ارتباط با جنس مخالفزوج و خانواده

کمک مالی به دوست پسر

کمک مالی به دوست پسر اگر به دلیل منطقی و روش درست انجام شود؛ کار بدی نیست. در یک رابطه عاطفی افراد وظیفه دارند که در موقعیت های مختلف به یکدیگر کمک کنند. به طور کلی قرض دادن پول به دیگران نیاز به شناخت و اعتماد نسبت به آنها دارد. اما در روابط قبل از ازدواج این موضوع کمی پیچیده است و افراد باید خود در این مورد تصمیم بگیرند. اما برخی افراد از این شرایط سواستفاده کرده و از شریک خود بی دلیل درخواست کمک می‌کنند. گاهی این موضوع برای آن‌ها جنبه امتحان کردن و سنجیدن شریک شان را دارد. اما این مورد نمی‌تواند ملاک خوبی برای اندازه گیری میزان علاقه طرف مقابل باشد. افراد بعد بروز چنین رفتارهایی بهتر است در رابطه خود تجدید نظر کرده و در این مورد بیشتر فکر کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه کمک مالی به دوست پسر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کمک مالی به دوست پسر

طبیعی است که در ابتدای رابطه تمام تلاش خود را برای جلب رضایت و علاقه طرف مقابل بکنید. اما برخی در اینکار زیاده روی کرده و دست به هرکاری می‌زنند. احتمالا طرف مقابل نیز این موضوع را متوجه شده و شاید از آن به روش های مختلف سواستفاده کند. حتی گاهی واقعا پسر به این پول نیازی ندارد اما تنها برای هیجان خواهی از دختر درخواست می‌کند.

از طرفی بعد از مدتی این کار برای او تبدیل به عادت شده و به طور مداوم از دختر تقاضای پول دارد. به طور کلی کمک مالی به دوست پسر با بروز مشکلاتی در رابطه همراه است که بهتر است با روش هایی از این موضوع پیشگیری کنید. برای اطلاع از راه های رفتار درست با دوست پسر کلیک کنید.

پیامدهای کمک مالی به دوست پسر

پیامدهای کمک مالی به دوست پسر

پیامدهای کمک مالی به دوست پسر بر رابطه و حتی میزان علاقه تاثیر گذاشته و افراد را نسبت به یکدیگر بی اعتماد می‌کند. حتی اگر پسر واقعا به کمک مالی نیاز داشته باشد؛ بهتر است در وهله اول از خانواده و دوستان خود درخواست کمک کند. همچنین شرایط مالی دختر را نیز در نظر داشته باشد. برخی از آسب هایی که در رابطه بروز می‌کنند؛ شامل موارد زیر می‌شوند. برای آشنایی با نشانه های دوست پسر خسیس کلیک کنید.

💠بدهکاری

کمک مالی به دوست پسر منجر به بدهکاری شده و طرز تفکر هر دو نفر را در رابطه تغییر می‌دهد. برای مثال دختر همواره با طلب خود فکر کرده و یا اینکه واقعا پسر به این پول نیاز داشته یا خیر. پسر نیز در مقابل دختر احساس شرمندگی یا بدهکاری می‌کند؛ که احتمالا اعتماد به نفس او را تحت الشعاع قرار می‌دهد. البته اگر از طرف مقابل اطمینان دارید؛ نباید همواره به فکر پول خود باشید یا حتی در این مورد صحبت کنید. اما اگر فرد برای برگرداندن آن اقدامی نمی‌کند؛ باید به طور صریح و قاطعانه این موضوع را به او گوشزد کنید.

💠عدم مسئولیت پذیری

گاهی کمک مالی به دوست پسر نشان دهنده عدم مسئولیت پذیری اوست. چرا که او به جای تلاش برای حل مشکل و یا داشتن درآمدی بیشتر، از دیگران درخواست کمک می‌کند و یا از دیگران انتظار دارد تا مسائل او را حل کنند. این موضوعی می‌تواند زنگ خطری برای دختر باشد تا در مورد آینده رابطه بیشتر فکر کند. چرا که این ویژگی بسیار مهم است و نباید آن را نادیده گرفت.

💠تغییر یا پایان رابطه

از آنجایی روابط بر اساس سود و زیان پیش می‌روند؛ کمک مالی به دوست پسر باعث می‌شود تا شما نیز از او انتظار کمک مالی داشته باشید. در این صورت ادامه رابطه به صورت بده بستان پیش رفته و احساسات نقش خود را از دست می‌دهد. از طرفی برخی از افراد بسیار در این مورد حساس هستند و بعد از چنین درخواستی به طور کلی نسبت به طرف مقابل خود سرد و ناامید می‌شوند. برای اطلاع از عوامل موثر بر دوستی های قبل از ازدواج کلیک کنید.

💠بی احترامی

از طرفی کمک مالی به دوست پسر، گاهی منجر به بی احترامی و از بین رفتن حرمت ها می‌گردد. چرا که پسر فشار زیادی به دختر وارد کرده و به همین دلیل ارزش افراد در رابطه زیر سوال می‌رود. به همین دلیل حتی در صورت استطاعت مالی بهتر است این درخواست را مودبانه رد کرده و در این مورد با شریک خود صحبت کنید.

نشانه های سواستفاده مالی پسر از دختر

اگر بخواهید کمک مالی به دوست پسر را با سواستفاده اشتباه نگیرید؛ باید به شنانه هایی توجه کنید. در برخی موارد پسر به شکلی رفتار می‌کند که شما مجبور به اینکار شوید. اما در واقع اصلا به این پول نیازی ندارد. در چنین شرایطی افراد از روش های زیر استفاده می‌کنند.

🔸درخواست برای ضمانت از دختر

وقتی پسر، دختر را برای ضمانت مالی و ضامن شدن، مجبور می‌کند؛ در حال سواستفاده از اوست. شاید حتی در این مرحله نیز بتوان این کمک را منطقی دانست. اما گاهی پسر از دادن اقساط وام و یا پولی که قرض گرفته است؛ سر باز زده و دختر مجبور است بدهی او را تسویه کند. ضمانت دیگران می‌تواند به اعتبار شما نیز صدمه بزند؛ به همین دلیل بهتر است قبل از انجام اینکار حتما از طرف مقابل شناخت کافی حاصل کنید.

🔸فشار برای گرفتن پول

گاهی برای پسران برای گرفتن پول از دختران به آنها فشارهای زیادی حتی برای فروختن وسایل و قرض گرفتن پول از دیگری می‌کنند. برای مثال از آنها می‌خواهند که کادوی گران قیمتی را که برای دختر خریداری کرده اند را بفروشد. حتی به دختر وعده خریداری کادوی بهتری را می‌دهند. اما این به هیچ عنوان رفتار درستی نبوده و در صورت مشاهده آن بهتر است کادو را به پسر برگردانده تا دیگر نتواند شما را تحت فشار قرار دهد.

🔸استفاده از احساسات

معمولا پسران در چنین شرایطی از احساسات دختران استفاده کرده و از جملاتی مانند “پول مثل چرک کف دسته” یا “جیب من و تو نداره” و… استفاده می‌کنند. از طرفی کمک مالی دختر را به پای علاقه او گذاشته و اگر دختر به اینکار تن ندهد؛ تصور می‌کنند که به دلیل عدم علاقه است. اما در واقع این تنها روشی برای گرفتن پول است و آنها از احساسات شما خبر دارند.

جلوگیری از درخواست کمک مالی به دوست پسر

درخواست کمک مالی به دوست پسر

با توجه به مشکلاتی که کمک مالی به دوست پسر در رابطه ایجاد می‌کند؛ بهتر است از این کار جلوگیری کرده و حتی نشانه های سواستفاده را شناسایی کنند. بهتر است در ابتدا از شریک عاطفی خود شناخت کامل پیدا کرده؛ و در قدم بعدی از بازگشت پول خود مطمئن شوید. به دوست پسر خود راهکارهایی برای بیرون آمدن از مشکل مالی ارائه داده و به طور شفاف در مورد زمان و حتی نحوه برگرداندن پول نیز توضیح دهید. حتی به او خاطر نشان کنید که این برای اولین و آخرین بار است که به او کمک می‌کنید. مهارت نه گفتن را در روابط خود به کار برده و از طرد شدن به این دلیل نترسید.

سخن پایانی

کمک مالی به دوست پسر و انجام آن همیشه یکی از سوالات دختران در رابطه است. همانطور که گفته شد تصمیم نهایی این موضوع بر عهده خود شخص است اما عوامل زیادی بر آن موثر هستند. بهتر است در این مورد از طرف مقابل شناخت کافی کسب کرده و از طرفی به عواقب اینکار نیز فکر کنید. می‌توانید در این مورد با دیگران نیز مشورت کرده و نظر آنها را نیز جویا شوید. اما به طور کلی مشورت با روانشناس موثر ترین راه در این زمینه است. با اینکار نه تنها به بالا بردن کیفیت رابطه خود کمک می‌کنید؛ بلکه می‌توانید تصمیم درست تری نیز بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کمک مالی به دوست پسر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره