اعتیادشناخت اعتیاد و انواع مواد

مصرف همزمان شیشه و دیازپام

مصرف همزمان شیشه و دیازپام از ترکیباتی است که بسیار استفاده شده و معتادین را در شرایط سختی قرار می‌دهد. از آنجایی که یکی از پیامدهای اصلی مصرف شیشه، بی خوابی است؛ بسیاری از افرادی که به این ماده اعتیاد دارند، از روش ها و داروهای مختلفی برای درمان این مشکل استفاده می‌کنند. غافل از اینکه این داروها می‌توانند تداخل ایجاد کرده و مشکل افراد را تشدید کنند. در واقع برای درمان بی خوابی ناشی از مصرف شیشه، باید این ماده را ترک کرد و نه اینکه اعتیاد دیگری را جایگزین آن نمود. در بخش های بعدی به طور مفصل تر در مورد پیامدهای ناشی از اینکار و حتی قرص دیازپام توضیح خواهیم داد. اما به طور کلی افراد باید در این زمینه حتما از متخصص کمک بگیرند. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مصرف همزمان شیشه و دیازپام می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

 

مصرف همزمان شیشه و دیازپام

نکته جالب اینجاست که بسیاری از قرص های خواب آور و یا آرامبخش از جمله دیازپام، خود اعتیادآور بوده و منجر به وابستگی جسمانی می‌گردند. حال این موضوع را با تداخل دارویی با شیشه هم همزمان شده و می‌تواند بسیار خطرناک باشد. در صورت مصرف همزمان شیشه و دیازپام ، افراد نه تنها به هردو این مواد اعتیاد پیدا کرده، بلکه عوارض زیادی را نیز تجربه می‌کنند.

از این رو باید پیش از مصرف هرگونه دارویی در زمان اعتیاد به خوبی در مورد آن تحقیق کرده و با متخصص نیز مشورت نمود. افراد به دلایل مختلفی اینکار را انجام داده و بعد از مدتی متوجه می‌شوند که دیگر نمی‌توانند از مصرف همزمان این مواد رهایی یابند. برای پاسخ به سوال تعریف و آشنایی با ماهیت اعتیاد کلیک نمایید.

شیشه

قبل از بررسی دلایل و پیامدهای ناشی از مصرف همزمان شیشه و دیازپام ، بهتر است هریک از این مواد را به طور جداگانه بشناسیم. شیشه یکی از قوی ترین آمفتامین ها جزو گروه محرک هاست که با نام های دیگری مثل آیس و مت نیز شناخته می‌شود. همچنین این ماده خاصیت اعتیادآوری بالایی داشته و بعد از مدتی به طور کلی سیستم پاداش دهی مغز را مختل می‌کند. برای آشنایی بیشتر با عوارض اعتیاد به شیشه کلیک کنید.

بی خوابی ناشی از مصرف شیشه

همانطور که پیش تر هم به آن اشاره کردیم؛ یکی از اصلی ترین نشانه های عوارض ناشی از مصرف شیشه بی خوابی است. افرادی که شیشه مصرف می‌کنند؛ خواب شان به شدت کاهش پیدا می‌کند. در واقع اصلا نیازی به خوابیدن احساس نمی‌کنند. به همین دلیل است که برخی از دانشجویان و یا افرادی که در شیفت شب کار می‌کنند؛ به مصرف شیشه روی می‌آورند.

اما این بی خوابی بعد از مدتی آزاردهنده شده و به همین دلیل افراد برای خوابیدن از قرص های خواب استفاده می‌کنند. بیشتر قرص های خواب خود اعتیادآور بوده و بعد از مدتی وابستگی ایجاد می‌کند. به این صورت که بدن دیگر نسبت به آنها پاسخ نداده و حتی با وجود قرص نیز افراد نمی‌توانند بخوابند. اما همچنان به مصرف قرص ادامه می‌دهند.

دیازپام

دیازپام یا والیوم در گروه داروهای مسکن و ضداضطراب قرار داشته و در بیشتر موارد برای افرادی که مبتلا به اختلالات اضطرابی هستند و یا دچار حملات پنیک می‌شوند؛ تجویز می‌شود. این قرص فعالیت شناختی مغز را دچار اختلال می‌کند و به همین دلیل است که مصرف همزمان شیشه و دیازپام خطرناک تلقی می‌شود. از مهم ترین عارضه های این قرص، خواب آلودگی شدید بعد از مصرف است.

به همین دلیل است که توصیه می‌شود افراد بعد از مصرف این دارو رانندگی نکرده و یا از انجام فعالیت هایی که نیاز به دقت و تمرکز دارند؛ پرهیز نمایند. این دارو عوارض دیگری مانند ضعف و خستگی روانی، سردرد، لرزش، خشکی دهان، حالت تهوع، ترشح بیش از حد بزاق و… نیز ایجاد می‌کند. برای اطلاع از دلایل اعتیاد به چند ماده کلیک نمایید.

پیامدهای ناشی از مصرف همزمان شیشه و دیازپام

پیامدهای ناشی از مصرف همزمان شیشه و دیازپام

هر کدام از این مواد به طور جداگانه عوارض شدیدی برای افراد ایجاد می‌کردند. حال با وجود مصرف همزمان شیشه و دیازپام باید انتظار مشکلات بیشتر و حادتری را داشته باشیم. هر دوی این مواد منجر به بروز اختلالاتی در مغز شده و بعد از مدتی قدرت قضاوت و تصمیم گیری را از افراد می‌گیرند. به همین دلیل است که افراد دست به رفتارهای پرخطری مثل مصرف کردن همزمان چند ماده می‌گیرند. اینکار آنها را در معرض خطر اوردوز و مسمومیت قرار داده و منجر به بروز مشکلات روانی نیز می‌گردد.

علت مصرف همزمان شیشه و دیازپام

همچنین شناسایی علت مصرف همزمان شیشه و دیازپام نیز می‌تواند در مورد ترک این عادت، بسیار موثر باشد. اصلی ترین دلیل افراد برای اینکار غلبه بر بی خوابی ناشی از مصرف شیشه است. اما به طور کلی افراد معتاد تمایل دارند تا همه چیز را امتحان کرده و این موضوع از روحیه هیجان طلبی آنها نشات می‌گیرد. از طرفی عدم اطلاعات کافی در مورد مواد و داروهای مختلف نیز می‌تواند منجر به بروز چنین رفتاری شود. به همین دلیل باید با کمک متخصص آنان را در این مورد آگاه کرده و به آنها هشدار داد.

ترک و درمان مصرف همزمان شیشه و دیازپام

درمان مصرف همزمان شیشه و دیازپام

بلافاصله بعد از اینکه افراد متوجه عارضه های ناشی از مصرف همزمان شیشه و دیازپام شدند؛ باید این ماده را به طور جداگانه ترک کنند. نمی‌توان مصرف شیشه و دیازپام را به صورت ناگهانی کنار گذاشت. افراد باید حتما در این مورد با متخصص مشورت کرده و زیر نظر پزشک اینکار را انجام دهند. ترک هریک از این دو ماده نیاز به دوره سم زدایی و نقاهت داشته و افراد باید مرحله به مرحله اینکار را انجام دهند. استفاده از روش های دارودرمانی و خدمات روانشناختی به طور همزمان می‌تواند در این مورد موثر باشد. برای کسب اطلاعات در زمینه ترک اعتیاد کلیک کنید. 

تشخیص مصرف همزمان شیشه و دیازپام

از طرفی تشخیص اینکه فردی در حال مصرف همزمان شیشه و دیازپام است؛ کمی دشوار است. با اینکه افرادی که شیشه مصرف می‌کنند بعد از مدتی به طور کامل نشانه های رفتاری و ظاهری ناشی از آن را بروز می‌دهند؛ اما بازهم نمی‌توان متوجه مصرف همزمان آن با داروهای دیگر شد. برای اطمینان از این موضوع افراد باید حتما به متخصص مراجعه کرده و یا از تست های اعتیاد استفاده کنند. کیت های تشخیصی و آزمایش های مختلف می‌توانند وجود این دو ماده را در بدن مشخص نمایند.

سخن پایانی

گاهی این خود متخصص است که برای افرادی که به شیشه اعتیاد دارند؛ داروهای خواب آور و آرامبخش تجویز می‌کند. اما این بدان معنا نیست که مصرف همه داروها در این دوران مجاز است و افراد می‌توانند به صورت خودسرانه اینکار را انجام دهند. بلکه مصرف بسیاری از داروها با وجود اعتیاد مانند مصرف همزمان شیشه و دیازپام خطرآفرین است و افراد باید حتما تحت نظر متخصص اینکار را انجام دهند.

برای دریافت مشاوره در زمینه مصرف همزمان شیشه و دیازپام می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

مصرف شیشه در چه اندازه ای سبب اعتیاد می گردد؟

مصرف شیشه در هر اندازه‌ای و حتی با یک بار استفاده سبب به هم خوردن سیستم پاداش دهی مغزی شده و اعتیاد را به صورت خفیف یا قوی به وجود می‌آورد.

آیا مصرف دیازپام به تنهایی باعث مرگ می شود؟

دیازپام زیر نظر پزشک باید در دوره کوتاهی (کمتر از 4 ماه ) استفاده شود. مصرف بیش از حد یا بدون نسخه آن سبب مشکلات جسمی و حتی مرگ می‌گردد. مصرف همزمان شیشه و دیازپام نیز این خطرات را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. 

آیا دیازپام برای ترک اعتیاد مفید است؟

دیازپام برای اختلالات روانپزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد و ممکن است توسط پزشک برای درمان اضطراب یا دیگر اختلالات روحی روانی که در دوره اعتیاد به وجود می‌آیند، تجویز شود. برای ترک اعتیاد توصیه می‌شود که از یک متخصص کمک بگیرید.

‫6 دیدگاه ها

  1. سلام خسته نباشین سوال داشتم خواستم بدونم خالص بودن و ناخالص بودن مواد مخدر صنعتی شیشه در پایپ موقع مصرف چه رنگی داره آیا رنگ سفید داره موقع مصرف یا طلایی یا سبز
    می‌خوام بدونم اصلی و تقلبی مواد رو ممنون میشم بگین.و اینکه بنده معلول هستم 18 سال پاکی داشتم آشنا دوباره این کارو با من کرد و گفت اعتیاد نداره و برای ریلکس کردن بعدش میتونی کلونازپام بخوری آرامش میده الودم کرد چونکه خودش مصرف می‌کنه و تازه زده تو کاره فروشندگی منو بدبخت کرده با این شرایط معلولیم چکار باید بکنم بزارم کنار میشه راهنمایی کنید منو ممنون

    1. سلام شیشه جز مواد محرک محسوب میشه، در واقع با مصرف شیشه در کوتاه مدت احساس شادی و انرژی زیاد می کنید اما به مرور زمان شیشه روی سلول های مغز اثر مخرب میزاره و باعث رفتارهای ناخوشایندی میشه. خوب حالا مصرف شیشه با قرص های ارام بخشی مثل دیازپام که دقیقا تاثیری عکس شیشه داره احساس خوشایندی در کوتاه مدت ایجاد می کنه. خوب این هارو گفتم که کسانی که قصد مصرف این دو رو با هم دارن بدونن که درسته حس خوبی داره ولی همچنان آثار تخریبی و عوارض دو ماده نه تنها وجود داره بلکم که بیشتر هم میشه. هم برای ریلکس شدن و هم برای کسب انگیزه و شادابی ما آدم ها نیازی به دارو یا مواد نداریم با روش های سالم می تونید احساس رضایت و سرزندگی رو برای خودتون ایجاد کنید . در مورد سوال تون که گفتید چطور می تونید ترک کنید باید بگم برای ترک شیشه هر چی زودتر لازمه اقدام کنید، برای شروع درمان میتونید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

  2. و اینکه من 18 سال پیش که آلوده شدم داداشم با من این کارو کرد و تصمیم گرفتم و رفتم دکتر دکتر دارویی که برام تجویز کرد متادون بود اول قرصش میداد بعد شربت شد بعدها چند مدت گفتم نمی‌خوام دیگه متادون بخورم جایگزین کرد داروهای که مال اعصاب و خواب و آرامش و معده بود
    اسم داروها
    آمیتریپتیلین 25
    کلوندین 2 درصد
    بیست موتساب 100
    کپسول معده برای اسید معدم بالا میزد تجویز کرد
    آیا الان میتونم با این کار بزارمش کنار
    چون گوشه نشین شدم افسردگی بی‌خوابی سردرد مثل یک نوار دور سرم گرفته بیشتر پشت کلم چسبندگی کمی در داخل گلو حس میکنم

    1. دوست گرامی الان که این پیام رو مینویسم نمیدونم در چه وضعیتی هستید و تا الان که گذشته چه اقدامی برای ترک انجام داده اید ولی طبق تجربه ی یکی از دوستانم که سنش هم بالا بود و سالها سابقه ی مصرف داشت میخوام بگم این سردرد بخاطر اینه که به شدت گیرنده های اندروفینی و دوپامینی در پشت سر و در پیشانی شما همچنین بخاطر تپش قلب و جریان خون بیشتر که بخاطر بالارفتن جریان خون شما پس از ترک رخ داده داره به سلولهای عصبی و رگهای مغزتون فشار میاد و چون سنتون احتمالا بالاست و هم سالها مصرف طولانی داشته اید یا مصرفتون بالا بوده این کار به شدت خطرناک هست و باید سریعا برگردید اول سر مواد یا قرصهای ضعیفتر البته زیر نظر متخصص مغز و اعصاب و اگه باز هم تأثیری در این مشکل شما نداشت باید مدتی مواد مخدر قویتر یا حتی قبلیتون رو با دوز بسیار کم در حدی که دنبال نعشگی نباشید و فقط سردردتون رو بهتر کنه مصرف کنید و بعد از مدتی کم کم با مصرف شربت اپیوم زیر نظر متخصص یا رفتن به کنگره ی ۶۰ اقدام به ترک اصولی طی مدت حدودا یازده الی یکسال نمایید تا خطر سکته و از کار افتادن نورونهای فرستنده و گیرنده ی عصبی شما از بین بره و دچار حالات عصبی و مشکلات روحی جبران ناپذیر هم نشوید.بنده پزشک نیستم فقط تجربه ی سالیان سال خودم رو با شما در میان گذاشتم

  3. سلام…
    دوستان ۴۰ سالمه…. اگه کسی میخواد بدونه شیشه زدن و ترک کردنش با دیازپام و لورازپام چطوره مطلبمو بخونین….
    دوستان من واسه اینکه بتونم شبا بخوابم افتادم تو قرض لورازپام….
    خلاصه بگم بعد یه ماه کارم کشید به تمارستان مدرس اصفهان… با بیماری اسکیزوفرنی….
    بچه ها تو رو خدا خودتونو نجات بدین….
    فقط نکشین…. این شیشه رو ساختن تا غیرت وآبرو وجرات و توان جوونها رو نابود کنن….
    لعنت به*****…..
    من مهندس پرواز خط هوایی سپاهان ایر بودم…. تو هسا اصفهان…. الان دیوونه گوشه خیابونم…. بچه ها ****
    این شمارمه ۰۹******* عادل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره