خیانتزوج و خانواده

رابطه با مرد متاهل

رابطه با مرد متاهل مصداق بارز زیرپا گذاشتن مسائل اخلاقی و شرعی و حتی بی تعهدی است. افراد به دلایل مختلفی دست به اینکار می‌زنند اما در این رابطه هر دو نفر مقصر بوده و باید از این مورد دوری کنند. در رابطه زناشویی همواره موقعیت هایی پیش می‌اید که طاقت فرسات یا حتی ما را وادار به فکر کردن در مورد مسائل مختلفی می‌کند. اما اینها توجیهی برای خیانت نیستند. حتی اگر زن هم مجرد بوده و وارد چنین رابطه ای شود؛ بازهم در حال خیانت به همجنس خود یعنی همسر مرد است. امروزه به دلیل باورهای اشتباهی که در مورد روابط وجود دارد؛ زوجین زیادی روابط خارج از ازدواج داشته و اصول را زیر پا می‌گذارند. در این مقاله به بررسی جنبه های مختلفی از این موضوع می‌پردازیم. برای دریافت مشاوره خیانت کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رابطه با مرد متاهل می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

رابطه با مرد متاهل

به طور کلی قضاوت رابطه با مرد متاهل برای هیچکس حتی روانشناس نیز جایز نیست. اما باید دلایل این موضوع را شناسایی کرده و از آن پیشگیری نمود. این موضوع بسیار حساس بوده و نمی‌توان به راحتی از کنار این موضوع گذشت. بهتر است اطرافیان در این مورد به فرد کمک کرده و او را از پیامد های اینکار مطلع کنند. چرا که در چنین شرایطی احتمالا خود فرد بر اساس احساسات تصمیم گرفته و یا از مشکلات ناشی از آن خبرندارند. به طور کلی ورود به این نوع رابطه شاید در ابتدا خوشایند و جذاب به نظر برسد؛ اما با چالش های زیادی همراه است.

دلایل علاقه به داشتن رابطه با مرد متاهل

دلایل داشتن رابطه با مرد متاهل

زنان به دلایل مختلفی به رابطه با مرد متاهل علاقه دارند. این موضوع از ویژگی های شخصیتی و همچنین عوامل فرهنگی زیادی نشات می‌گیرد. از طرفی برخی از زنان اصلا از تاهل مردان اطلاعی ندارند که تن به چنین روابطی می‌دهند. برخی از این دلایل شامل موارد زیر می‌شوند. برای اطلاع از دلایل رابطه با زن شوهردار کلیک کنید.

🔽بی اطلاعی

همانطور که گفته شد؛ بی اطلاعی زنان در مورد تاهل مردان یکی ازدلیل وارد شدن به چنین رابطه ای است. برخی مردان در مورد وضعیت تاهل خود در شرایط مختلف هیچ گونه حرفی نمی‌زنند یا حتی آن را انکار می‌کنند. به همین دلیل زنان به آنها اعتماد کرده و وارد رابطه می‌شوند. حتی گاهی در ادامه نیز در این مورد صحبت کرده و ان را پنهان می‌کنند. اما این موضوعی به زودی آشکار شده و نمی‌توان برای همیشه آن را پنهان کرد. البته اگر در این شرایط دختر از این موضوع مطلع شود؛ پایان دادن به رابطه با مرد متاهل برای او به دلیل مسائل عاطفی سخت می‌شود.

🔽 رابطه با مرد متاهل و هیجان خواهی

گاهی برخی از زنان به دلیل روحیه هیجان طلبی علاقه به تجربه رابطه با مرد متاهل دارند. گاهی تنها دلیل ورود به چنین رابطه ای، احساس رقابت و تصاحب احساسات مردی است که همسر دارد. برخی از زنان به این دلیل احساس پیروزی کرده و این احساس را دوست دارند. از طرفی به دلیل باورهای اشتباهی که در مورد کیفیت بهتر برقراری رابطه جنسی با مرد متاهل وجود دارد؛ زنان دوست دارند تا این موضوع را تجربه کنند.

🔽احساسات مختلف

در برخی موارد زنان به دلیل احساس خشم و انتقام دست به چنین کاری می‌زنند. معمولا زنانی که در روابط قبلی خود دچار شکست شده اند؛ تمایل دارند به روش های مختلفی برای تخلیه احساسات خود، به دیگران آسیب بزنند. حتی گاهی خود زنان قبلا در چنین شرایطی بوده اند که در حال حاضر به فکر چنین کاری می‌افتند. از طرفی برخی دیگر به دلیل خلاهای عاطفی که در خانه پدری و یا همسر خود تجربه کرده اند؛ رابطه با مرد متاهل را ترجیح می‌دهند.

پیامدهای رابطه با مرد متاهل

فراموش نکنید که این نوع از رابطه هیچ گونه سودی برای افراد نداشته؛ تنها موجب بروز عوارض زیادی از نظر شخصی و اجتماعی می‌شود. افراد تصور می‌کنند که در حال ارضای نیازهای مختلف خود در رابطه با مرد متاهل هستند. اما در واقع از آنها نیز استفاده شده و به زودی دچار مشکلات بیشتری می‌شوند. برای اطلاع از دلایل عاشق زن متاهل شدن کلیک کنید.

⭕احساس تنهایی

طبیعی است که مردی که همسر و فرزند دارد؛ زمان کمتری را به معشوقه خود اختصاص می‌دهد. چنین فردی هرگز شما را به دوستان و اطرافیان خود معرفی نکرده و این رابطه پنهانی باقی می‌ماند. از طرفی به دلیل قضاوت های اطرافیان و همچنین سرزنش های آنان به دلیل داشتن رابطه با مرد متاهل، احتمالا نمی‌توانید با کسی در این مورد صحبت کرده و مسائل خود را درمیان بگذارید. به همین دلیل احساسات منفی زیادی را تجربه خواهید کرد.

⭕تکرار شدن این موضوع

قطعا رابطه با مرد متاهل مانند یک چرخه معیوب است؛ که تکرار می‌شود. حتی اگر شما موفق شوید که این مرد را جذب خود کرده و با او ازدواج کنید؛ باید منتظر خیانت به خودتان نیز باشید. چرا که فرد دیگری به چنین رابطه ای تن داده و از طرفی همسرتان نیز این رفتار خود را دوباره تکرار می‌کند. حتی در صورت وجود فرزندان نیز، آنها از این موضوع تاثیر گرفته و در آینده آنان نیز موثر است.

⭕بی تعهدی

از دیگر پیامدهای رابطه با مرد متاهل، به بی تعهدی و عدم وفاداری نیز می‌توان اشاره کرد. در چنین رابطه ای احتمالا نه مرد و نه زن خود را پایبند نمی‌دانند و هرلحظه امکان شروع رابطه ای دیگر وجود دارد. بعد از مدتی احساسات مختلف از بین رفته و مشکلات واقعی در زندگی نمایان می‌شوند. حتی نمی‌توانید از طرف مقابل خود انتظار تعهد هم داشته باشید؛ چرا که اوضاع از ابتدا همین بوده است.

پیشگیری از برقراری رابطه با مرد متاهل

پیشگیری از برقراری رابطه با مرد متاهل

برای پیشگیری از ورود به رابطه با مرد متاهل و همچنین پیامدهای ناشی از آن راه های مختلفی وجود دارد. بهتر است در ابتدا علت این موضوع را پیدا کرده و در این مورد به خوبی فکر کنید. در قدم بعدی از راهکارهای زیر استفاده کرده و به رابطه پایان دهید. برای آشنایی با نشانه های خیانت در مردان کلیک کنید.

📌آینده نگری

بهتر است قبل از ورود به رابطه با مرد متاهل و یا حتی در ابتدای چنین رابطه ای، اگر از این موضوع اطلاع دارید و یا حتی مشکوک هستید؛ به آینده و عواقب آن به خوبی فکر کنید. حتی با طرف مقابل نیز در این مورد صحبت کرده و احساسات خود را کنترل کنید. احتمالا در این شرایط دچار احساس انکار شده و یا پذیرش آن برایتان دشوار باشد. اما در نظر گرفتن آینده رابطه احتمالا راحت تر تصمیم می‌گیرید.

📌بالا بردن اعتماد به نفس

از آنجایی که یکی از دلایل داشتن رابطه با مرد متاهل خلاهای عاطفی و روانی در گذشته است؛ بهتر است بر سلامخت روان خود تمرکز کرده و اعتماد به نفس خود را بالا ببرید. این رابطه اشتباه است؛ و شما به دلیل اینکه خود را به اندازه کافی شایسته نمی‌دانید، وارد آن می‌شوید. اما فراموش نکنید که همواره موقعیت های مناسب تری برای شما وجود دارد که باید به آنها توجه کنید.

📌واقع بینی

احساسات شما را رابطه با مرد متاهل بسیار درگیر شده و حتی جریحه دار می‌شود. اما بهتر است واقع بین باشید و بدانید که این رابطه آینده روشنی ندارد. حتی پایان دادن به این رابطه نیز آسان نیست. به همین دلیل حتما از یک مشاور کمک گرفته و عجولانه رفتار نکنید. روانشناس علاوه بر برطرف کردن مشکلتان فردی تان در این زمینه نیز به شما کمک می‌کند.

سخن پایانی

وقتی وارد رابطه با مرد متاهل می‌شوید؛ باید انتظار بروز پیامدهای آن را نیز داشته باشید. این رابطه نادرست بوده و هیچ سرانجام مشخصی نیز ندارد. با اینکه احتمالا دچار احساسات مختلفی می‌شوید و یا فشار زیادی را تحمل می‌کنید؛ اما پایان دادن به این رابطه به نفع همه افراد است. در این مورد محکم و قاطع باشید و تصمیم خود را به صورت جدی بگیرید. در این مورد بهتر است از یک مشاور نیز کمک گرفته و با او مشورت کنید. درنهایت تصمیم نهایی با شماست؛ اما روانشناس می‌تواند بینش گسترده تری در این مورد به شما بدهد.

برای دریافت مشاوره در زمینه رابطه با مرد متاهل می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره