رشد و مراقبتکودک

نام گذاری اندام جنسی کودکان | 3 سالگی سن شروع تربیت جنسی

نام گذاری اندام جنسی کودکان از دغدغه های بزرگ پدر و مادر است. این موضوع در دسته تربیت فرزندان قرار دارد و باید جدی گرفته شود. اما خیلی از پدر و مادر ها از میزان اهمیت این نام گذاری ها مطلع نیستند و نمی‌دانند که در چه بازه سنی و چه زمانی باید راجع به این موضوع به فرزندان خود توضیح دهند. جدا از این مساله، عواملی مانند خجالت و شرم اجازه صحبت درباره این موضوع را نمی‌دهد.

با توجه به اینکه نام گذاری اندام جنسی کودکان بسیار حائز اهمیت است؛ حتما باید به دنبال راهکاری مناسب برای ارائه باشید. اگر خودتان توانایی صحبت راجع به این موضوع را ندارید؛ حتما از یک روانشناس و متخصص کودک راهنمایی بگیرید. روانشناس به شما کمک می‌کند تا با روش های اصولی بهتر و مناسب تری این سبک تربیتی را پیاده کنید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نام گذاری اندام جنسی کودکان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

نام گذاری اندام جنسی کودکان

نام گذاری اندام جنسی کودکان چگونه است؟

کودکان به عنوان یک انسان کنجکاو هستند تا اعضای بدن خود را شناسایی کنند. به همین جهت برای آنها این سوال پیش می‌آید که نام اندام جنسی آنها چیست. و چرا باید از چشم مردم پوشیده باشد. به عنوان والد هرگز نباید از پاسخ به این سوالات طفره رفت یا اینکه پاسخ های اشتباه به آنها داد.

باید سن مناسبی را برای نام گذاری اندام جنسی کودکان در نظر بگیرید و از روانشناس کودک در این باره راهنمایی گرفت. به خاطر داشته باشید که در این شرایط باید خونسردی خود را حفظ کنید و با آرامش کامل به سوالات فرزند خود پاسخ دهید. در واقع تربیت جنسی کودک باید به بهترین نحو انجام شود تا مشکلی در این زمینه برای فرزندتان پیش نیاید. اینکه فرزندتان تربیت جنسی مناسبی از شما آموزش ببیند؛ بهتر از آن است که تربیت جنسی را به اشتباه از همسالان آموزش ببیند. در این مقاله تمامی جوانب نام گذاری اندام جنسی کودکان را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سوالات جنسی کودکان کلیک کنید.

نکات مهم در زمینه نامگذاری اندام جنسی کودکان

برای نام گذاری اندام جنسی کودکان توجه و دقت به برخی نکات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. تربیت جنسی با افزایش سن کودک و توالت رفتن او باید آغاز شود. در این دوره زمانی باید به فرزند خود بیاموزید که اندام جنسی خصوصی است و به هیچ کس دیگری جز خودش نباید آن را ببیند. برای اغلب پدر و مادر ها این سوال پیش می‌آید که نام اندام جنسی را چگونه به فرزند خود آموزش دهند و از چه اصطلاحاتی استفاده کنند. در این بخش مقاله به نکات مهمی در این زمینه اشاره کرده ایم.

✨ از کلماتی که بار معنای ناپسند و منفی مانند: بی ادبی، زشت و عیب دارند استفاده نکنید. زیرا این نامگذاری ها می‌تواند موجب شکل گیری تصورات منفی در کودک شود.

✨هرگز از اصطلاحات عامیانه با بار معنای نامناسب استفاده نکنید.

✨ برای نام گذاری اندام جنسی کودکان باید سن رشدی او را در نظر بگیرید. از کلماتی استفاده کنید که فراتر از دانش و اطلاعات او نباشد. مثلا استفاده از واژه آلت تناسلی مناسب کودک 4 ساله نیست. و بهتر است که از واژه های دیگری در این زمینه استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اصول تربیت کودک کلیک کنید.

برای نام ‌‌گذاری اندام جنسی کودکان از چه سنی باید آغاز کنیم؟

برای نام ‌‌گذاری اندام جنسی کودکان از چه سنی باید آغاز کنیم؟

جهت نام گذاری اندام جنسی کودکان بهتر است که از سن 3 سالگی آغاز کنید. این آموزش می‌تواند همراه با آموزش توالت رفتن باشد که کودک آلت تناسلی خود را مشاهده می‌کند. در این دوره سنی به کودک خود در رابطه با اندام های جنسی اطلاعات سطحی بدهید. بر اساس مطالعات اغلب والدین از واژه های سوزی، سیسی، هینی و دیکی برای برای نام گذاری اندام جنسی کودکان استفاده می‌کنند. این نام ها واژه های مناسبی هستند که در کشور ایران بررسی های لازم در این باره صورت نگرفته است.

اما اینکه حتما از این واژه ها برای برای نام گذاری اندام جنسی کودکان استفاده کنید؛ الزامی نیست. می‌توانید واژه های بهتر، قابل فهم و دقیق تری را برای نامگذاری انتخاب کنید. برای مثال استفاده از کلماتی مانند “اونجا” و “چیز” مناسب برای آموزش و نام گذاری جنسی کودک نیستند. واژه هایی مانند اندام خصوصی پسرانه و یا اندام خصوصی دخترانه قابل درک تر از کلمات دیگر است. اما اگر در این زمینه با مشکل روبرو شدید؛ حتما از روانشناس کمک بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تربیت جنسی کودکان کلیک کنید.

آیا اسم گذاشتن روی اندام خصوصی کودکان کار درستی است؟

از لحاظ علمی کودکان باید در سن 4 تا 5 سالگی از اطلاعات جنسی مناسب سن خود آگاه باشند. اما باید این بازه سنی را به شیوه ای انتخاب کنید که کودک درگیری فکری با آن نداشته باشد. برای اینکه کودک بتواند شروع خوبی برای آموزش داشته باشد؛ از تفاوت میان گیاه و جانور آغاز کنید. بهتر است که طریقه تولید مثل آنها را به شیوه ساده ای بیان کنید. سپس در رابطه با بچه دار شدن انسان ها با آنها صحبت کنید. اما به خاطر داشته باشید که لزومی به ذکر همه جزئیات نیست.

با تربیت جنسی مناسب زمانی که کودکان در گروه همسالان و مدرسه قرار می‌گیرند، به راحتی می‌توانند از خود مراقبت کنند و آموزش اشتباه همسالان خود را باور نکنند. برای اینکه آموزش را برای خود ساده تر کنید؛ از کتاب ها یا فیلم های آموزشی مخصوص در این زمینه راهنمایی بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دست زدن کودک به آلتش کلیک کنید.

چگونه در رابطه با نام‌ گذاری اندام جنسی کودکان صحبت کنیم؟

کودکان از سن 5 سالگی به شیوه جدی سوالات خود را در زمینه اندام های جنسی آغاز می‌کنند. در این شرایط واکنش شما به عنوان والد بسیار اهمیت دارد. لطفا فرزندان خود را تحت هیچ شرایطی در این زمینه دعوا نکنید. و با آرامش محض در ان باره با آنها صحبت کنید. با رفتار اشتباه این حس بد را در فرزند خود ایجاد می‌کنید که اندام جنسی که دارند به کل مشکل دارد. و برای کسب اطلاعات بیشتر به سوی همسالان خود قدم بر می‌دارند. برای اینکه از این مساله جلوگیری کنید؛ خودتان از سن 3 سالگی آرام آرام نام گذاری اندام جنسی کودکان را مطرح کنید.

کلام آخر

نام گذاری اندام جنسی کودکان بخشی از تربیت و رشد آنها است. والدین به عنوان فردی که در دسترس کودکان هستند باید در این زمینه صمیمیت ایجاد کنند و از روش های اصولی کمک بگیرند. اگر شرایط برای شما دشوار است؛ حتما از روانشناس و مشاورین متخصص راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نام گذاری اندام جنسی کودکان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره