خیانتزوج و خانواده

جبران خیانت | 6 راهکار جبران خیانت

جبران خیانت در صورتی اتفاق می‌افتد که همسرتان از خیانت شما مطلع شده باشد. اگر به عنوان یک فرد متاهل خیانت کرده اید؛ و قصد اعتراف دارید، باید به فکر جبران آن نیز باشید. اما برخی از افراد برای اتمام رابطه خیانت را انتخاب می‌کنند. اما در این نوع روابط به دلیل نارضایتی از زندگی، تلاشی برای جبران خیانت صورت نمی‌گیرد. ولی کسانی هستند که خیانت را فقط یک اشتباه می‌دانند و به دنبال راه های بازسازی اعتماد هستند.

جبران خیانت فرآیندی پیچیده و زمانبر است. همسر خیانت کار برای این کار باید اظهار تاسف، پذیرش مسئولیت، تغییر رفتار و ارائه تعهدات دیگر انجام دهد. اما زمان زیادی را باید با این رفتار سپری کند تا جبران صورت بگیرد. برای اینکه از راهکارهای جبران خیانت مطلع شوید؛ حتما از روانشناس کمک بگیرید. جهت دریافت مشاوره خیانت کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خیانت می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

جبران خیانت چیست؟

جبران خیانت چیست؟

زمانی که خیانت صورت می‌گیرد؛ زندگی مشترک و فرزندان به همراه همسر به شدت آسیب می‌بینند و لازم است تا برای بهبود زندگی به جبران کار خود بپردازید. در زندگی مشترکی که بی اعتمادی وجود داشته باشد؛ هیچچ شوق و سر خوشی در آن وجود نخواهد داشت. همه اعضا تنش را تجربه خواهند کرد و در این شرایط ارتباطی بین زوجین شکل نخواهد گرفت.

اما به دلیل اینکه رابطه باید همراه با اعتماد و صداقت باشد؛ جبران خیانت در این شرایط الزامی است. اگر به همسر خود خیانت کرده اید و به دنبال راهکار برای افزایش اعتماد هستید؛ باید برخی از راهکار ها را انجام دهید. در این مقاله تکنیک های اصولی و مناسبی را توضیح داده ایم که بسیار کمک کننده است. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آسیب های خیانت کلیک کنید.

فرآیند جبران خیانت چگونه است؟

جبران خیانت نیازمند تلاش و تعهد بزرگ است. و این فرآیند زمان زیادی را از شما سلب می‌کند. و جلب اعتماد سخت تر و دشوار تر از قبل رخ خواهد داد. در ادامه به فرآیند جبران خیانت اشاره کرده ایم.

🔸 اظهار تاسف و پذیرش مسئولیت برای خطاهای خود.

🔸 توضیح دلایل و عواقب خیانت.

🔸تغییر رفتار و اصلاح عادات نامطلوب.

🔸 ارائه تعهدات برای احترام به روابط و وفاداری به همسر یا شریک زندگی.

🔸 ارائه توضیحات صادقانه و بازخورد مثبت به همسر یا شریک زندگی.

راهکارهای جبران خیانت

راهکارهای جبران خیانت

جبران خیانت نیازمند آگاهی از راهکارهای اصولی است. این راهکار ها را باید به خوبی بدانید و با کمک روانشناس بررسی کنید تا کار خود را سخت تر نکنید. در ادامه چند مورد از کارهایی که ممکن است جبران خیانت را آسان کند؛ بررسی می‌کنیم.

📌 صادقانه شرایط خود را قبول کنید

برای جبران خیانت در قدم اول باید شرایط و خیانت خود را بپذیرید. صادقانه با همسرتان در رابطه با خیانت خود صحبت کنید و شرایط و وضعیت را قبول کنید. باید آمادگی نشان دهید که به تلاش بپردازید تا اعتماد همسرتان را بازپس‌گیری کنید. در واقع مرحله اول پذیرش اشتباه و قول به همسر برای جبران این رفتار آسیب زا است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پیشگیری از خیانت همسر کلیک کنید.

📌 صادقانه توضیحات لازم را به همسر دهید

قدم دوم؛ صحبت صادقانه با همسر است. به همسرتان توضیح دهید که چرا خیانت کرده‌ اید و چطور قصد دارید این موضوع را جبران کنید. صحبت کردن با یک مشاور حقوقی یا روانشناس نیز ممکن است به شما کمک کند تا این روند را بهبود بخشید. اگر قصد جلب اعتماد همسر را دارید؛ حتما باید بر رفتار صادقانه متمرکز باشید.

📌 رفتار خود را تغییر دهید

یکی از دیگر کارهایی که باید برای جبران خیانت انجام دهید؛ تغییر رفتار است. نشان دادن تغییر رفتار و اصلاح عادات اشتباه می‌تواند به همسرتان نشان دهد که جدی هستید و قصد دارید از خطا های گذشته خود فاصله بگیرید. با تغییر رفتار همسرتان راحت تر اشتباه شما را می‌بخشد و حرف هایتان را باور می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بخشش خیانت کلیک کنید.

📌 پذیرش مسئولیت فراموش نشود

برای جبران خیانت حتما باید مسئولیت پذیر باشید. پذیرش مسئولیت جهت خطا های خود و اظهار تأسف درست می‌تواند نشان دهنده تصمیم شما برای جبران خسارت باشد. مسئولیت های بیشتری را قبول کنید تا به مرور زمان اعتماد سازی شکل گیرد.

📌 به همسر خود زمان بدهید

یکی از کارهایی که باعث جبران خیانت می‌شود؛ زماندهی است. به همسرتان زمان تا بتواند احساساتش را پردازش کند و شما نیز زمان داشته باشید تا نشان دهید جدی هستید. جبران این رفتار اشتباه به مرور زمان رخ می‌دهد و هرگز نباید با یک بار رفتار مناسب انتظار بخشش از سوی همسر داشته باشید.

📌 تعهد خود را به همسر اعلام کنید

از دیگر کارهایی که باید برای جبران خیانت انجام دهید؛ اعلام تعهد به همسر است. به همسرتان تعهد دهید که از این پس به وفاداری و احترام به او پایبند خواهید بود. و تحت هیچ شرایطی دوباره این کار را انجام نخواهید داد. البته که این اعلام وفاداری تنها نباید زبانی باشد و باید به شیوه عملی نیز تعهد خود را به همسر نشان دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره ازدواج کلیک کنید.

کلام آخر

در این مقاله راهکارها و تکنیک های جبران خیانت را توضیح داده ایم. برای اینکه به خوبی بتوانید این اشتباه خود را جبران کنید؛ توصیه می‌کنیم که از متخصص و روانشناس راهنمایی بگیرید. روانشناس به شما کمک می‌کند تا زندگی مشترک خود را رونق دهید و بتوانید بر اساس ویژگی های مناسب همسر راهکار خوبی را ارائه دهید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خیانت می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره