اعتیادتست های اعتیاد

تست اعتیاد به گل یا ماریجوانا

تست اعتیاد به گل یا ماریجوانا نیاز به داشتن اطلاعاتی در مورد اعتیاد به این ماده داشته و به روش های مختلفی نیز صورت می‌گیرد. امروزه به دلیل اینکه مصرف گل در میان افراد مخصوصا جوانان شیوع زیادی پیدا کرده است؛ بسیاری از خانواده ها به دنبال راهی هستند تا از این موضوع اطمینان حاصل کرده و به افراد کمک کنند. البته که جواب این تست برای بسیاری از نهادها و ارگان ها نیز اهمیت دارد. اما به طور کلی بیشتر افراد به این دلیل که نمی‌توانند از روی نشانه های اعتیاد به گل به این موضوع پی ببرند؛ از تست های مختلف استفاده می‌کنند. انجام این تست هم در خانه و هم در آزمایشگاه ها امکانپذیر است. اما بهتر است پیش از هراقدامی در این مورد با یک متخصص مشورت نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه تست اعتیاد به گل یا ماریجوانا می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

 

تست اعتیاد به گل یا ماریجوانا چگونه است؟

چگونگی تست اعتیاد به گل یا ماریجوانا

تست اعتیاد به گل یا ماریجوانا و انجام درست و دقیق آن از آن جهت اهمیت دارد که بسیاری از افراد می‌توانند با روشهای مختلفی جواب این آزمایش را تغییر دهند. از طرفی اگر این آزمایش به درستی انجام نشود؛ نتایج حاصل از آن نیز معتبر نبوده و نمی‌توان به فرد برای درمان کمک کرد. البته که مصرف گل نشانه های بارزی دارد که حتی بدون آزمایش هم می‌توان به آن پی برد. اما به طور کلی بهتر است افراد تحت نظر متخصص این آزمایش را انجام دهند. همچنین نتیجه آن را به درستی تفسیر کرده و برای درمان از روش های مختلفی استفاده نمایند. برای آشنایی با انواع تست اعتیاد کلیک نمایید.

در این قسمت قصد داریم به توضیح راه های مختلف انجام این تست بپردازیم.

ادرار

مصرف گل در ادرار تقریبا تا 90 روز قابل تشخیص است. البته میزان مصرف افراد نیز اهمیت دارد. اگر افراد تنها یکبار و به مقدار کمی از این ماده مصرف کرده باشند؛ ممکن است بعد از 45 روز دیگر نتوان به مصرف این ماده پی برد. در این حالت نمونه ادرار افراد جمع آوری شده و در آزمایشگاه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

خون

آزمایش خون برای تست اعتیاد به گل یا ماریجوانا باید حتما در آزمایشگاه انجام شود و انجام اینکار در خانه امکانپذیر نیست. مصرف ماریجوانا در خون تنها تا چند روز قابل تشخیص است و بعد از آن باید از روش های دیگر برای اینکار کمک گرفت.

بزاق

معمولا کمتر از بزاق برای تست اعتیاد به گل یا ماریجوانا استفاده می‌کنند. چرا که مدت زمان ماندگاری این ماده در بزاق نیز زیاد نیست و برای انجام این نوع آزمایش نیاز به تجهیزات بیشتری هم وجود دارد.

مو

تاثیر مصرف گل یا ماریجوانا تا 90 روز در فولیکول مو باقی می‌ماند. این آزمایش نیز حتما باید در آزمایشگاه و توسط متخصصین انجام شود.

کیت های فوری

برای تست اعتیاد به گل یا ماریجوانا ، کیت های تشخیص فوری هم وجود دارد که افراد می‌توانند آنها را از داروخانه ها تهیه کرده و طبق دستور عمل در خانه به مصرف این ماده پی ببرند. این کیت ها انواع مختلفی داشته گاهی علاوه بر گل یا ماریجوانا، مصرف دیگر مواد را نیز نشان می‌دهند. در این حالت افراد باید نواری را درون ادرار جمع اوری شده قرار داده و به مدت 10 تا 15 دقیقه صبر کنند. از طرفی احتمال بروز خطا در این نوع آزمایش بسیار زیاد است.

گل یا ماریجوانا

گل یا ماریجوانا از مشتقات حشیش بوده که ماده فعال در آن یعنی THC منجر به اعتیاد می‌گردد. همچنین این ماده جزو کانابیس ها بوده و کاملا هم اعتیاداور است. در بیشتر موارد افراد گل را به صورت سیگار مصرف می‌کنند؛ اما راه های دیگری نیز برای استفاده از آن وجود دارد.

قرمزی چشم ها، احساس آرامش و سرخوشی، بروز تغییراتی در ادراک، تغییرات عملکرد شناختی و خلق خو بخشی از نشانه های اعتیاد به این ماده هستند. افراد در صورتی که این نشانه ها را برای مدت زمان طولانی مشاهده کرده و یا شاهد تشدید آنها بودند؛ باید حتما از تست های مختلف برای اطمینان استفاده نمایند. برای پاسخ به سوال اعتیاد چیست کلیک نمایید.

مدت زمان ماندگاری گل در بدن

مدت زمان ماندگاری گل یا ماریجوانا در بدن به عوامل مختلفی بستگی دارد. این ماده به سرعت از طریق دستگاه گوارش یا ریه ها جذب شده و وارد خون می‌شود. همچنین به گیرنده های عصبی به نام کانابینوئید متصل شده و عملکرد مغز را تغییر می‌دهد. به همین دلیل است از آزمایش های مختلفی برای تست اعتیاد به گل یا ماریجوانا استفاده می‌شود. چرا که این ماده در بخشی از قسمت ها سریعتر دفع شده و در بخش های دیگر اثرات بیشتری دارد.

نتایج تست اعتیاد به گل یا ماریجوانا

نتایج تست اعتیاد به گل یا ماریجوانا نیز ممکن به سه شکل باشد. هریک از این جواب ها یک حالت کاذب هم دارند که در این صورت آزمایش باید دوباره تکرار شود. از طرفی هریک از این آزمایش ها به مقدار مشخصی از گل در بدن حساس هستند. به همین دلیل ممکن است فرد از این ماده مصرف کرده باشد؛ اما به دلیل اینکه مدتی از آن گذشته و یا مقدار آن پایین تر از حد مشخص است؛ جواب آزمایش منفی شود. برخی از افراد خود از روش هایی استفاده می‌کنند تا جواب آزمایش را منفی کنند.

کاربردهای تست اعتیاد به گل یا ماریجوانا

کاربرد تست اعتیاد به گل یا ماریجوانا

همانطور که پیش تر هم به آن اشاره شد؛ برای اهداف گوناگونی از تست اعتیاد به گل یا ماریجوانا استفاده می‌کنند. برخی از شرایطی که در آنها نیاز به انجام این تست هست؛ شامل موارد زیر می‌شود. برای دریاف اطلاعاتی در زمینه ترک اعتیاد به مواد توهم زا با سریع ترین روش های درمان کلیک نمایید.

  • تشخیص مواد مخدر در بدن
  • نظارت بر فرایند ترک اعتیاد
  • شرایط استخدامی برخی از مشاغل
  • تست اعتیاد در ورزشکاران
  • جلوگیری از تداخل دارویی برای درمان
  • ازدواج

فرایند تست اعتیاد به گل یا ماریجوانا

برای انجام تست اعتیاد به گل یا ماریجوانا باید یک فرایند مشخص طی شود. در واقع ترتیب و درستی انجام هریک از این مراحل تاثیر زیادی در اعتبار تنیجه دارد. از این رو افراد باید به این موضوع توجه داشته باشند.

جمع آموری نمونه: که در آن مو، ادرار، بزاق یا خون به روش های خاصی از فرد گرفته می‌شوند.

آماده کردن نمونه ها: نمونه ها به طور مستقیم مورد آزمایش قرار نگرفته و باید در شرایط خاصی نگهداری و آماده شوند.

تست کردن نمونه ها: در مرحله بعدی، نمونه برای تشخیص مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

مشخص شدن نتایج: مرحله آخر تفسیر نتایج است که افراد باید از درستی آنها اطمینان حاصل کرده و در غیر اینصورت آزمایش را دوباره تکرار کنند.

روش های تغییر نتیجه تست اعتیاد به گل یا ماریجوانا

در برخی از موارد برای اینکه افراد اعتیاد خود را از دیگران پنهان کنند؛ با استفاده از روش هایی جواب تست اعتیاد به گل یا ماریجوانا خود را تغییر می‌دهند. برای مثال نمونه ادرار خود را رقیق کرده و یا موادی را داخل آن می‌ریزند. استفاده از برخی از داروها نیز می‌تواند جواب این آزمایش را تغییر دهد. البته اینکار همیشه هم به صورت عمدی انجام نمی‌شود. به همین دلیل افراد باید قبل از انجام این آزمایش با متخصص در مورد داروهایی که استفاده می‌کنند؛ صحبت کنند. برای کسب اطلاعات در زمینه ترک اعتیاد کلیک کنید. 

سخن پایانی

با توجه به مطالبی که در این مقاله به آنها پرداختیم؛ انجام تست اعتیاد به گل یا ماریجوانا می‌تواند بسیار کمک کننده باشد و فرایند دشواری هم ندارد. البته نمی‌توان افراد را مجبور به انجام اینکار کرد. اما به طور کلی بهتر است در این مورد آنها را مطلع کرده و به آنها اطمینان دهید در صورت مثبت شدن جواب تست به آنها کمک خواهید کرد. در این زمینه حتما از یک روانشناس نیز کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تست اعتیاد به گل یا ماریجوانا می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

بهترین روش برای تست ماری جوانا یا گل چیست؟

روش‌های مختلفی مانند بررسی نمونه خون، ادرار، مو و یا حتی استفاده از رپید تست‌های خانگی برای سنجش اعتیاد به ماریجوانا وجود دارد که با توجه به شرایط، از یکی از آن‌ها استفاده می‌شود. بررسی نمونه ادرار رایج‌ترین شیوه تست اعتیاد است.

چه عواملی می‌توانند روی نتیجه تست گل یا ماری جوانا تأثیر بگذارند؟

سابقه و مقدار مصرف، سن، جنس و وزن فرد ازجمله مسائلی هستند که بر دقت نتیجه تست تأثیر خواهند گذاشت. علاوه بر این استفاده از برخی داروهای شیمیایی مثل بوپرنورفین نیز می‌تواند مشکلاتی را در نتیجه تست ایجاد نماید.

‫9 دیدگاه ها

  1. باعرض سلام وخسته نباشیدمن ازکیت تی اچ سی استفاده کردم وجواب آزمایش یک خط تیره بودویک خط کم رنگ مثبت هستش یامنفی؟

    1. سلام نتیجه تست های تی اچ سی برای تشخیص اعتیاد به گل با توجه به شرکت تولید کننده تفاوت داره. بنابراین روی دفترچه راهنمای تست را بخوانید. در صورت نیاز با شماره های درج شده تماس گرفته تا متخصصان ترک اعتیاد راهنماییتون کنند

  2. سلام خسته نباشید جناب من خدود ۱ ماه کامل پشت سره هم روزی ی نخ گل روشن میکردم و اینکه الان حافظه بلند مدت و حافظه کوتاه مدتم دچار اختلاش و فراموشی شده خواستم ببینم این برگشت پذیر این حافظه مثل روزی ک دقیق انکار لب ب گل نزدم حافظم بشه مثل اونموقعه یا ته و اینکه ی سوال دیگه اینکه من الان ۱ ماه ۲ روز پاکی دارم و خواستم ببینم چند مدت دیگه بلید صبر بدم

    1. سلام مهدی عزیز، برای ارائه راهکار نیاز به اطلاعات بیشتری مثل سن ، سابقه مصرف و میزان مصرف روزانه و … داریم . اختلال در حافظه لزوما ناشی از مصرف گل یا ماریجوانا نیست و می تواند عوامل و حوادث مختلفی آن را تحت تاثیر قرار دهد

      1. سلام خسته نباشید من تقریبا ۱ساله مصرف روزانه دارم و آلات ۴ روزه کانل پاک از ماری‌جوانا هستم میخوام آزمایش طب کار بدم احتمال داره آزمایش مثبت در بشه

        1. سلام و درود بله هنوز احتمال مثبت شدن آزمایش اعتیاد وجود داره. اما به طور کل ماریجوانا نسبت به مواد افیونی ماندگاری کمتری داره

  3. سلام ، من ۲۶ روز دیگه تست ماریجوانا دارم و دوروز پیش اخرین مصرف را داشتم میخواستم بدون چه راهکارهای دیگه وجود داره به جز قرصی که در مطالب بالا نوشته بود، که من بتونم تا ۲۶ روز دیگه جواب منفی از تستم را داشته باشم
    خواهشمند جواب هستم

    1. سلام می تونید با شماره های درج شده تماس بگیرید تا متخصصان ترک برای پاکسازی در کوتاه ترین زمان راهنمایی تون کنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره