ازدواجزوج و خانواده

ازدواج بعد از فوت همسر | 7 نکته مهم برای ازدواج بعد از فوت همسر

ازدواج بعد از فوت همسر معمولا زمانی باید رخ دهد که فرد دوران سوگ را سپری کرده باشد و به پذیرش رسیده باشد. برخی از افراد، 40 روز بعد از فوت همسر برای ازدواج دوباره اقدام می‌کنند اما برخی نیز شاید به دلیل نگاه‌های اطرافیان با وجود نیازی که دارند؛ اقدامی برای ازدواج نمی‌کند. اما اگر از دیدگاه روانشناسی نگاه کنیم؛ به صورت اصولی بعد از غم از دست دادن همسر نباید سریع برای ازدواج مجدد اقدام کرد.

به طور کل باید دوران سوگ و عزاداری سپری شود و هیجانات باقی مانده تخلیه شود. سپس برای ازدواج بعد از فوت همسر اقدام کرد. هر چیزی زمانی دارد و اگر به درستی این زمان صورت نگیرد؛ عواقبی به همراه خواهد داشت. پس هرگز به صورت هیجانی و برای پر کردن جای همسر از دست رفته نباید ازدواج کرد. اما اگر همسر خود را از دست داده اید و قصد ازدواج مجدد دارید؛ بهتر است که از روانشناس راهنمایی بگیرید. برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج بعد از فوت همسر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

ازدواج بعد از فوت همسر

 ازدواج بعد از فوت همسر چگونه است؟

گاهی سن افراد اجازه ازدواج بعد از فوت همسر را نمی‌دهد. اما با توجه به نیازهایی که انسان ها دارند، تمایل به ازدواج بیشتر است. سوال اصلی که پیش می‌آید؛ زمان مناسب بعد از مرگ همسر برای اقدام به ازدواج است. اما مساله اصلی سوگی است که به راحتی فراموش نمی‌شود! با مرگ همسر بسیاری از جوانب زندگی دچار تغییر خواهد شد. و برای اینکه فرد با چنین شرایطی سازگار شود، نیازمند زمان بیشتر است.

به طور کل ازدواج بعد از فوت همسر ایرادی ندارد، به شرطی که هیجانات و عادات رابطه قبلی همچنان باقی مانده باشد. برای ازدواج مجدد باید به نکات مهمی توجه داشته باشید و از روانشناس راهنمایی بگیرید. در این مقاله زمان مناسب ازدواج و نکات مهمی را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مرگ و غم از دست دادن همسر کلیک کنید.

زمان مناسب ازدواج بعد از فوت همسر

غم از دست دادن همسر تا مدت ها فرد را با مشکلات روحی و روانی درگیر می‌کند. اما به طور کل بازه زمانی مناسب برای ازدواج بعد از فوت همسر، 6 تا 12 ماه است. که فرد هیجانات و احساسات خود را مدیریت کند و مرحله سوگ را سپری کرده باشد. اما این مدت برای افراد مختلف متفاوت است و نمی‌توان برای هر فرد یک نسخه پیچید.

اگر بخواهیم زمان دقیق ازدواج بعد از فوت همسر را مشخص کنیم، باید به بررسی برخی از نکات و وضعیت روحی و روانی فرد بپردازیم. به دلیل اینکه تا زمانی که فرد درگیر غم و اندوه بعد از مرگ همسر است؛ سلامت روانی خوبی ندارد. و احساس گناه را همراه خود حمل خواهد کرد. به همین دلیل باید ثبات روانی وجود داشته باشد تا فرد برای ازدواج مجدد اقدام کند.

نکات مهم برای ازدواج بعد از فوت همسر

نکات مهم برای ازدواج بعد از فوت همسر

ازدواج بعد از فوت همسر باید به مرحله پذیرش مرگ رسیده باشد. برای اینکه جهت ازدواج اقدام کنید؛ باید به نکات مهم توجه داشته باشد. در این بخش مقاله راجع به نکات مهم قابل توجه قبل از ازدواج مجدد اشاره کرده ایم.

📌 مرگ همسر را پذیرفته اید | ازدواج بعد از فوت همسر

برای ازدواج بعد از فوت همسر باید مرگ همسر را پذیرفته باشید. باید با خود شفاف باشید و احساسات را برون ریزی کنید. زمانی که نشانه های زیر را داشته باشید؛ زمان ازدواج مجدد فرا نرسیده است.

🔻 هنوز احساس گناه دارید که زنده اید و همسرتان نیست.

🔻همچنان از مشاهده جای خالی همسر عصبانی و ناراحت می‌شوید.

🔻 هنوز احساس می‌کنید که باید به او متعهد باشید.

🔻عذاب وجدان دارید.

📌 دلیل ازدواج مجدد فرار از خانه نیست

برای اینکه جهت ازدواج بعد از فوت همسر اقدام کنید؛ باید مطمئن شوید که برای فرار از خانه این کار را انجام نخواهید داد. احساس تنهایی و سنگینی شرایط زندگی برخی از افراد را با وجود عدم فراموشی همسر سابق به سوی ازدواج سوق می‌دهد. اگر دلیل ازدواج شما فرار از تنهایی است؛ از این کار دست بکشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ازدواج برای فرار از تنهایی کلیک کنید.

📌 فرد جدید را با همسر سابق مقایسه نمی‌کنید

برای ازدواج بعد از فوت همسر باید این را به خاطر داشته باشید که همسر جدید را با همسر سابق مقایسه نکنید. باید فرد جدید را با تمام خوبی ها و بدی هایش بپذیرید و زندگی مشترک را آغاز کنید. اگر همیشه در حال مقایسه خواهید بود؛ زمان ازدواج فرا نرسیده است.

📌 برنامه های دیگر ندارید | ازدواج بعد از فوت همسر

برای ازدواج بعد از فوت همسر باید تمام تمرکز خود را بگذارید و برنامه دیگری نداشته باشید. زمانی که وارد رابطه جدید می‌شوید باید زمان و انرژی لازم را صرف کنید تا به نتیجه دلخواه برسید. ازدواج نیازمند رسیدگی و حوصله است. اگر حوصله و زمان کافی ندارید؛ برای ازدواج اقدام نکنید.

📌 شرایط را برای همسر جدید توضیح دهید

یکی از کارهایی که باید برای ازدواج بعد از فوت همسر انجام دهید، توضیح شرایط برای همسر جدید است. باید حالات روانی و روحی را به همراه وضعیت زندگی به کیس جدید توضیح دهید. تا او نیز به درک درستی از شرایط و پذیرش برسد.

📌 شرایط فرزندان را در نظر بگیرید

یکی از کارهایی که قبل از ازدواج بعد از فوت همسر باید انجام دهید؛ در نظر گرفتن شرایط فرزندان است. اگر فرزند دارید باید نظر آنها را برای ازدواج در نظر داشته باشید. اینکه فرزندان در ابتدا احساس خوبی نداشته باشند بسیار طبیعی است. در این شرایط باید فرزندان خود را درک کنید و راجع به نیازهای خود با آنها صحبت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مراحل سوگ کلیک کنید.

📌 احساسات خود را در نظر بگیرید

یکی از کارهایی که برای ازدواج بعد از فوت همسر باید انجام دهید، در نظر گرفتن احساسات است. اگر دلتنگ همسر خود شدید این موضوع را قایم نکنید و بروز دهید. همسر جدید باید شریک غم و ناراحتی شما باشد. با او درد و دل کنید و صادقانه احساسات خود را بیان کنید.

کلام آخر

ازدواج بعد از فوت همسر یک امر طبیعی و نیاز بشر است. اما برای این ازدواج باید زمان مناسبی را در نظر داشته باشید تا مبادا با پیامدهای روانی روبرو شوید. اول از سلامت روان خود مطمئن شوید و سپس برای ازدواج اقدام کنید. و حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج بعد از فوت همسر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره