زوج و خانوادهطلاق

دلتنگی برای همسر سابق | 9 راه کنار آمدن با دلتنگی برای همسر سابق

دلتنگی برای همسر سابق همیشه روند طبیعی بعد از جدایی است. زمانی که زوجین از یکدیگر جدا می‌شود روندی به نام سوگ درمانی را سپری می‌کنند. آنها به دلیل اینکه سالهای زیادی در کنار یکدیگر گذرانده بودند؛ زمان های زیادی را با هم بوده اند و خاطرات بسیار زیادی با یکدیگر دارند، دائم در حال دلتنگی هستند. فشارهای جدایی و مرور خاطرات نیز باعث دلتنگی برای همسر سابق می‌شود.

اما حتما دوره سوگ درمانی را سپری کنید تا با این موضوع راحت تر کنار بیایید. جدایی از همسر سخت و دشوار است. اما برای کمک از خود باید این دوره را بگذرانید. در این راه حتما از روانشناس و مشاورین متخصص راهنمایی بگیرید. اما برای بازگشت عجله نکنید. زمانی که از روانشناس کمک بگیرید؛ روند درمان با آسودگی بیشتری سپری می‌شود. و همین امر به شما کمک می‌کند که سلامت روان بیشتری را تجربه کنید. برای دریافت مشاوره طلاق کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه طلاق می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

دلتنگی برای همسر سابق

دلتنگی برای همسر سابق چگونه است

جدایی هرگز برای هیچ فردی مساله راحتی نبوده است. افراد زیادی پس از سالها زندگی مشترک به این نتیجه رسیده اند که با یکدیگر تفاهم ندارند و باید جدا شوند. هر نوع جدایی چه طلاق و چه از دست دادن عزیزان پروسه سخت و طولانی پیش رو دارد. مرور خاطرات چند ساله، یادآوری علایق و … همگی باعث دلتنگی برای همسر سابق می‌شود. دلتنگی همیشه یکی از دردناک ترین مسائل در سپری کردن روند جدایی است. که همراه با عذاب، حال بد و ناراحتی است.

همیشه هنگام دلتنگی تمام روان شخص مقابل بهم می‌ریزد و تمامی فعالیت های روزانه او با مشکل روبرو می‌شود. به همین دلیل است که همیشه می‌گوییم باید از ابتدای روند جدایی از روانشناس راهنمایی بگیرید. اما در این بخش مقاله راهکارهایی را داده ایم که به چگونگی کنار آمدن با دلتنگی برای همسر قبلی به شما کمک می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شکست عشقی کلیک کنید.

چگونگی کنار آمدن با دلتنگی برای همسر سابق

چگونگی کنار آمدن با دلتنگی برای همسر سابق

دلتنگی برای همسر سابق و کنار آمدن با این موضوع امری سخت و دشوار است. در این شرایط باید تمام قدرت و توان خود را جمع کنید تا با این دلتنگی مقابله کنید. همیشه همین دلتنگی ها باعث بازگشت و شروع دوباره اشتباهات می‌شود. اما در این بخش مقاله راهکارهایی را برای کنار آمدن با دلتنگی برای همسر سابق ذکر کرده ایم.

📌 در اقدام اول از روانشناس کمک بگیرید

اولین راه برای رفع دلتنگی برای همسر جدا شده، کمک از روانشناس است. این اقدام ضروری است و همه افرادی که جدایی را تجربه کرده اند باید از این روش استفاده کنند. دلتنگی، مرور خاطرات، یادآوری علایق و … همگی جزو مراحل طبیعی جدایی است که منجر به دلتنگی می‌شود. و تمامی افراد در این مراحل نیازمند راهنما هستند. روانشناس به شما کمک می‌کند که روند درمان را سپری کنید و سوگ مورد نیاز در این بازه زمانی را راحت تر سپری کنید.

📌 تصمیم عجولانه ممنوع | دلتنگی برای همسر سابق

برای رفع دلتنگی برای همسر سابق، نباید تصمیم عجولانه بگیرید. برای جلوگیری از این کار از خودتان سوال کنید که به چه دلیل جدا شده اید؟ آیا جدال در کنار هم به دلتنگی می‌ارزید؟ سوالات این چنینی از خودتان بپرسید تا دلتنگی شما کاهش بیابد. در این شرایط هم منطقی تر فکر خواهید کرد و هم تصمیم عجولانه نخواهید گرفت. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رابطه تاکسیک کلیک کنید.

📌 همسر سابق را سرزنش نکنید

برای رفع دلتنگی برای همسر سابق، دست از سرزنش همسر سابق بردارید. زمانی که جدایی صورت می‌گیرد، دلتنگی طبیعی است. و همیشه این جدایی ها دو سر مقصر دارد. خود و همسر سابقتان هستید که تصمیم به جدایی گرفته اید. بنابراین بهتر است که با کمک راهکارهای مناسب از روانشناس؛ میزان سرزنش از همسر سابق را کاهش دهید. روانشناس به شما کنترل خشم و مدیریت را آموزش می‌دهد تا عملکرد بهتری داشته باشید.

📌 دلیل طلاق را در جایی بنویسید | دلتنگی برای همسر سابق

یکی از دلایل دلتنگی برای همسر سابق، این است که دلایل طلاق خود را یادآوری نمی‌کنید. در این شرایط باید به این موضوع فکر کنید که دلیل طلاق شما چه بوده است؟ لیستی تهیه کنید و هر زمان که با دلتنگی برای همسر سابق روبرو شدید، این لیست را مرور کنید. رفتارها و کرداری که باعث جدایی شما شده است را تکرار کنید تا هم برای تصمیم گیری عجله نکنید و هم از شدت دلتنگی شما کم شود.

📌 مراقب خودتان باشید

اولویت شما پیش از دلتنگی برای همسر سابق، مراقبت و توجه به خود است. شما در حال حاضر شخصی هستید که از لحاظ روحی و عاطفی شکست خورده اید. پذیرش این شکست به شما کمک خواهد کرد که به دنبال مراقبت از خود باشید. حال بد خود را بپذیرید و برای رهایی از این چالش ها، از روانشناس راهنمایی بگیرید. به سلامتی، پیشرفت و موفقیت خود فکر کنید. شما یک بار زندگی خواهید کرد! این موضوع را فراموش نکنید.

📌 به خودتان زمان بدهید | دلتنگی برای همسر سابق

برای رفع دلتنگی برای همسر سابق باید به خود زمان بدهید. شدت دلتنگی در ابتدا بسیار زیاد است و باعث سردرگمی شما می‌شود. اما به مرور زمان که گرد و غبار بر خاطرات شما بنشیند؛ از میزان دلتنگی کم خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ترس از تنهایی کلیک کنید.

📌 خودتان را مشغول کنید

یکی از روش های رفع دلتنگی برای همسر سابق، این است که مشغول به کار شوید. همیشه شغل و کارهای دیگر باعث سرگرمی شما می‌شود. در واقع زمانی برای دلتنگی نخواهید داشت. تمام زمان خود را در سر کار و یا مشغول به کارهای دیگر خواهید بود.

📌 همسر سابق را ببخشید | دلتنگی برای همسر سابق

همیشه بخشش یکی از راهکارهای رهایی از تنفر و دلتنگی برای همسر سابق است. اگر همسر خود را مورد بخشش قرار دهید. کمتر با این موضوع روبرو خواهید شد. از احساسات منفی دور خواهید شد و کمتر به همسر سابق خود فکر خواهید کرد. برای آرامش روان و سلامت خودتان هم که شده همسر سابق را ببخشید.

📌 با خودتان صادق باشید

برای رفع دلتنگی برای همسر سابق باید با خودتان صداقت داشته باشید. به این باور برسید که حال شما خوب نیست و نیازمند کمک از دیگران هستید. باید تحت درمان باشید تا مدیریت و کنترل احساسات را آموزش ببینید. عشق را از خودتان دور نکنید و برای دریافت آرامش دوباره تلاش کنید. قلبتان را عاری از نفرت کنید و برای کسب زندگی خب و آرام از روانشناس و مشاورین کمک بگیرید.

حتما مقاله چند وقت بعد از جدایی رابطه جدید شروع کنیم کلیک کنید.

کلام آخر

دلتنگی برای همسر سابق امری بسیار طبیعی است. لطفا خودتان را مورد سرزنش قرار ندهید و تصمیم عجولانه نگیرید. معمولا بعد از جدایی احساسات و عواطف انسان ها با مشکل روبرو می‌شود. همین امر موجب نگرانی و استرس بعد از جدایی می‌شود. بهتر است که روند درمان را پیش بگیرید و برای سوگ درمانی اقدام کنید. کمک روانشناس بهترین راه برای بهبودی حال شما است. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه طلاق می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره