ازدواجزوج و خانواده

ازدواج با ترنس ها

ازدواج با ترنس چندان میان عموم مردم شایع نیست. معمولا این افراد با کسانی که در جامعه ترنس ها قرار دارند؛ ازدواج می‌کنند. و یا به طور کلی حتی بعد از عمل تغییر جنسیت نیز، ازدواج نمی‌کنند. معمولا شناسایی آنها سخت نیست. اما فراموش نکنید که بعد از عمل، آنها کاملا جنسیت مشخصی داشته و توانایی ازدواج و یا انجام هر امر دیگری را متناسب با جنسیت شان دارند. بسیاری از افراد حتی در صورت علاقه بعد از متوجه شدن این موضوع، حاضر به ازدواج با چنین فردی نیستند. اما ازدواج برای آنان کاملا بلامانع بوده و حتی در برخی از فرهنگ ها بدون انجام عمل جراحی، اینکار را انجام می‌دهد. در این مقاله به بررسی جوانب مختلف این موضوع خواهیم پرداخت. برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

ازدواج با ترنس

ازدواج با ترنس، یک مسئله مهم در جوامع امروزی است که افراد باید اطلاعات خود را در این زمینه بالا برده و به خوبی تحقیق کنند. ترنس فردی که دچار ملال جنسیتی شده و جنسیت او با گرایش جنسی اش، همخوانی ندارد. چنین افرادی معمولا بعد از گذراندن جلسات مشاوره و هورمون درمانی، عمل تغییر جنسیت را انجام می‌دهند. بعد از گذراندن دوران نقاهت، چه از لحاظ جسمی و چه از لحاظ روحی، می‌توانند ازدواج کنند. این افراد به هیچ عنوان دارای اختلال شخصیت و روانی نبوده و کاملا سالم هستند.

چگونگی حمایت از فرد ترنس برای ازدواج

راهکارهای-ازدواج-با-ترنس

بیشتر مشکلاتی که ترنس ها تجربه می‌کنند؛ به دلیل درک نشدن و شرایط محیطی است. به همین دلیل اگر می‌خواهید به این افراد برای ازدواج و حتی حضور در جامعه کنید؛ بهتر است برخی نکات را در نظر داشته باشد. آنها از طرف شریک عاطفی شان، نیاز به دریافت محبت و حمایت بیشتری دارند. به همین دلیل اگر برای ازدواج با ترنس دچار تردید هستید؛ می‌توانید از این روش ها استفاده کنید.  برای آشنایی بیشتر با شرایط  ترنس ها در زمینه های مختلف کلیک کنید.

📌بالابردن اطلاعات در این زمینه

در قدم اول در مورد گرایشات جنسی مختلف، همچنین ترنس و عمل تغییر جنسیت، اطلاعات لازم را کسب کنید. حتی می‌توانید با خود او در این مورد صحبت کنید. درک نیازها، خواسته ها و روحیات افراد ترنس، برای ازدواج با این افراد، اهمیتی زیادی خواهد داشت. به عنوان همسر یک فرد ترنس، شما باید اطلاعات زیادی در این حوزه داشته باشد؛ تا به او نیز کمک کنید. برای اطلاع از نحوه عمل تغییر جنسیت کلیک کنید.

📌صحبت کردن در مورد احساسات

افراد ترنس، در طول زندگی خود، احتمالا آسیب های زیادی را تحمل می‌‌کنند. به همین دلیل، حساسیت بیشتری نسبت به برخی از مسائل دارند. برای مثال اگر اشتباهی نام آنها را صدا بزنید و یا به خاطر ویژگی های ظاهری، آنها را مورد تمسخر قرار دهید. تمام این عوامل سبب بروز آسیب به رابطه و همچنین ازدواج با ترنس، خواهد شد. باید به او به عنوان همسر خود احترام گذاشته و احساسات او را نادیده نگیرید.

📌ایجاد احساس امنیت و آرامش برای او

در مورد ازدواج با ترنس، باید به او اطمینان دهید که او را مورد قضاوت قرار نمی‌دهید و در شرایط مختلف در کنار او هستید. در زندگی مشترک، باید همواره همسر خود را در اولویت قرار داده و به حرفهای او گوش دهید. افراد ترنس به دلیل اینکه خود را بسیار آسیب پذیر می‌دانند؛ نیاز به آرامش و امنیتی دارند. به همین دلیل باید در شرایط مختلف کنار آنان بود و از آنان حمایت کرد.

📌جلوگیری از تاثیرپذیری رابطه از ازدواج با ترنس

بهتر است بعد از ازدواج با ترنس، دیگر به این موضوع فکر نکنید که او در گذشته جنسیتی مشابه با شما داشته است. با پرداختن بیش از حد به این موضوع، رابطه شما تحت تاثیر قرار گرفته و باعث بروز دلسردی میان زوجین خواهد شد. ترنس بودن همسر شما دیگر اهمیتی نداشته و او یک جنسیت مشخص دارد. بهتر است به فاکتورهای مهم تر توجه کرده و این موضوع را برای خود بزرگ نکنید. همچنین در صورت داشتن علاقه به فردی ترنس اجازه بروز دخالت های اطرافیان را ندهید.

فرزندآوری و رابطه جنسی در ازدواج با ترنس

سوال بسیاری از زوجین در مورد ازدواج با ترنس، بچه دار شدن است. افراد ترنس بعد از عمل تغییر جنسیت، به طور طبیعی نمی‌توانند بچه دار شوند. آنها نیاز به رحم و یا اسپرم اهدایی داشته و باید روش های دیگر را برای بچه دار شدن، امتحان کنند. اما در مورد رابطه جنسی، زنان دارای واژن و مردا نیز دارای آلت تناسلی مردانه هستند. مردان نعوظ داشته اما درصد اسپرم های آنان بسیار پایین است. عمل تغییر جنسیت، عمل دشواری بوده به همین دلیل افراد حداقل تا 2 ماه بعد از آن،نباید رابطه جنسی داشته باشند.

چالش های ازدواج با ترنس

قطعا خود فرد ترنس و همسر او، برای ازدواج، دچار مشکلاتی خواهند شد. این مشکلات از جامعه شروع شده و تا خانواده فرد، ادامه خواهند یافت. در ابتدا باید بدانید که ازدواج با ترنس بعد از عمل تغییر جنسیت، هیچ منع قانونی و شرعی ندارد. اما معمولا خانواده و اطرافیان افراد، در این مورد نظر مثبتی ندارند. بهتر است زوجین اطلاعات لازم را به آنها داده و در این مورد با آنان، صحبت کنند.

💠مشکلات ارتباطی و عاطفی

باید پذیرفت که این نوع از ازدواج، چالش های بیشتری برای افراد خواهد داشت. علاوه بر مشکلاتی که گفته شد؛ زوجین ممکن است در آینده نیز تعارضات ارتباطی و عاطفی زیادی را تجربه کنند. این کاملا به شناخت قبل از ازدواج بستگی داشته و افراد باید نکات زیادی را در این مورد در نظر بگیرند.

چگونگی اطلاع از ترنس بودن فرد

شناخت-قبل-از-ازدواج-با-ترنس

در برخی موارد در خود فرد در این مورد هیچ حرفی نزده و ما نیز بعد از عمل تغییر جنسیت، با او آشنا می‌شویم. گاهی برخی در این مورد شک می‌کنند؛ اما نمی‌دانند که چطور این احساس را برطرف کنند تا به طرف مقابل نیز آسیبی نرسد. معمولا افراد ترنس ظاهری متفاوت دارند.

احتمالا لباس پوشیدن و استایل آنان کاملا مطابق با جنسیت شان است. اما در مورد طرز صحبت کردن و یا برخی از رفتار ها می‌توان به این موضوع پی برد. همچنین حالات بدنی آنها نیز می‌تواند بیانگر جنسیت آنان نیز باشد. اما بهترین کار صحبت کردن در این مورد با خود اوست تا تردید شما برطرف شود.

سخن پایانی

ازدواج از تصمیمات سرنوشت ساز در زندگی است که باید به خوبی در مورد آن فکر کرد. ازدواج با ترس نیز به دلیل شرایط خاص که دارد؛ نیاز به آمادگی بیشتری دارد. به همین دلیل افراد باید جواب مختلف را در نظر داشته، اطلاعات خود را بالا ببرند و همچنین با شریک خود نیز در این باره صحبت کنند.

با اینکه این افراد کاملا سالم هستند و نباید فرقی میان آنان با دیگران قائل شد؛ اما به طور کلی نباید برخی از مسائل را نیز بی اهمیت دانست. برای تصمیم گیری بهتر، افراد می‌توانند از یک زوج درمانگر کمک گرفته و با او مشورت کنند. اما در نهایت تصمیم گیری نهایی با خودشان است.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج با ترنس می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره