ازدواجخانوادهزوج و خانواده

بخشیدن همسر | راه های بخشش اشتباهات همسر

بخشیدن همسر یکی از رفتارهای پسندیده در زندگی مشترک بوده که باید هر دو نفر آن را در خود تقویت کنند. به طور کلی داشتن روحیه گذشت در زندگی زناشویی بسیار مهم است. از طرفی همه ما دچار اشتباهاتی می‌شویم و گاهی دیگران را ناراحت می‌کنیم. پس نباید به طرف مقابل سخت گرفته و او را شماتت کنیم؛ چرا که خودمان نیز روزی در این شرایط قرار می‌گیریم. اما حتی بخشش نیز اصول و قواعدی دارد که در صورت رعایت آنها، ثمربخش خواهد بود. برخی افراد در ازدواج خود یک اشتباه را چندبار تکرار کرده و همچنان از طرف مقابل انتظار بخشش دارند. اما اینکار درست نبوده و اوضاع را پیچیده تر می‌کند. از همین رو هر دو نفر باید در این مورد اطلاعاتی داشته باشند. برای دریافت مشاوره خانواده تلفنی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بخشیدن همسر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

بخشیدن همسر

از طرفی بخشیدن همسر نیز کار ساده ای نیست. البته این موضوع به عوامل متفاوتی بستگی دارد. اما به طور کلی برای اینکه بتوان به طور کلی موضوعی را فراموش کرد و دوباره به زندگی عادی بازگشت باید مراحل مختلفی طی شود. برخی از افراد بعد از انجام اشتباهی تظاهر می‌کنند که هیچ اتفاقی نیوفتاده است و یا از همسر خود انتظار دارند که سریعا آنها را ببخشد. اما همین موضوعات است که اینکار را برای دیگری سخت می‌کند. به هر حال داشتن زندگی پایدار و باثبات بدون روحیه بخشش امکانپذیر نیست و هر دو طرف باید از مسائلی چشم پوشی کنند. در این مقاله به بررسی بیشتر این موضوع می‌پردازیم. برای اطلاع از روش های بخشش خیانت کلیک کنید.

علت سخت بودن بخشیدن همسر

در قسمت قبلی تا حدی به این موضوع پرداختیم که بخشیدن همسر سخت است. اما به طور کامل دلیل آن را شرح ندادیم. بعد از اینکه همسر اشتباهی را مرتکب می‌شود؛ دیگری دچارگیجی و سردرگمی شده و احساسات را بدی را تجربه خواهد کرد. همچنین حل کردن همه مشکلات و نادیده گرفتن آنها، ممکن نیست. به همین دلیل بسته به اشتباهی که فرد انجام می‌دهد؛ همسر او مسائل زیادی را تجربه کرده و بعد از گذر از آنها تصمیم به بخشش می‌گیرد. این فرایند گاهی افراد را دچار سختی هایی می‌کند. برای اطلاع از دلایل قهر با همسر کلیک نمایید.

چگونگی بخشیدن همسر

چگونگی بخشیدن همسر

از طرفی برای بخشیدن همسر راه هایی وجود دارد که با استفاده از آنها افراد می‌توانند راحت تر با این موضوع کنار آماده و فرایند را سریعتر طی کنند. همه اینها ملزم این است که دیگری نیز برای جلب رضایت همسر خود تلاش کرده و واقعا از کار خود پشیمان باشد. برخی از این راهکارها شامل موارد زیر می‌شوند.

💠بررسی اتفاقات برای بخشیدن همسر

در قدم اول برای بخشیدن همسر ، افراد باید به خوبی در مورد اتفاقی که افتاده فکر کرده و آن را تحلیل کنند. این موضوع چقدر زندگی آینده آنان را تحت تاثیر قرار خواهد داد؟ و یا موضوع به قدری بغرنج است که جدایی را انتخاب کرد؟ این قبیل سوالات باعث می‌شوند که فرد بهتر فکر کرده و تصمیم درست تری بگیرند.

💠مراقبت کردن از خود

در این زمان افراد باید از خود نیز مراقبت کنند. چرا که بخشیدن همسر یک فرایند است که احتمالا از آنها انرژی و وقت زیادی بگیرد. به همین دلیل نباید تحت این شرایط به خود فشار زیادی وارد کرده و یا نیازهای خود را نادیده بگیرند. مراقبت از خود به معنی فراهم کردن فضایی آرام برای فکر کردن و اهمیت به سلامت روان است.

💠تغییر دیدگاه در مورد بخشیدن همسر

بعد از انجام مراحل قبلی در مورد بخشیدن همسر، حال شرایط بهتری داشته و احتمالا حتی دیدگاه و بینش شما نیز نسبت به زندگی مشترک تغییر کرده است. برخی از افراد به طور کلی بسیار رادیکال بوده و یا عجولانه تصمیم می‌گیرند. با بروز چنین شرایطی در زندگی مشترک، دید افراد تغییر کرده و حتی استقامت بیشتری در مقابل مشکلات پیدا می‌کنند.

💠شما هم روزی نیاز به بخشش دارید

فراموش نکنید که شما هم روزی اشتباه کرده و به بخشش طرف مقابل نیاز پیدا خواهید کرد. این موضوع کمی بخشیدن همسر را برایتان ساده تر می‌کند. قضاوت کردن دیگران کار ساده ای است. اما باید خود را جای او گذاشته و تصور کنید که شما در چنین موقعیتی چگونه عمل می‌کردید. هیچ فردی کامل نیست و گاهی دچار اشتباه می‌شود.

💠تصمیم اختیاری نه اجباری | بخشیدن همسر

بخشیدن همسر یک انتخاب و تصمیم است و نه اجبار. هیچ گاه نمی‌توان یک فرد را از روی اجبار بخشید. برخی از خاطرات ناگوار همواره در ذهن ما حل نشده باقی می‌مانند و نمی‌توانیم آنها را ببخشیم. به همین دلیل نباید در این مورد فشار زیادی به خود وارد کرد. حتی در این شرایط احساس خشم و عصبانیت شما تشدید خواهد شد.

💠توجه کردن به نکات مثبت مسائل

در هر موضوعی، یک نکته مثبت وجود دارد. به همین دلیل به رفتار اشتباه همسر خود نیز چنین دیدگاهی داشته باشید. از این شرایط می‌توانید به عنوان تجربه ای برای آینده استفاده کرده و از آن درس بگیرید. همچنین متوجه خواهید شد که در شرایط بحرانی باید چطور عمل کنید. به همین دلیل برای بخشیدن همسر همواره به نکات منفی آن فکر نکنید.

💠کنترل عصبانیت

از طرفی برای بخشیدن همسر، باید عصبانیت خود را نیز کنترل کنید. با اینکه احتمالا اینکار بسیار دشوار است. اما با کمی خودداری و حفظ خونسردی می‌توانید واکنش بهتری داشته باشید. وقتی به طور مداوم دچار خشم و عصبانیت شوید؛ این حالت برای طرف مقابل عادی شده و دیگر او را از اشتباهاتش باز نمی‌دارد.

💠اطمینان از تکرار نکردن اشتباه

یکی دیگر از مسائلی که باید در حین بخشیدن همسر آن را رعایت کنید؛ این موضوع است که آیا او واقعا از کار پشیمان است و یا آن را تکرار نمی‌کند؟ برخی از افراد تنها تظاهر می‌کنند که از رفتار گذشته خود نادم هستند؛ اما بازهم آن را تکرار می‌کنند. به همین دلیل بهتر است به صورت مستقیم با طرف مقابل صحبت کرده و از این موضوع اطمینان حاصل کنید.

💠فاجعه سازی نکردن

برخی از افراد از کاه، کوه می‌سازند. که همین موضوع بخشیدن همسر را برای آنها سخت می‌کند. به همین دلیل بهتر است از اشتباهات کوچک و پیش پا افتاده فاجعه سازی نکرده و آنها را بیش از حد مهم جلوه ندهید. این به معنی نادیده گرفتن و اهمیت ندادن نیست. بلکه باید در این مورد واکنش درستی داشته باشید.

چگونگی طلب بخشش از همسر

راه های بخشیدن همسر

اگر تلاش می‌کنید که نظر همسر خود را جلب کرده و دوباره اعتماد او را به دست آورید؛ می‌توانید داز این راه ها نیز در این مورد استفاده نمایید. در واقع بهره گیری از این روش ها باعث می‌شود همسر راحت تر از اشتباه شما بگذرد. برای آشنایی بیشتر با راه های معذرت خواهی از همسر کلیک کنید.

جلب کردن اعتماد همسر

انجام دادن کاری برای او

صداقت

تحقیر نکردن همسر

کوچک جلوه ندادن اشتباهات

دنبال راهی برای جبران باشید

تغییرات را نشان دهید

در صورت تکرار اشتباه از همسر همسر چه کنیم؟

از طرفی اگر همسر بارها اشتباه خود را تکرار کرد دیگر بخشیدن همسر، راهکار نیست. بلکه باید به روش های دیگری او را متوجه شرایط کنید. به او به طور واضح نشان دهید که بخشش هم حد و حدودی دارد. همچنین باید با عواقب رفتارش مواجه شده دیگر نباید به او کمک کنید. بهتر است با خودتان نیز روراست باشید و مدام کارهای همسررا توجیه نکنید. یکی از اقدامات مهمی که در این شرایط می‌توانید انجام دهید؛ کمک گرفتن از روانشناس و متخصص است. او می‌تواند شما را از شرایط آگاه کرده و به شما و همسرتان کمک کند.

سخن پایانی

بخشیدن همسر شرایط سختی را برای افراد ایجاد می‌کند که گاهی حتی با کمک روش های بالا نیز امکانپذیر نیست. از طرفی هر دو طرف در این شرایط آسیب دیده باید کاری انجام دهند. در این شرایط بهتر است به جای هر گونه اقداما عجولانه و احساسی، به خوبی فکر کرده و همچنین از روانشناس نیز کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه بخشیدن همسر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره