کودککودک و سبک زندگی

توضیح بچه دار شدن برای کودک

توضیح بچه دار شدن برای کودک شاید در ابتدا کمی دشوار و عجیب به نظر برسد. اما در واقع آنان به داشتن اطلاعاتی در این زمینه نیاز دارند. این بدان معنا نیست که به صورت مستقیم و خودجوش در این مورد با کودک صحبت کنید. بلکه در ابتدا باید کنجکاوی و اشتیاق آنان را برای این موضوع دیده و سپس به شکل اصولی توضیح دهید. این موضوع در تربیت جنسی کودکان اهمیت زیادی خواهد داشت. بهتر است قبل از هر نوع اقدامی و یا بروز واکنشی، در ابتدا اطلاعات خود را در این مورد افزایش داده و در قدم بعدی آنها را به کودکان منتقل کنید. در این زمینه می‌توانید از مشاوره کودک نیز کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه توضیح بچه دار شدن برای کودک می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

توضیح بچه دار شدن برای کودک

بیشتر والدین زمانی که شاهد کنجکاوی کودک خود در مورد بچه دار شدن هستند؛ واکنش های تندی از خود نشان می‌دهند. اما این موضوع در نظر داشته باشید که کودکان مخصوصا در سنین پایین؛ هیچ تصوری از مسائل جنسی نداشته و این سوال را برای کسب لذت جنسی نمی‌پرسند. از طرفی واکنش والدین در این مورد بسیار تعیین کننده است.

چرا که در مواردی کودک را بیشتر کنجکاو کرده و یا حتی میل او را در مورد سوال پرسیدن به طور کلی سرکوب می‌کند. والدین باید افرادی باشند که کودکان با خیال آسوده و اعتماد حرف های خود را به آنان می‌زنند. به همین دلیل باید در این مورد تحقیق کرده و توضیح بچه دار شدن برای کودک را به درستی انجام دهند. برای اطلاع از روش های پاسخ دادن به سوالات جنسی کودک کلیک کنید.

چرا کودک در مورد بچه دار شدن سوال می کند؟

فراموش نکنید که علت سوال کردن کودک نیز در این مورد اهمیت دارد. بهتر است در ابتدا از او بپرسید که چرا به این موضوع علاقه مند شده است. از طرفی کودکان به طور فطری کنجکاو بوده و در مورد مسائل مختلفی سوال دارند. از این رو نباید بر روی این موضوع زیاد حساس شد. بارداری مادر و یا حتی معلم و شخصیت هایی که بچه ها در تلویزیون می‌بینند؛ در این مورد موثر است. برای توضیح بچه دار شدن برای کودک در ابتدا علت این درگیری ذهنی را بپرسید.

چگونگی توضیح بچه دار شدن برای کودک

چگونگی توضیح بچه دار شدن برای کودک

همچنین برای توضیح بچه دار شدن برای کودک نیز راه های مختلفی وجود دارد. افراد باید با توجه به سن و جنسیت کودکان عمل کرده و بر این اساس آنها را راهنمایی کنند. برخی از این راهکارها شامل موارد زیر می‌شوند.

1️⃣او باید از شما سوال کند

این موضوع را در نظر داشته باشید که کودک باید از شما در این مورد سوال کند. در واقع لزومی ندارد که به صورت خودجوش و بدون هیچ مقدمه ای توضیح بچه دار شدن برای کودک را آغاز کنید. اجازه دهید در ابتدا او در این مورد از شما سوال کند.

2️⃣پاسخ های ساده

یکی دیگر از راه های توضیح بچه دار شدن برای کودک، استفاده از پاسخ های بسیار ساده اما درست است. با اینکه آنها آماده درک اطلاعات زیادی هستند؛ اما در صورت صحبت کردن در مورد لقاح و دیگر موارد تنها گیج می‌شوند.

3️⃣در ابتدا در مورد تصورات او بپرسید

همچنین می‌توانید برای توضیح بچه دار شدن برای کودک، اطلاعات او را نیز محک بزنید. برای مثال از او بپرسید که او چه فکری می‌کند؟ یا به نظر او بچه ها چطور درست می‌شوند. اینکار باعث می‌شود که این فرایند ساده تر شده و حتی از بروز سوتفاهمات مختلف نیز جلوگیری می‌شود.

4️⃣از اسامی عجیب و غریب استفاده نکنید

فراموش نکیند که برای توضیج بچه دار شدن برای کودک از اسامی عجیب و غریب و پیچیده استفاده نکیند. برای مثال بسیاری از والدین عادت دارند که اندام جنسی را با اسمی نامفهوم معرفی کنند. اما اینکار در آینده آنان و حتی در مورد توضیح این فرایند موثر خواهد بود. برای اطلاع از نحوه نام گذاری اندام جنسی کودکان کلیک کنید.

5️⃣داستان گفتن برای او

در حین توضیح بچه دار شدن برای کودک می‌توانید از داستان های مختلفی استفاده کرده و حتی مثال بزنید. مثلا از فرایند تولید مثل گیاهان و حیوانات استفاده کنید.

6️⃣داشتن لحنی طبیعی و خونسرد

در حین توضیح بچه دار شدن برای کودک به آرامی با کودکان صحبت کنید. آنان نباید از این فرایند ترسیده و یا حتی از سوال کردن خود پشیمان شوند. با خونسردی و لحنی صمیمانه توضیحی مختصر در این زمینه داده و همچنین سوالات دیگر او را نیز بشنوید.

واکنش های کودک در مورد توضیح بچه دار شدن

کودکان واکنش های مختلفی در مورد توضیح این فرایند دارد. به همین دلیل روش توضیح دادن شما در این مورد بسیار اهمیت دارد. از طرفی کودک به طور عمده به دو شکل نسبت به این موضوع واکنش می‌دهد. یا به طور کلی بی علاقه است و دیگر در این مورد حرفی نمی‌زند و یا با انجام بازی هایی با همسالان و عروسک هایش علاقه خود را نسبت به این موضوع نشان می‌دهد. برای مثال عروسکش را زیر لباسش گذاشته و وانمود می‌کند که باردار است.

سوالات رایج بچه ها در مورد بچه دار شدن

سوالات توضیح بچه دار شدن یه کودک

بعد از توضیح بچه دار شدن برای کودک ، آنان احتمالا سوالات دیگری را نیز مطرح می‌کنند. بهتر است در مورد سوالات آنان صبوری کرده و اجازه دهید تا آنان آزادانه فکر کنند. برخی از این سوالات شامل موارد زیر می‌شوند.

  • بچه چطور میره اونجا؟
  • نی نی اونجا چیکار می‌کنه؟
  • نی نی نمی‌ترسه؟
  • منم می‌تونم نی نی داشته باشم؟
  • نی نی چطور میاد بیرون؟

اهمیت توضیح بچه دار شدن برای کودک

امروزه به دلیل دسترسی گسترده بچه ها به تکولوژی و اینترنت اگر آنان به وسیله والدین به پاسخ سوالهای خود نرسند از این وسیله ها استفاده می‌کنند. که می‌تواند تاثیری بسیار مخرب بر ذهنیت آنان داشته باشد. چرا که اطلاعات موجود در اینترنت مناسب با سن آنها نیست و حتی آنان را در معرض تماشای پورن قرار می‌دهد.

از طرف دیگر به طور کلی آموزش جنسی به کودک از اهمیت زیادی برخوردار است. والدین باید تقریبا از سن سه تا چها سالگی در این مورد به بچه های خود اطلاعاتی داده و آنان را آگاه کنند. تاثیر همسالان را نیز نباید در این مورد نادیده گرفت. گاهی آنان اطلاعات اشتباهی به کودک داده و او را گیج می‌کنند. برای آشنایی با اهمیت تربیت جنسی کودکان کلیک کنید.

سخن پایانی

برخی تصور می‌کنند که توضیح بچه دار شدن برای کودک ضرورتی ندارد. اما به دلیل روحیه کنجکاوی بچه ها و آمادگی آنان برای کسب اطلاعات مختلف، بهتر است در صورت پرسیدن سوالاتی در این زمینه برای آنان توضیح دهید. چرا که در این صورت آنان را از خطرات مختلفی حفظ کرده و همچنین کنجکاوی شان را نیز ارضا می‌کنید. با اینکه اینکار برای والدین دشوار است. اما با کمک یک مشاور جنسی می‌توانند اطلاعاتی در این زمینه کسب کرده و این موضوع را حل نمایند.

برای دریافت مشاوره در زمینه توضیح بچه دار شدن برای کودک می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره