ازدواجروابط زناشوییزوج و خانواده

اشتباهات غیرقابل بخشش در زندگی مشترک کدام اند؟

اشتباهات غیرقابل بخشش در زندگی مشترک شامل موضوعاتی زیادی می‌شوند. در واقع هر موضوعی را می‌توان به قدری بزرگ کرد که طرف مقابل را نتوان بخشید. بخشش کار دشواری است و به همین دلیل افراد در بیشتر موارد نبخشیدن را انتخاب می‌کنند. اما به طور کلی در زندگی مشترک هر دو نفر باید روحیه از خودگذشتگی و بخشش داشته و از اشتباهات یکدیگر بگذرند. البته همه اشتباهات نیز قابل بخشش نیستند. در واقع اگر این اشتباهات بخشیده شوند؛ احتمال بروز مجدد آنها بیشتر شده و شرایط پیچیده تر می‌گردد. از همین رو بهتر است افراد حتی در مورد بخشش همسر خود نیز با احتیاط رفتار کرده و عواقب آن را در نظر بگیرند. برای دریافت مشاوره ازدواج تلفنی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه همسر می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

اشتباهات غیرقابل بخشش در زندگی مشترک

شاید تصور کنید که همه چیز را می‌توان بخشید. اما در واقع اینطور نیست. حتی اگر افراد وانمود به بخشش هم بکنند همواره این موضوع در ذهن آنها باقی مانده و آنها را اذیت می‌کند. به همین دلیل بهتر است در برخی موارد خود و یا دیگری را مجبور به بخشش نکنید. همچنین اشتباهات غیرقابل بخشش در زندگی‌مشترک ، همیشه منجر به جدایی نمی‌شوند. در برخی موارد تنها افراد دیگر نمی‌توانند به اندازه گذشته همسر خود را دوست داشته و یا به او اعتماد کنند؛ اما همواره با او زندگی می‌کنند. در واقع این شرایط گاهی می‌تواند حتی منجر به طلاق عاطفی گردد. به همین دلیل بهتر است علت این موارد را شناسایی کرده و حتی از آنان جلوگیری نمود. برای اطلاع از روش های بخشیدن همسر کلیک کنید.

برخی از انواع اشتباهات غیرقابل بخشش در زندگی مشترک

برخی از اشتباهات غیرقابل بخشش در زندگی مشترک

با شناخت انواع اشتباهات غیرقابل بخشش در زندگی مشترک ، دیگر در مواجهه با آنها خود را مجبور به بخشش نمی‌کنید. در واقع می‌دانید که مشکل به قدر کافی بغرنج هست و هیچ فرد دیگری قادر به بخشیدن آن نیست. از طرفی با اینکار به همسر خود نیز نشان می‌دهید که برای شخصیت خود ارزش قائل بوده نمی‌توانید همواره اشتباهات او را نادیده بگیرید. در این قسمت به بررسی برخی از این موارد می‌پردازیم.

🔸اشتباهات زمان حال

همه افراد در گذشته خود و یا قبل از اینکه وارد زندگی مشترک شوند؛ اشتباهاتی داشته اند. اما اگر در زمان حال این مورد را به طور مکرر تکرار کرده و یا اصلا سعی در جبران آن نداشته باشد؛ جزو اشتباهات غیرقابل بخشش در زندگی مشترک محسوب شده و بهتر است به راحتی طرف مقابل را نبخشید. چرا که در این صورت به اشتباه خود پی نمی‌برد. برای پاسخ به سوال گذشته همسر چه اهمیتی دارد کلیک کنید.

🔸ایجاد حس بد در شما | اشتباهات غیرقابل بخشش در زندگی مشترک

اگر همسر شما فردی است که به صورت مدام باعث ایجاد حس بد در شما می‌گردد و یا اعتماد به نفس شما را خدشه دار می‌کند؛ نباید او را ببخشید. در واقع چنین فردی باعث می‌شود که بعد از مدتی اصلا خود را دوست نداشته و برای خود ارزش قائل نشوید.

🔸خیانت به اعتماد

خیانت به اعتماد نیز یکی دیگر از اشتباهات غیرقابل بخشش در زندگی‌مشترک است. خیانت می‌تواند به صورت برقراری رابطه با فرد دیگر و یا حتی سواستفاده از اعتماد طرف مقابل باشد. وقتی همسر یک بار اینکار را انجام داد؛ در آینده نیز می‌تواند دوباره آن را تکرار نماید. برای اطلاع از راه های بخشش خیانت کلیک کنید.

🔸دروغگویی و عدم صداقت | اشتباهات غیرقابل بخشش در زندگی مشترک

یکی دیگر از اشتباهات غیرقابل بخشش در زندگی مشترک، دروغگویی و عدم صداقت با طرف مقابل است. فراموش نکنید که همه افراد در زندگی خود دروغ می‌گویند. اما برخی از پنهانکاری ها در زندگی مشترک منجر به اختلال و مشکل شده و به همین دلیل قابل بخشش نیستند.

🔸عدم مراقبت و احترام به شما

یکی از وظایف زوجین، مراقبت و همراهی از یکدیگر است. زمانی که افراد اینکار را انجام نمی‌دهند و به طور کلی همراه خوبی نیستند؛ از اشتباهات غیرقابل بخشش در زندگی مشترک محسوب شده که باید در ابتدا علت آن را جویا شد و سپس از بروز مجدد آن جلوگیری نمود. در واقع زوجین می‌خواهند بقیه عمر خود را با یکدیگر بگذرانند؛ پس اگر از یکدیگر به اندازه کافی حمایت نکنند؛ دچار مشکلات زیادی می‌گردند.

🔸رفتار بد و خودخواهی | اشتباهات غیرقابل بخشش در زندگی مشترک

همچنین رفتار بد و خودخواهی نیز از اشتباهات غیرقابل بخشش درزندگی مشترک است. زوجین باید به یکدیگر احترام گذاشته و رفتار محترمانه ای با یکدیگر داشته باشند. همه افراد در مواردی عصبانی شده و واکنش های شدیدی از خود نشان می‌دهند. اما این موضوع نباید به صورت مکرر و حتی در مورد اشتباهات پیش پا افتاده نیز بروز کند.

🔸رها کردن شما

زمانی که همسر بدون هیچ دلیل خاصی شما را رها می‌کند و هیچ اهمیتی به شما نمی‌دهد نیز نباید او را ببخشید. در واقع این موضوع اصلا قابل توجیح نیست. حتی اگر یک نفر مرتکب اشتباهی نیز شده باشد؛ باید در این مورد با او صحبت کرد و مشکل را حل نمود. چرا که فرار کردن راه حل نیست. رها کردن گاهی به معنی اهمیت ندادن و بی توجهی نیز هست. این موضوع قطعا از اشتباهات غیرقابل بخشش در زندگی مشترک محسوب می‌شود که نباید در مورد آن کوتاه آمد.

اشتباهات قابل بخشش در زندگی مشترک

از طرفی موضوعاتی در زندگی مشترک بروز می‌کنند؛ که می‌توان از آنها چشم پوشی کرده و آنان را بخشید. بهتر است افراد بیش از حد حساسیت به خرج نداده و در مواردی از موضع خود کوتاه بیایند. در این قسمت موضوعاتی که بهتر است به خاطر آنها همسر خود را ببخشید؛ را ذکر کرده ایم.

گذشته او

ناراحتی های جزئی

سوالات تکراری و عجیب

ابراز علاقه نکردن به اندازه کافی

روش هایی برای بخشش همسر

بخشش اشتباهات غیرقابل بخشش در زندگی مشترک

همانطور که گفته شد؛ به طور کلی بهتر است در زندگی مشترک روحیه بخشش و از خودگذشتگی داشته باشید. بخشش تا حدی مهارتی اکتسابی است؛ که می‌توان آن را در خود تقویت و یا حتی ایجاد کرد. همچنین برای مواجهه شدن با اشتباهات غیرقابل بخشش در زندگی مشترک نیز می‌توانید از آنها استفاده کنید. برخی از آنها شامل موارد زیر هستند. برای آشنایی با روش های معذرت خواهی از همسر کلیک کنید.

تصمیم آگاهانه و منطقی

به عواقب رفتارهای خود فکر کنید

زمانی که به موضوع غیر قابل بخشش فکر می‌کنید؛ حواش خود را پرت کرده و آرام باشید

مدام به گذشته فکر نکنید و اشتباهات همسر را یادآوری نکنید

مقابله به مثل نکنید

بخشش به معنای چشم پوشی از رفتارهای اشتباه نیست

صبوری کنید

از مشاور کمک بگیرید

سخن پایانی

به طور کلی زندگی مشترک پر از مشکلاتی است که شاید نتوان آنها را هرگز بخشید و یا فراموش کرد. اما این همیشه دلیل خوبی برای جدایی نیست. حتما همسر شما ویژگی هایی دارد که بتوان به آنها توجه کرد. از همین رو بهتر است در مورد اشتباهات غیرقابل بخشش در زندگی مشترک خود از یک مشاور کمک گرفته و با او مشورت نمایید. همچنین خود و یا دیگری را مجبور به بخشش نکرده و در این مورد به خوبی فکر کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه همسر می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره