روانشناسی و کودککودک

بخشیدن کودک | 8 راه برای بخشیدن کودک

بخشیدن کودک نیز اصول مخصوص به خود را دارد. حتی برای اینکه تربیت اخلاقی و تربیتی مناسبی صورت بگیرد؛ والدین باید روحیه ایثار، بخشش و از خود گذشتگی را به فرزندان آموزش دهند. آموزش این تدابیر اصلا راحت نیست و شما برای اینکه بتوانید به درستی این موضوعات را به فرزند خود آموزش دهید باید صبر پیشه کنید.

اما موضوع اصلی ما بخشیدن کودک توسط والدین است. اینکه چگونه فرزند خود را بعد از کار اشتباه ببخشیم؟ بخشش دائمی درست است؟ آیا این موضوع کودک را بد عادت نمی‌کند؟ سوالات بسیار زیادی در تربیت فرزند وجود دارد که همه ما باید از آنه آگاه باشیم. در بخشیدن فرزند نیز به شیوه ای رفتار کنید که کودک وجدان را احساس کند و دوباره اشتباه خود را مرتکب نشود. برای آموزش اصولی توصیه می‌کنیم که از روانشناس و مشاورین متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید. جهت دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بخشیدن کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

بخشیدن کودک چگونه است؟

بخشیدن کودک چگونه است؟

اگر فرزند شما در روز 5 بار یک اشتباه را تکرار کند باز هم او را می‌بخشید؟ یا اصلا چه کارهای کودک را می‌بخشید و چه کارهایی را تنبیه می‌کنید؟ برای بخشیدن کودک اصول و روش تربیتی خاصی وجود دارد. برای اینکه فرزندان خود را تربیت کنید؛ باید آگاهی های لازم در این زمینه را به خوبی آموزش ببینید. بخشش خوب است و به کودک آموزش داده می‌شود که گاهی از نظر اخلاقی باید این کار را انجام دهد. در واقع شما با هر رفتاری که انجام می‌دهید؛ به کودک آموزش خواهید داد با شما و اطرافیان به چه شیوه ای رفتار کند.

اما به خاطر داشته باشید که بخشیدن کودک همیشه جایز نیست و گاهی برای تربیت او به محرومیت نیاز دارید. بخشیدن کودک نیز اصول خاص خود را دارد که در این مقاله به طور کل راجع به آن توضیح داده ایم. حهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ایراد گرفتن از کودک کلیک کنید.

برای بخشیدن کودک چه کارهایی لازم است؟

برای بخشیدن کودک چه کارهایی لازم است؟

همه کودکان اشتباهاتی را دچار می‌شوند و در نهایت به اشتباه خود پی می‌برند. کودکان نیاز دارند تا با بخشیده شدن، به آرامش برسند و امنیت را در حضور والدین احساس کنند. در این بخش مقاله راه های بخشیدن کودک را توضیح داده ایم.

📌 صداقت داشته باشید

اولین کاری که برای بخشیدن کودک باید انجام دهید، صداقت است. به فرزند خود با صراحت توضیح دهید که کدام رفتار او مشکل ساز است و چه پیامدهایی را به همراه دارد. بعد از اینکه صادقانه این موضوع را شرح دادید؛ به او بگویید که با وجود خطا همچنان او را دوست دارید اما باید از اشتباه خود درس بگیرد.

📌 خطای کودک را تحلیل کنید

برای بخشیدن کودک لازم است تا خطای او را تحلیل کنید. به فرزند خود بگویید که علت خطا را به شما توضیح دهد. سپس با یکدیگر در رابطه با دلیل صحبت کنید و او را درک کنید. به فرزند خود بگویید که او را کمک می‌کنید تا راه درست را بداند تا کمتر با خطا روبرو شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کودک بی ادب کلیک کنید.

📌 احترام را به فرزند خود آموزش دهید

از کارهایی که باید برای بخشیدن کودک انجام دهید، آموزش احترام است. زمانی که فرزند شما خطایی انجام می‌دهد؛ باید با احترام با او رفتار کنید تا احترام ببینید. کودکان رفتار والدین را انجام می‌دهند، شما نیز به عنوان والدین وظیفه دارید تا برای دریافت احترام از کودک، با او محترمانه رفتار کنید.

📌 او را مورد تشویق قرار دهید

برای بخشیدن کودک لازم است تا او را مورد تشویق قرار دهید. در واقع باید راه درست را به فرزند خود نشان دهید، زمانی که کودک در مسیر درست قرار گرفت، او را تشویق کنید تا به مسیر درست پایبند باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تنبیه کودک کلیک کنید.

📌 آموزش دهید خود را ببخشد | بخشیدن کودک

علاوه بر اینکه برای بخشیدن کودک باید شما رفتار و اعمال خود را بروز دهید، فرزندتان نیز باید خود را ببخشد. زمانی که به عنوان والدین اشتباهات فرزندتان را بازگو می‌کنید؛ او دچار عذاب وجدان و حال بد می‌شود. به همین جهت لازم است تا به او آموزش دهید خود را ببخشد و خطاهای خود را فراموش کند. در واقع کودک باید بداند که هر انسانی ممکن است خطا کند، اما کسب تجربه از خطا ها و درس گرفتن از آنها راهی برای زندگی بهتر است.

📌 مثال های مثبت استفاده کنید

برای بخشیدن کودک باید به او آموزش دهید که خطا ها قابل بخشیدن هستند. اما چگونه می‌توان این رفتار را نشان داد؟ با کمک مثال های مثبت می‌توانید به فرزندتان نشان دهید که اگر از اشتباه خود درس بگیرد و دوباره آن را تکرار نکند؛ می‌تواند زندگی سالمی داشته باشد. بهتر است برای مثال از خودتان یا اطرافیان استفاده کنید تا فرزند متوجه شود که تنها او خطا کار نیست و دیگران نیز خطاهایی انجام داده اند و آن را جبران کرده اند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اصول تربیت کودک کلیک کنید.

📌 کنترل خشم را تقویت کنید

کنترل خشم و تقویت این موضوع امر بسیار اساسی در بخشیدن کودک است. به فرزندان خود مدیریت استرس، خشم و بروز احساسات را آموزش دهید. بسیاری از کودکان به دلیل اینکه روش های کنترل خشم را آموزش ندیده اند، دچار خطا می‌شوند. برای اینکه به فرزند خود کمک کنید، باید آموزش های لازم در این زمینه را هرچه سریع تر آغاز کنید. اگر خود را توانمند در زمینه آموزش نمی‌بینید، حتما از روانشناس کودک راهنمایی بگیرید.

📌 صبور باشید | بخشیدن کودک

هر والدی برای تربیت فرزند باید صبور باشد. بخشیدن کودک نیز نیاز به صبر و حوصله دارد. برای اینکه کودک خود را ببخشید؛ در کنار او باید آموزش هم انجام دهید. به همین جهت والدین در این زمینه باید صبور باشند تا بتوانند تربیت خوبی داشته باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهربانی با کودکان کلیک کنید.

کلام آخر

همانطور که گفته شد، بخشیدن کودک یک آموزش اساسی مهم برای تربیت بهتر فرزندان است. والدین برای اینکه خطاهای فرزند خود را بگیرند و نحوه درست رفتار را به آنها آموزش دهند؛ لازم دارند تا کنترل وجدان، احساسات، خشم و استرس را به کودک آموزش دهد. آگاهی در این زمینه نیازمند کمک روانشناس است. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بخشیدن کودک می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره