدید و سرشار از هیجانی است که دیر یا زود فروکش می‌کند. از این رو در مورد ازدواج باید علاوه بر عشق به موضوعات دیگر نیز توجه داشت. برای اطلاع از اصولی که باید قبل از ازدواج رعایت کنید کلیک نمایید.

مزایا و معایب عاشقی قبل از ازدواج

مزایای عاشقی قبل از ازدواج

همانطور که پیش تر هم به آن اشاره شد؛ عاشقی قبل از ازدواج مزایا و معایب خودش را دارد. برخی می‌گویند که این خود ازدواج است که عشق را از بین می‌برد. اما در برخی موارد شاهد زوجینی هستیم که حتی بعد از ازدواج احساسات شان نسبت به یکدیگر بیشتر هم می‌شود. از این رو باید عوامل دیگری را در این زمینه بررسی نمود. در این قسمت به توضیح برخی از مزایا و معایب عاشقی کردن قبل از ازدواج می‌پردازیم. برای آشنایی بیشتر با شرایط دوستی های قبل از ازدواج کلیک نمایید.

داشتن احساس شهوت همراه با عشق

فراموش نکنید که عشق با کشش جنسی داشتن نسبت به فردی دیگر متفاوت است. گاهی افراد تصور می‌کنند که عاشق و دلباخته فردی شده اند؛ اما این تنها نیاز جنسی بوده و دیر یا زود از بین می‌رود. حتی زمانی که این افراد رابطه جنسی نیز برقرار می‌کنند؛ متوجه می‌شوند که به چیز دیگر در طرف مقابل خود علاقه ندارند. در واقع در این شرایط شهوت با عشق همراه شده و به این دلیل که هر دو احساسات قوی هستند؛ افراد را ترغیب به ازدواج می‌کنند.

احساس صمیمیت بیشتر | عاشقی قبل از ازدواج

با وجود عاشقی کردن قبل از ازدواج، صمیمیت میان افراد بیشتر شده و حتی با ازدواج نیز این احساس ادامه پیدا می‌کند. عشق و علاقه باعث می‌شود که افراد زمان بیشتری را با یکدیگر گذرانده و به یکدیگر نزدیک تر شوند. به همین دلیل داشتن علاقه نسبی به طرف مقابل از قبل از ازدواج مهم است. اما گاهی افراد صمیمیت را با عشق اشتباه می‌گیرند. برخی از افرادی که با یکدیگر صمیمیت زیادی دارند؛ تصور می‌کنند که عاشق شده اند و به همین دلیل تصمیم به ازدواج می‌گیرند. اما ازدواج تنها به دلیل صمیمی بودن، تصمیم درستی نیست و باید به موضوعات دیگری نیز فکر کرد.

متعهد شدن

تعهد یکی از اصلی ترین و پایه ترین موضوعات در زندگی مشترک و ازدواج است. اما این حقیقت را فراموش نکنید که تا زمانی به فردی علاقه نداشته باشیم؛ به او متعهد نخواهیم شد. در واقع لازمه وفاداری به فرد دیگر، عشق و علاقه است. زوجینی که عاشقی کردن قبل از ازدواج را تجربه می‌کنند؛ برای مدت زمان طولانی تری به یکدیگر متعهد مانده و کمتر احتمال دارد که خیانت کنند.

سرد شدن افراد نسبت به دیگر| عاشقی قبل از ازدواج

اما عاشقی کردن قبل از ازدواج فقط در مورد احساسات خوب و زندگی شیرین نیست. این موضوع مشکلاتی را نیز ایجاد می‌کند. از آنجایی که عشق در بیشتر موارد یک شور و شوق موقتی است؛ بعد از مدتی از بین رفته و واقعیت زندگی آشکار می‌شود. از این رو افراد نیز نسبت به یکدیگر سرد شده و احساس می‌کنند که به طور کامل نسبت به طرف مقابل خود بی علاقه شده اند. البته این موضوع توجیه علمی نیز دارد. چرا که دانشمندان معتقدند که در اوایل آشنایی و قبل از ازدواج میزان هورمون دوپامین در مغز افراد بالاست. از این رو تصور می‌کنند که عاشق و دلباخته یکدیگر شده و زندگی بدون دیگری برایشان بی معناست. اما بعد از مدتی که از شروع رابطه می‌گذرد؛ میزان دوپامین در مغز کاهش یافته و دیگر خبری از آن احساسات شدید نیست.

شنیدن وعده های دروغین

افراد در شرایط عاشقی قبل از ازدواج ، بیشتر احتمال دارد که به طرف مقابل خود وعده های مختلفی داده و تلاش کنند که به شکل های مختلف او را راضی کنند. در واقع در این شرایط افراد تلاش می‌کنند تا خود را بهتر از چیزی که هستند؛ نشان دهند و یا حرف هایی بزنند که برای طرف مقابل دلنشین باشد. اما بیشتر وعده ها و حرف هایی که در این هنگام زده می‌شوند؛ هیچوقت به واقعیت تبدیل نمی‌شوند.

عشق بعد از ازدواج

عشق بعد از ازدواج

اما آیا این بدان معنی است که عشق بعد از ازدواج بهتر از عاشقی قبل از ازدواج است؟ به این سوال نمی‌توان جواب قطعی داد. چرا که شرایط افراد متفاوت بوده و از طرفی نمی‌توان جلوی احساسات را گرفت. زمانی که به فردی علاقه مند می‌شوید؛ دیگر برایتان اهمیتی ندارد که قبل از ازدواج است و یا بعد از آن. از طرفی به مشکلات ناشی از آن نیز فکر نمی‌کنید. اما معمولا تجربه نشان داده که عشقی که بعد از ازدواج بین زوجین ایجاد می‌شود؛ برای مدت زمان طولانی تری دوام داشته به طور کلی شرایط بهتری را در زندگی ایجاد می‌کند. برای اطلاع از شرایط ایجاد عشق بعد از ازدواج کلیک نمایید.

ازدواج بدون عشق

یکی دیگر از شرایطی که برای افراد ایجاد می‌شود؛ ازدواج بدون عشق است. برخی از افراد به طور کلی عاشقی قبل از ازدواج را تجربه نمی‌کنند. و یا به دلیل آسیب هایی که در روابط عاطفی قبلی خود خورده اند؛ ترجیح می‌دهند که دیگر هرگز عشق را تجربه نکنند؛ حتی در ازدواج شان. از این کاملا منطقی ازدواج کرده و حتی شاید بعد از ازدواج نیز احساس زیادی به همسر خود نداشته باشند. این دسته از ازدواج ها شاید برای مدت زمان طولانی ادامه دار شوند؛ اما درون زندگی مشترک زیادی برای افراد و یا رابطه به وجود می‌آید.

سخن پایانی

به طور کلی چه قبل از ازدواج و چه بعد از آن افراد به عشق نیاز دارند. عشق نیروی محرکی است که منجر به بسیاری از رفتارها در ما می‌گردد. اگر دچار عاشقی قبل از ازدواج شدید؛ بهتر است سعی کنید از آن مراقبت کرده و در بروز آن زیاده روی نکنید. همچنین در صورت داشتن چنین احساسی، برای ازدواج حتما با یک روانشناس نیز مشورت کرده و فقط تحت تاثیر احساسات عمل نکنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه عاشقی قبل از ازدواج می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره