اعتیادشناخت اعتیاد و انواع مواد

مصرف همزمان ترامادول و شیره

مصرف همزمان ترامادول و شیره ترکیبی بسیار خطرناکی شده که بسیاری افراد آن را امتحان می‌کنند. البته انجام اینکار در بیشتر موارد تنها به امتحان کرده ختم نشده و بعد از مدتی افراد به مصرف آنها اعتیاد پیدا می‌کنند. هم ترامادول و هم شیره هر دو عوارض جانبی بسیار بدی دارند که مصرف آنها به صورت ترکیبی این موضوع را تشدید می‌کنند. اما چون بدن این افراد دچار وابستگی شده؛ نمی‌توانند در این مورد کاری کرده و به مصرف ادامه می‌دهند. از این رو توصیه می‌شود که افراد به جای امتحان کردن روش های اشتباه در زمینه اعتیاد حتما از یک متخصص کمک گرفته و با او مشورت کنند. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مصرف همزمان ترامادول و شیره می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

 

مصرف همزمان ترامادول و شیره

امروزه به این دلیل که بسیاری از افراد به مصرف شیره اعتیاد دارند؛ بسیار احتمال دارد که به طور همزمان به مصرف سایر مواد نیز روی آورند. از طرفی ترامادول یک داروی شبه مخدر است که بسیاری از افراد تصور می‌کنند اصلا اعتیاد ایجاد نمی‌کند. در واقع آنان در ابتدا به دلیل خاصیت دارویی از آن استفاده کرده، اما بعد از مدتی به وابسته شده و دیگر نمی‌توانند آن ترک کنند.

 همچنین گاهی این دارو در فرایند ترک اعتیاد برای افراد تجویز می‌شود تا دردهای ناشی از این دوران را کاهش دهد. اما خود تبدیل به اعتیاد جدیدی شده که مشکلات زیادی را برای افراد ایجاد می‌کند. از این رو بهتر است افراد قبل از مصرف هرگونه دارویی در دوران ترک اعتیاد، در این زمینه با متخصص مشورت کرده و از انجام اقدامات خودسرانه بپرهزند.

ترامادول

باید پیش از صحبت کردن در مورد مصرف همزمان ترامادول و شیره ، هریک از مواد را به طور جداگانه شناخت و با آنها آشنا شد. ترامادول یک مسکن بسیار قوی است که به شکل های قرص ، قطره و آمپول وجود دارد و معمولا برای بیمارانی تجویز می‌شود که از دردهای مزمن رنج می‌برند. این دارو اعتیادآور بوده و مصرف آن به طور همزمان با داروها و یا مواد دیگر عوارض بدی ایجاد می‌کند. در بیشتر موارد هم برای کاهش دردهای ناشی دوران سم زدایی مصرف شده و ممکن است مصرف آن با موادی مانند شیره، شیشه و تریاک منجر به توقف فعالیت های مغزی شود. ‌برای آشنایی بیشتر با تست ترامادول و نحوه منفی کردن آن کلیک نمایید.

شیره

شیره از مشتقات تریاک است که تاثیرات و نشانه های آن نیز تقریبا مشابه با این ماده می‌باشد. شیره به گیرنده های مغزی متصل شده و به طور کامل آنها را مسدود می‌کند. به همین دلیل است که بعد از مصرف این ماده شاهد کند شدن تنفس و گاها توقف آن هستیم. نشانه های ناشی از مصرف این ماده شامل کاهش وزن، اسهال، خارش پوست، درد مفاصل و عضلات، حالت تهوع و استفراغ و… می‌شود. برای آشنایی با تست اعتیاد به شیره کلیک کنید.

پیامدهای ناشی از مصرف همزمان ترامادول و شیره

پیامدهای مصرف همزمان ترامادول و شیره

طبیعی است که مصرف همزمان ترامادول و شیره منجر به برور مشکلات زیادی برای افراد شده و یا پیامدهای یکدیگر را تشدید می‌کنند. اما گاهی برخی از معتادین به این دلیل که از مشکلات ناشی از اینکار اطلاعی ندارند؛ دست به مصرف همزمان برخی از مواد مخدر می‌کنند. در این قسمت به توضیح برخی از این مشکلات می‌پردازیم.

اوردوز و مسمومیت

یکی از اصلی ترین پیامدهای ناشی از مصرف همزمان ترامادول و شیره ، بالارفتن احتمال اوردوز و مسمومیت است. مصرف مقدار زیاد هریک از این مواد به تنهایی خطرات زیادی برای افراد به وجود می‌آورند. حال زمانیکه افراد به طور همزمان از آنها استفاده نمایند؛ خطرات تشدید شده و مشکلات جبران ناپذیری ایجاد می‌شود.

بروز مشکلات جسمانی و روانی

به دلیل تاثیراتی که مصرف همزمان ترامادول و شیره می‌توانند بر مغز داشته باشند؛ بعد از مدت کوتاهی افراد قطعا دچار مشکلات جسمانی یا روانی مختلفی می‌شوند. این مواد عملکرد مغز را مختل کرده و به همین دلیل اندام های دیگر نیز دچار مشکل می‌شوند. به طور کلی مصرف مواد مخدر سلامت روانی را به خطر انداخته که حتی ممکن است بعد از ترک نیز ادامه پیدا کنند.

ترک اعتیاد دشوارتر

با وجود مصرف همزمان ترامادول و شیره ، ترک اعتیاد بسیار سخت تر می‌شود. از طرفی مصرف هیچ یک از این دو ماده را نمی‌توان به طور ناگهانی قطع کرد. چرا که بدن دچار شوک می‌شود و احتمالا این فرایند را نیمه کاره رها می‌کنند. به همین دلیل متخصصین پیشنهاد می‌کنند که افراد در ابتدا مصرف ترامادول را به صورت تدریجی کاهش دهند و سپس به سراغ ترک شیره بروند.

مصرف ترامادول با دیگر مواد مخدر

مصرف ترامادول می‌تواند با داروهای دیگر نیز تداخل داشته باشند. از آنجایی که این دارو یک مسکن است؛ احتمال دارد که افراد آن را با داروها و یا حتی مواد دیگر غیر از شیره استفاده نمایند. اما اگر در این مورد با متخصص خود مشورت نکنند ممکن است دچار نشانه های مختلفی مانند سردرد، سرگیجه، خواب آلودگی، اختلال در تنفس، پایین آمدن ضربان قلب و… شوند که همگی از نشانه های مسمومیت هستند.

علت مصرف همزمان ترامادول و شیره

نکته دیگری که باید در مورد مصرف همزمان ترامادول و شیره به آن توجه داشت؛ این است که افراد چرا به سراغ انجام چنین کاری می‌روند. در بیشتر موارد تصور می‌کنند به دلیل اینکه ترامادول یک دارو است نمی‌تواند مشکل جدی برای آنها ایجاد نمایند و یا از اعتیاد خود به این ماده بی‌خبر هستند. اما دلایل دیگری نیز برای اینکار وجود دارد. برای اطلاع از علت اعتیاد به چند ماده کلیک نمایید.

?تلاش برای ترک اعتیاد: یکی از اصلی ترین دلایل مصرف همزمان ترامادول و شیره ، این است که افراد در فرایند ترک اعتیاد برای کاهش دردهای جسمانی به سراغ مصرف ترامادول می‌روند. اما بعد از مدتی بدن نسبت به آن مقاوم شده و حتی دردهای عضلانی نیز با خوردن این دارو کمتر نمی‌شوند.

?داشتن ترک اعتیاد ناموفق: علت دیگر این موضوع، شکست خوردن در فرایند ترک اعتیاد وابستگی به هردو ماده است. در واقع افراد در این شرایط نه می‌توانند شیره را ترک کنند و نه دست از خوردن ترامادول بردارند.

?کسب لذت بیشتر: برخی معتادین به این نکته اشاره می‌کنند که مصرف همزمان ترامادول شیره برای آنها منجر به لذت بیشتر می‌شود. در واقع آنان برای اینکه به لذت اولیه دست یابند؛ دست به چنین کاری می‌زنند.

?هیجان طلبی: معتادین معمولا تمایل دارند مواد مخدر مختلف را فارغ از مشکلاتی که برایشان ایجاد می‌کند؛ امتحان کنند.

تشخیص و درمان مصرف همزمان ترامادول و شیره

درمان مصرف همزمان ترامادول و شیره

برای تشخیص و درمان مصرف همزمان ترامادول و شیره ، افراد حتما باید از متخصص کمک گرفته و برای مطمئن شدن از این موضوع از تست ها نیز استفاده کنند. همچنین برای فرایند درمان نیز باید به صورت مرحله به مرحله پیش رفته و برای هریک از این دو ماده سم زدایی جداگانه ای داشته باشند. برای راحت تر شدن این فرایند بهتر است افراد حتما تحت نظر پزشک و روانشناس بوده و ترکیبی از دارودرمانی و روان درمانی را استفاده نمایند. برای شروع درمان حتما از کمک متخخصان برای ترک اعتیاد استفاده کنید.

سخن پایانی

گاهی افراد با وجود اطلاع از تداخل مصرف همزمان ترامادول و شیره بازهم آن را تجربه کرده و نسبت به خطرات ناشی از اینکار بی توجه هستند. این موضوع به این دلیل است که آنها انگیزه کافی برای ترک اعتیاد نداشته و یا بارها در این مسیر شکست خورده اند. از این رو باید در این زمینه به آنها کمک کرده و به وسیله یک روانشناس آنها را در مورد کاری که می‌کنند؛ آگاه کرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه مصرف همزمان ترامادول و شیره می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

عوارض مصرف همزمان ترامادول با شیره چیست؟

مصرف بیش از حد ترامادول با مواد مخدر دیگر مانند شیره می‌تواند باعث فشار خون بالا، تشنج ، کما و افسردگی تنفسی شود.

ترک اعتیاد به مصرف همزمان ترامادول و شیره امکان پذیر است؟

بله با استفاده از روش‌‌های مختلف زیر نظر پزشک متخصص، می‌توان اعتیاد به ترامادول و شیره را ترک کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره