ازدواجزوج و خانواده

گذشته همسر چه اهمیتی دارد؟

فکر کردن به گذشته همسر و پرسش درباره آن امری طبیعی است. زوجین با آگاهی از گذشته همسر او را بهتر می‌شناسند. اما کنکاش درباره گذشته‌همسر تا چه حد درست است؟ آیا لازمه رسیدن به شناخت، اطلاع از تمامی گذشته است؟ آیا روش های دیگری هم برای نزدیک شدن به‌همسر وجود دارد؟ بیشتر افراد به خصوص خانم‌ها به راحتی از گذشته‌شان نمی‌گویند. آن‌ها نگران قضاوت و شک های بیشتر همسرشان هستند. مردان نیز مسائل مهمی را پنهان می‌کنند. اهمیت گذشته‌همسر برای برخی بیش از حد طبیعی است. در ادامه نحوه کنکاش و موضوعات مهم را بررسی کرده‌ایم. اما بهتر است که برای دریافت مشاوره ازدواج نیز اقدام کنید.

در گذشته همسر به دنبال چه چیزی هستید؟

اغلب خانوم‌ها و اقایان با کنکاش در گذشته همسر به دنبال اطلاع از روابط دوران مجردی او هستند. اما وقتی متوجه روابط قبلی‌همسر خود می‌شوند، غمگین و مضطرب می‌گردند. به دنبال آن افکار منفی و سوالات زیادی برای فرد مطرح می‌شود.

ایا هنوز همسرم به او فکر می‌کند؟

هنوز او را می‌بیند اگر او را به صورت اتفاقی ببیند به یاد گذشته می‌افتد؟

آیا خودش را جای همسرمعشوقه سابق خود می‌گذارد؟ یا بلعکس، ایا معشوقه سابقش را جای همسرش می‌گذارد؟

این سوالات باعث ناراحتی در خانم یا آقا می‌شود. بعضی وقت ها هم این حسادت‌ها را به شکل طعنه به همسرشان برمی‌گردانند. و دعواهای زیادی را رقم می‌زند.

فرق زنان و مردان در کنکاش گذشته چیست؟

تفاوت دیدگاه خانوم‌ها و اقایان در بررسی گذشته همسر این است که زن‌ها در کنکاش در گذشته‌همسر به روابط عاشقانه قبلی‌همسر حساس هستند. و بافهمیدن روابط عاشقانه‌همسر ناراحت و غمگین می‌شوند. اما اقایان بیشتر بر روی اینکه ایا همسرشان در گذشته رابطه جنسی داشته است یا نه حساس هستند. اگر بفهمند رابطه بوده، به دنبال این هستند که بدانند این رابطه تا کجا پیش رفته است. با فهمیدن این موضوع، فکرشان‌ دائم درگیر آن می‌شود.

برای داشتن یک ازدواج موفق کلیک کنید.

تاثیر گذشته همسر بر زندگی

بی‌شک گذشته‌همسر بر آینده بعد از ازدواج او تاثیر دارد. نمی‌توان گفت بعد ازدواج فرد کاملا متفاوت از شخصیت قبلی خود می‌شود. اطلاع ازگذشته فرد بی‌شک بسیار مهم است. اما در مواردی هم خانم یا آقا نمی‌تواند با گذشته‌همسر خود کنار بیاید. دائما افکار منفی دارد. به همسرخود دائما شک دارد. و از تکرار عادات او نگران است.

اگر اطلاع از تجربیات و خاطرات همسرتان شما را آزار می‌دهد. حتما درباره راه های کنارآمدن با گذشته‌همسر مطالعه نمایید. و در این باره با متخصصین ازدواج و خانواده مشاوره دریافت کنید.

صداقت یا پنهان‌کاری ؟

صداقت بی شک‌ باید در زندگی‌وجود داشته باشد اما صداقت به معنای گفتن تمام جزئیات نیست. بلکه به این معناست که شما کلیات را باید به همسرتان بگویید و او را در جریان زندگی خود بگذارید. برای اینکه‌ همسرتان بتواند باعلم و اگاهی درباره ازدواج با شما تصمیم بگیرد. پس از گفتن جزئیاتی که همسرتان را ناراحت می‌کند، و سودی ندارد، صرف نظر کنید. اما اگر مساله‌ای حل نشده دارید. حتما برای دریافت مشاوره خانواده اقدام کنید.

آیا باید گذشته خود را برای همسر توضیح داد ؟

سوالات پی در پی و تمام نشدنی، قضاوت ها، حدس زدن‌ها، تهمت زدن ها و… باعث می‌شود که خانم یا آقا نتواند در مقابل‌همسرش سکوت کند. گاه با دادن پاسخ های قانع کننده (هرچند دروغ) و گاه با گفتن حقیقت سعی در آرام کردن‌همسرش دارد. اما هر چه جلوتر می‌رود وضعیت بدتر می‌شود.

تا جایی که سکوت و توضیح تحت هر شرایطی به رابطه کمک نمی‌کند. در چنین مواردی احتمالا یکی از طرفین هیجانات و احساساتش جریحه دارد شده و توانایی تفکر منقطی را از دست داده است. به همین دلیل متخصصان خانواده و ازدواج تاکید زیادی به دریافت کمک تخصصی دارند. متخصص با آرام کردن شرایط و کمک به زوج برای رسیدن به یک توافق آن‌ها را یک دل می‌کند.

کاهش تاثیر گذشته همسر

1- گذشته همسر را کنکاش نکنید

وقتی از رابطه یا روابط قبلی همسرتان مطلع می‌شوید، جزئیات را واکاوی نکنید. چون در این صورت برای رسیدن به اطلاعات کامل سوالات مختلفی می‌پرسید که شاید او حتی دلش نخواهد به یاد آورد، در نتیجه او را مجبور به دروغ گفتن می‌کنید. یا اینکه با گفتن‌حقیقت شما را بیشتر آزرده خاطر می‌کند. پس بیشتر در ذهن خود این جزییات را تجزیه و تحلیل می‌کنید. و بیشتر دچار غم وناراحتی خواهید شد.

2- بخشش گذشته همسر

اگر بعد از کنکاش در گذشته‌همسر به مواردی پی بردید که دائم آزارتان  می‌دهد. بایدهمسر وگذشته او را کامل و از صمیم قلب ببخشید. بخشش تان باید قلبی باشد. در غیر این صورت در همه حال به یاد گذشته‌بد و ناراحت کننده همسرخود هستید. بی شک، بخشیدن گذشته او کار آسانی نیست. اما اگر قصد ادامه زندگی را دارید، نمی‌توانید در این منجلاب بمانید. اگر او را عمیقا نبخشید ناخوداگاه همیشه به گذشته‌او فکر می‌کنید. این افکار باعث می‌شود شما ناراحت تر و غمگین شوید. و با یکدیگر دعوا کنید. نبخشیدن حتی باعث کم شدن اعتماد به نفس خودتان می‌شود. چرا که شما احساس ناکافی بودن و بی ارزش بودن می‌کنید.

3- افزایش اعتماد به نفس

فکرکردن مداوم به گذشته همسر باعث کاهش اعتماد به نفس تان می‌شود. دائم‌خود را با کسی که همسرتان بااو در رابطه بود مقایسه می‌کنید. باید قبول کنید که همسرتان گذشته‌ای همراه با رابطه‌ای حتی عاشقانه اما پایان یافته داشته است. اما او در نهایت شما را انتخاب کرده است. پس یعنی شما در نظر همسرتان فردی ایده آل‌تری هستید. و نقاط مشترک بیشتری به او دارید. چنین افکار مثبتی باعث افزایش اعتماد به نفس شما می‌شود. وقتی اعتماد به نفس تان بالاتر رود حتما احساس بهتری خواهید داشت. و بیشتر به‌همسر خود عشق می‌ورزید. و دعواهای احتمالی بین شما و همسرتان کم می‌شود.

4- با انصاف باشید

بسیار طبیعی است که در گذشته افراد روابطی حتی در حد یک صحبت وجود داشته باشد. معدود کسانی هستند که هیچ گونه رابطه‌ای نداشته‌اند. پس منصف باشید. و این امر را بپذیرید. از گذشته‎‌همسرتان گناهی نابخشودنی و ناممکن نسازید. امروز او را ببینید و با او منصفانه رفتار کنید.

آشنا شدن با گذشته همسر توسط دیگران

ممکن‌ شخص دیگری مثل دوستی که در گذشته همسر شما وجودداشته شما را با گذشته‌همسرتان روبررو کند. و رازهای او را بر ملا کند. در چنین مواقعی احساس سرخوردگی خواهید کرد. شاید احساس کنید که همسرتان شما را گول زده است. درچنین مواقعی پنهان کاری اصلا کار درست و اصولی نیست. شما باید با همسرتان روبرو شوید. از او سوال بپرسید. از ابهامات ذهنی تان بگویید. و از او بخواهید هرچقدر از گذشته که لازم‌است را برای شما بگویید. فراموش نکنید که نباید وارد جزئیات بشوید. شاید همسرتان نگران از دست دادن شما باشد، پس قبل از هر چیز از ترساندن و تهدید کردن او اجتناب نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره