اعتیادتست های اعتیاد

تست اعتیاد به متادون

تست اعتیاد به متادون برای مقاصد مختلفی انجام می‌شود. از آنجایی که متادون یکی از داروهایی است که خود در فرایند ترک اعتیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ بسیاری از افراد تصور نمی‌کنند که اعتیادآور بوده و افراد را دچار مشکل کند. حتی گاهی برخی از افراد برای اینکه جواب تست خود را تغییر دهند از متادون استفاده می‌کنند. اما این ماده کاملا اعتیادآور بوده و با استفاده از تست های مختلف نیز می‌توان به مصرف آن در افراد پی برد. به همین دلیل اگر افراد قصد دارند که از این دارو برای ترک اعتیاد استفاده نمایند؛ باید در مورد آن با متخصص مشورت کرده و به خوبی تحقیق کنند. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تست اعتیاد به متادون می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

تست اعتیاد به متادون چطور انجام می‌شود؟

روش های تست متادون

از طرفی تست اعتیاد به متادون به روش های مختلفی نیز انجام می‌شود. مصرف این ماده نه تنها جواب تست اعتیاد را تغییر می‌دهد؛ بلکه در برخی از آزمایشها این آیتم به طور جداگانه وجود داشته و مصرف آن مشخص می‌گردد. افراد می‌توانند این آزمایش را هم در آزمایشگاه ها و هم در خانه به وسیله کیت های تشخیص فوری انجام دهند. البته انجام این تست در آزمایشگاه از دقت و اعتبار بیشتری برخوردار بوده و حتی افراد از لحاظ قانونی نیز می‌توانند از جواب آن استفاده کنند. اما در غیر اینصورت ممکن است فرایند گرفتن تست به درستی انجام نشده و یا جواب تست کاذب باشد. به همین دلیل بهتر است افراد برای اطمینان از نتیجه این آزمایش، برای انجام آن به آزمایشگاه ها مراجعه کنند. در این قسمت به توضیح روش های مختلف انجام این تست می‌پردازیم. برای پاسخ به سوال اعتیاد چیست کلیک نمایید.

ادرار

در بیشتر موارد تست اعتیاد به متادون به وسیله ادرار انجام می‌شود. در حالتی که افراد این آزمایش را در آزمایشگاه ها انجام دهند؛ احتمال خطا و یا دستکاری در نتایج آن به حداقل می‌رسد. غلضت ادرار در این مورد تاثیر زیادی دارد و به همین دلیل است که برخی از افراد برای تغییر نتایج از رقیق کننده ها استفاده می‌کنند. تاثیر مصرف متادون در ادرار تا سه روز باقی مانده و بعد از این مدت ممکن است دیگر جواب این آزمایش قابل اعتماد نباشد. برای آشنایی بیشتر با مواد اعتیادآور کلیک نمایید.

کیت های تشخیصی

کیت های تشخیص فوری نیز به وسیله ادرار کار می‌کنند. در این حالت افراد باید برای انجام تست اعتیاد به متادون این کیت ها را از داروخانه تهیه کرده سپس با جمع آوری نمونه ادرار ، نواری را داخل آن قرار دهند. بعد از 10 تا15 دقیقه جواب تست مشخص می‌گردد. البته در این حالت احتمال بروز خطا زیاد است.

بزاق

یکی دیگر از راه های انجام تست اعتیاد به متادون استفاده از بزاق افراد است. البته این روش کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ چرا که برای بررسی نتایج نیاز به ابزار و دستگاه ها پیشرفته ای هست. همچنین در این حالت اثر مصرف متادون از نیم ساعت تا چند روز قابل آزمایش است.

مو

تست اعتیاد به متادون به وسیله مو برای افرادی پیشنهاد می‌شود که برای مدت زمان طولانی است که این ماده اعتیاد دارند. چرا که اثر مصرف متادون تا 90 روز در فولیکول مو باقی می‌ماند. اما افرادی که به تازگی مصرف متادون را آغاز کرده اند و یا بار اولشان است؛ تقریبا دو هفته طول می‌کشد تا اثر این ماده در مو ظاهر شود.

آزمایش خون

آزمایش خون نیز یکی دیگر از روش های تست اعتیاد به متادون است که از نیم ساعت پس از مصرف تا چندین روز وجود متادون را در بدن تشخیص می‌دهد. این نوع تست در مقایسه با سایر روش ها کمی گران تر بوده تهاجمی تر است. از این رو کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

متادون

بهتر است قبل از بررسی جوانب مختلف تست اعتیاد به متادون ، با این ماده بیشتر آشنا شوید. متادون نام تجاری داروی دولوفین است که یک مخدر صنعتی بوده و در آزمایشگاه ها تولید می‌شود. از طرفی این دارو از دسته مسکن ها محسوب شده و برای بیمارانی که به دردهای مزمن مبتلا هستند؛ تجویز می‌شود. یکی دیگر از کاربردهای این دارو، استفاده از آن در فرایند ترک اعتیاد می‌باشد. این دارو می‌تواند نشانه های ناشی از دوران سم زدایی را کاهش داده و از طرفی در تسکین درد ترک اعتیاد نیز موثر واقع شود. اما خاصیت اعتیادآوری بالایی داشته و می‌تواند جایگزین اعتیاد افراد به موادی مثل هروئین باشد. برای اطلاع از راه های ترک متادون کلیک نمایید.

نتایج تست اعتیاد به متادون

برای نتیجه تست اعتیاد به متادون سه حالت مختلف وجود دارد. جواب این تست ها یا مثبت اند یا منفی و یا مثبت و منفی کاذب می‌شوند. بدین معنا که جواب آنها درست نبوده و آزمایش باید مجددا تکرار شود. هریک از این تست ها به مقدار مشخصی از متادون در خون حساس هستند که اگر این مقدار کمتر باشد؛ جواب تست منفی می‌شود. در حالیکه فرد از متادون استفاده کرده است. از این رو برای جلوگیری از بروز این حالت افراد یا باید این تست را در آزمایشگاه و تحت نظر متخصصین انجام دهند.

متادون تا چند روز در بدن باقی می‌ماند؟

بر اساس آزمایشات مختلفی که در این زمینه انجام شده است؛ مشخص گردید که اثر متادون پس از آخرین مصرف تا 14 روز در بدن باقی مانده و بعد از آن به طور کلی از بین می‌رود. حتی در مواردی پس از دو تا سه روز مصرف این دارو را نمی‌توان تشخیص داده و از بدن دفع می‌شود. برای آشنایی با سایر انواع تست اعتیاد کلیک کنید.

کاربرد تست اعتیاد به متادون

کاربردهای تست متادون

تست اعتیاد به متادون برای ازدواج، استخدام در برخی از مشاغل، قبل از مسابقات ورزشی، جلوگیری از تداخل دارویی و شروع فرایند ترک اعتیاد کاربرد دارد. بهتر است افراد برای انجام این تست همکاری کرده و برای تغییر نتیجه تلاش نکنند. چرا که در نهایت این موضوع به ضرر خودشان خواهد شد. برای دریافت خدمات ترک اعتیاد کلیک کنید.

متادون تست اعتیاد را مثبت می‌کند؟

مصرف متادون فقط جواب تست هایی را مثبت می‌کند که دارای آیتم متادون و یا مورفین هستند. در غیر اینصورت نمی‌توان مصرف آن را با تست های دیگر اعتیاد تشخیص داد. برخی دیگر از داروهایی که می‌توانند تست اعتیاد را مثبت کنند؛ شامل آنتی هیستامین ها، ضدافسردگی ها، داروهای اعصاب، آمفتامین، مسکن ها، آنتی بیوتیک ها و… است. در صورتی که افراد از این داروها استفاده می‌کنند؛ باید در این مورد قبل از آزمایش با متخصص مشورت نمایند.

سخن پایانی

از آنجایی که متادون یک دارو محسوب شده و برای ترک اعتیاد از آن استفاده می‌شود؛ بیشتر افراد تصور درستی در مورد اعتیاد به آن ندارند. از این رو مصرف آن را به طور سرخود آغاز کرده و یا دوز مصرفی خود را افزایش می‌دهند. اما همین موضوع منجر به اعتیاد در آنها شده و تست اعتیاد به متادون را نیز مثبت می‌کند. از این رو بهتر است افراد پیش از هر اقدامی برای ترک اعتیاد، در این مورد حتما از متخصص کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه تست اعتیاد به متادون می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا متادون در آزمایش اعتیاد ازدواج رویت می‌شود؟

خیر مگر تست اختصاصی متادون گرفته شود. در آزمایش ازدواج تنها مشتقات مورفین ارزیابی می‌گردد که شامل متادون نیست.

آیا احتمال مرگ با مصرف متادون وجود دارد؟

بله گاهی اوقات استفاده خودسرانه و در دوز بالا سبب مرگ می‌شود. به همین دلیل ضروری است که مصرف آن تحت نظر پزشک متخصص انجام گیرد. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

‫14 دیدگاه ها

  1. سلام من شوهرم معتاده به متادون ازش تست متادون گرفتیم مثبت شده قبلا تریاک و شیره هم مصرف می کرد. چند بار تا حالا باباش بردتش کمپ ولی وقتی برمی گرده هر سری دوباره شروع به مصرف می کنه باید چی کار کنم تا ترک کنه کمپ هم جواب نمی ده ممنون می شم کمکم کنید .

    1. سلام برای ترک شیره و تریاک و مشتقات این مواد متادون درمانی خیلی خوب تونسته جلوی بازگشت رو بگیره ولی خوب خود متادون هم چون عوارض زیادی داره بعد از یه مدت به تشخیص درمانگران ترک لازمه که برای ترک متادون اقدام بشه. باید دقت کنید که متادون درمانی به عنوان جایگزین استفاده میشه وخودش به معنای ترک کامل نیست (درواقع متادون تجویز میشه تا بیمار بتونه شرایط زندگی با ثبات تری رو شکل بده تا بتونه برای ترک کامل آمادگی پیدا کنه) خوب حالا اگر زمان ترک متادون هم رسیده باشه با دریافت مشاوره ترک اعتیاد می تونن ظرف مدت مشخص به طور کامل متادون روهم کنار بزارن

  2. تست متادون رو باید ببریم آزمایشگاه انجام بشه یا تو خونه هم می شه انجام داد ؟ اگه هر دو حالتش هست ممکنه نتیجه تو خونه با آزمایشگاه متفاوت باشه ؟

  3. من می خوام ازدواج کنم باید تست اعتیاد بدم توی این آزمایش تست متادون هم می گیرن یعنی مصرف متادون توی تست مشخص می شه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ باید چی کار کنم منفی بشه . ممنون از آواژه

    1. بله اگر مصرف کننده متادون هستید در تست های اعتیاد مربوط به ازدواج مشخص میشه، میتونید برای دریافت راهنمایی های لازم با شماره های درج شده تماس بگیرید.

      1. سلام پس چرا شما نوشتین ک متادون در ازمایش ازدواج نشون داده نمیشه و تنها مشتقاته مورفین نشون داده میشه…. بالاخره متادون تست رو مثبت میکنه یا خیر؟ و اگر مثبت میکنه چند روز مصرف نکردنش منفی میشه جواب؟

        1. سلام و درود
          متادون در ازمایش اعتیاد دیده میشه و تست رو مثبت میکنه.
          کیت هایی که در ازمایش ازدواج استفاده میکنند تمامی مواد افیونی و شبه افیونی (شامل تریاک، هروئین، متادون، مورفین، ترامادول و….. ) رو مثبت می کنه

  4. سلام خسته نباشید تست عدم اعتیاد اموزشگاه رانندگی شامل چی هست متادون هم هست؟

  5. اگر برای ازدواج آزمایش تست اعتیاد از شما بگیرن توش حتما متادون ذکر میشه که اگر مصرف کننده طولانی مدت باشید مثبت نشون میده، ولی برای اونایی که زمان کمی دارن و پروسه سخت و طولانی ترک متادون رو به دلیل زمان کمشون غیر ممکن میکنه، یک راه وجود داره ، راهش اینه که به مسئول آزمایشگاه شرایطی که دارید رو اعلام کنید ،حتما بگید که تصمیم شما قطعی هستش برای ترک و نامه از مرکز ترک اعتیاد ببرید قبول میکنن و متادون رو براتون لحاظ نمیکنن، من امروز آزمایش اعتیاد ازدواج دادم و منفی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره