انتخاب مهد و مدرسهرشد و مراقبتکودک

کشف استعداد کودکان

کشف استعداد کودکان برای همه والدین از اهمیت بالایی برخوردار است. اکثر پدر و مادر ها به دنبال کشف استعداد کودکان خود هستند تا آنها را در مسیر درستی هدایت کنند. زیرا زمانی که کودک در مسیر موفقیت خود را می‌شناسد، نتیجه بهتر و مناسب تری خواهد داشت. برخی از کودکان استعدادهای پنهانی دارند و این استعدادها را در قالب خیال بافی، انرژی زیاد و سوءرفتار نشان می‌دهد. اما برخی از کودکان نیز استعدادهای آشکار دارند. و باید برای کشف استعدادهای آنها تلاش کنیم. برای پی بردن به استعداد کودکان نیز بهترین راه کمک از روانشناس کودک است. جهت دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه هوش و استعداد کودکان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.

کشف استعداد کودکان

کشف استعداد کودکان چگونه است

کشف استعداد کودکان راه اصلی دارد و آن هم شناخت علاقه کودک به فعالیت ها می‌باشد. انسان توانایی های ذاتی دارد و با آنها به دنیا می‌آید. زمانی که کودک به دنیا می‌آید بسیار ناتوان است و به تدریج علاقه مندی های خود را بروز می‌دهد. شاید فرزند شما عاشق ورزش باشد و یا شاید به تعمیر وسایل علاقه داشته باشد.

عده ای نیز هستند که به هنر علاقه دارند. والدین باید به این استعدادهای کودک آگاه باشند و به کشف آنها بپردازند. همین پی بردن به استعداد کودکان آینده آنها را تضمین می‌کند و در مسیر درستی قرار می‌دهد. رازهایی وجود دارد که به کشف استعداد کودکان کمک می‌کند. در این مقاله تمامی جوانب کشف استعداد کودک را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بهترین سن استعدادیابی کودکان کلیک کنید.

رازهای کشف استعداد کودکان

رازهای کشف استعداد کودکان

پی بردن به استعداد کودکان رازهایی دارد که با دقت به آن به راحتی می‌توانید به کشف این موضوع بپردازید. در این بخش مقاله راجع به رازهای کشف استعداد کودکان توضیح داده ایم.

📌 اگر کودک شما پر حرفی می‌کند

برای کشف استعداد کودکان باید به رفتارهای آنها دقت داشته باشید. مثلا زمانی که کودک پر حرفی می‌کند، و بدون وقفه در حال مکالمه است. از حرف زدن خسته نمی‌شود و از اشکالات مختصر دستوری و تلفظی استفاده می‌کند؛ می‌توانید او را در لباس خبرنگار، وکیل و روزنامه نگار ببینید.

کودکانی که دائم در حال مکالمه هستند و از این موضوع خسته نمی‌شوند؛ استعداد سخنرانی دارند. از این کودکان بخواهید که برای اعضای خانواده با قوه تخیل خود داستان هایی را بنویسد و یا بازگو کند. تا به مرور آنها را به چاپ برساند. یا می‌توانید با کودک مصاحبه داشته باشید و افکارش را در فایل صوتی و تصویری ثبت کنید.

برای کشف استعداد کودکان پر حرف می‌توانید آنها را در کتاب خانه ثبت نام کنید تا دایره لغات آنها گسترش یابد. در این شرایط نیز کودک به تقویت مهارت های نوشتن و تشویق به حرف زدنش افزایش می‌یابد.

📌 کودک خیالباف | کشف استعداد کودکان

برای کشف استعداد کودکان خیالباف روش های زیادی وجود دارد. عده ای از کودکان هستند که ایده های زیادی برای اجرای هر برنامه و بازی دارند. در تنهایی های خود با خیال پردازی ها به بازی می‌پردازند و برای حل مشکلات چالش های زیادی را انتخاب می‌کنند. این ویژگی ها نشان دهنده خلاقیت زیاد و نشان از استعداد کودک است. شاید این کودکان بدون تمرکز به نظر برسند اما باید در جهت برنامه ریزی و ایده های بزرگ هدایت شوند.

رفتارهای این دسته از کودکان نشان از این است که در آینده می‌توانند هنر پیشه، نویسنده، فیلم ساز، طراح لباس و طراح داخلی موفقی شوند. و برای حل مسائل خلاقیت و هنر خود را ادغام کنند. برای پس بردن استعداد کودکان خلاق لازم است که کودک مورد تشویق قرار بگیرد. با کودک آواز و آهنگ بخوانید. و پروژه های علمی برای او شرح دهید. به داستان های خیالی این کودکان گوش دهید و برای بازدید موزه و نقاشی آنها را همراه با خود ببرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه استعداد یابی دانش آموزان در خانه کلیک کنید.

📌 علاقه مندی کودک به طبقه بندی اشیاء

یکی از روش های کشف استعداد کودکان این است که به علاقه فرزندان خود دقت کنید. اگر کودک به طبقه بندی اشیاء علاقه داشته باشد و وسایل بازی خود را مرتب گوشه ای بچیند؛ در چینش وسایل دقیق باشد؛ منظم و مرتب باشد و همیشه به دنبال یادگیری باشند، به دنبال یافتن الگوهای گوناگون است. این کودکان در ریاضی و علوم از استعداد زیادی برخوردارند.

برای تقویت و کشف استعداد کودکان، بازی با ریاضی را در اختیار این کودکان قرار دهید. این بازی ها شامل الگوها و جفت کردن هستند. و یا فعالیت هایی به کودک بدهید که به تقویت ریاضی او کمک کند. یکی دیگر از کارها این است که به کودک مسئولیت چینش و طبقه بندی برخی از وسایل در خانه را اختصاص دهید.

📌 کودکی که علاقه دارد هر چیزی را دستکاری کند

برای کشف استعداد کودکان باید به رفتار و کردار کودک دقت کنید. برخی از کودکان هستند که همیشه به دنبال کشف چیزهای مختلف هستند. این کودکان علاقه دارند که همه چیز را باز کنند و دوباره سرهم کنند. احتمالا آنها یادگیرنده دیداری- فضایی هستند. این کودکان به بازی هایی مانند ساختن برج و ماشین بازی علاقه دارند. شغل آینده این کودکان می‌تواند مهندسی، مکانیک، معماری، دانشمند و یا مخترع باشد.

📌 کودکی که به پازل علاقه دارد | کشف استعداد کودکان

کشف استعداد کودکانی که به چینش پازل علاقه دارند آسان است. اگر کودکتان عاشق حل پازل است، در حین بازی باید خطای کمی انجام دهید؛ برای حل پازل تلاش می‌کند و این کودک از یادگیرندگان دیداری- فضایی است. در آینده نیز می‌تواند شغل کارآگاه، محقق و باستان شناسی را انتخاب کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه استعدادیابی کودک چهار ساله کلیک کنید.

📌 کودکی که خود را مسئول همه چیز می‌داند

یکی از روش های کشف استعداد کودکان، نحوه مسئولیت پذیری اوست. برخی از کودکان هستند که خودشان را مسئول همه چیز می‌دانند. و در فعالیتی عقاید خود را نشان می‌دهند. این کودکان ذاتا رهبر هستند و در ورزش، مدرسه و جاهای مختلف این رفتار برایشان پر فایده است. این کودک برای بقیه الگو است و دید نسبتا متفاوتی به پیچیدگی ها و مشکلات دارد. این کودکان در شغل سازماندهی و نمایندگی که نیازمند رهبری خوب است، از اهمیت بالایی برخودار است.

📌 کودکی که آرام و قرار ندارد

برای کشف استعداد کودکانی که آرام و قرار ندارند؛ و دائم در حال تحرک هستند باید دقت بیشتری داشته باشید. این کودکان با عجله همه کارهای خود را انجام می‌دهند. یادگیرنده های فیزیکی یا جنبشی- بدنی هستند. این کودکان باید در آینده شغل هایی را انتخاب کنند که نیاز به نشستن نداشته باشد. و بیشتر به انجام فعالیت های رقص، ورزشی، بدنی و موسیقی می‌پردازند.

📌 کودک با تعامل اجتماعی بالا | کشف استعداد کودکان

برخی از کودکان هستند که تعامل اجتماعی بسیار بالایی دارند. این کودکان دوستان زیادی دارند و همیشه صلح طلب می‌باشند. چنین کودکانی از درگیری پرهیز می‌کنند و به بازی های دسته جمعی بسیار متمایل هستند. و همیشه در تلاش هستند که دیگران را با هم آشتی دهند. برای پی بردن به استعداد کودکان باید به نحوه رفتار آنها با دیگران نیز دقت داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه هوش درون فردی کودک کلیک کنید.

کلام آخر

برای کشف استعداد کودکان تمامی رفتارها و عملکردهای کودک را زیر نظر بگیرید. با آنها در رابطه با علایق صحبت کنید و حق انتخاب بدهید. خیلی از بزرگسالان موفق در کودکی به کشف استعدادهای خود پرداخته اند و والدین آگاهی داشته اند. برای کشف استعداد کودکان از روانشناس و متخصصین در این حوزه راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه هوش و استعداد کودکان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره