اعتیادتست های اعتیاد

تست اعتیاد به هروئین

تست هروئین یا به طور کلی دیگر تست های اعتیاد می‌توانند در شرایط مختلف کاربرد داشته باشند. اما از آنجایی که امروزه آمار مصرف هروئین در میان افراد در حال افزایش است؛ بیش از پیش افراد برای انجام این تست اقدام می‌کنند. مخصوصا خانواده هایی که نگران مصرف این ماده توسط فرزندشان هستند؛ به دنبال دریافت اطلاعاتی در این زمینه بوده و راه های مختلف را امتحان می‌کنند. فراموش نکنید که هیچ فردی را نمی‌توان مجبور به انجام تست اعتیاد کرد چرا که در این حالت بسیار احتمال دارد که افراد نتیجه تست خود را با روش هایی تغییر دهند. از این رو بهتر است در صورت مشاهده نشانه های اعتیاد در افراد، در ابتدا با متخصص مشورت کرده و سپس برای انجام آزمایش اقدام کنید. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تست هروئین می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

روش های مختلف انجام تست هروئین

روش های مختلف تست هروئین

تست هروئین به روش های مختلفی قابل انجام است. اما به طور کلی بهتر است که افراد برای انجام اینکار به آزمایشگاه ها مراجعه کرده و تحت نظر متخصصین این تست را انجام دهند. در این حالت احتمال بروز خطا نیز به حداقل می‌رسد. از طرفی شرایط هرکدام از این روش ها نیز متفاوت است. به همین دلیل تشخیص نوع آزمایش نیز در بیشتر موارد توسط پزشک صورت می‌گیرد. اما افراد به صورت خودجوش نیز می‌توانند نوع آزمایش را انتخاب نمایند. اما باید قبل از اینکار به خوبی در مورد روش های مختلف تحقیق کرده و اطلاعات لازم را کسب نمایند. در این قسمت به توضیح این روش های مختلف خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع مواد اعتیاد آور کلیک کنید.

ادرار

آزمایش ادرار یکی از رایج ترین روش های انجام تست هروئین است. در این روش مصرف این ماده تا 3 الی 4 روز امکانپذیر می‌باشد. اما در این روش افراد می‌توانند نتیجه تست خود را تغییر داده و در آن اختلال ایجاد کنند.

مو

تست هروئین به وسیله مو از اعتبار زیادی برخوردار است اما معمولا از این روش استفاده نمی‌شود. آثار مصرف این ماده تا 90 روز در فولیکول مو باقی مانده و افراد می‌توانند از این طریق به اعتیاد پی ببرند. اما این روش کمی گران تر از سایر روش هاست.

بزاق و تعریق

معمولا از آزمایش بزاق و تعریق برای تست هروئین استفاده نمی‌شود. چرا که برای انجام این آزمایش نیاز به ابزارها و دستگاه هایی پیشرفته ای هست و از طرفی روشی گران برای تشخیص اعتیاد محسوب می‌شود. همچنین آثار مصرف هروئین برای مدت زمان طولانی نیز در بزاق و عرق باقی نمی‌ماند. برای آشنایی بیشتر با انواع تست اعتیاد کلیک نمایید.

خون

آزمایش خون برای تست هروئین ، روشی تقریبا تهاجمی و گران محسوب می‌شود. اما این روش از دقت بالایی برخوردار است؛ چرا که افراد نمی‌توانند نمونه را تغییر داده و جواب آزمایش را عوض کنند. در این روش می‌توان مصرف هروئین را تا سی روز تشخیص داد.

کیت های تشخیص فوری

بسیاری از افراد برای تست هروئین از کیت های تشخیص فوری استفاده می‌کنند. این کیت ها را می‌توان از داروخانه ها و سایت های مختلف خریداری کرده و در خانه از آنها استفاده نمود. در این حالت افراد در نمونه ادرار، نواری را قرار داده و بعد از 10 الی 15 دقیقه، نتیجه را مشاهده می‌کنند. احتمال بروز خطا در استفاده از این کیت ها بسیار زیاد است.

هروئین

اما بهتر است قبل از انجام تست هروئین ، با این ماده مخدر کمی بیشتر آشنا شوید. این ماده به دیامورفین نیز معروف بوده و منجر به احساس آرامش و سرخوشی در افراد می‌گردد. افراد این ماده را به روش های مختلفی مصرف کرده نشانه های مختلفی را از خود بروز می‌دهند. از پیامدهای ناشی از اعتیاد به این ماده می‌توان به یبوست و گرفتگی دستگاه گوارش، ابتلا به بیماری کبدی و کلیوی، اختلال در تنفس، خشکی دهان، خواب آلودگی، اختلال در ساختار و عملکرد مغز و… اشاره نمود. با اینکه ترک اعتیاد به این ماده با سختی های زیادی همراه است؛ اما غیر ممکن نبوده و افراد با روش های مختلفی می‌توانند مصرف این ماده را کنار بگذارند. برای آشنایی بیشتر با علائم اعتیاد به هروئین کلیک نمایید.

هروئین تا چند روز در بدن باقی می‌ماند؟

بر اساس تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است؛ مشخص گردید که مدت زمان ماندگاری هروئین در بدن به عوامل مختلفی بستگی داشته و نمی‌توان زمان دقیقی برای آن تعیین نمود. دوز و مدت زمان مصرف، سلامت جسمانی، تغذیه، سن و… همگی در این زمینه موثر هستند.

نتیجه تست هروئین

نتیجه تست هروئین یا مثبت می‌شود که به معنی مصرف فرد از این ماده است؛ یا منفی است که نشان دهنده عدم اعتیاد است و در نهایت مثبت یا منفی کاذب است. در این حالت در فرایند انجام تست اشتباهی پیش آمده و بهتر است آزمایش به صورت مجدد تکرار شود. البته در نتیجه آزمایش عواملی دخیل هستند که در قسمت های بعدی در مورد آنها توضیح خواهیم داد.

روش هایی برای منفی کردن تست هروئین

روش های منفی کردن تست هروئین

برخی از افراد برای پنهان کردن اعتیاد خود از دیگران از روش هایی برای منفی کردن تست هروئین استفاده می‌کنند. برخی از این روش ها شامل موارد زیر هستند.

مصرف برخی از داروها: مصرف برخی از داروها مانند قرص ب2 می‌تواند نتیجه آزمایش اعتیاد را تغییر داده و آن را منفی کند.

عوض کردن نمونه ادرار: گاهی افراد از نمونه ادرار فرد دیگری که سالم است برای تغییر جواب آزمایش خود استفاده می‌کنند.

رقیق کردن ادرار: استفاده از رقیق کننده ها مانند آب و دیگر مواد نیز روش دیگری است که امکان انجام آن در آزمایشگاه تقریبا فراهم نیست.

تغییرPH : زمانی که میزان اسیدی و بازی نمونه ادرار تغییر کند؛ جواب آن نیز متفاوت می‌شود. از این رو برخی از افراد از موادی مانند بزاق، مایع منی، آبلیمو، قرص های ضدبارداری و… استفاده می‌کنند.

ترک اعتیاد و سم زدایی: افرادی که تمایل دارند که نتیجه تست اعتیاد آنها منفی شود؛ می‌توانند مصرف این ماده را به طور کامل ترک کرده و تا پایان دوران سم زدایی برای آزمایش دادن صبر کنند.

داروهای موثر بر نتیجه تست هروئین

در برخی موارد برخی از داروها به جای منفی کردن تست هروئین ، منجر به مثبت شده جواب این آزمایش می‌شوند. در بیشتر موارد افراد از تاثیر این داروها بر نتیجه آزمایش خود مطلع نبود و به همین دلیل چنین حالتی پیش می‌آید. کدئین، دیکلوفناک، دتای نوولاک و… از داروهایی هستند که می‌توانند تست اعتیاد را مثبت کند. از این رو در صورت مصرف چنین داروهایی، قبل از انجام این آزمایش، افراد باید در این زمینه با متخصص مشورت کنند.

کاربردهای تست هروئین

مصرف هروئین جزو آیتم های آزمایش اعتیاد پیش از ازدواج نیست. اما از آنجایی که این ماده مقادیر بالایی از مورفین را دارد؛ گاهی تست اعتیاد به مورفین را نیز مثبت می‌کند. از طرفی نتیجه این تست برای مسابقات ورزشی، استخدام در برخی از مشاغل، تداخل دارویی، شروع فرایند ترک اعتیاد و… اهمیت دارد.

درمان ترک اعتیاد به هروئین

بعد از انجام تست هروئین و مطمئن شدن از اعتیاد افراد، بهتر است در این زمینه با متخصص مشورت کرده و فرایند ترک اعتیاد آغاز شود. ترک هروئین کمی دشوار است و مشکلات زیادی را برای افراد ایجاد می‌کند. از این رو افراد باید ترکیبی از دارودرمانی و روش های روانشناختی پیش گرفته و در طول این دوران زیر نظر متخصصین باشند.

سخن پایانی

افراد در شرایط مختلفی نیاز به انجام تست هروئین دارند. از این رو باید اطلاعات لازم را در این مورد کسب کرده و برای آن آماده باشند. همچنین در صورت مصرف این ماده و اعتیاد به آن، بعد از انجام این تست برای درمان اقدام نموده و حتما با متخصص مشورت نمایند.

برای دریافت مشاوره در زمینه تست هروئین می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره