انگیزه و موفقیتروانشناسی فردی

جسور بودن | چگونه جسور باشیم؟

جسور بودن یکی از ویژگی های شخصیتی بوده که در بسیاری از شرایط کارایی زیادی دارد. در واقع گاهی بودن جسارت نمی‌توان کاری را از پیش برد. می‌توان گفت که همه افراد تا حدی جسارت در وجود خود دارند؛ تنها میزان و نوع بروز آن متفاوت است. از این برو بهتر است افراد آن را در وجود خود پیدا کرده و در مواقعی که دچار اضطراب و نگرانی می‌شوند؛ با استفاده از این خصلت بر آن غلبه نمایند. این موضوع تا حدی اکتسابی نیز هست و افراد می‌توانند با انجام تمریناتی آن را در خود تقویت نمایند. البته که شجاع و نترس بودن کار ساده ای نبوده و بهتر است افراد در این زمینه به صورت گام به گام پیش روند. همچنین حتما باید از یک روانشناس نیز کمک بگیرند. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه جسور بودن می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایی

جسور بودن

با اینکه جسور بودن در بیشتر موارد به کمک ما می‌آید. اما جسارت بیش از حد نیز گاهی دردسرساز است. از این رو بسیار اهمیت دارد که افراد به موقع و به شکل درستی جسور بودن را ابراز نمایند. در بسیاری از موارد شاهد این شرایط هستیم که فردی به دلیل بی پروایی و ریسک پذیری بالا، در زمینه های مختلفی دچار شکست می‌شود. اما به هر حال وجود آن در ضمیر آدمی لازم بوده و در بیشتر موارد کمک کننده است. اگر افراد بتوانند این جسارت را در خود کنترل کرده و به موقع آن را به کار گیرند؛ بسیاری از مشکلات شان حل خواهد شد. در این مقاله بیشتر در این مورد توضیح خواهیم داد. برای آشنایی بیشتر با راه های ارتباط کلامی کلیک کنید.

مزایای جسور بودن

مزایای جسور بودن

زندگی کردن با اضطراب و ترس غیرممکن و از طرفی اجتناب ناپذیر است. زمانی که افراد جسور بودن را در مواجهه با مسائل انتخاب می‌کنند؛ استرس کمتری را تجربه کرده و حتی بیشتر لذت می‌برند. اگر به ویژگی های شخصیتی افراد موفق در طول تاریخ نگاهی بیاندازید؛ متوجه خواهید شد که همه آنها بسیار جسور و شجاع بوده و از موقعیت های جدید در زندگی خود نترسیده اند. انعطاف پذیری و پذیرش شرایط مختلف نیز از مزایای دیگر جسور بودن است. در واقع این موضوع حتی اگر منجر به دستاورد خاصی نیز در زندگی نشود؛ اما زندگی را برای افراد ساده تر و حتی هیجان انگیزتر کرده و مشکلات زیادی را حل می‌کند. برای اطلاع از راه های بالا بردن هوش کلامی و زبانی کلیک کنید.

جسارت یا بی پروا بودن | جسور بودن

در برخی موارد افراد جسور بودن را با بی فکر و عجولانه عمل کردن اشتباه می‌گیرند. اما گاهی محتاط بودن نیز جسارت می‌خواهد. در واقع در این شرایط افراد با وجود ترس، هوشمندانه عمل می‌کنند. به طور کلی جسارت ویژگی اخلاقی یا شخصیتی است که برای طیف وسیعی از رفتارها و واکنش ها از آن استفاده می‌کنند. اما نباید آن را با مسائلی که موجب آسیب به ما می‌شوند؛ اشتباه گرفت. تصمیم گیری بدون فکر کردن از سر ناآگاهی جسارت محسوب نمی‌شود.

چگونه جسور باشیم؟

چگونگی جسور بودن

تقویت جسور بودن در خود راه های مختلفی دارد. افراد می‌توانند با استفاده از این روش ها عملکرد بهتری در شرایط بحرانی داشته و شجاعانه پیش روند. در این قسمت به توضیح این عوامل می‌پردازیم.

✨نترسیدن از احمق به نظر رسیدن

برای جسور بودن ، نباید از احمق به نظر رسیدن ترسید. این بدان معنا نیست که افراد با انجام کارهای احمقانه و حتی پیش پا افتاده جسور می‌شوند. بلکه معنای آن این است که نباید از قضاوت شدن ترسید. شاید شما در زندگی خود کاری دشوار را انجام دهید که از نظر دیگران بسیار احمقانه به نظر برسد. نظر آنها اهمیتی نداشته و نباید منجر به سرخوردگی شما شود.

✨اجازه دادن به خود برای امتحان کردن امور | جسور بودن

در برخی موارد این خود افراد هستند که شانس جسور بودن را از خود می‌گیرند. اما بهتر است قبل از سپردن برخی از کارها به دیگران، خود نیز برای آنها تلاش کرده و سعی کنید در ابتدا خودتان آنها را انجام دهید. در واقع به خود این شانس را بدهید که کاری جدید و گاها سخت را انجام دهید. ترسیدن از این موضوع گاهی از کمال طلبی افراد نشات می‌گیرد. اما بهتر است حتی در حد امتحان کردن نیز به سراغ امور جدید رفته و نترسید.

✨شروع کردن قبل از فکر کردن

گاهی افراد قبل از اینکه کاری را شروع کنند؛ بسیار در مورد آن فکر کرده و به همین دلیل می‎ترسند و اصلا آن را انجام نمی‌دهند. این فکر کردن زیاد منجر به فاجعه سازی شده و یک کار کوچک و بی اهمیت را در ذهن افراد بزرگ جلوه می‌دهد. به همین دلیل گاهی بهتر است قبل از اینکه به موضوعی اجازه دهید تا ذهن شما را بیش از اندازه درگیر کند؛ فقط آن را انجام داده و به شراغش بروید. برای اطلاع از راه های بازکردن سر صحبت کلیک کنید.

✨شکستن قوانین | جسور بودن

برای جسور بودن ، گاهی باید قوانینی را شکست. این به معنی ناهنجاری و یا ضداجتماع بودن نیست. در مواردی این قوانین ذهن ما هستند که مانع از انجام بسیاری از کارها می‌شوند. از این رو باید برخی از قوانین و اصول ذهنی خود را زیرپا گذاشته و تجربیات جدیدی کسب کنید.

✨رفتن به سراغ کارهای غیرممکن

این موضوع را به یاد داشته باشید که برخی از کارها و اتفاقات تنها در ذهن ما غیرممکن هستند؛ اما در واقعیت با کمی تلاش و پشتکار می‎توان به آنها رسید. به همین دلیل می‌توانید این موضوعات را شناسایی کرده و برای انجام آنها حداقل تلاش کنید. برای این موضوع باید یک هدف بزرگ را تبدیل به گام های کوچک تر کرده و خود را مجبور به انجام آنها کنید.

✨معاشرت کردن با افراد جسور | جسور بودن

معاشرت و وقت گذرانی با افراد جسور نیز منجر به جسور بودن می‌گردد. زمانی که اطرافیان شما همگی افراد شجاع و نترسی هستند؛ شما را نیز در موقعیت هایی قرار می‌دهند؛ که باید بر ترس های خود غلبه کنید. و یا می‌توانید از آنها راه و روش جسارت را نیز بیاموزید. وقت گذرانی با چنین افرادی جرات شما را بالا برده و باعث می‌شود تا عملکرد بهتری در شرایط بحرانی داشته باشید.

جسور بودن در محل کار

جسور بودن در محل کار یکی از موضوعاتی است که افراد باید به آن توجه داشته باشند. طبیعی است که افراد در محیط کار با موقعیت ها و افراد جدیدی روبرو شده و باید واکنش مناسبی نسبت به آنها داشته باشند. برای جسارت در محل کار افراد باید نوآوری داشته، با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و از طرفی بر دنیای بیرون نیز تمرکز کنند. همچنین برای نتایج بزرگ نیز نقشه کشیده و آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.

سخن پایانی

به طور کلی جسور بودن ویژگی مثبت شخصیتی بوده که در بسیاری موارد کاربرد دارد. اما افراد باید این ویژگی را در خود کنترل کرده و آن را با بی پروایی و بلند پروازی اشتباه نگیرند. فراموش نکنید که گاهی احتیاط کردن نیاز به جسارت دارد. در این زمینه می‌توان از روانشناس نیز کمک گرفت و این خصوصیت را در خود تقویت نمود.

برای دریافت مشاوره در زمینه جسور بودن می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره