اعتیاددرمان و ترک اعتیاد

ترک هروئین با 7 روش قطعی | کوتاه ترین روش برای ترک هروئین

ترک هروئین از سخت ترین انواع ترک محسوب می‌شود. چراکه هروئین آسیب های زیادی به بدن وارد می‌کند و بر روی بخش پاداش دهی مغز تاثیر شدید می‌گذارد. ترک این ماده با عوارض جانبی زیادی همراه است. اگر این فرایند زودتر آغاز شود؛ این پیامدها به حداقل رسیده و افراد راحت تر می‌توانند مصرف این ماده را قطع نمایند. همچنین روش های مختلفی برای ترک این مخدر وجود دارد که افراد باید با توجه به شرایط خود آن‌ها را انتخاب کنند. از طرفی کمک گرفتن از متخصص و مشورت کردن با او در این زمینه نیز بسیار مهم است. چرا که شروع فرایند ترک به صورت ناگهانی و خودسرانه عوارض جانبی بدتری برای افراد ایجاد می‌کند. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترک هروئین می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

ترک هروئین

هروئین یک مخدر اعتیاد آور است که از مورفین و بذر خشخاش تولید می‌شود. این ماده به شکل های مختلفی وجود داشته و به روش های متفاوتی مصرف می‌شود. از طرفی این ماده قطعا اعتیاد آور بوده و مصرف آن با مشکلات زیادی همراه است. از آنجایی که استفاده از روش های ترک اعتیاد از اهمیت زیادی برخوردار است؛ افراد باید ترک هروئین را به صورت کاملا اصولی انجام دهند. گاهی برخی از افراد و یا حتی رسانه ها روش هایی را پیشنهاد می‌کنند که نه تنها موثر نبوده بلکه خطرات زیادی را نیز برای افراد ایجاد می‌کند. در این مقاله به بررسی موضوع ترک این ماده از جوانب مختلف می‌پردازیم.

نشانه های ترک هروئین

نشانه های ترک هروئین

قطعا فرایند ترک هروئین با بروز نشانه هایی در افراد همراه است. وقتی فرایند ترک اعتیاد آغاز می‌شود افراد علائم جسمانی و روانی مختلفی را از خود بروز می‌دهند. البته شدت این علائم و یا حتی بروز برخی از آنها به عوامل مختلفی بستگی دارد. اما به طور کلی برخی از این نشانه ها در میان همه انواع مواد مخدر یکسان بوده و در همه افراد بروز می‌کنند. برای اطلاع از علائم اعتیاد به هروئین کلیک کنید.

اختلال در خواب

تحریک پذیری

تعریق

استرس و اضطراب

دردهای عضلانی

افسردگی و حملات پانیک

بی قراری

نوسان خلق

اختلال در حافظه

در صورتی که این علائم به مرور شدیدتر شده و یا برای مدت زمان طولانی ماندگار شدند؛ فرد باید حتما در این مورد به متخصص مراجعه کند.

عوارض جانبی ترک هروئین و بعد از آن

مصرف مواد مخدر عوارض جانبی زیادی برای افراد به همراه دارد که حتی بعد از ترک نیز برطرف نمی‌شوند. در واقع حتی بعد از اتمام فرایند ترک اعتیاد، افراد همچنان با مشکلاتی روبرو بوده و نشانه هایی از اعتیاد را دارند. این عوارض در بیشتر موارد کوتاه بوده و بعد از مدتی برطرف می‌شوند. اما گاهی تا پایان عمر با فرد همراه هستند. مشکلات تنفسی، بیماری های قلبی عروقی، بروز مشکلاتی در ارگان های کبد و کلیه، تغییر رنگ پوست، از بین رفتن سلامت دهان و دندان ها و… همگی از عوارض جانی اعتیاد هستند که حتی بعد از ترک هروئین نیز وجود دارند. البته این مورد به عوامل مختلفی بستگی دارد که به آن خواهیم پرداخت. برای آشنایی با تست اعتیاد به هروئین کلیک کنید.

مدت زمان ترک هروئین

نمی‌توان برای ترک هروئین مدت زمان مشخصی را تعیین کرد. معمولا دوران سم زدایی ترک هروئین بیشترین فشار را به فرد وارد کرده و تا تقریبا یک هفته بعد از ترک ادامه دارد. تقریبا 6 ساعت بعد از آخرین مصرف هروئین نشانه های ترک ظاهر شده و در روزهای دوم تا پنجم به اوج خود می‌رسند. همچنین تقریبا بعد از یک هفته شدت علائم کمتر شده و افراد درد و مشکلات کمتری را تجربه می‌کنند.

عوامل موثر بر ترک هروئین

همانطور که به آن اشاره شد؛ عوامل مختلفی بر ترک هروئین تاثیر دارند. در واقع این موارد هستند که تعیین کننده مدت زمان و همچنین شدت نشانه های ترک می‌باشند. مدت زمان مصرف، دوز مصرفی، روش استفاده از این ماده، ابتلا به بیماری های زمینه ای و یا حتی سلامت روان فرد، همگی در طول درمان موثر هستند. بهتر است افراد این موارد را با متخصص در میان گذاشته و در این مورد صادق باشند.

روش های مختلف ترک هروئین

روش های مختلف ترک هروئین

خوشبختانه روش های مختلفی برای ترک هروئین وجود دارند که افراد می‌توانند آنها را انتخاب کنند. البته در ابتدا باید فرد این موضوع را پذیرفته و برای شروع فرایند ترک اعتیاد مشتاق باشد. در غیر اینصورت این فرایند را نیمه کاره رها کرده و مصرف را آغاز می‌کند. در این قسمت به بررسی این روش ها می‌پردازیم.

◀ترک در خانه

برخی از افراد به دلیل شرایطی که دارند خانه را برای ترک اعتیاد انتخاب کرده  و از حضور در کلینیک های ترک اعتیاد امتناع می‌کنند. در این روش افراد حتما باید زیر نظر یک پزشک و روانشناس بوده و به صورت مداوم معاینات لازم را انجام دهند. همچنین همکاری خانواده نیز در این مورد بسیار حائز اهمیت است.

◀ترک هروئین با کمک متادون

روش دیگری که برای ترک هروئین استفاده می‌شود ترک با متادون است. در این روش افراد به تدریج از قرص های متادون استفاده کرده و دوز مصرفی هروئینی را کاهش می‌دهند. البته از آنجایی که خود متادون یک ماده مخدر است؛ استفاده از این روش، ممکن است به وابستگی جدیدی منجر گردد. برای اطلاع از عوارض جانبی مصرف همزمان هروئین و متادون کلیک کنید.

◀سم زدایی

اگر فرد هر روشی را برای ترک هروئین انتخاب کند؛ در نهایت باید دوران سم زدایی را پشت سر بگذارد. انجام مراقبت های بدنی و روانی در این دوران بسیار مهم است. بهتر است افراد حتما در این دوران از متخصص کمک بگیرند.

◀دارودرمانی برای ترک هروئین

داروهای مختلفی برای فرایند ترک هروئین وجود دارد. اما بهتر است افراد در این مورد خودسرانه عمل نکرده و حتما با پزشک خود مشورت کنند. بسیاری از دارو ها با هروئین تداخل داشته و یا اصلا برای فرایند ترک مناسب نیستند. به همین دلیل باید با متخصص مشورت کرد.

◀روان درمانی

استفاده از خدمات روانشناختی در دوران ترک هروئین می‌تواند بسیار موثر بوده و می‌تواند انگیزه ای برای افراد ایجاد کند. روان درمانی شامل طیف وسیعی از از روش ها شده که روانشناس باید با توجه به شرایط فرد بیمار از آنها استفاده کند.

◀گروه درمانی

شرکت در گروه درمانی یکی از بهترین و موثرترین روش های ترک هروئین است. در جلسات گروه درمانی افرادی که شرایط مشابهی دارند در یک مکان جمع شده و تجربیات خود را با یکدیگر درمان می‌گذارند.

◀طب سنتی

برخی از افراد معتقدند که طب سنتی نیز می‌تواند در مورد ترک هروپین بسیار موثر عمل کند. اما استفاده از ترفند های درمانی این روش، در کنار روش های تخصصی تر، بهتر عمل می‌کنند. در واقع می‌توان گفت استفاده از این روش به تنهایی تاثیری ندارد.

سخن پایانی

ترک هروئین فرایند ساده ای نیست. از آنجایی که خود این ماده بسیار خطرناک است؛ درمان و ترک آن نیز با مشکلات زیادی همراه می‌شود. پس بهتر است افراد در این زمینه هرچه سریعتر اقدام کرده و از متخصصین مربوطه کمک بگیرند. از طرفی خانواده و اطرافیان نیز به فرد کمک کرده و شرایط درمان را برای او مهیا کنند. ترک هروئین در این شرایط با کیفیت بهتری همراه خواهد بود.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترک هروئین می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره