روانشناسی فردیمشاوره شغلی

تغییر شغل | 17 نشانه لزوم عوض کردن شغل

تغییر شغل یک تصمیم مهم در زندگی است. این تغییر به دلایل مختلفی بروز می‌کند و به عوامل متفاوتی در هر فرد بستگی دارد. چالش ها و مشکلاتی که هر شغلی به همراه دارد؛ قابل چشم پوشی نیست. اما توانایی کار کرد هر فرد با یکدیگر متفاوت است. علاوه بر این توانایی ها باید به مهارت و استعداد های افراد توجه کرد.

اما در برخی از شرایط، محیط کار سمی باعث فکر به تغییر‌شغل می‌شود. برای اینکه به این تصمیم جدی تن بدهید، باید به شناخت کافی از خود برسید. خود آگاهی به شما کمک می‌کند تا شغل مورد علاقه تان را پیدا کنید و برای موفقیت بیشتر قدم بردارید. توصیه می‌کنیم در این راه از روانشناس کمک بگیرید تا با مزایا و معایب تغییر شغل آشنا شوید. برای دریافت مشاوره شغلی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شغلی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

تغییر شغل

دلایل تغییر شغل

برای رسیدن به آرزو های خود باید شغل مناسبتان را پیدا کنید. اگر شغل مناسب خود را پیدا نکنید؛ نمی‌توانید به موفقیت دست یابید. برای انتخاب شغل مناسب بهتر است تا از رشته تحصیلی و دانشگاهی خود آغاز کنید. زمانی که علاقه و مهارتی در زمینه شغلی وجود نداشته باشد، فکر به تغییر شغل دائم در سر شما گردش خواهد داشت.

اما تغییر کار تصمیم راحتی نیست که بتوانید بدون فکر به چیزی آن را تعویض کنید. دلایل مختلفی نیز در این زمینه وجود دارد که به حرفه و محیط کاری شما باز می‌گردد. در این مقاله به طور کامل راجع به این موضوع صحبت کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

نشانه های تغییر شغل

نشانه های تغییر شغل

برای تغییر شغل باید به دنبال نشانه ها باشید. برخی از دلایل وجود دارند که شما را برای تغییر‌شغل آماده می‌کنند. در این بخش مقاله راجع به این نشانه ها صحبت کرده ایم.

? با مدیر خود مشکل دارید | تغییر شغل

از دلایل تغییر شغل می‌توان به عدم علاقه به مدیر اشاره کرد. برخی از مدیران اصول اخلاقی خوبی ندارند و باعث ارتباط نامناسب با کارمندان می‌شود. در واقع تنفر از مدیران باعث تنش و تعارض می‌شود. همین امر شما را به فکر تغییر‌شغل می‌اندازد.

? آسیب های جسمانی و روانی دیده اید

یکی از دلایل تغییر شغل، آسیب های روانی و جسمانی است. زمانی که فشار کاری و روانی وجود داشته باشد، محیط کاری را نامناسب خواهد کرد. در نهایت شما همیشه فردی مضطرب با تپش قلب خواهید بود. به همین جهت برای رهایی از این نوع آسیب ها باید شغل خود را تغییر دهید.

? مهارت های شما استفاده نمی‌شود | تغییر شغل

یکی از نشانه های تغییر شغل، عدم استفاده از مهارت ها است. در واقع وقتی که شغل برای شما چالش های جدید ندارد؛ باید به فکر تغییر آن باشید. این شرایط منجر به عدم رشد و احساس بی کفایتی می‌شود.

? ارزش های یکسانی با سازمان ندارید

از نشانه های تغییر شغل، عدم ارزش های یکسان با سازمان است. زیر پا گذاشتن اصول اخلاقی، محیط کاری نامناسب با معیار های شما و مسیر پر خطر شغلی، دلیل محکمی برای تغییر‌شغل است. زمانی که ارزش یکسانی با محیط کاری خود نداشته باشید، نمی‌توانید ارتباط خوبی با سازمان برقرار کنید.

? شغلتان مورد علاقه نیست

زمانی که شغلی مورد علاقه خود نداشته باشید، تغییر کار ایجاد می‌شود. بهترین حالت کار زمانی ایجاد می‌شود که شما به شغلتان علاقه داشته باشید. زمانی که کار خود را دوست داشته باشید، می‌توانید اشتیاق و خلاقیت را در خود مشاهده کنید. بر عکس این موضوع، شغل را برای شما خسته کننده خواهد کرد.

? اصولی اخلاقی خود را نادیده می‌گیرید

تغییر شغل به دلیل نادیده گرفتن اصول اخلاقی نیز به وجود می‌آید. اگر مسئولیت های شغلی شما باعث نادیده گرفتن اصول اخلاقی می‌شود، باید به فکر تغییر محل کار خود باشید. هرگز چارچوب های اخلاقی خود را به خاطر هر چیزی نادیده نگیرید.

? برای کار خود بی‌میل هستید

یکی از دلایل تغییر شغل، بی‌میلی محیط کاری است. افرادی که همیشه به دنبال تعطیلات، انتظار برای تعطیلی و ناراحتی در محیط کار دارند، کاندید تغییر‌شغل هستند. در این شرایط حتی حضور در محل کار سخت و دشوار خواهد شد.

? محیط کار سالم نیست

محیط کار سمی شما را به فکر تغییر شغل خواهد انداخت. زمانی که محیط کار شما سمی باشد، رضایت شغلی وجود نخواهد داشت. این نوع محیط ها شما را از لحاظ روحی مورد آزار قرار می‌دهد و منجر به عدم اشتیاق خواهد شد.

? حقوق و مزایای کمی دارید | تغییر شغل

حقوق و مزایای کم افراد را به فکر تغییر کار می‌اندازد. زمانی که حقوق دریافتی شما پایین باشد، نمی‌توانید برای کار اشتیاقی داشته باشید. تاثیر منفی که در انجام مسئولیت های شغلی به وجود می‌آید شما را بی انگیزه خواهد کرد.

? محیط کاری خود را به اطرافیان پیشنهاد نمی‌کنید

همه ما همیشه بهترین کار و محیط ها را به اطرافیان خود معرفی می‌کنیم. اما زمانی که محیط کاری و شغلی خود را به دیگران معرفی نمی‌کنید، نشان از عدم علاقه و فکر به تغییر شغل است.

? فرصت رشد وجود ندارد

از دیگر دلایل تغییر شغل، عدم فرصت برای رشد است. زمانی که محیط کاری شما نمی‌تواند فرصتی برای رشد در اختیار شما قرار دهد، پیشرفت نخواهید کرد. ارتقق شغلی به شما شانس استفاده از مهارت ها و هیجانات شغلی را فراهم می‌کند. اما بر عکس این موضوع، شما را از علاقه به کار دور می‌کند.

? زندگی شخصی با کار تعادل ندارد

زمانی که کار و زندگی شخصی شما با یکدیگر تعادل نداشته باشد؛ باید به فکر تغییر شغل باشید. این موضوع سلامت جسمانی و روانی شما را در معرض آسیب قرار خواهد داد و باعث کاهش کیفیت زندگی می‌شود.

? آینده شغلی خود را تصور نمی‌کنید | تغییر شغل

از دیگر دلایل تغییر شغل، عدم تصور آینده شغلی است. اگر شغل یکنواختی دارید که تلاش های شما هیچ ترفیع شغلی به همراه ندارد؛ باید به فکر تغییر‌شغل باشید. اما به خاطر داشته باشید که یافتن شغل مناسب شما زمان بر خواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه استعدادیابی شغلی کلیک کنید.

? فرصت های شغلی بهتری وجود دارد

یکی از دلایل تغییر شغل؛ فرصت های کاری بیشتر است. زمانی که احساس عدم رضایت در شغل وجود داشته باشد، اما در کنار آن فرصت های بهتری برای شما فراهم باشد؛ باید به فکر تغییر‌شغل باشید. محیط کاری جدید که ارزش تغییر کار داشته باشد را انتخاب کنید.

? در انجام مسئولیت ها حس ناتوانی دارید

برای تغییر شغل دلیل دیگری وجود دارد. زمانی که شما احساس ناتوانی در انجام مسئولیت های خود دارید، با چالش هایی روبرو خواهید شد. این چالش ها شما را در معرض اضطراب و تنش قرار خواهد داد. در نهایت فکر دائمی اخراج روزانه برای شما تنش زا خواهد شد.

? عملکرد محیط کار مناسب نیست

یکی از دلایل تغییر کار، عملکرد نامناسب محیط کاری است. همه مشاغل پستی و بلندی های زیادی را به همراه دارد و زمانی که این عملکرد کاملا قابل مشاهده باشد، شما را به فکر تغییر‌شغل خواهد انداخت.

? تحمل چیزی را ندارید

یکی از دلایل تغییر شغل، عدم تحمل مسائل مختلف است. زمانی که در محیط کار خود صبر ندارید و مسائل ساده شما را عذاب می‌دهند؛ باید به فکر تغییر‌شغل باشید. استرس و تنش محیط کار غیر قابل چشم پوشی است و از اصلی ترین نشانه های تغییر کار می‌باشد.

 کلام آخر

همانطور که گفته شد، تغییر شغل به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود. این دلایل برای هر فرد با دیگری متفاوت است و نمی‌توان یک نسخه را برای 10 نفر در نظر گرفت. به همین جهت اگر در این زمینه با مشکل روبرو شده اید و به دنبال بررسی های ضروری هستید؛ از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شغلی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره