سلامت کودککودک

والدین بی خیال و بی توجه | 7 پیامد رفتاری والدین بی خیال و بی توجه

والدین بی خیال و بی توجه فرزندانی تحویل جامعه خواهند داد که دائم به دنبال جلب نظر دیگران هستند. این والدین به شیوه های عجیبی با فرزندان خود رفتار می‌کنند. گویی که فرزندان حضور ندارند. به آنها محبت نمی‌کنند و در هیچ فعالیت و کار فرزند خود نقش ندارند. این کار والدین فرقی با رهایی فرزندان ندارد. ممکن است که او را در خانه تنها بگذارند و یا ساعت ها در ماشین در انتظار والدین بمانند.

حتی والدین بی خیال و بی توجه ممکن است که از یکدیگر جدا شده باشند. و به دیدن فرزند خود نروند. در واقع از لحاظ هیجانی در دسترس فرزندان نخواهند بود. به طور کلی این والدین فرزندانی سرشار از کمبود تربیت خواهند کرد. و معمولا به دلیل همین رفتارها، کودک در بزرگسالی با مشکل روبرو خواهد شد. حتما برای تربیت فرزندان خود از روانشناس راهنمایی بگیرید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه والدین بی خیال و بی توجه می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

والدین بی خیال و بی توجه

بی توجهی و بی خیالی والدین چیست؟

تا به حال والدین بی خیال و بی توجه دیده اید؟ والدینی که هیچ توجهی به فرزندان خود نشان نمی‌دهند و آنها را به حال خود رها کرده اند. این والدین از رفت و آمدهای فرزندان خود آگاه نیستند و هرگز از فعالیت های آنها اطلاعی ندارند. فرزندان این والدین از تشویق و محبت محروم خواهند ماند.

هرچقدر والدین با کودکان خود بی اعتنا و بی توجه رفتار کنند؛ کودک احساس می‌کند که دچار مشکل یا ایراد است. اصلا دوست داشتنی نیست و به همین دلیل به او توجه نمی‌شود. نیازهای روانی کودک رفع نمی‌شود و از لحاظ هیجانی در اختیار فرزندان خود نیستند. این والدین تنها حضور فیزیکی دارند اما فعال نیستند. در این مقاله پیامدهای والدین بی خیال و بی توجه به فرزندان را ذکر کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر حتما همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اصول تربیت کودک کلیک کنید.

پیامدهای بی توجهی و بی خیالی والدین

پیامدهای بی توجهی و بی خیالی والدین

والدین بی خیال و بی توجه کودکانی تربیت می‌کنند که دچار کمبود محبت و … است. این والدین کودکان با کمبود زیادی را تربیت می‌کنند که در این بخش مقاله به پیامدهای چنین رفتاری اشاره کرده ایم.

📌 کودک دچار کمبود محبت می‌شود | والدین بی خیال و بی توجه

یکی از پیامدهای رفتار والدین بی خیال و بی توجه، این است که کودک دچار کمبود محبت می‌شود. زمانی که والدین به کودک توجهی نمی‌کنند، با مشاهده همسالان و کودکان دیگر به این موضوع پی می‌برند که والدین او هستند که محبت نمی‌کنند و این امر طبیعی نیست. به همین دلیل دچار احساس کمبود محبت می‌شوند که موضوع بسیار جدی و پر خطری می‌باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بی توجهی مادر به فرزند کلیک کنید.

📌 کودک احساس می‌کند که دوست داشتنی نیست

والدین بی خیال و بی توجه به دلیل رفتارهایی که با کودکان خود دارند؛ با آنها به شیوه ای رفتار می‌کنند که گویی دوست داشتنی نیستند. این کودکان خود را فردی دوست داشتنی نمی‌شناسند و تصورشان بر این است که همه از او متنفر هستند.

📌 به نیازهای روحی کودک توجهی نمی‌شود

والدین بی خیال و بی توجه به نیازهای روحی کودک توجهی نمی‌کنند. کودکان نیاز دارند که بغل شوند و مورد بوسه والدین قرار بگیرند. اما زمانی که والدین چنین رفتارهایی با آنها انجام نمی‌دهند، نیازهای کودک از لحاط روانی و روحی تامین نمی‌شود. از طرفی دیگر چنین والدینی با کودکان خود در رابطه با احساسات صحبت نمی‌کنند. که همین امر باعث عدم یادگیری کودک در کنترل و بروز احساسات و هیجانات می‌شود.

📌 کودک منزوی می‌شود | والدین بی خیال و بی توجه

کودکی که با والدین بی خیال و بی توجه بزرگ شده است، هرگز مورد لطف و محبت والدین قرار نمی‌گیرد. منزوی می‌شود و تنهایی را به جمع ترجیح می‌دهد. به دلیل اینکه این کودکان مورد پذیرش و تشویق والدین قرار نگرفته اند؛ به خودشان علاقه ای ندارند. در نهایت با وجود تمام این موضوعات، به مرور زمان به کودک منزوی، گوشه گیر می‌شود و از اجتماع اجتناب می‌کند.

📌 دوست پیدا نمی‌کند

کودکی که زیر دست والدین بی خیال و بی توجه بزرگ شده است؛ هرگز توانایی انتخاب دوست نخواهد داشت. احساس می‌کند که مورد پذیرش والدین قرار نگرفته است، پس مورد پذیرش دوست نیز قرار نخواهد گرفت. به همین دلیل کودکانی که به این شیوه تربیت شده اند؛ دوست صمیمی ندارند. حتی توانایی برقراری ارتباط با دیگران از آنها گرفته شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه والدین سهل گیر کلیک کنید.

📌 کودک بی هدف است | والدین بی خیال و بی توجه

کودکی که توسط والدین بی خیال و بی توجه بزرگ شده است؛ استعدادهای پنهان دارد. در واقع به دلیل عدم توجه والدین به او، استعدادهایش کشف نشده است و هرگز مورد توجه آنها قرار نگرفته است. که حتی توانایی ها و استعدادهای کودک کشف شود. به همین دلیل کودک بدون هدف زندگی می‌کند و هیچ معنایی از زندگی را متوجه نخواهد شد. در چنین شرایطی فرد زمانی که بزرگ شد، باید خودش را بشناسد و سپس به دنبال کشف استعدادهای خود باشد.

برای کسب اطاعات بیشتر در زمینه بهترین سن استعدادیابی کودکان کلیک کنید.

📌 کودک همیشه به دنبال دریافت محبت از دیگران است

یکی دیگر از پیامدهای مخرب رفتار والدین بی خیال و بی توجه، این است که کودک همیشه به دنبال دریافت محبت از غریبه ها است. با هر حرف زیبایی رام می‌شود و به سوی او قدم بر می‌دارد. کودکانی که در چنین شرایطی رشد کرده اند با کوچکترین محبت از سوی دیگران به طرف مقابل وابسته می‌شوند. و اگر کسی به آنها اندکی بی توجهی کند، خود را نالایق می‌شمارند. این افراد معمولا در روابط کاری، عاطفی، اجتماعی و … دچار مشکل می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سبک های فرزند پروری کلیک کنید.

کلام آخر

پدر و مادرها وظیفه دارند زمانی که بچه دار می‌شوند؛ تمام توان خود را برای رشد و تربیت او خرج کنند. زمانی که چنین توانایی هایی ندارید، برای چه بچه دار می‌شوید. که فرزندان با کمبود محبت تحویل جامعه دهید؟ اندکی فکر کنید! اگر توانایی رسیدگی و توجه به کودک را ندارید؛ هرگز بچه دار نشوید. اما اگر بعد از مدتی فهمیده اید رفتار والدین بی خیال و بی توجه را دارید؛ برای بهبود شرایط از روانشناس کمک بگیرید. کودک شما نیازمند محبت والدین است.

مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه والدین بی خیال و بی توجه می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره