روابط زناشوییزوج و خانواده

آمادگی برای رابطه | در حین رابطه چه کنیم؟

آمادگی برای رابطه جنسی قدم اول برای شروع تجربه لذت با هم بودن است. افراد باید قبل از هرچیز برای انجام آن اماده بوده و اقداماتی را انجام دهند. در واقع اگر به صورت ناگهانی و بدون برنامه ریزی عمل کرد؛ احتمال بروز مشکلاتی برای زن و مرد وجود دارد. آمادگی برای رابطه جنسی از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که احتمالا تاثیرات زیادی بر روان افراد خواهد داشت. برخی از افراد تصور می‌کنند که با شروع زندگی مشترک زن و یا شوهرشان باید همواره برای رابطه جنسی آماده بوده و یا شروع کننده باشند. اما اینطور نیست. باورهای اشتباه زیادی در این زمینه وجود دارد. از طرفی نباید دیگری را برای برقراری رابطه جنسی مجبور کرد. به همین دلیل اطلاع از روش های آمادگی برای فعالیت های جنسی اهمیت دارد. برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه آمادگی برای رابطه می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

آمادگی برای رابطه

برخی تصور می‌کنند که آمادگی برای رابطه تنها به معنای آماده بودن از لحاظ جسمانی و فیزیکی است. اما این موضوع نیاز به آمادگی روانی نیز دارد. همانطور که امروزه شاهد بروز مشکلات زیادی در زمینه جنسی تنها به دلیل مسائل روانی هستیم. این موضوع هم برای فرد و هم برای شریک او اهمیت دارد. زوجین باید در مورد مسائل مختلف با یکدیگر صحبت کرده و خود را برای شرایط مختلف آماده کنند. همانطور که اجبار عامل مخربی در رابطه زناشویی است؛ فداکاری بیش از حد و نادیده گرفتن نیازهای خود نیز همین تاثیر را دارد. به همین دلیل باید علاوه بر خواسته های طرف مقابل به خواسته های خود نیز اهمیت داد. برای اطلاع از روش های آمادگی برای اولین رابطه جنسی کلیک کنید.

 آمادگی برای رابطه جنسی

آمادگی برای رابطه جنسی

خودشناسی و داشتن شناخت از خود و دیگری اولین قدم برای آمادگی برای رابطه است. افراد بهتر است در این زمینه با یکدیگر صحبت کنند. البته حرف زدن در این مورد با ملاحضاتی همراه است و افراد باید نکاتی را در نظر بگیرند. فراموش نکنید که در این مورد بهتر است تنها با شریک جنسی خود و یا یک متخصص صحبت کنید. چرا که گاهی اطرافیان به دلیل عدم آگاهی و اطلاعات کافی، باعث بروز مشکلات بیشتری در این زمینه می‌شوند. از طرفی روحیات مردان و زنان در این زمینه متفاوت بوده به همین دلیل باید به روش های مختلف با آنها برخورد کرد. برای اطلاع از راه های کاهش اضطراب جنسی کلیک کنید.

📌آمادگی مردان برای رابطه

نکته حائر اهمیت در مورد مردان، میل جنسی بیشتر آنان نسبت به زنان است. البته موارد استثنایی هم وجود دارد. اما به طور کلی مردان علاقه بیشتری به برقراری رابطه جنسی داشته و حتی آن را نشانه قدرت و توانمندی می‌دانند. از طرفی آنان راحت تر می‌توانند در مورد نیازهای خود صحبت کرده و احساسات خود را ابراز کنند. آنان برای آمادگی برای رابطه باید به سبک زندگی خود بیشتر توجه داشته باشند.

برای مثال خواب و استراحت کافی یا تغذیه مناسب از عوامل مهم در این زمینه هستند. معمولا خستگی، شایع ترین عاملی است که مانع از برقراری رابطه جنسی، در مردان می‌شود. آنان همچنین نیاز به تایید و مورد توجه واقع شدن دارند؛ و نباید این موارد را از آنان دریغ کرد.

📌آمادگی زنان برای رابطه

معمولا زنان در آمادگی برای رابطه، بیشتر به ویژگی های ظاهری توجه می‌کنند. همچنین برای آنان مسائل عاطفی نیز اهمیت دارد. به همین دلیل نیاز به تحریک بیشتری نسبت به مردان دارند. از طرف دیگر زنان مکان های آرام و خصوصی را برای رابطه جنسی ترجیح می‌دهند. بهتر است مردان قبل از شروع رابطه این نکات را در نظر گرفته و به خواسته های شریک خود احترام بگذارند. همچنین زنان نیز باید در این مورد با همسر خود صحبت کرده و از او انتظار نداشته باشند که از همه چیز را بداند.

چگونگی صحبت در مورد آمادگی برای رابطه

همانطور که گفته شد؛ صحبت کردن در مورد آمادگی برای رابطه، اصولی دارد که با رعایت آنها این موارد اثربخش تر خواهند شد. در شرایطی زن یا مرد برای برقراری رابطه جنسی آمادگی ندارند. به همین دلیل باید قادر به صحبت کردن در این مورد باشند. برخی از روش هایی که زوجین می‌توانند آنها را رعایت کنند؛ شامل موارد زیر می‌شوند.

🔘پذیرفتن و استقبال کردن

اگر فکر می‌کنید که برای رابطه آمادگی دارید و یا حتی مایل به شروع رابطه جنسی هستید؛ بهتر است این درخواست را پذیرفته و یا از آن استقبال کنید. برخی از افراد همواره برخلاف احساسات خود رفتار کرده و خواسته خود را بروز نمی‌دهند. آنها از شریک خود انتظار دارند که به آنها التماس کرده و یا بارها خواسته شان را تکرار کنند. این موضوع باعث سوبرداشت در همسر هم می‌شود و او تصور می‌کند شما مایل به داشتن رابطه جنسی با او نیستید.

🔘 دوری از اجبار

بهتر است در مورد آمادگی برای رابطه، از اجبار استفاده نکنید. شرایط طرف مقابل را نیز در نظر گرفته و عاقلانه رفتار کنید. برخی از افراد تحمل نه شنیدن را ندارند؛ به همین دلیل برای رسیدن به خواسته های خود از اجبار و حتی اعمال قدرت استفاده می‌کنند. اما فراموش نکنید که شاید این شرایط به صورت برعکس نیز اتفاق بیافتد. از طرفی حتی در صورت عدم تمایل کامل نیز می‌توانید با همسر خود کمی همکاری کرده و در این مورد در کنار او باشید.

🔘صحبت به صورت منطقی

در بعضی موارد افراد تصور می‌کنند که عدم آمادگی برای رابطه به معنای قهر و ناراحتی است. چنین افرادی نمی‌توانند مسائل را از یکدیگر تفکیک کنند به همین دلیل اگر همسر در مورد موضوعی با آنها مخالفت کرد؛ آنها نیز دست به لجبازی و رفتارهای بچگانه می‌زنند. اما باید افراد به صورت منطقی فکر کرده و کیفیت ارتباط خود را با همسر در زمینه های دیگر تقویت کنند.

راه های آمادگی برای رابطه جنسی

راه های آمادگی برای رابطه

به طور کلی قبل از رابطه جنسی، راه هایی برای آمادگی برای رابطه وجود دارد که نه تنها شروع رابطه را تسریع می‌کنند؛ بلکه باعث لذت بیشتر نیز می‌گردند. بهتر است در ابتدای رابطه عجله نکرده و انرژی و زمان کافی را به آن اختصاص دهید. برای جلوگیری از بروز تنفر از رابطه کلیک کنید.

⭕تماس فیزیکی

از تماس فیزیکی در آمادگی برای رابطه، غافل نشوید. در طول روز شریک خود را در آغوش گرفته و حتی ببوسید تا محبت و علاقه خود را به او نشان دهید. تماس فیزیکی شامل معاشقه و پیش نوازی قبل از رابطه نیز می‌شود. این مورد مخصوصا برای زنان خوشایندتر است. اینکار با تحریک و برانگیختگی نیز برای شروع رابطه، همراه است.

⭕آمادگی ذهنی و روانی برای رابطه

آمادگی برای رابطه از لحاظ ذهنی شامل فکر کردن در مورد جنبه های مختلف این موضوع و حتی فانتزی های جنسی می‌شود. وقتی افراد از لحاظ روانی برای رابطه جنسی آماده باشند؛ می‌توانند عملکرد بهتری از نظر جسمانی نیز داشته باشند. صحبت کردن با همسر در مورد فعالیت های جنسی نیز منجر به آمادگی ذهنی می‌شود.

⭕آراستگی ظاهری

یکی دیگر از جنبه های آمادگی برای رابطه، آراستگی ظاهری است؛ که سبب جذابیت می‌گردد. افراد برای شروع رابطه باید کشش جنسی نسبت به طرف مقابل را در خود حس کنند که این موضوع با آراستگی ظاهری امکانپذیر است. آراستگی به معنای رعایت بهداشت شخصی نیز هست. همچنین هم مردان و هم زنان باید در این مورد تلاش کنند.

سخن پایانی

به طور کلی مفهوم آمادگی برای رابطه جنبه های زیادی را در بر گرفته و بر کیفیت رابطه تاثیرگذار است. همچنین این موضوع تا حد زیادی نیاز به همکاری دو نفر با یکدیگر دارد. بهتر است افراد در این زمینه اطلاعات کافی را کسب کرده و بر خود و دیگری فشاری وارد نکنند. چرا که آمادگی داشتن، موضوعی کاملا درونی بوده و نمی‌توان دیگران را در این مورد مجبور کرد. کمک گرفتن از روانشناس می‌تواند تا حد زیادی به افراد برای کسب آمادگی در مورد مسائل جنسی، کمک کند.

برای دریافت مشاوره در زمینه آمادگی برای رابطه می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره