روانشناسی فردیمهارت های ارتباطی

بالا بردن آستانه تحمل | 9 روش بالا بردن آستانه تحمل

بالا بردن آستانه تحمل به ما کمک می‌کند تا در برابر مصائب ایستادگی بیشتری داشته باشیم. در واقع آستانه تحمل بالا به منظور افزایش توانایی به تاخیر انداختن واکنش های فوری و غیر معقول است. همه ما در طول زندگی با مسائلی روبرو می‌شویم که خارج از حد تحمل می‌باشد. و این آستانه تحمل ما است که تعیین می‌کند نسبت به یک عامل خارجی چه واکنشی نشان دهیم. مثبت اندیشی و امید به نتایج کار باعث افزایش آستانه تحمل می‌شود. اضطراب، خشم فروخورده و افکار منفی مهم ترین عوامل تعیین کننده آستانه تحمل هستند. پس در مراجعه به روانشناس تمامی این عوامل بررسی و رفع می شوند. اگر در این زمینه مشکل یا سوالی دارید حتما برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مهارت ها می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

بالا بردن آستانه تحمل چگونه است؟

بالا بردن آستانه تحمل چگونه است؟

تا به حال دیده‌اید که برخی افراد با کوچکترین حرف یا رفتار واکنش های تندی از خود نشان می‌دهند؟ اما افرادی هم هستند که در مقابل سخت‌ترین مسائل بسیار استوار رفتار می‌کنند. به طور کل به خاطر داشته باشید که زندگی همه انسان ها سرشار از سختی و دشواری است. به همین جهت باید سعی کنیم که در تمامی موقعیت ها آرامش خود را حفظ کنیم. امیدواری راهی برای بالا بردن آستانه تحمل است.

برای بالا بردن آستانه تحمل روش هایی وجود دارد که با کمک آن می‌توانید اعتماد به نفس کافی برای تحمل انجام همه کارها را داشته باشید. بهتر است که خود را برای شنیدن هرگونه خبر و اخبار آماده کنید. در واقع زمانی که آمادگی لازم برای تحمل مسائل را داشته باشید؛ هرگز سورپرایز نخواهید شد. در این مقاله روش های بالا بردن ‌آستانه تحمل را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

روش های بالا بردن آستانه تحمل

روش های بالا بردن آستانه تحمل

برای بالا بردن آستانه تحمل روش هایی وجود دارد که می‌توانید با کمک آن به زندگی خود کمک کنید. در این بخش مقاله تکنیک های افزایش آستانه تحمل را توضیح داده ایم.

✨ امیدوار باشید | بالا ‌بردن آستانه تحمل

امیداور بودن از روش های بالا بردن آستانه تحمل است. این موضوع را مد نظر داشته باشید که زندگی همه انسان ها پستی و بلندی های زیادی دارد و هیچ روزی شبیه روز قبل نیست. به همین دلیل باید در مقابل سختی ها پایدار و امیدوار باشید تا از در جنگ زندگی پیروز باشید.

✨ مثبت اندیشی داشته باشید

یکی از کارهایی که باید برای بالا بردن آستانه تحمل انجام دهید، مثبت اندیشی است. افکار خود را از ابعاد منفی پاک کنید تا از اضطراب ها در امان باشید. افکار منفی اضطراب و استرس را افزایش می‌دهد. به همین جهت باید افکار مثبت خود را افزایش دهید تا از میزان این استرس ها کم شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه زود عصبانی شدن کلیک کنید.

✨ آینده نگر باشید

یکی از کارهایی که باید برای بالا بردن آستانه تحمل انجام دهید، آینده نگری است. زمانی که تنش و استرس را تجربه می‌کنید؛ به سراغ فعالیت هایی نروید که باعث تخریب و پشیمانی شود. بنابراین برای هر کاری باید به شیوه منطقی فکر کنید و آینده را شوخی نگیرید.

✨ خود را باور کنید | بالا بردن آستانه تحمل

از کارهایی که باعث بالا بردن آستانه تحمل می‌شود، باور خود است. همیشه لازم نیست برای اینکه خود را قبول داشته باشید کارهای سخت و دشوار انجام دهید. بهتر است که به خود ایمان داشته باشید و کارهای درست را انجام دهید.

✨ برای افزایش اعتماد به نفس تلاش کنید

از کارهایی که باعث بالا بردن آستانه تحمل می‌شود، افزایش اعتماد به نفس است. بهتر است که در این مسیر از روانشناس و مشاورین متخصص کمک بگیرید. تا راهکارهای مناسب برای افزایش اعتماد به نفس را آموزش ببینید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان استرس و اضطراب کلیک کنید.

✨ پذیرش خود را افزایش دهید | بالا‌بردن آستانه تحمل

از دیگر روش های بالا بردن آستانه تحمل، پذیرش است. اتفاقات زندگی را بپذیرید و تمام اتفاقات خوب و بد زندگی را بررسی کنید؛ سپس به درک و پذیرش برسید.  به این نکته توجه کنید که دوران سختی گذرا است و باید برای آینده ای روشن تلاش کنید.

✨ گاهی استراحت داشته باشید

برای بالا بردن آستانه تحمل لازم است که گاهی استراحت داشته باشید. با استراحت می‌توانید انرژی دوباره کسب کنید و از میزان خستگی، استرس و تنش خود کم کنید. فضایی را برای تنهایی در نظر بگرید و گاهی به آنجا سر بزنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره استرس کلیک کنید.

✨ عادت های خوب خود را تقویت کنید | بالا بردن آستانه تحمل

عادت خوب خود را تقویت کنید تا آستانه تحمل شما افزایش یابد. بهتر است که لیست رفتارهای مثبت و منفی داشته باشید تا با رفتارهای خود آشنا شوید. سپس اعمال و رفتار مثبت خود را افزایش دهید تا به بالا بردن آستانه تحمل شما کمک کند.

✨ کمک روانشناس را جدی بگیرید

برای بالا بردن آستانه تحمل توصیه می‌کنیم که حتما از روانشناس کمک بگیرید. با کمک روانشناس می‌توانید به شناسایی نقاط قوت و ضعف خود برسید. و برای قدرتمندی رفتارها و اعمال خود تلاش کنید. اگر از روانشناس کمک بگیرید؛ روند افزایش اعتماد به نفس سرعت بیشتری می‌گیرد.

کلام آخر

همانطور که در این مقاله گفته شد؛ برای تحمل پستی و بلندی های زندگی نیازمند بالا بردن آستانه تحمل هستیم. زندگی همه انسان ها پر چالش است و هیچ فردی را پیدا نمی‌کنید که هیچ مساله ای در زندگی نداشته باشد. بر عکس همه افراد زندگی پر چالشی را تحمل می‌کنند اما انسان هایی که این سختی ها را بروز نمی‌دهند و فورا به حل آن می‌پردازند؛ آستانه تحمل بالایی دارند.

بهتر است که در این روش از روانشناس و مشاورین متخصص راهنمایی بگیرید تا روند سلامت روانی شما سرعت بیشتری به خود بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مهارت ها می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره